omdat je rept over mensen laten schrikken
[Martijn's 21 Turbo] En dat is 3
Luco/Alpine-racer schreef:Dudes, hee doe ff normaal.~thijs~ schreef:dudes, doe eens aardig tegen elkaar
Meneer Hornsveld voor jouw he![]()
Nu weer terug ontopic over Martijn z'n 21
Naja je steekt je neus telkens weer net zo ver naar voren dat je ermee op straat ligt en iedereen eroverheen kan rijden. Blijf nog even netjes op de stoep en steek alleen over op zebrapaden. Mooie beeldspraak niet?tutuur schreef:ik maak hier met niemand ruzie en word ook op niemand boos hoor, probeer alleen mee te denken....
probleem hier op het forum is alleen een beetje, dat er altijd mensen zijn die het beter weten, en met respect hoor, dit bedoel ik niet sarcastisch...
alleen als een ander het dan niet weet word diegene meestal best snel afgeblafthou er rekening mee dat er ook mensen zijn die minder weten, en dat is ook gelijk de reden waarom ik mij in veel topics meng, eager to learn noemen ze dat wel is...
oke eigenwijs af en toe ook, dat is mijn slechtste eigenschap
Nou wie kopt em in door over mijn neus te beginnen?
Maargoed ik geef toe, de verjonging slaat hier ook toe (bij andere fora zit ik ook in het jonge stoeltje
-
Luco/Alpine-racer
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Steven, zelfs als jij voor het zebrapad wacht dan is je neus al 3/4 overgestoken
Sorry voor het offtopic Martijn
Sorry voor het offtopic Martijn
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
Steven(stk)
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Als je zo eager to learn bent , leer eerst dan eens door gewoon mee te lezen en dingen serieus na te zoeken.tutuur schreef:ik maak hier met niemand ruzie en word ook op niemand boos hoor, probeer alleen mee te denken....
probleem hier op het forum is alleen een beetje, dat er altijd mensen zijn die het beter weten, en met respect hoor, dit bedoel ik niet sarcastisch...
alleen als een ander het dan niet weet word diegene meestal best snel afgeblafthou er rekening mee dat er ook mensen zijn die minder weten, en dat is ook gelijk de reden waarom ik mij in veel topics meng, eager to learn noemen ze dat wel is...
oke eigenwijs af en toe ook, dat is mijn slechtste eigenschap
Ipv van het halve forum met zinloze post vol te spammen.
steven steek jij de bbq ff aan vriend!
5 GT Turbo Phase II''Bleak pearl'',Peugeot 305 GTX 105 HP
volgens mij heb ik me al aardig aangepast
[img]http://www.brandweerkollum.nl/IMAGES/Ui ... 062007.JPG[/img]
zullen we maar weer ON-TOPIC gaan
[img]http://www.brandweerkollum.nl/IMAGES/Ui ... 062007.JPG[/img]
zullen we maar weer ON-TOPIC gaan
wil niet storen maareuh,
Martijn,
230€ voor de zuigerveren bij ome Reno, let wel, er is een verschil tussen ph1 en 2 !!
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... g008-1.jpg
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... ing043.jpg
Heb ook nog wel een setje zuigers liggen met weinig km (ph1) met bijbehorende zuigerveren. (Er hangt wel nog een blok rond).
Standaard maat lagers heb ik nog een setje of 6 (krukas/drijfstangen)
0.25 overmaat, enkel krukas , 4 sets
0.50 overmaat, enkel krukas, 3 sets
Overmaat lagers zijn ook verkrijgbaar via Patrick (Mr. Biggelaar)
Martijn,
230€ voor de zuigerveren bij ome Reno, let wel, er is een verschil tussen ph1 en 2 !!
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... g008-1.jpg
http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... ing043.jpg
Heb ook nog wel een setje zuigers liggen met weinig km (ph1) met bijbehorende zuigerveren. (Er hangt wel nog een blok rond).
Standaard maat lagers heb ik nog een setje of 6 (krukas/drijfstangen)
0.25 overmaat, enkel krukas , 4 sets
0.50 overmaat, enkel krukas, 3 sets
Overmaat lagers zijn ook verkrijgbaar via Patrick (Mr. Biggelaar)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
das de originele zooi, de afblaas die terug de slang ingaat maw. Op een 21 wordt doorgaans een gewone (one way) fastroad gebruikt net zoals op de gtt.Mrtn schreef:Hey Martijn of andere... mag ook. Wat voor DV zit er op zo'n 21? Die heeft toch ook een LMM, dat ie werkt met een zgn diverter (closed loop) ipv DV?
omdat je rept over mensen laten schrikken
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Ik zit toch al aardig te stoken, of niet soms?Ronnie B. schreef:steven steek jij de bbq ff aan vriend!
Mijn visie blijft nog steeds om te kijken of die extra carterdruk niet wat beter weg te leiden is. Als je em wat makkelijker laat ademen dat ie niet zo hoeft te hoesten, kan je er misschien nog wat langere tijd acceptabel mee door.
klopt, wordt niet enkel gedaan bij een te hoge carterdruk maar gewoon preventief bij race/track wagens. Ikzelf heb het niet gedaan omdat ik er geen last van heb; Er gaan toch elke 15000 nieuwe lagers in.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
je hebt idd gelijk,maar ik lag net ff in een deuk om je !Steven schreef:Ik zit toch al aardig te stoken, of niet soms?Ronnie B. schreef:steven steek jij de bbq ff aan vriend!
Mijn visie blijft nog steeds om te kijken of die extra carterdruk niet wat beter weg te leiden is. Als je em wat makkelijker laat ademen dat ie niet zo hoeft te hoesten, kan je er misschien nog wat langere tijd acceptabel mee door.
5 GT Turbo Phase II''Bleak pearl'',Peugeot 305 GTX 105 HP
-
Martijn
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Jongens, jongens, wat zijn jullie actief. 
Thanx voor de hulp so far.
Aangezien het blokje verder netjes loopt, is die tweede slang (en een fatsoenlijke catchtank) wel een nette oplossing. 230,- is toch weer wat rondjes Ring
1 probleempje heb ik nog niet genoemd: hij stottert wat. De vorige eigenaar heeft er ook al naar gespeurd, maar niet gevonden. Ik heb de gevolgen verholpen door de benzinedruk te verhogen. Maar ja, normaal is t niet...
Jo: heb jij nog een stuurbekrachtigingspomp? En nr's voor de distributie?
Thanx voor de hulp so far.
Aangezien het blokje verder netjes loopt, is die tweede slang (en een fatsoenlijke catchtank) wel een nette oplossing. 230,- is toch weer wat rondjes Ring
1 probleempje heb ik nog niet genoemd: hij stottert wat. De vorige eigenaar heeft er ook al naar gespeurd, maar niet gevonden. Ik heb de gevolgen verholpen door de benzinedruk te verhogen. Maar ja, normaal is t niet...
Jo: heb jij nog een stuurbekrachtigingspomp? En nr's voor de distributie?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
hoeveel moet je der hebben ??Martijn schreef: Jo: heb jij nog een stuurbekrachtigingspomp? En nr's voor de distributie?
distributie: (effe spieken in het topic van Merijn)
gates 5131
waterpomp en stuurbekrachtiging:
gates 6310 MC
gates 6220 MC
Spanrol moet je effe kijken welk type je hebt. Je hebt eentje met een veer die op de waterpomp zit en je hebt een type die met een borgplaatje werkt.
Beiden zijn verkrijgbaar bij SKF.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
maar kan je met motoren die met een LMM werken ongestraft een DV plaatsen?? ik ben dat een btje aant navragen voor dat volvoblok dat ik heb-jo- schreef:das de originele zooi, de afblaas die terug de slang ingaat maw. Op een 21 wordt doorgaans een gewone (one way) fastroad gebruikt net zoals op de gtt.Mrtn schreef:Hey Martijn of andere... mag ook. Wat voor DV zit er op zo'n 21? Die heeft toch ook een LMM, dat ie werkt met een zgn diverter (closed loop) ipv DV?
ow wacht effe, het principe van LMM is niet van toepassing hier. Het zorgt ervoor dat de turbo blijft draaien tijdens het schakelen door de lucht terug in het systeem te duwen. Bij LMM wordt deze (meestal) electronisch verbonden aan de ecu. De 21 werkt met een MAP sensor, niet met een MAF.
Bij de 21 kan je de originele bosch gewoon afdoppen/verwijderen omdat er geen meting gedaan wordt en er geen elektronica aan verbonden is. Het enige wat daar een beetje bij in de buurt zit is de amalvalve aka overboost-systeem. Niet vergeten dat het beestje 20 jaar jong is en technologie gebruikt van negentienhonderdnoah.
Vandaar, bosch eruit, dv erop. Ikzelf plaats de dv liever aan de koude kant maar omdat het makkelijk is wordt hij meestal op de aansluiting van de bosch geplaatst.
Om dus te antwoorden of je zomaar een dv kan plaatsen op motoren die met LMM werken ? Neen, tenzij ze niet ecu gebonden zijn.
Bij de 21 kan je de originele bosch gewoon afdoppen/verwijderen omdat er geen meting gedaan wordt en er geen elektronica aan verbonden is. Het enige wat daar een beetje bij in de buurt zit is de amalvalve aka overboost-systeem. Niet vergeten dat het beestje 20 jaar jong is en technologie gebruikt van negentienhonderdnoah.
Vandaar, bosch eruit, dv erop. Ikzelf plaats de dv liever aan de koude kant maar omdat het makkelijk is wordt hij meestal op de aansluiting van de bosch geplaatst.
Om dus te antwoorden of je zomaar een dv kan plaatsen op motoren die met LMM werken ? Neen, tenzij ze niet ecu gebonden zijn.
Laatst gewijzigd door -jo- op do 30 jul 2009 5:38, 2 keer totaal gewijzigd.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
om ernog even op in te haken, kennelijk was mijn gedachten niet zo gek om een alternatief te zoeken...tutuur schreef:ik probeer alleen een beetje mee te denken....het zijn natuurlijk een hoop kosten, en als het niet nodig is, is het niet nodig... maar ik hou verder WIJS m'n mond
Maar waarom word ik dan meteen afgeblaft en Steven wel serieus genomen?
edit: heb wel een idee wat een LMM doet, maar waar staan de letters eigenlijk voor?
22000 posts later is het nog altijd een oude hoer.. maar hij weet als wel waar over hij praat.. en voor al door eigen opgedane ervaring.Steven schreef:Dat zeg ik nergens vriend.![]()
Maar laten we zeggen dat ik wel iets aan ervaring heb door de jaren heen en ik heb in het begin ook netjes kat uit de boom gekeken voor ik begon met vanalles te bemoeien. En ik ga ook nog vaak genoeg op m'n bek hoor
@Martijn;
Je hebt nu 1 slang vanaf carterklep naar het blikje toe he?, hang daar eens een 2e slang met evt. een 2e blikje bij, wat je aansluit op een gemodificeerde oliedop.
Druk kan ie dan over 2 slangen kwijt en gaat dan misschien wat minder hoesterig.
een goede catchtank en idd een oliedop met slang is een goede probeersel. een redbull blikje is echt te klein en olie spuit daar zo weer uit
-
Martijn
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Dank je!-jo- schreef:hoeveel moet je der hebben ??Martijn schreef: Jo: heb jij nog een stuurbekrachtigingspomp? En nr's voor de distributie?
distributie: (effe spieken in het topic van Merijn)
gates 5131
waterpomp en stuurbekrachtiging:
gates 6310 MC
gates 6220 MC
Spanrol moet je effe kijken welk type je hebt. Je hebt eentje met een veer die op de waterpomp zit en je hebt een type die met een borgplaatje werkt.
Beiden zijn verkrijgbaar bij SKF.
Kan je me de prijs van de pomp incl. verzending pm-en?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
Martijn
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Mooi, distributieriem kan van het lijstje af. Die is vlak voor ik de auto aanschafte vervangen. 
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
Martijn
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
[img]http://img268.imageshack.us/img268/8205/1004492.jpg[/img]
[img]http://img12.imageshack.us/img12/5083/1004491v.jpg[/img]
Dat had ik iets eerder moeten doen... Voor het Ringweekend zat er nog voering op de blokken, en 1 scheurtje in de schijf. Nu dus 3, en het blok aan de binnenzijde had geen voering meer. Nu maar eens zien hoe de spullen van APO.nl bevallen.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
Arco
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Mwoah... die benne op..... 
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
Martijn
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Eerste ervaring: mwah. Na twee ABS-remmingen 120-40 sloeg de rook uit de wielkast. Bovendien trekt hij naar links, wat voorheen niet zo was. *zucht*Martijn schreef:Nu maar eens zien hoe de spullen van APO.nl bevallen.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
das wel heeel snel inremmenMartijn schreef:Eerste ervaring: mwah. Na twee ABS-remmingen 120-40 sloeg de rook uit de wielkast. Bovendien trekt hij naar links, wat voorheen niet zo was. *zucht*Martijn schreef:Nu maar eens zien hoe de spullen van APO.nl bevallen.
rev it like a rental
-
Martijn
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Zooo, na een flinke aanloop is de 21 weer APK-gekeurd. Ging allemaal niet van harte, maar hij mag weer een jaartje.
Vanwege wat rare bijgeluiden heb ik het lager RV vervangen. Lager was niet best, maar het geluid bleef. Nu ook aandrijfas en remklauw gewisseld. Straks maar eens proberen of dat helpt.
Voor een (iets) betere remkoeling ook de spoilerrand van een Ph2. gemonteerd, met grotere luchthappers dan een Ph1. Nog in z'n zwarte primerkleurtje, geen tijd om te spuiten.
En de mooiste verandering: een chip van Menno. Ongekend, wat gaat dat ding nu vooruit!
Vanwege wat rare bijgeluiden heb ik het lager RV vervangen. Lager was niet best, maar het geluid bleef. Nu ook aandrijfas en remklauw gewisseld. Straks maar eens proberen of dat helpt.
Voor een (iets) betere remkoeling ook de spoilerrand van een Ph2. gemonteerd, met grotere luchthappers dan een Ph1. Nog in z'n zwarte primerkleurtje, geen tijd om te spuiten.
En de mooiste verandering: een chip van Menno. Ongekend, wat gaat dat ding nu vooruit!
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Daar kan je je zelf nu mooi mee scheren.Martijn schreef:Zojuist de remmen vervangen...
[img]http://img268.imageshack.us/img268/8205/1004492.jpg[/img]
[img]http://img12.imageshack.us/img12/5083/1004491v.jpg[/img]
Dat had ik iets eerder moeten doen... Voor het Ringweekend zat er nog voering op de blokken, en 1 scheurtje in de schijf. Nu dus 3, en het blok aan de binnenzijde had geen voering meer. Nu maar eens zien hoe de spullen van APO.nl bevallen.
Is die grijze Jo ex Gille?-jo- schreef:jups
[img]http://www.renault5baccara.nl/Afbeeldin ... CF0040.jpg[/img]
Die witte was van Steve (Kempen), is verkocht aan Steve (antwerpen), is dan naar Nico (ClioV6) gegaan en nu zit ie bij 1 van de mekaniekers van renault verhulst.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
-
Martijn
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Nu de 21 van Merijn zo mooi geworden is, kan ik niet achterblijven.
Vanavond dus de neus in kleur spuiten. Voorafgaand heb ik het stuk blik tussen de koplampen strak (laten) maken. Oude bumper komt er niet op terug, heb een goede tweedehand liggen. En nieuwe onderspoiler (ph2).
Foto's volgen.
Vervangen van het lager leverde geen verbetering op. Nu zijn rechts de aandrijfas, remschijf+klauw en het lager vervangen. En nóg dat bonkende geluid. Is alleen als ie warm is, dus ik zit ook nog aan de slecht differentieel te denken, dat je beter hoort bij warme bakolie.
Foto's volgen.
Vervangen van het lager leverde geen verbetering op. Nu zijn rechts de aandrijfas, remschijf+klauw en het lager vervangen. En nóg dat bonkende geluid. Is alleen als ie warm is, dus ik zit ook nog aan de slecht differentieel te denken, dat je beter hoort bij warme bakolie.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)