Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Anonymous

Met Pieter Storms.

Ik hoop echt voor je dat je weer lekker met je clio kunt rijden. Zoiets als dit kan toch niet?
Anonymous

Het is pure bureaucratie, ze geven zelf toe dat het allemaal te goeder trouw is en ik de dupe ben, maar de wet zegt......

Ze snappen het helemaal en ze zeggen ook dat bij voorgaande apk's niet goed gehandeld is.
Anonymous

Het zijn gewoon klootzakken:sad:
Marius

On 2001-11-19 17:18, Zeeuw
wrote:
Tijn, weet jij nog een carrosserie of een schade clio??
Ik zou niet te hals over kop iets anders regelen. Je moet zorgen dat de veroorzaker van het probleem dit oplost.
Dit kan even vervelend zijn, maar het is wel het beste als dit uiteindelijk gaat lukken.

Als achterberg het nr verkeerd heeft ingeslagen zou ik nu eerst contact opnemen met hun en vragen hoe ze denken dit op te gaan lossen en daarbij goed duidelijk maken dat dit voor jou niet het eindstation is als zij geen oplossing bieden.
Je zou, als achterberg niet met een of andere oplossing komt aangifte kunnen doen van het verkopen van een niet geregistreerde auto oid.
Bottom Line, ik zou ze op een of andere manier maar eens aan het werk zetten en met een rectificatie of oplossing laten komen.
Marius

En wat die rectificatie of oplossing dan precies inhoudt is hun probleem.
marco

oei oei oei dat is echt vet klo&&$^^
maare net zoals de rest zegt , ik zou degene die aansrakelijk is voor het omslaan van die nummers een ff bellen en vragen hoe het zit ,
ze zijn infeite strafbaar want er is jouw een auto verkocht die nu eigenlijk helemaal niet op de weg mag en eigenlijk niet bestaat ,wens je veel sterkte joh ,and uhm GO AND GET THEM
Michiel

Zeeuw: wanprestatie van de verkoper of onrechtmatige daad ex art 6:162 BW van Achtterberg of RDW lijken mij zekere grondslagen voor aansprakelijkheid. Wanneer je de auto bij een garage hebt gekocht dan is die in ieder geval aansprakelijk te stellen. Als particulier en consument heb jij op grond van dwingende jurisprudentie recht op volledige achtergrondinformatie van de verkoper indien deze informatie jou van het kopen van de auto had kunnen weerhouden. Het niet hebben van die informatie door de verkoper komt voor zijn rekenening (soort risicoaansprakelijkheid). De consumentenbescherming is op dit punt heel erg streng. Let op zeeuw: de jurisprudentie is echt op jouw hand. Raadpleeg de persoon binnen jouw vriendenkring die er echt verstand van heeft. je weet wel wie dat is.

Elmar
Anonymous

Kijk er komen ook praktische problemen om de hoek kijken; woon-werk-verkeer. Ze hebben me twee weken de tijd gegeven om een en ander te regelen. De verkoper, in dit geval Auto Hofstad/ Hofstad Classic Cars in Den Haag heeft mij een auto verkocht, die geen identiteit heeft. Zodoende ga ik, zoals het er nu uitziet aansprakelijk houden. Eerst maar eens rechtsbijstand raadplegen en vervolgens de Consumentenbond. HEt is gewoon te gek voor woorden dat de RDW eigenlijk zomaar besluit, terwijl zelf aangeven dat ik te goeder trouw gehandeld heb, de clio van de weg af te halen. Een of andere imbeciel heeft zes jaar geleden een nummertje verkeerd overgetikt en nu ben ik daar de dupe van. Tevens heeft de APK 5/6 jaar niet goed gecontrolleerd op het nummer en zodoende komt het nu pas aan het licht. Om echt gek van te worden.
Heino

Dit is echt iets waar je s'nachts badend in het zweet van wakker kunt worden,in ieder geval de moed niet opgeven en ga ze pakken!!!!
Anonymous

Ja, ben ik wel van plan maar het gaat zoveel tijd kosten joh.
marco

nou liever veel tijd kosten dan die clio van de weg afhalen ,als ik zoiets aan de hand had dan zou ik zlef nog vrij nemen van het werk om de hele zooi op orde te brengen ,gewoon niet de moed opgeven joh enne zoals bery tevens zou zeggen VOORAL DOORGAAN, sterkte greetz marco
Marius

On 2001-11-19 23:12, Zeeuw
wrote:
Ja, ben ik wel van plan maar het gaat zoveel tijd kosten joh.
Anders gaat het jou veel geld kosten.
Martijnberk
Contacteer:

Mocht het nu HEEL erg worden dan weet ik nog een chassis te staan!

Laat ze je niet klein krijgen en zet je tanden erin!
Anonymous

Laat maar horen!!!
Martijnberk
Contacteer:

Ik ben voor je aan het bellen...

ff kijken of ze hem nog hebben staan.
Tijn
Contacteer:

Ik heb zo gauw even geen chassis te staan, maar we een tip:

Volgens mij hoeft het geen 16 chassis te zijn, maar mag je ook een kenteken van een 1.2 die op een hoop gereden is overzetten.
Vraag dat even na bij de RDW, maar zolang het aantal cylinders op het kenteken gelijk is moet dat volgens mij zonder herkeuring mogelijk zijn.
Anonymous

maar je zit wel weer met achterschermen
Anonymous

a 900,- ex geloof ik
Martijnberk
Contacteer:

Verdorie, het is een clio diesel.

wel zitten er dorpelverbreders en spoilers rondom. Hij heeft een beetje schade(voor)

ik bel wel even voor de prijs als je het wat vindt
Anonymous

Verdorie, das jammer, achterschermpies zijn anders, kosten nogal wat en overzettwen schijnt problemen met je dak op te leveren
Tijn
Contacteer:

Het gaat er ook niet om dat je de nieuwe koets gebruikt, maar dat je daarvan het nieuwe nummer onder begeleiding van de RDW overzet op jouw auto, toch?

Dan moet je een benzinemodel met 4 cylinders hebben, verder niet.......
Anonymous

= dat geen omkatten??
Anonymous

plus wat komt er op mijn kenteken te staan?
Tijn
Contacteer:

Die diesel werkt dus NIET want dan moet je diesel gaan rijden.
Je hebt nix aan dat kenteken.
Tijn
Contacteer:

Dat is geen omkatten zolang je het bij de RDW laat doen.
Je hebt een goed kenteken nodig, je moet jouw auto beschouwen als een kentekenloze auto waar je een kenteken op gaat zetten.

voor de RDW wordt het verhaal als volgt: jouw huidige auto is de nieuwe koets voor de auto die je totall loss hebt (de 1.2 bijvoorbeeld) en het kenteken van de oude auto (1.2) moet op de nieuwe (16v) overgezet worden. Daarna met de 1.2 naar de sloop.
Anonymous

Tja ideetje, navragen waard, toch? Thanx zal meteen eens bellen.
Anonymous

Komt ie dan op kenteken als een 1200 te staan??
Anonymous

Ze moeten dan wel je kenteken wijzigen.
Wat op elk kenteken staat het aantal cc's van de motor.

Dus dan zal er wel gewoon 1.8 op komen te staan.
Anonymous

Net met de RDW gebeld maar ze zeggen dat het nog steeds omkatten is. Je mag niet een total loss auto opnieuw opbouwen. Maw je mag niet het chassisnummer van een total loss auto opnieuw gebruiken.
Marius

Uhm,

maar verlies nu niet uit het oog dat jou dus een omgekatte auto verkocht is. Daar kan jij niets aan doen, dat is de schuld van de verkoper.
Probeer die verkoper (achterberg toch?) dit probleem maar op te laten lossen.
Anonymous

Heb net de rdw gesproken en zij zeggen dat het anders zit. Ga er vanuit dat ik een total loss clio heb staan, althans dusdanige schade dat ik een nieuwe carrosserie moet hebben. Ik bel wat rond en iemand heeft een carr liggen, deze is nieuw want heeft geen nummer. Misschien is ie niet nieuw en is er mee geracet, maar goed er staat in ieder geval geen nummer/ geen identificeerbaar nummer in. Jantje heeft nl zelf wat lopen rammelen met zijn slagsetje. Met ander woorden die carr. is interessant. Ik ga alles overbouwen en ga dan vervolgens met de overgebouwde carr. zonder nummer/ met onidentificeerbaar nummer naar de RDW. Ook de platgereden oude carr. neem ik mee. Ik zeg goed ik heb alles overgebouwd, het is hetzelfde type auto als het was, zwelfde motor enz. Dan is het toch volstrekt legaal?

RDW zegt dit:
Je mag dit doen mits je substantiele bestanddelen gebruikt van je platgereden auto (motor, interieur). Ik zeg het is dezelfde auto (oorspronkelijk) dus wat bouw ik over? Niets, maar voor de gein zeg ik ik heb interieur en de motor overgebouwd. Zij zeggen hierop dit is omkatten wat je doet. Ik zeg ja als ik een total loss 1200 heb en vervolgens bnouw ik zgn de motor en int over dan is er niets aan de hand maar als ik feitelijk niets overbouw en dus gewoon alles laat zitten dan is het fout.

Ga ik uit van een total loss 16v en koop zgn een ander nieuwe/ zonder chassisnr. carr waar ik zgn alles op overbouw dan is het toch ok???
Tijn
Contacteer:

EH?

Samengevat, het is net wat jij er van wil maken of het omkatten of opnieuw opbouwen is?

Je moet dus naar de RDW met een geheel LEGE koets zodat je kan laten zien dat je alles van die 1200 hebt overgebouwd en er gelijk een nieuwe motor in hebt gezet. (en een kooi en kuipstoelen en....)
Anonymous

Ja daar komt het denk ik ook op neer, feit is wel dat die kerel die de zaak in behandeling heeft wel goedschiks is, in die zin datie niet om de wet heen kan maar misschien hierin toch enigszins coulant zal zijn. Donderdag ga ik hem opzoeken.
PS ik heb dus een schade 16v in belgie gevonden voor heel weinig.
Tijn
Contacteer:

Dan moet je hem dus op NL kenteken laten zetten ofzo?
Plaats reactie