vraagje veerpootbrug
-
keb een alu Sparco veerpootbrug (verstelbare versie) en je merkt het verschil zeker! Alleen went het vrij snel...net als alles zo'n beetje 

-
- Moderator
- Car: MB
dat vond ik ook bij de GTT robert. De eerste paar keer merk je het en dan ben je eraan gewend.
Deze is overigens ook van gepolijst alu (zoals te zien) en is van OMP maar wordt merkloos verkocht. Ze komen in verpakking van OMP!! binnen maar daar mogen ze niet in verkocht worden. Maar voor 40 euro mogen ze die zak houden
Deze is overigens ook van gepolijst alu (zoals te zien) en is van OMP maar wordt merkloos verkocht. Ze komen in verpakking van OMP!! binnen maar daar mogen ze niet in verkocht worden. Maar voor 40 euro mogen ze die zak houden
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
mooie prijs!
-
- Moderator
ik zeg niet dat ie 40 kost. ik zeg dat die precies dezelfde onder naam van OMP circa 40 euro duurder is. Deze was 79, vond ik ook wel netjes voor een gepolijste allu brug
-
ja joh!Ollie schreef:Ben dan ook eens duidelijk manTom schreef:ik zeg niet dat ie 40 kost. ik zeg dat die precies dezelfde onder naam van OMP circa 40 euro duurder is. Deze was 79, vond ik ook wel netjes voor een gepolijste allu brug

Ik merk alleen wel dat gepolijst aluminium vrij krasgevoelig is, uitkijken dus bij het sleutelen. Het ziet er echter wel perfect uit!

-
waarom heb je hem eigenlijk niet getapt Tom?
Hoe demonteer je hem nu eigenlijk?
Hoe demonteer je hem nu eigenlijk?
-
- Moderator
@merijn : ik had het tegen robert.
@Paskie: nee hoor, dat stickertje mag je houden, ik heb het nooit zo op stickers.
@Robert: ik heb het niet zo op tappen, in vind een bout moer combinatie veel beter. Zo dik is het staal daar ook weer niet namelijk. Als ik het wiel eraf haal kan ik er zo bij, gaat prima. komt misschien ook omdat ik een schroefset heb, dan heb je lekker veel ruimte door de geringe veer/demper diameter
@Paskie: nee hoor, dat stickertje mag je houden, ik heb het nooit zo op stickers.
@Robert: ik heb het niet zo op tappen, in vind een bout moer combinatie veel beter. Zo dik is het staal daar ook weer niet namelijk. Als ik het wiel eraf haal kan ik er zo bij, gaat prima. komt misschien ook omdat ik een schroefset heb, dan heb je lekker veel ruimte door de geringe veer/demper diameter
-
merk je het effect alleen met bochten, of ook bij rechtdoor rijden op bv een hobbelige weg??
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Daar heb ik geen veerpootbrug voor nodig. Dat doet mn clio ook zo aljeroen.k schreef:Ik merkte het ook met opkrikken...komt inene dat achterwiel mee omhoog zetten terwijl ik de voorkant opkrik...dat deed mn oude 19 nooit
Project: GTT Blue Sport
-
- Moderator
mijn achterwiel komt ook gewoon mee met oprkrikken aan het voorste krik punt, gister nog gezien (zonder veerpootbrug).
Maar ik heb net effe een stukkie gereden en het verschil is niet schokkend maar toch wel merkbaar. De voorkant wordt gewoon wat stijver in zijn geheel. Iets minder tordatie, iets minder krakende dashboarden, iets beter gevoel met de weg. Verder vond ik het stuurgevoel ook verbeterd en leek hij ietwat zwaarder te sturen (is wel lekker). Aangezien het nat is heb ik nog niet echt flink kunnen sturen in de bochten maar dat doen we binnenkort wel effe
Maar ik heb net effe een stukkie gereden en het verschil is niet schokkend maar toch wel merkbaar. De voorkant wordt gewoon wat stijver in zijn geheel. Iets minder tordatie, iets minder krakende dashboarden, iets beter gevoel met de weg. Verder vond ik het stuurgevoel ook verbeterd en leek hij ietwat zwaarder te sturen (is wel lekker). Aangezien het nat is heb ik nog niet echt flink kunnen sturen in de bochten maar dat doen we binnenkort wel effe

Wow!Tom schreef:deze misschien:
[img]http://www.dutchpowertrading.nl/Veerpoo ... 011609.gif[/img]
Bij een GTT moet ie altijd wat omhoog gaan, en dus niet zo recht als bij de clio

Da's een mooie... Wat kost deze?
mvg, Chendy.
Als je de voorkant opkrikt tot een bepaalde hoogte komt het achterwiel aan dezelfde zijde ALTIJD mee omhoog hoor, daar heeft die veerpoot NIX mee te makenjeroen.k schreef:Ik merkte het ook met opkrikken...komt inene dat achterwiel mee omhoog zetten terwijl ik de voorkant opkrik...dat deed mn oude 19 nooit
Een veerpootbrug vangt grote klappen op die je voorttrein te verwerken krijgen, bij abrupt inveren en duiken van de auto komen de krachten op de veerpoten te staan waardoor deze iets kunnen torderen, de veerpootbrug voorkomt dit en daardoor voelt de auto wat strakker aan tijdens het ruigere werk, bij gewoon verkeer merk je t niet omdat er geen extreme krachten optreden
Mrtn = Maarten
Nou bij mijn rode moet ik best krikken tot het achterwiel meekomt en bij de 16v komt hij al bijna direct mee...lijkt me wel dat door de veerpootbrug komt...snel geredeneerd...
Normaal krik je 1 kant op...de carrosserie is "buigzaam" en je auto gaat dus iets "kromtrekken"zeg maar...hierdoor blijft je achterwiel op de grond staan...bij een veerpootbrug kan je carrosserie minder gaan "werken" en blijft de auto van voren recht...dan komt de achterkant ook eerder mee omhoog...lijkt me op zich vrij logisch toch?
Normaal krik je 1 kant op...de carrosserie is "buigzaam" en je auto gaat dus iets "kromtrekken"zeg maar...hierdoor blijft je achterwiel op de grond staan...bij een veerpootbrug kan je carrosserie minder gaan "werken" en blijft de auto van voren recht...dan komt de achterkant ook eerder mee omhoog...lijkt me op zich vrij logisch toch?
Bij mijn redenatie is het niet zo dat de auto zóveel buigt bij het opkrikken, wel wat, maar niet zoveel
Ik weet ook niet of de carrosserie van een 16V steviger is uitgevoerd als de andere modellen?
En de achteras van de 16V is stugger, het wiel zal wellicht minder gaan hangen als van je rooie waardoor ie eerder van de grond komt?
Zijn ook maar gedachtes hoor, maar het lijkt me niet dat een auto bij het zien van de krik al gaat buigen, dan ken je d'r amper mee rijden, bij elk putdeksel kom je dan klem te zitten in de auto, weet je wel.... zo'n logeerbed idee
Ik weet ook niet of de carrosserie van een 16V steviger is uitgevoerd als de andere modellen?
En de achteras van de 16V is stugger, het wiel zal wellicht minder gaan hangen als van je rooie waardoor ie eerder van de grond komt?
Zijn ook maar gedachtes hoor, maar het lijkt me niet dat een auto bij het zien van de krik al gaat buigen, dan ken je d'r amper mee rijden, bij elk putdeksel kom je dan klem te zitten in de auto, weet je wel.... zo'n logeerbed idee

Mrtn = Maarten
-
Ik dacht dat zo`n brug er juist voor was om dwarskrachten over te brengen.als je in een bocht zit wordt er aan het ene wiel getrokken en op het andere geduwd zeg maar.Een veerpootbrug vangt grote klappen op die je voorttrein te verwerken krijgen, bij abrupt inveren en duiken van de auto komen de krachten op de veerpoten te staan waardoor deze iets kunnen torderen, de veerpootbrug voorkomt dit en daardoor voelt de auto wat strakker aan tijdens het ruigere werk, bij gewoon verkeer merk je t niet omdat er geen extreme krachten optreden
ik dacht dat een veerpootbrug deze krachten overbracht van links naar rechts enzovoorts.
krachten in lengterichting(remmen/accelereren) hebben dan toch niks met een veerpootbrug te maken?
of zit ik nou weer in de war met een stabilisatorstang?

-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Best interessant enz. maar ik heb nog steeds geen dubbele torsie achter op mn clio. Dus hoe doen we dat dan????jeroen.k schreef:Bij mn rode kijk ik nergens van op!
De carrrosserie zit overigens geen verschil inZal idd wel komen door de dubbele torsie in de achteras en de wat lagere rijhoogte...
Project: GTT Blue Sport