[Martijn's 21 Turbo] En dat is 3

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Mrtn
Car: R5GTT

Hey Martijn of andere... mag ook. Wat voor DV zit er op zo'n 21? Die heeft toch ook een LMM, dat ie werkt met een zgn diverter (closed loop) ipv DV?

omdat je rept over mensen laten schrikken :lol:
~thijs~
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:
~thijs~ schreef:dudes, doe eens aardig tegen elkaar :(
Dudes, hee doe ff normaal.
Meneer Hornsveld voor jouw he 8) (F)
:beer: :smile:

Nu weer terug ontopic over Martijn z'n 21 :pompomcrazy:
Steven
Car: M536

tutuur schreef:ik maak hier met niemand ruzie en word ook op niemand boos hoor, probeer alleen mee te denken....

probleem hier op het forum is alleen een beetje, dat er altijd mensen zijn die het beter weten, en met respect hoor, dit bedoel ik niet sarcastisch...

alleen als een ander het dan niet weet word diegene meestal best snel afgeblaft :wink: hou er rekening mee dat er ook mensen zijn die minder weten, en dat is ook gelijk de reden waarom ik mij in veel topics meng, eager to learn noemen ze dat wel is...

oke eigenwijs af en toe ook, dat is mijn slechtste eigenschap :lol:
Naja je steekt je neus telkens weer net zo ver naar voren dat je ermee op straat ligt en iedereen eroverheen kan rijden. Blijf nog even netjes op de stoep en steek alleen over op zebrapaden. Mooie beeldspraak niet? :D
Nou wie kopt em in door over mijn neus te beginnen?

Maargoed ik geef toe, de verjonging slaat hier ook toe (bij andere fora zit ik ook in het jonge stoeltje :P ) en -Jo- en ik kunnen behoorlijk direct uit de hoek komen, maar dat werkt soms beter bij hardnekkige stijfkoppies :D
tutuur
Clubsponsor

zal ik het dan maar doen, die van jou lag vast en zeker altijd op de straat aangezien de stoep te klein was? :D

mooie beeldspraak inderdaad en duidelijke taal :wink:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Steven, zelfs als jij voor het zebrapad wacht dan is je neus al 3/4 overgestoken :D :D :D :D

Sorry voor het offtopic Martijn (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven(stk)

tutuur schreef:ik maak hier met niemand ruzie en word ook op niemand boos hoor, probeer alleen mee te denken....

probleem hier op het forum is alleen een beetje, dat er altijd mensen zijn die het beter weten, en met respect hoor, dit bedoel ik niet sarcastisch...

alleen als een ander het dan niet weet word diegene meestal best snel afgeblaft :wink: hou er rekening mee dat er ook mensen zijn die minder weten, en dat is ook gelijk de reden waarom ik mij in veel topics meng, eager to learn noemen ze dat wel is...

oke eigenwijs af en toe ook, dat is mijn slechtste eigenschap :lol:
Als je zo eager to learn bent , leer eerst dan eens door gewoon mee te lezen en dingen serieus na te zoeken.

Ipv van het halve forum met zinloze post vol te spammen. :)
Ronnie B.
Contacteer:

steven steek jij de bbq ff aan vriend!
5 GT Turbo Phase II''Bleak pearl'',Peugeot 305 GTX 105 HP
tutuur
Clubsponsor

volgens mij heb ik me al aardig aangepast

[img]http://www.brandweerkollum.nl/IMAGES/Ui ... 062007.JPG[/img]

zullen we maar weer ON-TOPIC gaan :beer:
-jo-

wil niet storen maareuh,

Martijn,

230€ voor de zuigerveren bij ome Reno, let wel, er is een verschil tussen ph1 en 2 !!

http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... g008-1.jpg

http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... ing043.jpg

Heb ook nog wel een setje zuigers liggen met weinig km (ph1) met bijbehorende zuigerveren. (Er hangt wel nog een blok rond).

Standaard maat lagers heb ik nog een setje of 6 (krukas/drijfstangen)
0.25 overmaat, enkel krukas , 4 sets
0.50 overmaat, enkel krukas, 3 sets

Overmaat lagers zijn ook verkrijgbaar via Patrick (Mr. Biggelaar)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-

Mrtn schreef:Hey Martijn of andere... mag ook. Wat voor DV zit er op zo'n 21? Die heeft toch ook een LMM, dat ie werkt met een zgn diverter (closed loop) ipv DV?

omdat je rept over mensen laten schrikken :lol:
das de originele zooi, de afblaas die terug de slang ingaat maw. Op een 21 wordt doorgaans een gewone (one way) fastroad gebruikt net zoals op de gtt.
Steven
Car: M536

Ronnie B. schreef:steven steek jij de bbq ff aan vriend!
Ik zit toch al aardig te stoken, of niet soms? :lol:

Mijn visie blijft nog steeds om te kijken of die extra carterdruk niet wat beter weg te leiden is. Als je em wat makkelijker laat ademen dat ie niet zo hoeft te hoesten, kan je er misschien nog wat langere tijd acceptabel mee door.
-jo-

klopt, wordt niet enkel gedaan bij een te hoge carterdruk maar gewoon preventief bij race/track wagens. Ikzelf heb het niet gedaan omdat ik er geen last van heb; Er gaan toch elke 15000 nieuwe lagers in.
Ronnie B.
Contacteer:

Steven schreef:
Ronnie B. schreef:steven steek jij de bbq ff aan vriend!
Ik zit toch al aardig te stoken, of niet soms? :lol:

Mijn visie blijft nog steeds om te kijken of die extra carterdruk niet wat beter weg te leiden is. Als je em wat makkelijker laat ademen dat ie niet zo hoeft te hoesten, kan je er misschien nog wat langere tijd acceptabel mee door.
je hebt idd gelijk,maar ik lag net ff in een deuk om je ! :klop:
5 GT Turbo Phase II''Bleak pearl'',Peugeot 305 GTX 105 HP
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Jongens, jongens, wat zijn jullie actief. :lol:

Thanx voor de hulp so far. (Y)
Aangezien het blokje verder netjes loopt, is die tweede slang (en een fatsoenlijke catchtank) wel een nette oplossing. 230,- is toch weer wat rondjes Ring ;)

1 probleempje heb ik nog niet genoemd: hij stottert wat. De vorige eigenaar heeft er ook al naar gespeurd, maar niet gevonden. Ik heb de gevolgen verholpen door de benzinedruk te verhogen. Maar ja, normaal is t niet...

Jo: heb jij nog een stuurbekrachtigingspomp? En nr's voor de distributie? :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-jo-

Martijn schreef: Jo: heb jij nog een stuurbekrachtigingspomp? En nr's voor de distributie? :)
hoeveel moet je der hebben ??

distributie: (effe spieken in het topic van Merijn)
gates 5131

waterpomp en stuurbekrachtiging:
gates 6310 MC
gates 6220 MC

Spanrol moet je effe kijken welk type je hebt. Je hebt eentje met een veer die op de waterpomp zit en je hebt een type die met een borgplaatje werkt.

Beiden zijn verkrijgbaar bij SKF.
Mrtn
Car: R5GTT

-jo- schreef:
Mrtn schreef:Hey Martijn of andere... mag ook. Wat voor DV zit er op zo'n 21? Die heeft toch ook een LMM, dat ie werkt met een zgn diverter (closed loop) ipv DV?
das de originele zooi, de afblaas die terug de slang ingaat maw. Op een 21 wordt doorgaans een gewone (one way) fastroad gebruikt net zoals op de gtt.
maar kan je met motoren die met een LMM werken ongestraft een DV plaatsen?? ik ben dat een btje aant navragen voor dat volvoblok dat ik heb :)
-jo-

ow wacht effe, het principe van LMM is niet van toepassing hier. Het zorgt ervoor dat de turbo blijft draaien tijdens het schakelen door de lucht terug in het systeem te duwen. Bij LMM wordt deze (meestal) electronisch verbonden aan de ecu. De 21 werkt met een MAP sensor, niet met een MAF.

Bij de 21 kan je de originele bosch gewoon afdoppen/verwijderen omdat er geen meting gedaan wordt en er geen elektronica aan verbonden is. Het enige wat daar een beetje bij in de buurt zit is de amalvalve aka overboost-systeem. Niet vergeten dat het beestje 20 jaar jong is en technologie gebruikt van negentienhonderdnoah.

Vandaar, bosch eruit, dv erop. Ikzelf plaats de dv liever aan de koude kant maar omdat het makkelijk is wordt hij meestal op de aansluiting van de bosch geplaatst.

Om dus te antwoorden of je zomaar een dv kan plaatsen op motoren die met LMM werken ? Neen, tenzij ze niet ecu gebonden zijn.
Laatst gewijzigd door -jo- op do 30 jul 2009 5:38, 2 keer totaal gewijzigd.
tutuur
Clubsponsor

tutuur schreef:ik probeer alleen een beetje mee te denken....het zijn natuurlijk een hoop kosten, en als het niet nodig is, is het niet nodig... maar ik hou verder WIJS m'n mond :D
om ernog even op in te haken, kennelijk was mijn gedachten niet zo gek om een alternatief te zoeken...

Maar waarom word ik dan meteen afgeblaft en Steven wel serieus genomen?
:(

edit: heb wel een idee wat een LMM doet, maar waar staan de letters eigenlijk voor?
-jo-

lucht massa meter, vooral te vinden op VAG motoren.

edit, ook wel MAF genoemd (Mass air flow)

Meeste renaults werken met een MAP sensor. (Manifold Absolute Pressure)
Abel
Über-Spammer

Steven schreef:Dat zeg ik nergens vriend. :p

Maar laten we zeggen dat ik wel iets aan ervaring heb door de jaren heen en ik heb in het begin ook netjes kat uit de boom gekeken voor ik begon met vanalles te bemoeien. En ik ga ook nog vaak genoeg op m'n bek hoor :p

@Martijn;
Je hebt nu 1 slang vanaf carterklep naar het blikje toe he?, hang daar eens een 2e slang met evt. een 2e blikje bij, wat je aansluit op een gemodificeerde oliedop.

Druk kan ie dan over 2 slangen kwijt en gaat dan misschien wat minder hoesterig.
22000 posts later is het nog altijd een oude hoer.. maar hij weet als wel waar over hij praat.. en voor al door eigen opgedane ervaring.

een goede catchtank en idd een oliedop met slang is een goede probeersel. een redbull blikje is echt te klein en olie spuit daar zo weer uit
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

-jo- schreef:
Martijn schreef: Jo: heb jij nog een stuurbekrachtigingspomp? En nr's voor de distributie? :)
hoeveel moet je der hebben ??

distributie: (effe spieken in het topic van Merijn)
gates 5131

waterpomp en stuurbekrachtiging:
gates 6310 MC
gates 6220 MC

Spanrol moet je effe kijken welk type je hebt. Je hebt eentje met een veer die op de waterpomp zit en je hebt een type die met een borgplaatje werkt.

Beiden zijn verkrijgbaar bij SKF.
Dank je! (Y)

Kan je me de prijs van de pomp incl. verzending pm-en? :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Mooi, distributieriem kan van het lijstje af. Die is vlak voor ik de auto aanschafte vervangen. (Y)
-jo-

dat scheelt ook weer 110 €, nu mag ik de prijs van de pomp verdubbelen ? :smile:
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

(0)
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

:X Zojuist de remmen vervangen...

[img]http://img268.imageshack.us/img268/8205/1004492.jpg[/img]
[img]http://img12.imageshack.us/img12/5083/1004491v.jpg[/img]

Dat had ik iets eerder moeten doen... Voor het Ringweekend zat er nog voering op de blokken, en 1 scheurtje in de schijf. Nu dus 3, en het blok aan de binnenzijde had geen voering meer. Nu maar eens zien hoe de spullen van APO.nl bevallen.
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Mwoah... die benne op..... :smile:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Martijn schreef:Nu maar eens zien hoe de spullen van APO.nl bevallen.
Eerste ervaring: mwah. Na twee ABS-remmingen 120-40 sloeg de rook uit de wielkast. Bovendien trekt hij naar links, wat voorheen niet zo was. *zucht*
Menno

Martijn schreef:
Martijn schreef:Nu maar eens zien hoe de spullen van APO.nl bevallen.
Eerste ervaring: mwah. Na twee ABS-remmingen 120-40 sloeg de rook uit de wielkast. Bovendien trekt hij naar links, wat voorheen niet zo was. *zucht*
das wel heeel snel inremmen (Y)
rev it like a rental
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Haha, daar gingen wel wat meer remacties aan vooraf. :)
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Zooo, na een flinke aanloop is de 21 weer APK-gekeurd. Ging allemaal niet van harte, maar hij mag weer een jaartje.

Vanwege wat rare bijgeluiden heb ik het lager RV vervangen. Lager was niet best, maar het geluid bleef. Nu ook aandrijfas en remklauw gewisseld. Straks maar eens proberen of dat helpt.

Voor een (iets) betere remkoeling ook de spoilerrand van een Ph2. gemonteerd, met grotere luchthappers dan een Ph1. Nog in z'n zwarte primerkleurtje, geen tijd om te spuiten.

En de mooiste verandering: een chip van Menno. Ongekend, wat gaat dat ding nu vooruit!
alexs
Contacteer:

Martijn schreef::X Zojuist de remmen vervangen...

[img]http://img268.imageshack.us/img268/8205/1004492.jpg[/img]
[img]http://img12.imageshack.us/img12/5083/1004491v.jpg[/img]

Dat had ik iets eerder moeten doen... Voor het Ringweekend zat er nog voering op de blokken, en 1 scheurtje in de schijf. Nu dus 3, en het blok aan de binnenzijde had geen voering meer. Nu maar eens zien hoe de spullen van APO.nl bevallen.
Daar kan je je zelf nu mooi mee scheren. :worship:
Patrick

-jo- schreef:jups

[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... CF0040.jpg[/img]

Die witte was van Steve (Kempen), is verkocht aan Steve (antwerpen), is dan naar Nico (ClioV6) gegaan en nu zit ie bij 1 van de mekaniekers van renault verhulst.
Is die grijze Jo ex Gille? :)
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
-jo-

jups, en die witte heb ik ook gehad.
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Nu de 21 van Merijn zo mooi geworden is, kan ik niet achterblijven. ;) Vanavond dus de neus in kleur spuiten. Voorafgaand heb ik het stuk blik tussen de koplampen strak (laten) maken. Oude bumper komt er niet op terug, heb een goede tweedehand liggen. En nieuwe onderspoiler (ph2).
Foto's volgen.

Vervangen van het lager leverde geen verbetering op. Nu zijn rechts de aandrijfas, remschijf+klauw en het lager vervangen. En nóg dat bonkende geluid. Is alleen als ie warm is, dus ik zit ook nog aan de slecht differentieel te denken, dat je beter hoort bij warme bakolie.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Koop er toch 1 die al strak is, man... ;) Hij staat al gepoetst op je te wachten. :lol:
Plaats reactie