Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
GTI1-G60

RO 16v schreef:
Daar heb je gelijk in die dingen van Merc gaan niet lang mee, maar het geeft wel een berg koppel.
De motor die er bij jou nu in ligt is dat een 8v of een 16v of is het een echte GTI G-60, want dat zijn erg snelle blokies.
In mijn auto ligt een echte G60 motor met 229pk en 280nm koppel.
Vermogen kan nog verder naar de 235pk en de 290nm.
Maar dan kom ik te dicht bij de pingelgrens.
(kop is nog niet geflowed)
Xedrah

He Andre, :wink:

In het voorjaar moeten we maar eens even een sprintje trekken op de airstrip in Drachten. Mijn specs komen errug in de buurt van die van jouw met TB's. :D
Maar ja, de Golf 2 G60 met 217 pk van Rene was al nergens toen ik tegen hem reed. Zonder TB's n.b.! 8)

Uitdaging Andre? :p :wink:
gille
Contacteer:

Xedrah schreef:He Andre, :wink:

In het voorjaar moeten we maar eens even een sprintje trekken op de airstrip in Drachten. Mijn specs komen errug in de buurt van die van jouw met TB's. :D
Maar ja, de Golf 2 G60 met 217 pk van Rene was al nergens toen ik tegen hem reed. Zonder TB's n.b.! 8)

Uitdaging Andre? :p :wink:
man man toch,die (sl)opel van jou is met dat pk's toch geen superwagen of wel,maar wil je echte power (sl)opel,een vriend rijd rally met een manta (kaddet 16V blok erin)280 pk das pas power 1 nadeel , hij rijd geen enkel rally uit.
altijd wel iets stuk,en is nu bezig met een lotus omega blok in een manta te lepelen,voor showgebruik
Xedrah

gille (mountainbike) schreef:man man toch,die (sl)opel van jou is met dat pk's toch geen superwagen of wel,
Nee, maar ik ben er erg tevreden mee.
Foeke

@GTI1-G60 Die foto's lijken wel aldlan??

Zo te zien gaat het weer gezellig worden op e strip :D
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Steven
Car: M536

Mooi ding, alleen zou je de GTI-lip aan de voorkant er niet weer onder zetten? Ik mis em ;)
Vind em met toch een stukkie mooier...
GTI1-G60

Steven (Fiets) schreef:Mooi ding, alleen zou je de GTI-lip aan de voorkant er niet weer onder zetten? Ik mis em ;)
Vind em met toch een stukkie mooier...
Heb inmiddels weer een kleine lip gevonden.
De dikke gti kan niet meer, dan raak ik te veel de grond.
Ookal lijkt het op de foto mee te vallen.

En voor iedere sprint uitdaging ben ik in hoor.
Een SUB555,Golf 4 editon, S3 ect gingen jullie voor.
Maar er zijn altijd bazen boven bazen.
En ik zit niet stil....ben druk aan het broeden....gna.gna.. :lol:
speedline

Ten eerste Golf GTI G60; RESTECP... :D Prachtig staaltje ombouw. Een dergelijke sterke motor in een auto bouwen met de torsiestijfheid van een frikandel ?!

Ken de Golf 1 een beetje via een familielid die een zwarte GTI Mk.I met Mk.II G60 spoilers en bumpers heeft gebouwd en er vervolgens een PL motor in heeft gelepeld. Ook rondom schijfremmen van een Mk.II 16v geplaatst. Door het lage gewicht en korte bak verbluffende prestaties. Alleen de achteras constructie is hopeloos ouderwets. Maar daar hebben alle Golfs, behalve de 4wd versies, last van.

De VR6 motor tenslotte is een prachtig staaltje motorbouw, iets wat de VAG groep wel meer doet de laatste tijd. Bedenk namelijk dat de Golf de enige compacte hatchback was en is met een zescilinder ! En deze motor moest in een motorruimte geplaatst worden met plek voor een viercilinder. En dan is er geen ruimte voor complexe cilinderkopconstructies om het motorrendement en/ of prestaties te verhogen.

Algemene reactie op topic: Niet zeiken, maar respect tonen voor dit staaltje ingenieurskunst wat NIEMAND ze tot nu toe nagedaan heeft. Die 2.8 en 2.9 versies zijn gewoon wereldwijd geleverd alleen hebben maar enkelen hier echt het benul waarin. Behalve de Corrado waarin standaard de 140kW/ 245Nm sterke 2.9 lag (Al zou het mij niet verbazen als ze ook een 2.8 hebben geleverd!), hebben alleen de Golf en Vento syncroŽs deze motor. De Passat syncro had de 2.8 van 128kW en 235Nm. (240Nm op 98 octaan!)

Dat wel of niet leveren van een VR6 in de Mk.II. Ik weet het niet en het is onwaarschijnlijk. Maar wisten jullie dat de 1.8 16v ook in de Corrado geleverd is !? Dus alles is mogelijk!

En die ***** van dat VW forum; Hier wordt tenminste echt op de zaken ingegaan. En niet gediscussieerd over hoe we onze ruitsproeiersierverlichting aan moeten sluiten...
Laatst gewijzigd door speedline op wo 25 dec 2002 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
RO 16v

@ Speedline in Duitsland zijn er Golfjes II geleverd met VR6, maar of dat vanaf de fabriek was weet ik niet.
GTI1-G60

speedline schreef:Ten eerste Golf GTI G60; RESTECP... :D Prachtig staaltje ombouw. Een dergelijke sterke motor in een auto bouwen met de torsiestijfheid van een frikandel ?!

Ken de Golf 1 een beetje via een familielid die een zwarte GTI Mk.I met Mk.II G60 spoilers en bumpers heeft gebouwd en er vervolgens een PL motor in heeft gelepeld. Ook rondom schijfremmen van een Mk.II 16v geplaatst. Door het lage gewicht en korte bak verbluffende prestaties. Alleen de achteras constructie is hopeloos ouderwets. Maar daar hebben alle Golfs, behalve de 4wd versies, last van.

De VR6 motor tenslotte is een prachtig staaltje motorbouw, iets wat de VAG groep wel meer doet de laatste tijd. Bedenk namelijk dat de Golf de enige compacte hatchback was en is met een zescilinder ! En deze motor moest in een motorruimte geplaatst worden met plek voor een viercilinder. En dan is er geen ruimte voor complexe cilinderkopconstructies om het motorrendement en/ of prestaties te verhogen.

Dus niet zeiken, maar toon respect voor dit staaltje ingenieurskunst wat NIEMAND ze tot nu toe nagedaan heeft. Die 2.8 en 2.9 versies zijn gewoon wereldwijd geleverd alleen hebben maar enkelen hier echt het benul waarin. Behalve de Corrado waarin standaard de 140kW/ 245Nm sterke 2.9 lag (Al zou het mij niet verbazen als ze ook een 2.8 hebben geleverd!), hebben alleen de Golf en Vento syncroŽs deze motor. De Passat syncro had de 2.8 van 128kW en 235Nm. (240Nm op 98 octaan!)

Dat wel of niet leveren van een VR6 in de Mk.II. Ik weet het niet en het is onwaarschijnlijk. Maar wisten jullie dat de 1.8 16v ook in de Corrado geleverd is !?

En die "%&(_&( van dat VW forum; Hier wordt tenminste echt op de zaken ingegaan. En niet gediscussieerd over hoe we onze ruitsproeiersierverlichting aan moeten sluiten...

Als je komplete reaktie aan mij gericht is??
Heb ik wel wat op een aanmerkingen.
-Torsie stijfheid van mijn auto is aangepast.
Na 3500km had ik de nieuwe steunen kapot!
(orginele VW steunen van een scirocco 16V)
Daarna hebben we een nieuwe opzet van de motor gemaakt in de auto.
Op mijn site, zal deze tzt verschijnen.
Maar VWracing heeft er flink aan verdiend.

-De VR6 motor is een pain in the ass!!!!!!!
Waarom?
Er zijn maar weinig die de 150.000km halen zonder problemen.
Standaard kwaal van deze motor(12V) zijn de kettingspanners, ontstekingsunit,scheuren van de kop.
Dus, reden genoeg om niet in te bouwen.
Ookal is het geluid nog zo mooi.!!
Tevens blijft het een atmosferische motor dus super duur om pk's te halen.

Ja, ik weet de G60 lader staat ook niet bekend om zijn betrouwbaarheid, maar na een goede revisie ben je klaar! Kost hooguit 750Euro.
De kosten om een VR6 zijn 150.000km beurt te geven ben je snel richting de 2000Euro kwijt!
(en dat is echt waar!)

Voor de Golf2 is er een type goedkeuring van het RDW.
De eisen kun je zo opvragen bij de RDW, beste is een G60 golf te nemen en die om te bouwen.
Heb je de rijtest, en remtest alvast in je zak.
Er is zelfs een bedrijf in Duitsland die in de ombouw voor je kan doen.

De Corrado is er in 115,129,150,160,192pk geleverd.
1.8 8V,1.8 16V, 2.0 16V, 1.8 G60, 2.9 Vr6

PS ooit wel eens de Mazda 2.0 V6 gezien....dat is pas technisch.
:wink:
GTI1-G60

Oja...verlichte ruitenwisser sproeiers......
:-*
Steven

Ow aanvullend, je hebt de mazda mx3 met 1.8-V6 ;)
RO 16v

GTI1-G60 schreef:Oja...verlichte ruitenwisser sproeiers......
:-*
Hier in Amsterdam zitten ze op elke auto :-* is gewoon verkrachting van je auto.

p.s. de RB26DETT motor (Nissan) das pas techniek kijk hier http://www.exvitermini.com/mr33.htm maar eens of je het bijhoudt. :wink:
speedline

Nee, GTI1G60. Alleen het bovenste gedeelte over jouw auto is aan jou gericht. De rest is een algemene reactie op het topic. Al heb ik dat nu wat beter aangegeven.

En Mitsubishi had voor de thuismarkt een 1500cc V6 motor !

vr/gr

Sp...
Foeke

was op de strip ook leuk om te zien hoe die koppakkingen van die vr6'jes kapot gingen
<-------So you know don't mess with a Reno------->
gille
Contacteer:

PS ooit wel eens de Mazda 2.0 V6 gezien....dat is pas technisch.
p.s. de RB26DETT motor (Nissan) das pas techniek kijk hier http://www.exvitermini.com/mr33.htm maar eens of je het bijhoudt.

sorry maar heb je de techniek van de toyota's al gezien ,zowel van de celica's(gt,gti, turbo4wd als de corolla's( gt-twin-cam,gti als de t-sport)is een van de meest betrouwbare kwaliteit in de autowereld.
dan nog nie gesproken van de supra's en de landcruiser's(betrouwbaarste 4x4 ter wereld)
Anonymous

He gille, vergeet de quattro techniek van de heren uit Ingolstadt quattro GMBH niet heej! :wink: Das ook wel serieus sterk.
Steven

gille (mountainbike) schreef:PS ooit wel eens de Mazda 2.0 V6 gezien....dat is pas technisch.
p.s. de RB26DETT motor (Nissan) das pas techniek kijk hier http://www.exvitermini.com/mr33.htm maar eens of je het bijhoudt.

sorry maar heb je de techniek van de toyota's al gezien ,zowel van de celica's(gt,gti, turbo4wd als de corolla's( gt-twin-cam,gti als de t-sport)is een van de meest betrouwbare kwaliteit in de autowereld.
dan nog nie gesproken van de supra's en de landcruiser's(betrouwbaarste 4x4 ter wereld)
Daar heb je zeker gelijk in, Toyota is wel erg sterk...
canonballman

Jongens, jullie vergeten het baanbrekende Turbo-werk wat Renault gedaan heeft! :)
Steven

Hehe dat vergeten wij niet hoor, zometeen ga ik dat nog eens voelen 8)
Plaats reactie