Agressie in het verkeer!
En waar verdelen we de mensen onder die continu en onnodig op hun rem trappen
.
Dit gebeurt trouwens vooral veel langs een flitpaal, waar mensen 100/120 mogen rijden dat ook netjes doen, om vervolgens bij flitspalen vol op hun rem te staan en er met 80/90 langssukkelen
.

Dit gebeurt trouwens vooral veel langs een flitpaal, waar mensen 100/120 mogen rijden dat ook netjes doen, om vervolgens bij flitspalen vol op hun rem te staan en er met 80/90 langssukkelen

Gezocht: vraagbaak R5 GTT
A: Je NOOIT klem laten rijden maar altijd voldoende ruimte tot je voorligger houden dat je weg kunt manouvreren.
B: Je hebt een snellere auto, je rijdt hem in een vloek en een scheet weg.
(heb bij het pizza's bezorgen ook wel eens van die lastige figuren ontmoet, was al verstandig dat je je deuren dicht had, maar ik had de auto toch in de achteruit gezet en was em weggepoeierd zodra hij uit de auto stapte. Heb je altijd weer zeker 100m voorsprong
Maak gewoon dat je wegkomt hehe!
Als je wilt, heb ik ook nog een paar tips hoe je voor die slome polente (=politie) wegrijdt...die mutsen stonden mij ook regelmatig op te wachten (tijdens pizza bezorgen)
Alleen...een motoragent...tjsa, kun je alleen maar VOL op de rem als ie vlak achter je zit, dat was de enige manier die ik kon bedenken om van een motormuis af te komen (deze proef is alleen theoretisch uitgewerkt
Bedenk es, als je iemand rechts KUNT inhalen, betekent dat dat de linksrijder onnodig linksrijdt. Eenvoudig criterium, maar er is anders toch niet voorbij te komen.
(heb bij het pizza's bezorgen ook wel eens van die lastige figuren ontmoet, was al verstandig dat je je deuren dicht had, maar ik had de auto toch in de achteruit gezet en was em weggepoeierd zodra hij uit de auto stapte. Heb je altijd weer zeker 100m voorsprong

Als je wilt, heb ik ook nog een paar tips hoe je voor die slome polente (=politie) wegrijdt...die mutsen stonden mij ook regelmatig op te wachten (tijdens pizza bezorgen)
Alleen...een motoragent...tjsa, kun je alleen maar VOL op de rem als ie vlak achter je zit, dat was de enige manier die ik kon bedenken om van een motormuis af te komen (deze proef is alleen theoretisch uitgewerkt

Bedenk es, als je iemand rechts KUNT inhalen, betekent dat dat de linksrijder onnodig linksrijdt. Eenvoudig criterium, maar er is anders toch niet voorbij te komen.
Ik ben een Noorderling waar inderdaad alleen maar mensen wonen met geitenwollen sokken....... en inderdaad hebben we hier in het hoge en verre koude Noorden totaal geen stress, ideaal dus voor alle niet-noorderlingen die hier hun rust zoeken en ook wel eens geitenwollen sokken willen proberen. Ook hier hebben we regelmatig een 2CV zien voorbij rijden echter maar zelden een 4, da's wel weer jammer voor de Renault freaks.pierre schreef:In Nederland rijden 3 soorten mensen op de weg, mensen die politieagent spelen en het niet zijn, deze gaan door het lint als je ze gewoon voorbij race, mensen die politieagenten zijn en zich te pletter vervelen en je dus bekeuren voor het hoogste bedrag dat ze kunnen bedenken en 3 wij normale autoweggebruikers.
Dus type 1 totaal negeren en zeker geen vinger opsteken, doe maar alsof ze gek zijn, want ze zijn gek of gefrustreerd in hun huwelijk of zo, dus negerendie hap.
Type 2 de agent is weinig aan te doen, dat wordt betalen als je niet oppast.
Type 3 zijn er te weinig van, rijden meestal in renaultjes 4 of 2 cv en hebben geitewollen sokken aan, dit is goed volk, wonen vaak in het noorden des lands waar nog geen stress is.
Het probleem is dat mensen hun frustraties DURVEN te uitten in hun auto of ander vervoersmiddel omdat ze zich veilig WANEN. Hoe goed je mensen wilt opvoeden, de regels wilt laten kennen en up-to-date wilt houden, er blijft altijd een groot aantal dat doet wat zij willen en zich niet kunnen of willen verplaatsen in anderen, niet-sociaal zijn. Het is eigenlijk heel simpel, gewoon je aan de regels houden. Ik ben het ook niet altijd eens met bepaalde situaties ('s nachts 5 minuten wachten voor een rood stoplicht en in de verte geen sterveling te bekennen vind ik ook totaal onnodig!), maar ik zal nooit een ander in gevaar brengen, dat is het niet waard.
Turboman uit Groningen
Of je doet gewoon een handbrake 180 slideMarcoG schreef:A: Je NOOIT klem laten rijden maar altijd voldoende ruimte tot je voorligger houden dat je weg kunt manouvreren.
Jahoor Basic, de enige handremknop die jij aanraakt is de spatiebalk in een spelletje 
Overigens gaat het bij Renaults met schijven achter niet tot nauwelijks... of je moet een aparte hydraulische handrem hebbe.
Neem nou de nissan 200SX (jaja zijn we weer
) die heeft schijven achter met een trommel erin voor de handrem.
Ideaal

Overigens gaat het bij Renaults met schijven achter niet tot nauwelijks... of je moet een aparte hydraulische handrem hebbe.
Neem nou de nissan 200SX (jaja zijn we weer

Ideaal

Ach het begrip aftrappen is erg ruim 
Aftrappen is in mijn ogen gewoon met je Renault 5 1.1 volgas rije, overal tegenaan rije etc. gewoon echt lomp doen.
Een drift inzetten met de handrem vind ik weer heel anders.

Aftrappen is in mijn ogen gewoon met je Renault 5 1.1 volgas rije, overal tegenaan rije etc. gewoon echt lomp doen.
Een drift inzetten met de handrem vind ik weer heel anders.

-
- Contacteer:

[img]http://members.home.nl/rzeelenberg/Mijn ... oupe-2.JPG[/img]
Megavette bakken zijn dit!
Evenals de oude Manta's!
Check:
[img]http://www.hilmersson-racing.com/bilder ... leri24.jpg[/img]
Misschien vind ik deze auto nog wel mooier dan welke Renault dan ook! Of zeg ik nu dingen die echt niet kunnen?
Megavette bakken zijn dit!

Evenals de oude Manta's!
Check:
Misschien vind ik deze auto nog wel mooier dan welke Renault dan ook! Of zeg ik nu dingen die echt niet kunnen?

Nee, dat kan dus echt niet hier, daarnaast het is een slopel dus dat kan per definitie niets zijn!
Maar even serieus, dat is wel een van de strakste mantas of misschien eigenlijk wel gewoon opels die ik ooit heb gezien, daar zou ik me niet voor schamen om in gezien te worden. De meeste mantas vind ik wel camp, maar mooi zijn ze bijna nooit.
De enige andere opel die ik met plezier zou rijden is eigenlijk een lotus... de opel speedster (turbo
)
[img]http://www.opel.nl/showroom/images/phot ... ster_1.jpg[/img]
Maar het begint alweer iets te veel ACT te worden, wat betreft agressie, gewoon niet al te veel op reageren, het is het toch nooit waard.

Maar even serieus, dat is wel een van de strakste mantas of misschien eigenlijk wel gewoon opels die ik ooit heb gezien, daar zou ik me niet voor schamen om in gezien te worden. De meeste mantas vind ik wel camp, maar mooi zijn ze bijna nooit.
De enige andere opel die ik met plezier zou rijden is eigenlijk een lotus... de opel speedster (turbo

Maar het begint alweer iets te veel ACT te worden, wat betreft agressie, gewoon niet al te veel op reageren, het is het toch nooit waard.
Laatst gewijzigd door Calle op ma 3 jan 2005 8:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
dan mag je wel niet te lang zijn voor een speedter ik kan er bijv alleen in rijden als het zomer is en het dak is openCalle schreef:Nee, dat kan dus echt niet hier, daarnaast het is een slopel dus dat kan per definitie niets zijn!![]()
De enige andere opel die ik met plezier zou rijden is eigenlijk een lotus... de opel speedster (turbo)

-
- Contacteer:
ik heb er ook nie in gereden hoor heb er wel ff in 1 gezeten in de showroom damn kan er egt niet in zitten zit dubbel gevouwen achter het stuur en me kop steek net 5 cm boven de vooruit uit geen porrem dus 

Ik moet hier helaas met je meegaanMerijn schreef: Check:

Nobody touches manta's, die zijn old-school. Maar niet mooier dan elke renault

afgelopen week ook weer bijna aangereden,
sommige mensen kijken echt nergens naar.
ik reed uden uit,
de weg is daar zo breed, kun je met zn tweeen naast elkaar rijden,
werd opeens ingehaald door een Slopel Ashtray (opel astra),
ik was nog aan het acceleren, dus ik trok weer wat bij,
voor hem reed een auto, die linksaf wilde slaan,
op het moment dat ik weer bijna naast hem lag, trekt hij het stuur naar rechts en stuurt zo in, zonder te kijken,
ik moest flink op de rem, anders had hij me zeker geraakt,
resultaat: gefrustreerde Ferdy die achter de Opel aanging met wat toeters en soms wat groot licht,
hij sloeg opeens wel verdacht snel linksaf
maar goed, door zo'n situatie word je zelf ook erg pissig natuurlijk...
sommige mensen kijken echt nergens naar.
ik reed uden uit,
de weg is daar zo breed, kun je met zn tweeen naast elkaar rijden,
werd opeens ingehaald door een Slopel Ashtray (opel astra),
ik was nog aan het acceleren, dus ik trok weer wat bij,
voor hem reed een auto, die linksaf wilde slaan,
op het moment dat ik weer bijna naast hem lag, trekt hij het stuur naar rechts en stuurt zo in, zonder te kijken,
ik moest flink op de rem, anders had hij me zeker geraakt,
resultaat: gefrustreerde Ferdy die achter de Opel aanging met wat toeters en soms wat groot licht,
hij sloeg opeens wel verdacht snel linksaf

maar goed, door zo'n situatie word je zelf ook erg pissig natuurlijk...

-
- Contacteer:
en ik maar denken dat ik de enige ben die met een 1.2 aan het planken ben
maar idd van zoiets wordt je nie vrolijk

Dat zijn vervelende situaties. Ik probeer eigenlijk altijd zulke situaties te voorkomen. De enige keer dat ik eens rechts inhaal is dat op een lege 5 baans snelweg ('s nachts) iemand lekker in het midden rijd, dan wil het weleens voorkomen...
Ik kom net uit Italie, en ben via Duitsland gereden, en moet toch zeggen dat die Duitsers behoorlijk veel toleranter rijden (met een enkele uitzondering na) dan wij. In Nederland ook al haal je met een goeie vaart een vrachtwagen in, dan nog vinden een hoop mensen dat ze je bumper eens van dichterbij willen zien. In Duitsland merk ik het minder, ondanks de grotere snelheids verschillen... In Italie, is men nogal gek op groot licht geven als ze eraan komen, soort van "hier kom ik, iedereen aan de kant" principe. Dan wil ik soms weleens lekker traag van baan terugwisselen. Maar buiten dergelijke situaties, probeer ik vormen van aggressie te vermijden, je schiet er gewoon niets mee op. Moet nog wel zeggen dat ik vanavond wel weer heb zitten ergeren aan een persoon die je met 1 km/uur verschil inhaalt, en 3 meter voor je terugkomt, en langzamer gaat rijden. Net wanneer je lekker 104 op cruisecontrol rijdt. En dan ook nog van de 3 banen, lekker in het midden rijdt, terwijl de rechterbaan vrij is....
Maar anders dan dat, gaat alles goed met mij

Ik kom net uit Italie, en ben via Duitsland gereden, en moet toch zeggen dat die Duitsers behoorlijk veel toleranter rijden (met een enkele uitzondering na) dan wij. In Nederland ook al haal je met een goeie vaart een vrachtwagen in, dan nog vinden een hoop mensen dat ze je bumper eens van dichterbij willen zien. In Duitsland merk ik het minder, ondanks de grotere snelheids verschillen... In Italie, is men nogal gek op groot licht geven als ze eraan komen, soort van "hier kom ik, iedereen aan de kant" principe. Dan wil ik soms weleens lekker traag van baan terugwisselen. Maar buiten dergelijke situaties, probeer ik vormen van aggressie te vermijden, je schiet er gewoon niets mee op. Moet nog wel zeggen dat ik vanavond wel weer heb zitten ergeren aan een persoon die je met 1 km/uur verschil inhaalt, en 3 meter voor je terugkomt, en langzamer gaat rijden. Net wanneer je lekker 104 op cruisecontrol rijdt. En dan ook nog van de 3 banen, lekker in het midden rijdt, terwijl de rechterbaan vrij is....
Maar anders dan dat, gaat alles goed met mij

Heel vervelend van die lekker snelle inhalers...
En dan die linksplakkers
Vandaag ook weer een leuke:
Rij op een rotonde met een bus van de zaak (rolstoelbus), een of andere *** moet hem er vlak voor gooien, dus ik duw een keer op mn stuur
Begint ie allemaal te gebaren
Ik rij rustig verder, blijkt dat we allebei op hetzelfde adres moeten zijn (bij een verzorginstehuis)
Hij zet hem zo neer, dat hij denkt dat ik er niet meer langs kan. En "blokkeert" dus de hele weg...
Hij stapt uit, ik geef hem een applausje
Daarna maar over de stoep er voorbij gezet, zodat hij er niet langs kon
en mn klantje op gehaald.
Helaas voor hem, duurde het nogal ff... T was iemand met een rolstoel
En dan die linksplakkers

Vandaag ook weer een leuke:
Rij op een rotonde met een bus van de zaak (rolstoelbus), een of andere *** moet hem er vlak voor gooien, dus ik duw een keer op mn stuur

Begint ie allemaal te gebaren

Ik rij rustig verder, blijkt dat we allebei op hetzelfde adres moeten zijn (bij een verzorginstehuis)
Hij zet hem zo neer, dat hij denkt dat ik er niet meer langs kan. En "blokkeert" dus de hele weg...
Hij stapt uit, ik geef hem een applausje

Daarna maar over de stoep er voorbij gezet, zodat hij er niet langs kon

Helaas voor hem, duurde het nogal ff... T was iemand met een rolstoel

1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Ach, in zo'n geval zet ik mijn richting aanwijzer maar weer eens aan als er niets aankom en tuf ik er weer voorbij, boeien... Zolang ik maar niemand in de weg zit. Het is niet bepaald sociaal van degene voor je, maar die heeft waarschijnlijk geen hersencapaciteit daar voor, moet je eigenlijk medelijden mee hebben.Sander2 schreef:Moet nog wel zeggen dat ik vanavond wel weer heb zitten ergeren aan een persoon die je met 1 km/uur verschil inhaalt, en 3 meter voor je terugkomt, en langzamer gaat rijden. Net wanneer je lekker 104 op cruisecontrol rijdt. En dan ook nog van de 3 banen, lekker in het midden rijdt, terwijl de rechterbaan vrij is...
Rechts inhalen wil ik ook nog wel eens doen, maar dan zit ik er meestal toch al een tijdje achter op fatsoenlijke afstand (en een keertje rustig aandringen soms) en meestal ook nog even rechts erachter. Als ik er dan langs ga, doe ik het wel met een forse dot gas erbij, zo'n mafkees zou ineens tot bezinning (of wil hem ervoor gooien) zijn gekomen...

bumperkleven kostte me ooit 361 eurootjes...
in diezelfde rit die waarschijnlijk nog op een dvd-tje staat bij Justitie kreeg ik nog een boete van 86 euro voor rechts inhalen...
Aso???
tja...je bent jong en je hebt een snelle auto...
maar goed...conclusie:
niet eerst bumperkleven...gewoon gelijk rechts inhalen...scheelt een berg geld!
in diezelfde rit die waarschijnlijk nog op een dvd-tje staat bij Justitie kreeg ik nog een boete van 86 euro voor rechts inhalen...
Aso???
tja...je bent jong en je hebt een snelle auto...
maar goed...conclusie:
niet eerst bumperkleven...gewoon gelijk rechts inhalen...scheelt een berg geld!