Geert - Clio Williams
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
waarom zonder remschijf? loopt de remschijf wel vrij van de uniball?
ziet er goed uit
ziet er goed uit
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Daar liet je mij even schrikken want dat had ik nog niet gecontrollerdMartijn Kool schreef:waarom zonder remschijf? loopt de remschijf wel vrij van de uniball?
ziet er goed uit

[img]http://imageshack.us/a/img706/3897/mc5g.th.jpg[/img]
vandaag weer wat onderdeeltjes verzameld.
[img]http://imageshack.us/a/img689/6975/j4gb.th.jpg[/img]
Bij toeval poste Kool deze massieve stabistang houders. Die kon ik dus niet afslaan. Dit is gelijk de laatste schakel naar een volledig massief onderstel zonder 1 enkel rubber.
[img]http://imageshack.us/a/img689/6975/j4gb.th.jpg[/img]
Bij toeval poste Kool deze massieve stabistang houders. Die kon ik dus niet afslaan. Dit is gelijk de laatste schakel naar een volledig massief onderstel zonder 1 enkel rubber.
Stap lekker in je comfi benz Tom, je wordt oud 

-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
En die loopt zeker zo goed….
Maar dat is niet zo boeiend. Je moet het uiteraard zelf weten en vind het ook wel mooi om te volgen, maar voor een straatauto is het wel een beetje erg racy aan het worden vind ik. Nadeel hiervan is dat je de dagelijkse bruikbaarheid alsmaar verlaagd en uiteindelijk een auto overhoud die met geluk een paar duizend per jaar rijd (of erger). En dat terwijl een williams juist in wat comfortabelere (en dan bedoel ik niet bone stock) staat tot op de dag van vandaag nog steeds een geweldige dagelijks bruikbare hot hatch is. Rijden moeten ze!
Maar dat is niet zo boeiend. Je moet het uiteraard zelf weten en vind het ook wel mooi om te volgen, maar voor een straatauto is het wel een beetje erg racy aan het worden vind ik. Nadeel hiervan is dat je de dagelijkse bruikbaarheid alsmaar verlaagd en uiteindelijk een auto overhoud die met geluk een paar duizend per jaar rijd (of erger). En dat terwijl een williams juist in wat comfortabelere (en dan bedoel ik niet bone stock) staat tot op de dag van vandaag nog steeds een geweldige dagelijks bruikbare hot hatch is. Rijden moeten ze!
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ik snap wat je bedoeld maar ben het toch niet helemaal met je eens. Een Williams in de file zetten, bumper aan bumper door het centrum rijden of een winterse pekel kuur geven is gewoon dood zonde. Ik wacht liever af tot het beter weer is om te doen waar hij zo goed in is: vlammen! En dat is ook het enige wat mijn Clio nog doet, daar is geen dagelijks gebruik meer bij. Heerlijk! Helemaal toen ik dagelijks nog een 1.4 r19 reed was elke rit met de Williams weer een feest, iets wat ik met de daily 16v aardig verknald heb. 

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Gelijk heb je Geert, liever een paar duizend km per jaar een feest om in te knallen dan zo'n auto dagelijks gebruiken. Dat is en zonde en op een gegeven moment weinig meer aan. Als er dan ook nog een hoop moeite inzit om hem nog beter te laten rijden dan is elk ritje helemaal een voldoening 

Het is een beetje dubbel... Als ik van Marcel hoor dat ie de Carrousel niet meer doorgaat, omdat zijn auto dat niet leuk vindt, sinds de upgrade aan de voortrein, en hij de auto tegenwoordig op een trailer naar de Ring brengt, dan zou ik me ook even achter de oren krabben... Racy is cool en vlammen al helemaal, maar kijk uit dat je niet te ver gaat! 

-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ik bedoel met dagelijks overigens niet perse letterlijk dagelijks. Ik snap ook wel dat het wat zonde is een williams heel de winter door de pekel te rijden. Maar het ging om het idee. Ze zijn wel degelijk nog steeds heel goed inzetbaar op zeer regelmatige basis. Het geen wat nog over is is al schaars en dan wordt het niet gebruikt, wordt een racer of is langzaam een trailer queen aan het worden. Vind ik toch jammer.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Wie o wie red mijn Williams van zijn ondergang ?
Ik bedoel , er gaan zometeen weer winterbandjes onder
Ik bedoel , er gaan zometeen weer winterbandjes onder
Iedereen zn mening. Ik prefereer een leuke racer voor de weekenden en een saaie auto voor dagelijks. Als je dagelijks een williams rijd heb je bijna een fabrieks maxi nodig om in de weekenden nog de zelfde smile te krijgen als ik nu altijd nog heb. En daarbij vindt ik dat een williams in het dagelijks verkeer niet tot zijn recht komt.
Maar kijk ook even naar jezelf, bijna elk van jullie heeft een nette renault in de schuur staan die je op een meeting al niet meer ziet, laat staan de ring.
Maar kijk ook even naar jezelf, bijna elk van jullie heeft een nette renault in de schuur staan die je op een meeting al niet meer ziet, laat staan de ring.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Merijn ....en je vader niet aan kinderen ...



-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Geert ....ik rij dagelijks ( minimaal ) met de willie.
Ik krijg elke keer een smile als er een dikke auto zit te drukken , die ik op top nooit kan hebben maar in de bochten en rotondes ..
En zo heeft bij mij elke auto wel een bepaalde charme
Ik krijg elke keer een smile als er een dikke auto zit te drukken , die ik op top nooit kan hebben maar in de bochten en rotondes ..
En zo heeft bij mij elke auto wel een bepaalde charme
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Ik vind het gewoon vet
Al denk ik bij mezelf wel is waarom zo moeilijk als het ook makkelijker kan. (megane armen en assen)
Uiteraard is dit gewoon gaaf en uniek en ben eigenlijk wel jaloers.
Qwa comfort zal het nog wel gaan aangezien jij je dempers in hardheid in kan stellen en jou motor liep gewoon redelijk tot goed onderin toch?
Reden dat ik met de aanhanger naar de ring ga is meer van waarom niet? Goedkoper dan rijden en een zekerheid dat zowel Paul als Ik thuiskomen + het staat gewoon klaar om te pakken.

Al denk ik bij mezelf wel is waarom zo moeilijk als het ook makkelijker kan. (megane armen en assen)
Uiteraard is dit gewoon gaaf en uniek en ben eigenlijk wel jaloers.

Qwa comfort zal het nog wel gaan aangezien jij je dempers in hardheid in kan stellen en jou motor liep gewoon redelijk tot goed onderin toch?
Reden dat ik met de aanhanger naar de ring ga is meer van waarom niet? Goedkoper dan rijden en een zekerheid dat zowel Paul als Ik thuiskomen + het staat gewoon klaar om te pakken.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
marcel, ga dan je licentie halen en dnrt rijden! als je toch al met een trailer gaat... 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
- Car: Meerderen Renault's
- Locatie: Beverwijk NH
Super gaaf Geert klinkt misschien stom maar kan het ook niet TE stug worden nou kun jij zoals Marcel hier ook aangeeft je dempers instellen maar dan nog ! ! !
En dan even offtopic
je licentie halen om over Zandvoort en Assen te scheuren de Nurburgring vind ik vele malen meer fun dan Zandvoort Assen kan ik nog niet beoordelen nog niet geweest 
En dan even offtopic


-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Off topic:Martijn Kool schreef:marcel, ga dan je licentie halen en dnrt rijden! als je toch al met een trailer gaat...
Als ik een licentie heb ga ik denk eerst RCN rijden. Heb dan alleen een pk of 30 meer nodig.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Nogal een verschil of je competitie rijdt of niet hoorLuukRS schreef:Super gaaf Geert klinkt misschien stom maar kan het ook niet TE stug worden nou kun jij zoals Marcel hier ook aangeeft je dempers instellen maar dan nog ! ! !
En dan even offtopicje licentie halen om over Zandvoort en Assen te scheuren de Nurburgring vind ik vele malen meer fun dan Zandvoort Assen kan ik nog niet beoordelen nog niet geweest
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Mensen die met mn clio hebben gereden weten dat hij verre van te stug is. Zeker als je cup dempers gewend bent.LuukRS schreef:Super gaaf Geert klinkt misschien stom maar kan het ook niet TE stug worden nou kun jij zoals Marcel hier ook aangeeft je dempers instellen maar dan nog ! ! !
En over licenties gesproken ga ik volgend jaar ook voor een licentie. Alleen niet om het circuit mee op te gaan

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
rally? 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Vandaag de draagarmpjes laten lassen. Nog even de megane stabi op maat afslijpen en dan kan alles naar de coater
[img]http://imageshack.us/a/img600/8306/1vjt.th.jpg[/img]
[img]http://imageshack.us/a/img600/8306/1vjt.th.jpg[/img]
-
- Berichten: 844
- Lid geworden op: vr 2 jul 2010 20:20
- Car: Clio 16V 2.0
- Locatie: Tinte
Las breekt niet hoor metaal zal eerder scheuren maar ziet er goed uit geert 

Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
Vandaag bij toeval ontdenkt dat renault het bijna het zelfde deed op de groep a 16 kleppers 180pk versie.
http://imageshack.us/a/img12/3439/fci.pdf
pagina 27
http://imageshack.us/a/img12/3439/fci.pdf
pagina 27
ik heb nog een boel meer van die pdf's, zal ze ff uploaden.
Het buisje met schroefdraad zal niet zomaar buigen en scheuren. De krachten op een stabi vallen best mee. Kijk maar naar de gammele standaard montage.
Het buisje met schroefdraad zal niet zomaar buigen en scheuren. De krachten op een stabi vallen best mee. Kijk maar naar de gammele standaard montage.
williams gra:
http://imageshack.us/a/img716/802/c9v.pdf
williams grn:
http://imageshack.us/a/img27/8674/4hg.pdf
16v gra:
http://imageshack.us/a/img194/1919/qwc.pdf
16v grn:
http://imageshack.us/a/img818/1236/3h0.pdf
http://imageshack.us/a/img716/802/c9v.pdf
williams grn:
http://imageshack.us/a/img27/8674/4hg.pdf
16v gra:
http://imageshack.us/a/img194/1919/qwc.pdf
16v grn:
http://imageshack.us/a/img818/1236/3h0.pdf
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Wat is daar gammel aan? Ik zie er nooit een losscheuren...Geert schreef:ik heb nog een boel meer van die pdf's, zal ze ff uploaden.
Het buisje met schroefdraad zal niet zomaar buigen en scheuren. De krachten op een stabi vallen best mee. Kijk maar naar de gammele standaard montage.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
You made my point
dat blijft idd ook heel en is niet bepaald hightech.
