[19 16v '91]probleem OPGELOST!!! Update
no problem 

het ziet er schraal uit zo, maar aan de andere kant, als je er aan bezig bent, boek je iig progressie 

Das jammer, anders had je gelijk een 2 liter conversie kunnen nemen.mike16v schreef:hij schijnt op vakantie te zijn... dus dat schiet voor nu ff niet op, maar bedankt voor de tip!~Haas~ schreef:heeft patrick niet meer wat liggen? PTRGTE? maar zal ook wel vaak met motorschade zijn...
geen idee, ff bellen kan geen kwaad natuurlijk...
Is namelijk wel een heel serieuze upgrade. Maja daar heb je nu weinig aan.
ja dat ging ook al door mijn hoofd, maar idd daar hebben we nu niks meer aan... Wel een lekker idee, dat straks alles weer goed is.Steven schreef:Das jammer, anders had je gelijk een 2 liter conversie kunnen nemen.mike16v schreef:hij schijnt op vakantie te zijn... dus dat schiet voor nu ff niet op, maar bedankt voor de tip!~Haas~ schreef:heeft patrick niet meer wat liggen? PTRGTE? maar zal ook wel vaak met motorschade zijn...
geen idee, ff bellen kan geen kwaad natuurlijk...
Is namelijk wel een heel serieuze upgrade. Maja daar heb je nu weinig aan.
Hoereblokken 
Morgen zijn de zuigertjes binnen en dan honen we t verder, vandaag niet erg veel kunnen doen door omstandigheden hier thuis
en dat het vanmiddag veel heeft geregend, en daar werk ik niet zo graag in. Maargoed, geen tijd verloren. De zuigers zullen er tegen de middag zijn. Morgenvroeg de krassen eruit honen (wat er op lijkt dat 't gaat lukken
) en dan de boel in elkaar zetten. 4 stuks nieuwe zuigerveren set, 4x opgehoond, nieuwe drijfstanglagers erin en je onderblok is ook weer in prima staat 

Morgen zijn de zuigertjes binnen en dan honen we t verder, vandaag niet erg veel kunnen doen door omstandigheden hier thuis

Als het een beetje wil opschieten, het is niet zo weinig werk, dat opbouwen 
Maar ik heb goede hulp van Ralf (misschien wel bekend hier bij sommigen) dus met zijn tweeen gaat 't sneller. En beter.

Maar ik heb goede hulp van Ralf (misschien wel bekend hier bij sommigen) dus met zijn tweeen gaat 't sneller. En beter.
das heel mooi!Riël schreef:Als het een beetje wil opschieten, het is niet zo weinig werk, dat opbouwen

Wat kost dat nou nieuwe 4 zuigers met veren?Riël schreef:Hoereblokken
Morgen zijn de zuigertjes binnen en ...... 4 stuks nieuwe zuigerveren set,
gr sander
nieuwe zuigers weet ik niet, die hebben we 2de hands gevonden voor weinig! (denk nieuw best prijzig) maar die zuigerveren kosten ongeveer 26,- euro's per stukSander schreef:Wat kost dat nou nieuwe 4 zuigers met veren?Riël schreef:Hoereblokken
Morgen zijn de zuigertjes binnen en ...... 4 stuks nieuwe zuigerveren set,
gr sander
Kleine update.
Honen is naar tevredenheid gelukt!
Alles staat klaar om inelkaar gezet te worden morgen. Morgenvroeg zijn de zuigerveren binnen dus die eerst halen. Drijfstanglagerbouten bij de dealer oppikken en gvd laat de dealer ze daar hebben anders doe ik ze wat
En laat 't droog zijn, regen is kut.
Honen is naar tevredenheid gelukt!
Alles staat klaar om inelkaar gezet te worden morgen. Morgenvroeg zijn de zuigerveren binnen dus die eerst halen. Drijfstanglagerbouten bij de dealer oppikken en gvd laat de dealer ze daar hebben anders doe ik ze wat

En laat 't droog zijn, regen is kut.

succes heren !!! 

Zuigers zitten erin, alles voorspoedig gemonteerd
NIeuwe veren eromheen, klaar.
Kop zit erop, netjes op moment (welke fabrikant verzint het om 108 graden na te trekken, wat is dat voor getal
)
Injectoren erin, uitlaatspruitstuk erop, distributie goed. Verder niet gekomen helaas...
Maandag een nieuwe dag!

Kop zit erop, netjes op moment (welke fabrikant verzint het om 108 graden na te trekken, wat is dat voor getal

Injectoren erin, uitlaatspruitstuk erop, distributie goed. Verder niet gekomen helaas...
Maandag een nieuwe dag!
riel, je solliciteerd naar monteur van t jaar neem ik aan 
top!

top!

haha
dat had ik al gedaan 

Radio Renault
De 19 loopt weer als een zonnetje, en is klaar weer terug te gaan naar zijn baasje !
De 19 loopt weer als een zonnetje, en is klaar weer terug te gaan naar zijn baasje !

GOEHOED!!!!!
wie is de volgende in de rij

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
21 met wat laswerk voor de keuring~Haas~ schreef:GOEHOED!!!!!

@mike fijne vakantie alsnog he

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
ach..met zo'n bak voor de deur, smaakt euroshopper bier ineens een stuk beter 
prettige vakantie!!

prettige vakantie!!
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
geld maakt niet gelukkig
stukje rijden in je renault wel (als die heel blijft)

stukje rijden in je renault wel (als die heel blijft)

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Sowww, net even terug van rondje valkenburg, epen, vaals (wie kent m nog?
), 't eerste stukje is ie ingereden. 't is een heel andere ervaring zo onder de 3000 toeren, dat stukkie 
Wat n auto, zou m zo willen hebben, zo'n chamade kan me echt goed bevallen...
Jij krijgt m niet terug 

Wat n auto, zou m zo willen hebben, zo'n chamade kan me echt goed bevallen...

Grote beurt (inclusief olie, koelvloeistof)
Koprevisie incl revisie injectoren
- kop afvlakken
- kleppen slijpen
- nieuwe keerringen en klepseals
- nieuwe klepgeleiders
- injectoren ultrasoon bad
- nieuwe rubbers en filtertjes in injectoren
- nieuwe kop op injectoren
Nieuwe drijfstanglagers met nieuwe bouten
Cilinders gehoond
Zuigers vervangen
Nieuwe zuigerveren
Nieuwe koppakking met bouten
Nieuwe inlaat pakking + draadstangen
Nieuwe uitlaat pakking + nieuwe draadstangen + moeren
Nieuw benzinefilter
Nieuwe thermostaat
Nieuwe distributieriem met spanrollen
Is wat veranderd aan het eerste lijstje, dit is wat daadwerkelijk gebeurd is.
Koprevisie incl revisie injectoren
- kop afvlakken
- kleppen slijpen
- nieuwe keerringen en klepseals
- nieuwe klepgeleiders
- injectoren ultrasoon bad
- nieuwe rubbers en filtertjes in injectoren
- nieuwe kop op injectoren
Nieuwe drijfstanglagers met nieuwe bouten
Cilinders gehoond
Zuigers vervangen
Nieuwe zuigerveren
Nieuwe koppakking met bouten
Nieuwe inlaat pakking + draadstangen
Nieuwe uitlaat pakking + nieuwe draadstangen + moeren
Nieuw benzinefilter
Nieuwe thermostaat
Nieuwe distributieriem met spanrollen
Is wat veranderd aan het eerste lijstje, dit is wat daadwerkelijk gebeurd is.
dacht het wel! dat ik hem terug krijg!Riël schreef:Sowww, net even terug van rondje valkenburg, epen, vaals (wie kent m nog?), 't eerste stukje is ie ingereden. 't is een heel andere ervaring zo onder de 3000 toeren, dat stukkie
Wat n auto, zou m zo willen hebben, zo'n chamade kan me echt goed bevallen...Jij krijgt m niet terug
tot straks!
En je krijgt er ook nog een serie foto's van thuisgestuurd, zijn wel voornamelijk van de achterkant van de auto op een of andere manier...Riël schreef:Sowww, net even terug van rondje valkenburg, epen, vaals (wie kent m nog?), 't eerste stukje is ie ingereden. 't is een heel andere ervaring zo onder de 3000 toeren, dat stukkie

Beetje stil hier...
thuis aangekomen?
thuis aangekomen?

beetje groot en onduidelijk met je mobiel gedaan?
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
de meesten zijn best duidelijk
alleen de eerste foto kan ik niks van maken..... maar de rest is netjes, af en toe een die wat vaag is maar ik heb nu bijv. geleerd hoe de 2 nokkenassen in het motorblok zitten.
het blok in m'n 19 heeft ook ooit uit elkaar gelegen (bovenblok) en daar heb ik ook nog foto's van, dat is iets anders (8-klepper)
ooit maak ik nog eens een nieuwe (uitgebreide) wie is wie en dan komen ook die open-blok foto's erin te staan
alleen de eerste foto kan ik niks van maken..... maar de rest is netjes, af en toe een die wat vaag is maar ik heb nu bijv. geleerd hoe de 2 nokkenassen in het motorblok zitten.
het blok in m'n 19 heeft ook ooit uit elkaar gelegen (bovenblok) en daar heb ik ook nog foto's van, dat is iets anders (8-klepper)
ooit maak ik nog eens een nieuwe (uitgebreide) wie is wie en dan komen ook die open-blok foto's erin te staan

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
Hé Ralf! samen met Riël goed zitten sleutelen weer

als je je vorige bericht even edit, en de code van je plaatjes even veranderd in bovenstaande (of Riël moet even modden) dan staan ze er wat kleiner! kijkt wat fijner!
@ Mike: veel rijplezier weer!