
ACT: Twingo RS
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
En al iets gehoord over de spoilert?Ivo van Achthoven schreef:Tja dat klopt idd, beide auto's uit de test zijn van collega's
Trouwens al een prijs bekend voor de Clio III GT?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
In vergelijk met normale 95 van andere aanbieders. Ik tank altijd bij de duitse shell die biedt die brandstof aan als zijnde "de" brandstof waar ze het zuinigheids record gehaald hadden.Ronnie schreef:Wat tank je normaal gesproken?TuuT schreef:Same here, als ik shell racing 95 tank merk ik dat ik nog ietsiepietsie zuiniger ben.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ivo, hoe komt die rode Twingo RS aan die spoiler?Ivo van Achthoven schreef:Tja dat klopt idd, beide auto's uit de test zijn van collega's
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Zojuist de post binnen en brief van Renault Nederland daarbij.
Op 21 April aanstaande is de Driving Experience op circuit Zolder.
Phil Bastiaans is de man die ons de fijne kneepjes van de Twingo RS gaat uitleggen.
Wie heeft hem ook binnen en gaat ook die dag?
Op 21 April aanstaande is de Driving Experience op circuit Zolder.
Phil Bastiaans is de man die ons de fijne kneepjes van de Twingo RS gaat uitleggen.
Wie heeft hem ook binnen en gaat ook die dag?
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: di 24 feb 2009 11:49
- Contacteer:
Ik heb de brief ook mogen ontvangen en heb gelijk met mijn werkgever overlegd en ik heb vrij!!!
Ik heb me dus ook aangemeld.
Neem je nog een introduce mee?
Ik heb me dus ook aangemeld.
Neem je nog een introduce mee?
gaan jullie die dag verzekeren voor +- 190 euro?
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ja dat dacht ik wel.twingo-rs schreef:gaan jullie die dag verzekeren voor +- 190 euro?
190 euro is een flink bedrag en mijn verzekering dekt niet de schade met dit soort dagen/evenementen.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Moeders had hem ook binnen idd maar helaas ze kan niet. Nou kon ik wel gaan maar kan geen vrij krijgen helaasArno17 schreef:Zojuist de post binnen en brief van Renault Nederland daarbij.
Op 21 April aanstaande is de Driving Experience op circuit Zolder.
Phil Bastiaans is de man die ons de fijne kneepjes van de Twingo RS gaat uitleggen.
Wie heeft hem ook binnen en gaat ook die dag?

Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Introduce ja, mijn wederhelft gaat mee.
En over die vezekering, ja 190 euro is natuurlijk niet veel als je schade rijdt.
Je hebt het dan al snel over een veelvoud van dat bedrag.
Hoe doen de mannen die aan het Ringweekend deelnemen, sluiten die apart een verzekering af of hebben die een verzekering die deze dagen wel verzekeren.
En over die vezekering, ja 190 euro is natuurlijk niet veel als je schade rijdt.
Je hebt het dan al snel over een veelvoud van dat bedrag.
Hoe doen de mannen die aan het Ringweekend deelnemen, sluiten die apart een verzekering af of hebben die een verzekering die deze dagen wel verzekeren.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Ring is openbare tolweg weg ten tijde van de Touristenfahrten. Daar gelden de Duitse verkeersregels op dat moment. Je bent er dus gewoon verzekerd.
Nou is het discutabel en als je verzekering het specifiek noemt dan ben je nog het haasje maar feitelijk is het openbare weg dus verzekerd
Nou is het discutabel en als je verzekering het specifiek noemt dan ben je nog het haasje maar feitelijk is het openbare weg dus verzekerd

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Bewust gedaan dus.Tim schreef:Sterker nog, er kan zelfs bij een ongeval waar meerdere voertuigen bij betrokken zijn politie bij komen om het af te handelen.
Zolder is niet een openbare tolweg, maar een echt circuit.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Je bedoeld te zeggen:Tim schreef:Zolder is inderdaad een full-time circuit, daar zou ik met m'n nagenoeg nieuwe Twingo RS niet zo heel snel rijden als ik het af kon kopen voor 190 euro.
190 euro is veel geld of je zou er sowieso niet rijden, ook niet als je het voor 190 euro kan afkopen.
Je moet niet vergeten dat deze dag alles is geregeld, ook de lunch en de uitleg over van alles en nog wat.
Phil Bastiaans kan je ook gewoon boeken voor een racedag, incluis een ronde zelf en naast een ervaren coureur in een Clio RS F1 of Megane RS of R32.
En deze dag wordt aangeboden door Renault Nederland, ets wat je zelf niet snel zou doen.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Nu ik het zo terug lees staat het er wat dubieus ja 
Ik zou wel gaan rijden maar niet zonder dat verzekeringsgebeuren erbij met m'n nieuwe Twingo RS. 190 euro is even wat aftikken maar je hebt wel wat meer zekerheid. Al weet ik de voorwaarden niet maar ik neem aan dat dat goed zit. Zo moest het er eigenlijk staan
Lijkt me een erg leuke ervaring om er eens te rijden en dan ook nog met begeleiding van zo'n man

Ik zou wel gaan rijden maar niet zonder dat verzekeringsgebeuren erbij met m'n nieuwe Twingo RS. 190 euro is even wat aftikken maar je hebt wel wat meer zekerheid. Al weet ik de voorwaarden niet maar ik neem aan dat dat goed zit. Zo moest het er eigenlijk staan

Lijkt me een erg leuke ervaring om er eens te rijden en dan ook nog met begeleiding van zo'n man

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
voorwaarden zijn oke, moet een goed bedrijf zijn volgens de Google en dergelijke.
Alleen motorschade is niet vergoed, dus als het stuk gaat door het racen zeg maar.
Klapper en dergelijke zijn gedekt
Alleen motorschade is niet vergoed, dus als het stuk gaat door het racen zeg maar.
Klapper en dergelijke zijn gedekt
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Arno is een pre productie auto uit frankrijk, wij hebben er met de Race Salon een aantal gehad waar ie ook al op zat, waren auto's uit frankrijk....Arno17 schreef:Ivo, hoe komt die rode Twingo RS aan die spoiler?Ivo van Achthoven schreef:Tja dat klopt idd, beide auto's uit de test zijn van collega's
Wel leuk trouwens dat het allemaal goed gegaan is met die rijtrainingen...., ben benieuwd of mams er ook een gehad heeft..., zal morgen ff haar kenteken doorgeven

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
het wordt leuk met al die RSjes op de weg. 

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Een kenteken voor het register zou leuk zijn...Ivo van Achthoven schreef:Gaat vrijdag weer een nwe zwarte RS de weg op, die is vorige week verkocht

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Je geeft ze toch wel allemaal een RTC stickertje mee hé!Ivo van Achthoven schreef:Gaat vrijdag weer een nwe zwarte RS de weg op, die is vorige week verkocht

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 6419
- Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:



Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
Ik kom ook , maar twijfel erg aan die verzekering. Eigen risico van 1000 en een hele reeks van uitzonderingen.
BTW racen op de nordschleife valt onder de openbare weg maar ik zou geen melding maken bij je verzekeringsmaatschappij. Zo ver ik het gehoord heb van reguliere bezoekers van de nordschleife , kom je op een zwarte lijst ofzoiets.
Beste is een abbo nemen op de ADAC , die sleepkosten zijn dan vergoed. Er komen soms politie en ziekenwagen bij een crash dus dat kost nog es extra
BTW racen op de nordschleife valt onder de openbare weg maar ik zou geen melding maken bij je verzekeringsmaatschappij. Zo ver ik het gehoord heb van reguliere bezoekers van de nordschleife , kom je op een zwarte lijst ofzoiets.
Beste is een abbo nemen op de ADAC , die sleepkosten zijn dan vergoed. Er komen soms politie en ziekenwagen bij een crash dus dat kost nog es extra

-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Vind die 190 eigenlijk best hoog. Als bijvoorbeeld ziet dat je voor 255 en hele dag race experience hebt van bleekemolen (dus, inclusief alle auto's / brandstoffen verzekeringen, instructies, lunch)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ik vind die 190 ook nergens op slaan, zeker niet als je een eigen risico hebt van 1k (wat op zich wel logisch is vanuit de maatschappij gezien).
Als je niet kan rijden en bang bent om em plat te rijden moet je het gewoon niet doen, dan gebeurt het juist
Als je niet kan rijden en bang bent om em plat te rijden moet je het gewoon niet doen, dan gebeurt het juist

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
IRK van de ANWB voldoet ook voor de afsleepkosten.TuuT schreef:Ik kom ook , maar twijfel erg aan die verzekering. Eigen risico van 1000 en een hele reeks van uitzonderingen.
BTW racen op de nordschleife valt onder de openbare weg maar ik zou geen melding maken bij je verzekeringsmaatschappij. Zo ver ik het gehoord heb van reguliere bezoekers van de nordschleife , kom je op een zwarte lijst ofzoiets.
Beste is een abbo nemen op de ADAC , die sleepkosten zijn dan vergoed. Er komen soms politie en ziekenwagen bij een crash dus dat kost nog es extra
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Als je hem plat rijdt is 1000 euro eigen risico weer niet zo heel erg veel.Steven schreef:Ik vind die 190 ook nergens op slaan, zeker niet als je een eigen risico hebt van 1k (wat op zich wel logisch is vanuit de maatschappij gezien).
Als je niet kan rijden en bang bent om em plat te rijden moet je het gewoon niet doen, dan gebeurt het juist
De uitgezonderde schades zijn best schappelijk te noemen.
Mechanische schades ( motor in puin draaien ofzo) slijtage aan banden, olie e.d, rijden over kerbstones.
En over bang zijn en dat je hem dan wel platrijd is hetzelfde als slippen en dan die ene boom die er staat toch raken....
Kortom, 190 euro is een hoop geld, zeker als er niks voorvalt, maar mocht er iets gebeuren................is het toch prettig als je iets kan claimen, ik wil nog best wel langer deze auto gebruiken.
Maar weet er niemand waar je nog meer kan verzekeren voor deze sessies, ik heb al google geprobeerd maar kom daar niet verder mee
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
NiemandArno17 schreef:Maar weet er niemand waar je nog meer kan verzekeren voor deze sessies, ik heb al google geprobeerd maar kom daar niet verder mee

Via mn werk hebben wij circuit Zandvoort verzekerd en die bieden ook secundaire casco-polis aan tijdens "cursussen". De premie daarvan is de afgelopen paar jaar een aantal keer over de kop gegaan.
(vind het ook niet gek, laatst weer 2 Ferrari's in de poeier gereden).
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik vind 190 euro ook wel vrij fors inderdaad, en dan ook nog de bijkomende 1000euro eigen risico..
Tja, en de motor in de soep draaien is onzin. als je dat motortje fatsoenlijk warm rijd moet er wel wat geks gebeuren als je 'm in elkaar draait.. anders heeft het gewoon niet goed gezeten. en anders heb je de fabrieksgarantie nog..
En slijtage aan banden heb je op straat ook wel, weliswaar iets minder maar ik vind dat tot nu toe nog wel te verwaarlozen. Tijdens het circuitrijden is tot nu toe de minste zorg nog de banden.. als jij je bijna nieuwe banden binnen een uur helemaal kaal rijd dan moet je toch eens wat aan je stuurtechniek doen. Ik heb ook net voor 550 euro nieuwe banden op m'n 17" wielen laten leggen waar ik enkel mee op straat rijd maar die gaan volgende week ook gewoon mee de Nordschleife op omdat ik het niet zie zitten om daar banden te gaan wisselen. erg veel bandenslijtage heb ik daar niet moet ik zeggen.
Tja, het is mischien goed om te bedenken hoe goed jij je kunt inhouden met de Twingo RS. sommigen krijgen werkelijk een waas voor de ogen als ze de pitstraat uit sturen en leggen 'm bij de 2e bocht al op de kop in de bak.. en sommigen hebben een stukje beheersing zodat ze netjes de baan verkennen, en rustig de grens opzoeken van de auto..
Het is een risico die je loopt.. persoonlijk zou ik die 190 euro in de zak houden en gewoon relaxed die baan over sturen.. het zou bij zo'n dag toch meer uitkomen op stuurtechnieken/lijnen rijden/remmen enz.
Maargoed.. het is mijn geld niet, en daarbij ook de reden dat ik niet met een al te dure wagen het circuit over stuur.. had van dat geld wat nu in de 19 zit ook wel een leuke Clio RS kunnen kopen o.i.d. maar dat komt er wel weer uit als ik 'm stuk rijd..
Tja, en de motor in de soep draaien is onzin. als je dat motortje fatsoenlijk warm rijd moet er wel wat geks gebeuren als je 'm in elkaar draait.. anders heeft het gewoon niet goed gezeten. en anders heb je de fabrieksgarantie nog..
En slijtage aan banden heb je op straat ook wel, weliswaar iets minder maar ik vind dat tot nu toe nog wel te verwaarlozen. Tijdens het circuitrijden is tot nu toe de minste zorg nog de banden.. als jij je bijna nieuwe banden binnen een uur helemaal kaal rijd dan moet je toch eens wat aan je stuurtechniek doen. Ik heb ook net voor 550 euro nieuwe banden op m'n 17" wielen laten leggen waar ik enkel mee op straat rijd maar die gaan volgende week ook gewoon mee de Nordschleife op omdat ik het niet zie zitten om daar banden te gaan wisselen. erg veel bandenslijtage heb ik daar niet moet ik zeggen.
Tja, het is mischien goed om te bedenken hoe goed jij je kunt inhouden met de Twingo RS. sommigen krijgen werkelijk een waas voor de ogen als ze de pitstraat uit sturen en leggen 'm bij de 2e bocht al op de kop in de bak.. en sommigen hebben een stukje beheersing zodat ze netjes de baan verkennen, en rustig de grens opzoeken van de auto..
Het is een risico die je loopt.. persoonlijk zou ik die 190 euro in de zak houden en gewoon relaxed die baan over sturen.. het zou bij zo'n dag toch meer uitkomen op stuurtechnieken/lijnen rijden/remmen enz.
Maargoed.. het is mijn geld niet, en daarbij ook de reden dat ik niet met een al te dure wagen het circuit over stuur.. had van dat geld wat nu in de 19 zit ook wel een leuke Clio RS kunnen kopen o.i.d. maar dat komt er wel weer uit als ik 'm stuk rijd..
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: di 24 feb 2009 11:49
- Contacteer:
Ik geloof ook niet dat een verzekering echt nodig is. Als ik die lijst uitzonderingen lees dan hebben ze weinig redenen om uit te keren.
Ook ben je alleen verzekerd als je achter een instructeur aan rijd of als er een instructeur in je auto zit. Bij evt. vrij rijden (wat volgens mij niet gaat gebeuren) ben je alsnog niet verzekerd. Ook is het maximaal uit te keren bedrag 15.500 euro. Ik neem aan dat ook jullie RS'jes wel een paar opties hebben. Die van mij gaat ruim de 20.000 door..
Als je dus totall loss gaat ben je je auto kwijt (restanten vervallen aan de verzekeraar) en krijgt maar 15.500 euro terug...
Volgens mij kun je dus beter gewoon jezelf een beetje beheersen en de kop niet gek laten maken. Voor de mensen die mijn achterkant evt. een kusje willen geven misschien de trekhaak maar monteren?
Ook ben je alleen verzekerd als je achter een instructeur aan rijd of als er een instructeur in je auto zit. Bij evt. vrij rijden (wat volgens mij niet gaat gebeuren) ben je alsnog niet verzekerd. Ook is het maximaal uit te keren bedrag 15.500 euro. Ik neem aan dat ook jullie RS'jes wel een paar opties hebben. Die van mij gaat ruim de 20.000 door..
Als je dus totall loss gaat ben je je auto kwijt (restanten vervallen aan de verzekeraar) en krijgt maar 15.500 euro terug...
Volgens mij kun je dus beter gewoon jezelf een beetje beheersen en de kop niet gek laten maken. Voor de mensen die mijn achterkant evt. een kusje willen geven misschien de trekhaak maar monteren?
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: di 24 feb 2009 11:49
- Contacteer:
Weet iemand of er nog restricties zijn wat betreft geluid?
Greetz Roland
Greetz Roland
Pcies zo denk ik er ook over, bedoel het zijn alleen maar nieuwe renaults RS'en die er dan rijden en meestal is iedereen wel zuinig op zijn nieuwe auto.fotoroland schreef:Ik geloof ook niet dat een verzekering echt nodig is. Als ik die lijst uitzonderingen lees dan hebben ze weinig redenen om uit te keren.
Ook ben je alleen verzekerd als je achter een instructeur aan rijd of als er een instructeur in je auto zit. Bij evt. vrij rijden (wat volgens mij niet gaat gebeuren) ben je alsnog niet verzekerd. Ook is het maximaal uit te keren bedrag 15.500 euro. Ik neem aan dat ook jullie RS'jes wel een paar opties hebben. Die van mij gaat ruim de 20.000 door..
Als je dus totall loss gaat ben je je auto kwijt (restanten vervallen aan de verzekeraar) en krijgt maar 15.500 euro terug...
Volgens mij kun je dus beter gewoon jezelf een beetje beheersen en de kop niet gek laten maken. Voor de mensen die mijn achterkant evt. een kusje willen geven misschien de trekhaak maar monteren?
Zijn ook geen lease bakken waar je makkelijk eens een deukje in wil knalle zonder daar wakker van te liggen.
Ik ga gewoon relaxt de baan checken en genieten van de vrije dag
