ACT: Uitlaten

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
Plaats reactie
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

-jo- schreef:je mag komen kijken, dat ding beweegt gewoonweg niet :lol:
als de motor niet draait zeker :p :wink: , kijk bij de 21T meeting binnekort nog wel eens onder de kap bij je 21 :) :wink:
R5GTT. Drive it like you stole it
Johan_16v
Berichten: 393
Lid geworden op: do 12 jan 2006 20:41
Locatie: Maaseik (BE)
Contacteer:

wat is die zogenaamde flexibel, hoe moet ik mij dat voorstellen? piccie anyone?
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

Johan_16v schreef:nja, in de rubbers hangt ie goed. maar wat wel vervelend is, hij raakt de tank ter hoogte van de konische koppeling van de einddemper. heb er voorlopig wat rubber tussen geduwd zodat de tank afgeschermd zit, maar het is wel de bedoeling om dit te verhelpen, al zie ik niet goed in hoe ik dat voor mekaar ga krijgen?
dat had ik dus ook een keer.
kwam omdat de bocht na de middendemper op de een of andere manier wat anders was gaan hangen (een uitlaatklemmetje zat niet strak genoeg waardoor 2 stukjes pijp konden schuiven), resultaat de bocht kwam iets naar beneden te hangen, met als gevolg dat de demper ook anders hing, dichter richting de tank.

met andere woorden, probeer eens of het helpt als je het stuk tussen middendemper en einddemper wat anders hangt. als de uitlaatlijn wat 'naar beneden' lijkt te hangen dan heb je grote kans dat de demper ook anders is gaan hangen.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

als je je uitlaat lijn helemaal strak en rammel vrij wilt ophangen kan je idd het beste van voor naar achter werken omdat wanneer je het van voor aanpast je eind demper ook anders zal gaan hangen
R5GTT. Drive it like you stole it
Gast

Johan_16v schreef:wat is die zogenaamde flexibel, hoe moet ik mij dat voorstellen? piccie anyone?
http://www.atpturbo.com/Merchant2/merch ... y_Code=FLX
Johan_16v
Berichten: 393
Lid geworden op: do 12 jan 2006 20:41
Locatie: Maaseik (BE)
Contacteer:

ff brainstormen

ik heb dus een volledige devil uitlaat eronder hangen, met de cat ertussen. ik zou m graag een stuk stiller willen maken. wat zijn goede oplossingen zonder dat t handenvol geld kost?

iemand zei bv isolatiewol in de demper doen. laat maar komen die truukjes... :smoke:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

wat is volledig? met middendemper en einddemper neem ik aan?! Als je het echt stiller wilt hebben zul je dan toch andere dempers moeten nemen denk ik. uitlaten dicht stoppen lijkt me niet echt optimaal
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

dichtstoppen is neuk. Wil je een stillere auto zul je wat anders moeten kopen...
Johan_16v
Berichten: 393
Lid geworden op: do 12 jan 2006 20:41
Locatie: Maaseik (BE)
Contacteer:

Tom schreef:wat is volledig? met middendemper en einddemper neem ik aan?! Als je het echt stiller wilt hebben zul je dan toch andere dempers moeten nemen denk ik. uitlaten dicht stoppen lijkt me niet echt optimaal
spaghetti, middendemper, einddemper, de hele handel dus. behalve de cat dan.

hmmm nieuw kopen crap. bestaan er geen tussenstukken of potjes die je kan bijzetten om alzo minder db's te verkrijgen? of bv een standaard dempertje eronder, maakt dat veel?
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

zou niet in die devil gaan zagen door dempers toe te voegen, zonde van t geld. Trek m er dan onderuit en verkoop m en zet er wat origineel voor in de plaats.. :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Je kan er toch een demper tussen knutselen?

Ik zie het probleem niet zo :p

Ga je naar de uitlatenboer, zeg je ik moet een demper hebben met die en die diameter, beetje las-en zaagwerk en voilá :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Johan_16v
Berichten: 393
Lid geworden op: do 12 jan 2006 20:41
Locatie: Maaseik (BE)
Contacteer:

je bedoelt toch de einddemper alleen eronder uit trekken? de rest laat ik toch mooi zitten.

en nu je bed in! (S)
Edward
Berichten: 3930
Lid geworden op: ma 18 okt 2004 20:03
Car: Laguna RTI 2.0 S
Locatie: Hardenberg, NL
Contacteer:

ik zou er dan gewoon een middendemper tussen knutselen (op de manier zoals Riël beschrijft)

denk dat dat al een aardig verschil maakt, en dan kun je de einddemper gewoon laten zitten.
ik heb alles origineel (behalve de einddemper) en heb onvrijwillig eens een dag zonder einddemper gereden en dat was niet eens zo heel erg, merkte weinig verschil toen de demper er weer onder ging :p
zou ik geen middendemper meer hebben gehad, dan was het waarschijnlijk een heel ander verhaal geweest :D
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Normaal geeft de middendemper niet zoveel effect hoor.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gast

kheb nog mooi nieuw rvs spul liggen, hoeft niet de wereld te kosten. Ik hoor het wel als je der wat in ziet.
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Wie had hier ooit demperloze RVS middenpijpen voor de GTT te koop? Gewoon 52mm standaard was het geloof ik...iemand? :beer:
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

was dat niet ene mathijs met een zilvere gtt??
R5GTT. Drive it like you stole it
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Géén idee eigenlijk, maar de mijne is aan vervanging toe, en ga nog geen big bore eronder gooien, Devil eindpijp is nog prima dus vandaar...tenzij iemand anders me aan een demperloze middenpijp kan helpen... :D
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Gast

dat kan ik, er werden fotos gevraagd maar die slingeren hier wel ergens rond. Zal vanavond es kijken...
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

:worship: (Y) :beer:
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Johan_16v
Berichten: 393
Lid geworden op: do 12 jan 2006 20:41
Locatie: Maaseik (BE)
Contacteer:

Edward(ForeverYoung) schreef:ik zou er dan gewoon een middendemper tussen knutselen (op de manier zoals Riël beschrijft)

denk dat dat al een aardig verschil maakt, en dan kun je de einddemper gewoon laten zitten.
ik heb alles origineel (behalve de einddemper) en heb onvrijwillig eens een dag zonder einddemper gereden en dat was niet eens zo heel erg, merkte weinig verschil toen de demper er weer onder ging :p
zou ik geen middendemper meer hebben gehad, dan was het waarschijnlijk een heel ander verhaal geweest :D
ik denk dat ik deze oplossing ga proberen, middendemper ertussen flikkeren en devil einddemper laten zitten (want die ziet er toch vet uit :D). nog ff voor de zekerheid : dit is dan een goede oplossing voor mijn 'probleem' ?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ja, kan goed.

Maar érg veel zal het niet schelen, kwestie van proberen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Johan_16v
Berichten: 393
Lid geworden op: do 12 jan 2006 20:41
Locatie: Maaseik (BE)
Contacteer:

mja, stel dat het dan echt zo weinig uitmaakt, zou wel zonde zijn vh werk en het geld. iemand die toevallig hetzelfde heeft gedaan?

zolang ik rustig rondrij vind ik het allemaal top, maar eenmaal snelweg rond de 120 130 echt te veel herrie, word je bijna dol van (en ja het is van de uitlaat) :wink:
Jordi - Clio 16V
Berichten: 700
Lid geworden op: wo 18 jun 2003 19:42
Locatie: Alkmaar

Maus had dit al eerder gepost:

Misschien dat je hier iets aan hebt.
http://www.lancerregister.com/showthrea ... +AND+decat

(I)
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Moet toch makkelijk passen; een 3 inch pijpje op een ?? inch van de Reno? :)
Johan_16v
Berichten: 393
Lid geworden op: do 12 jan 2006 20:41
Locatie: Maaseik (BE)
Contacteer:

hmm ben ff verder gaan zoeken, dan is dit wel een gelijkwaardig alternatief : http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=188

iemand die ervaring heeft met deze dingen?
Jordi - Clio 16V
Berichten: 700
Lid geworden op: wo 18 jun 2003 19:42
Locatie: Alkmaar

zelfde principe denk ik
een clio is net als je vriendin, je gaat er steeds meer van houden (en ze kosten ook genoeg)
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Is er geen db-killer voor (in) je einddemper op de markt?
RonLooij
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 13 okt 2006 19:34
Locatie: Breezand
Contacteer:

Mooi topic dit!
Ik heb zelf ook een uitlaat-vraag, en wel de volgende:
Ik wil voor mijn Clio 1.2 energy (jah, ik weet het!) een spaghetti spruitstuk maken, en wel van RVS. Het moet een 4 in 2 in 1 worden. Materiaal voor de voorbochten heb ik al, dat word 32mm inwendig. Dit omdat de cilinderkop 31mm is, en ik zo een vacuum hoop te creeren. Nu is mijn vraag: welke diameter moet de pijp hebben waar de 2 32mm pijpen in uitkomen? Moet dat 2x de oppervlakte zijn van de 32mm? Dan kom ik namenlijk uit op 45.3. Dit lijkt mij vrij groot, want dan zou ik na het 2 in 1 gedeelte uitkomen op 64mm. Dit lijkt mij behoorlijk groot voor een 1.2. Nu heb ik niet zo heel veel verstand van uitlaten, en zeker niet van een 4 takt. Daarom stel ik de vraag maar hier. Is er mss iemand met een devil spruitstuk, die de maten voor me heb? (die schijnen ook 4 in 2 in 1 te zijn heb ik me laten vertellen.)
Alvast bedank voor jullie reactie. Ron
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Een vacuum kun je niet creeren op die manier. Je kan wel door middel van de gasdynamiek drukgolven creeeren die op het juiste moment weer bij de klep aanwezig zijn. Dit doe je door de lengte van de buizen juist te kiezen. Een grotere diameter zorgt alleen maar voor minder snelheid.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gast

contacteer Boy Huyser voor dat spruitstuk, die man kan je precies vertellen wat je moet doen.
pellet_iggo
Berichten: 13
Lid geworden op: di 22 aug 2006 18:32
Locatie: Deurne, Hoboken

Ik wil een dubbele ovale uitlaat steken onder mijn clio, maar ik weet ni goed welk merk er aanbevolen wordt? Ik hoor hier over peco,devil,sebring, enzo... maar ik zou ni weten wat goed is. Wat ik zeker wil is dat als je rustig rijd hij een redelijk normaal geluidje maakt, dus ni dat heel de straat wakker wordt, maar als ik doortrek mag hij wel brullen :wink: Kan iemand mss nog wa tips geven? En weet iemand een goede garage die uitlaten zet regio antwerpen?

Merci op voorhand
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Maus schreef:Moet toch makkelijk passen; een 3 inch pijpje op een ?? inch van de Reno? :)
tja onder mijn elf zit al groter dan 2.5 "
Dennis_16v
Berichten: 1082
Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
Locatie: Roermond, Limburg

pellet_iggo schreef:Ik wil een dubbele ovale uitlaat steken onder mijn clio, maar ik weet ni goed welk merk er aanbevolen wordt? Ik hoor hier over peco,devil,sebring, enzo... maar ik zou ni weten wat goed is. Wat ik zeker wil is dat als je rustig rijd hij een redelijk normaal geluidje maakt, dus ni dat heel de straat wakker wordt, maar als ik doortrek mag hij wel brullen :wink: Kan iemand mss nog wa tips geven? En weet iemand een goede garage die uitlaten zet regio antwerpen?

Merci op voorhand
dan zou ik voor Remus gaan.. en wel je middendemper eronder laten...

Devil maakt veel herrie, Sebring is rot geluid.. Remus zit ertussen in :)
Ik heb zelf een handgemaakte uitlaat van voor tot achter helemaal open, dus mijn is sowieso erg luid :p
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Devil! (L)
Plaats reactie