clio 1.6 16V phase3 Zelf "airbox" gebouwd

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Rémi clio ph3

Ferdy schreef:gaat zo'n ding ook brommen op mn clio 2 1.2 16V ? >-)
of zal dat geen nut hebben ?
Nou ik had eerst ook een fluister naaimachientje, maar nu heb ik echt een vette brul als ik hem te sporen geeft >-) , dus ik denk dat dat bij jou ook wel gaat lukken.
Bij Reichard heb ik de K&N kitjes het goedkoopste gezien, ik weet alleen niet hoeveel de verzendkosten zijn. Ik heb hem via via nieuw kunnen kopen.
One clio to rule them all
Thierry

Voor mn Willi kost ie 124 euro, dus dat valt nog mee. Maar ik heb m ook al zien liggen voor 155 euro.
Rémi clio ph3

En bij K&N krijg je min of meer garantie dat er geen motorschade door hun product kan ontstaat en er zit een hele duidelijke inbouw handleiding met plaatjes bij (Y)
Thierry

Ik weet wel dat toen ik de mijne eruit haalde, dat ik dat gebrom wel miste. Maar degene die er bij mij inzat was kapot, zat een scheurtje in de zijkant :(
RenaultclioII16v (Peter)
Car: Talisman sedan
Contacteer:

Geeft dat dunne pijpje naar je open filter wel genieg koude lucht in de zomer?
Ik vind het aan de dunne kant.
Verder ziet het er errug ruig uit! :p
Cleaned Style
Projecttopic
Ferdy
Über-Spammer

wat zou zoiets nieuw kosten dan ?
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Op de ena laatste foto zie ik toch echt een "aanvoer pijpje". :p
Cleaned Style
Projecttopic
Ollie

fotootje hoger Frits :wink:
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Hierzo....
Cleaned Style
Projecttopic
Ollie

Die Frits, snel zijn foute post wissen :lol:
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

:lol: :D :lol:
Cleaned Style
Projecttopic
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Ollie schreef:Die Frits, snel zijn foute post wissen :lol:
ikj ben niet te snel, jullie zijn te snel. Maar ik had idd. al gezien dat ik ff fout zat. :wink:
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Urbanus quote: "Ge ziet dak nie lieg héé" (Y)
Cleaned Style
Projecttopic
Rémi clio ph3

RenaultclioII16v (Peter) schreef:Geeft dat dunne pijpje naar je open filter wel genieg koude lucht in de zomer?
Ik vind het aan de dunne kant.
Verder ziet het er errug ruig uit! :p
Nou dat pijpje naar de luchtfilter toe, is erbij geleverd door K&N. Alleen was dat langer en ging naar de onderkant van de voorbumper (ramair), maar dat was voor een clio 2 phase 1 bumper, en bij mij is daar niet zoveel plek meer, dus heb ik er een stuk af gehaald en van de originele aanzuig plek af geleid. Bij jou, Peter en bij mij komt de lucht nu eigenlijk van naast de koplamp via een plaatje geleid naar de ruimte achter de koplamp, (uitleg voor Ollie) die afgescheiden is van de rest van de motorruimte dmv dat stalen zwarte plaatje tussen de lucht filter en de accu, zie foto:
[img]http://www.netconx.nl/UPLOAD/4_K&N57i_RTC_pic04.JPG[/img] Dit plaatje zit er dus standaart in.

Het enigste wat ik nog kan doen is de lucht geleiding tussen dat plaatje in de gril en de koplamp zo afsluiten dat alle lucht direct dat pijpje van K&N ingaat, dus ook een soort van ramair :smile:
Laatst gewijzigd door Rémi clio ph3 op do 8 apr 2004 8:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Rémi clio ph3

Ferdy schreef:wat zou zoiets nieuw kosten dan ?
even op http://www.reichhard-motorsport.com/ kijken, en dan zie je voor jou, dat hij 117 euro kost :wink: en dat een stukje goedkoper dan voor mij :evil:

Trouwens ik ben zaterdag ook nog bij Renault kerres geweest ivm de reparatie van mijn velgen, maar dat is op zo'n fiasco uitgelopen :@ dat een officiele klacht heb ingediend bij Renault Nederland, maar daar ga ik jullie maar niet mee lastig vallen.
Samenvatting: Renault kerres is een echte NO GO AREA :gun: Trouwens heeft iemand nog een RTC nummer bord houder liggen, die ik kan over nemen, ik wil echt niet met Renault kerres op mijn auto rijden |:
Thierry

Die kun je zondag wel kopen he, als je komt dan
Rémi clio ph3

kleine kans dat ik kom, we zijn een lang weekend weg met een ander koppel, naar een of ander bungalow park bij eindhoven. Dus waarschijnlijk word het niks. Misschien zou ollie me eentje willen mee nemen *PM* :wink:
antoine
Car: Renault Clio III RS

dyna clio ph2 schreef:kleine kans dat ik kom, we zijn een lang weekend weg met een ander koppel, naar een of ander bungalow park bij eindhoven. Dus waarschijnlijk word het niks. Misschien zou ollie me eentje willen mee nemen *PM* :wink:
welk park??
Rémi clio ph3

ant1 schreef:
dyna clio ph2 schreef:kleine kans dat ik kom, we zijn een lang weekend weg met een ander koppel, naar een of ander bungalow park bij eindhoven. Dus waarschijnlijk word het niks. Misschien zou ollie me eentje willen mee nemen *PM* :wink:
welk park??
Kweet niet precies hoe die heet, de campervenen, kan dat? Is in iedergeval met een skibaan 8)
elmotheelk (Eric)
Contacteer:

dyna clio ph2 schreef: Samenvatting: Renault kerres is een echte NO GO AREA :gun: Trouwens heeft iemand nog een RTC nummer bord houder liggen, die ik kan over nemen, ik wil echt niet met Renault kerres op mijn auto rijden |:
Hmm ik ken dat. Zat (met mijn vorige auto) bij Auto Spanje (Seat delaer, vroeger Renault). Echt :gun: !! Wat een sukkels daar. Ben nu op zoek naar een nieuwe. Kent iemand een goede, betrouwbare ( en betaalbare) garage of dealer in of rond Leiden? Ga nu naar Van Marwijk, maar weet nog niet of die goed is?!?

Elmo
antoine
Car: Renault Clio III RS

dyna clio ph2 schreef:
ant1 schreef:
welk park??
Kweet niet precies hoe die heet, de campervenen, kan dat? Is in iedergeval met een skibaan 8)
Kan je toch gewoon met mij of met furious tuning mee rijden zondag.Ik woon er 10 minuten vandaan.Je mag niet over het circuit hoor :lol:
Rémi clio ph3

ant1 schreef:
dyna clio ph2 schreef:
ant1 schreef:
welk park??
Kan je toch gewoon met mij of met furious tuning mee rijden zondag.Ik woon er 10 minuten vandaan.Je mag niet over het circuit hoor :lol:
(Y) thnx, maar het vervoer is niet het probleem, maar ik weet niet of ik het kan maken om er een middagje tussen uit kan piepen 8)

elmotheelk schreef:
dyna clio ph2 schreef: Samenvatting: Renault kerres is een echte NO GO AREA :gun: Trouwens heeft iemand nog een RTC nummer bord houder liggen, die ik kan over nemen, ik wil echt niet met Renault kerres op mijn auto rijden |:
Hmm ik ken dat. Zat (met mijn vorige auto) bij Auto Spanje (Seat delaer, vroeger Renault). Echt :gun: !! Wat een sukkels daar. Ben nu op zoek naar een nieuwe. Kent iemand een goede, betrouwbare ( en betaalbare) garage of dealer in of rond Leiden? Ga nu naar Van Marwijk, maar weet nog niet of die goed is?!?

Elmo
Bij renault kerres zijn het ook absoluut prutsers, ik bedoel voor alleen banden omwisselen van de velgen, 75 euro tellen en dan ook nog alle velgen beschadigen..... :evil:
Ik toen er zaterdag aan de balie stond, stond er een andere man te flippen dat de auto van zijn zoon alweer kapot was en dat het tijd was dat ze hem fatsoendelijk moesten repareren... dus het zijn gewoon echt prutsers daar!!
Thierry

dyna clio ph2 schreef: (Y) thnx, maar het vervoer is niet het probleem, maar ik weet niet of ik het kan maken om er een middagje tussen uit kan piepen 8)
Dan kom je toch gewoon met ze allen :P
Rémi clio ph3

SToRM666 schreef:
dyna clio ph2 schreef: (Y) thnx, maar het vervoer is niet het probleem, maar ik weet niet of ik het kan maken om er een middagje tussen uit kan piepen 8)
Dat zou kunnen, maar dan kan ik niet lang blijven, je weet hoe dames kunnen zijn :D maar zondag is koopzondag in eindhoven :D Ik kijk wel even of het lukt
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

dyna clio ph2 schreef:
SToRM666 schreef:
Dat zou kunnen, maar dan kan ik niet lang blijven, je weet hoe dames kunnen zijn :D maar zondag is koopzondag in eindhoven :D Ik kijk wel even of het lukt
Dames droppen in eindhoven en zelf ff door naar breda. beide tevreden :wink:
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

netjes
Ferdy
Über-Spammer

dyna clio ph2 schreef:
Ferdy schreef:gaat zo'n ding ook brommen op mn clio 2 1.2 16V ? >-)
of zal dat geen nut hebben ?
Nou ik had eerst ook een fluister naaimachientje, maar nu heb ik echt een vette brul als ik hem te sporen geeft >-) , dus ik denk dat dat bij jou ook wel gaat lukken.
Bij Reichard heb ik de K&N kitjes het goedkoopste gezien, ik weet alleen niet hoeveel de verzendkosten zijn. Ik heb hem via via nieuw kunnen kopen.
krijg je dan geen vermogensverlies als er geen koude lucht meer bij kan ?
zoiets heb ik al eerder gehoord
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Ik zou wel voor dat extra "ram air" systeem gaan ja.
Nu zul je er geen problemen mee hebben, maar straks als het warmer wordt misschien wel.
Bij mij zuigt hij idd ook op de originele plek achter de koplamp.
Als je daar goed kijkt, zie je gewoon de "buitenlucht". :lol:
Cleaned Style
Projecttopic
Ferdy
Über-Spammer

en jij hebt geen last van vermogensverlies ?

aan de andere kant, mn motorruim is zo leeg met die 1.2 16V, lucht kan er aan alle kanten wel bij :)
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

Nou bij een 1600 (en zeker bij een 2liter :lol: )
is het aardig vol.
Bij mij is het vervangingsfilter opgesloten in de originele bak, en daar zuigt ie mbv. een alu buis, rechtstreeks de koude lucht vanachter m'n koplamp vandaan
Cleaned Style
Projecttopic
Ferdy
Über-Spammer

simpel te installeren zelf ?

concluderend, qua geluid scheelt het dus, vermogen neemt er niet door af, als de toevoer van koude lucht goed geregeld is
RenaultclioII16v (Peter)
Contacteer:

"Men" beweert zelfs dat er soms een paar pk's mee te winnen zijn.
Dit is natuurlijk afhankelijk van veel factoren.
Het aanzuig geluid bij het optrekken is zeker verbeterd met een open filter.
Cleaned Style
Projecttopic
Thierry

En de diepe ronk natuurlijk :)
Stefan T-SPORT
Contacteer:

SToRM666 schreef:Ik weet wel dat toen ik de mijne eruit haalde, dat ik dat gebrom wel miste. Maar degene die er bij mij inzat was kapot, zat een scheurtje in de zijkant :(
Kan een scheurtje of een deukje in het filter veel kwaad ? In die van mij zit namelijk een deukje aan de achterkant :(
* Stefan T-SPORT *
Ferdy
Über-Spammer

dan zullen we dit ook even op de wannahaves lijst zetten :)
Plaats reactie