Jackson's GTT
Ik verzin er wel wat op.
Het hoofdsproeiertje in het vlotterbakkie PAZ
Het hoofdsproeiertje in het vlotterbakkie PAZ
"Le creature de vette shit"
@ bart komt idd omdat het filter zo dicht op je kleppendeksel zit.
dat ie zo vies wordt met olie heb ik ook.
beter dus 2 slangen naar een grote catchtank maken en daar 2 kleine of 1 groot ontluchtingsfilter op plaatsen.
ik moet dit ook nog steeds maken.
zit helaas nu in zuid frankrijk vakantie te vieren
@ Jackson zoet er top uit zo met je IC.
merk je er iets van kwa vermogensafgifte of koelere beter presterende motor?
dat ie zo vies wordt met olie heb ik ook.
beter dus 2 slangen naar een grote catchtank maken en daar 2 kleine of 1 groot ontluchtingsfilter op plaatsen.
ik moet dit ook nog steeds maken.
zit helaas nu in zuid frankrijk vakantie te vieren

@ Jackson zoet er top uit zo met je IC.

merk je er iets van kwa vermogensafgifte of koelere beter presterende motor?
Thanks Mark!
Dat verschil merk je enorm!
Scheelt echt een slok op een borrel
De standaard IC of de IC slangen waren lek.
Als ik vol gas reed, schommelde mn druk op mn turbo druk meter.
Dit is nu over. Mooi constant op een bepaalde druk
Van de week ga ik naar de AFR kijken.
Heb de sproeiers dus ga eens wat stoeien.
Totdat ik de perfecte verhouding heb
Win je ook weer iets vermogen mee.
Daarna eens op een rollerbank. Ritje Goes voel ik aankomen
De carterventilatie ga k ook nog regelen.
Ik haal denk k een kleppendeksel van de sloop en deze pas ik aan naar 2 aansluitingen. Ik heb nu nog geen catchcan en deze zal ik ook maar maken. Indd 2 slangen vanaf kleppendeksel naar die catchcan en daar een filtert op
Dat verschil merk je enorm!
Scheelt echt een slok op een borrel

De standaard IC of de IC slangen waren lek.
Als ik vol gas reed, schommelde mn druk op mn turbo druk meter.
Dit is nu over. Mooi constant op een bepaalde druk

Van de week ga ik naar de AFR kijken.
Heb de sproeiers dus ga eens wat stoeien.
Totdat ik de perfecte verhouding heb

Daarna eens op een rollerbank. Ritje Goes voel ik aankomen

De carterventilatie ga k ook nog regelen.
Ik haal denk k een kleppendeksel van de sloop en deze pas ik aan naar 2 aansluitingen. Ik heb nu nog geen catchcan en deze zal ik ook maar maken. Indd 2 slangen vanaf kleppendeksel naar die catchcan en daar een filtert op

"Le creature de vette shit"
Zo net ff je fotos zitten kijken, maar die bocht gaat ie doorsnijden daar op de dynamo, kan ik je nu al verzekeren. Ik had em met 2 weken al lek.
Toen die frontbalk heftig aangepast en een bocht gepakt die iets meer dan 90 graden was, waardoor ie wat ovaal trok over de dynamo.
Moet je wel ff op letten, intapen etc. werkt niet, je moet em echt vrij zien te krijgen.
Toen die frontbalk heftig aangepast en een bocht gepakt die iets meer dan 90 graden was, waardoor ie wat ovaal trok over de dynamo.
Moet je wel ff op letten, intapen etc. werkt niet, je moet em echt vrij zien te krijgen.
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
mischien dat het een oplossing kan zijn maar weet t niet zeker..
als je de alu pijp die naar je lobster gaat eens inkort.
dan komt de hele slangenhandel toch naar je blok toe??
lijkt mij een oplossing
maar wie weet komt het dan weer ergens anders tegenaan
pfff
als je de alu pijp die naar je lobster gaat eens inkort.
dan komt de hele slangenhandel toch naar je blok toe??
lijkt mij een oplossing
maar wie weet komt het dan weer ergens anders tegenaan
pfff
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
Zo te zien ligt ie al vrij kort op de dynamo. Wat in mijn ogen een prima oplossing is om over de dynamo te gaan met een alu buis en deze een klein beetje plat te drukken zodat en daar wat minder ruimte nodig hebt. En anders evt de bovenste balk nog wat aanpassen.
R5GTT. Drive it like you stole it
Is wel het beste ja, die pijperij op spanning trekken moet je niet willen Andrew, dan trek je namelijk die buis naar beneden naar de IC ook op spanning, dat gaat niet lekker.
Probleem zit em eigenlijk in die bochtstraal, dies eigenlijk te klein om mooi de dynamoronding te kunnen volgen.
Je moet iig zorgen dattie ovaal kom te staan, anders is in no time je turbodruk pleite
Probleem zit em eigenlijk in die bochtstraal, dies eigenlijk te klein om mooi de dynamoronding te kunnen volgen.
Je moet iig zorgen dattie ovaal kom te staan, anders is in no time je turbodruk pleite

Ik ga mn radiateur wel iets opschuiven. Zodat de bocht van meer speling krijg. Ik ben ook bang dat deze zo scheurt. Als die bocht klem zit en dat blok beweegt natuurlijk dan is het gauw over.
"Le creature de vette shit"
Gespot op CPZ... schreeuwde nog gedag... heb nog wat amateuristische foto's van je rit.
Nice pic Wouter 
Je gedag schreeuw heb ik gemist geloof ik haha.
Maar ben benieuwd naar je foto's van mijn rit :d
Kan je ze mailen naar me? jackson at quicknet dot nl. Thx

Je gedag schreeuw heb ik gemist geloof ik haha.
Maar ben benieuwd naar je foto's van mijn rit :d
Kan je ze mailen naar me? jackson at quicknet dot nl. Thx

"Le creature de vette shit"
gemailed.. 

-
- Berichten: 2019
- Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
- Locatie: Catsop
even een vraagje:Jackson schreef:Er zit ook witte Xenon in. Dus dat zit wel goed
Betreft die silicone slangen set. Je moet deze kerel even een mailtje sturen. Dit is een engelse kerel.
http://myworld.ebay.co.uk/modi5sport/
Deze set bestaat uit 15 slangen. 3-4 laags en van silicone. Hier zit dus niet de intercooler slangen bij. Deze set kost je 160 Britisch Pounds en das omgerekend 183 Euro. Dit bedrag is incl. verzendkosten vanuit the United Kingdom.
Voor mij is er een set onderweg. Hij heeft set 2-3x geplaatst op ebay. Nu heeft hij hem er niet meer op staan. Dus ik heb geen idee of hij nog wat heeft liggen. Het merk is ook modi5sport. Een nieuw merk vanuit de UK.
Zou deze beste man graag een mailtje sturen en zijn slangenset ook bestellen, maar kan zijn contactgegevens niet achterhalen. ben met Ebay sowieso nog niet zo thuis.
Zou je me daarmee kunnen helpen, eventueel email via pm?
thanx
Bram
Terug van een poosje weggeweest ivm vakantie 
Ik heb een vraag/probleempje.
Hij start niet!
Dit probleem doet zich wel al een paar weekjes voor en ben er ook achter dat hij geen benzine krijgt.
Als ik het benzine slangetje van mn carb los haal, deze hang ik in een potje en ik start hem. Komt hier geen benzine uit.
Ik heb het relais nagekeken en andere geprobeert, was het niet.
Heb de draden doorgemeten naar de benzine pomp, lijken ook wel goed te zijn.
Waar kan ik nog meer zoeken naar het probleem??

Ik heb een vraag/probleempje.
Hij start niet!
Dit probleem doet zich wel al een paar weekjes voor en ben er ook achter dat hij geen benzine krijgt.
Als ik het benzine slangetje van mn carb los haal, deze hang ik in een potje en ik start hem. Komt hier geen benzine uit.
Ik heb het relais nagekeken en andere geprobeert, was het niet.
Heb de draden doorgemeten naar de benzine pomp, lijken ook wel goed te zijn.
Waar kan ik nog meer zoeken naar het probleem??
"Le creature de vette shit"
Heb je ook geprobeerd om handmatig dus met een los draadje de contacten van de brandstofpomp door te verbinden? Dus relais eruit en zelf met n draadje doorverbinden............om de 1 of andere reden gaat het nog wel ns mis met die gekke relaisJackson schreef:Terug van een poosje weggeweest ivm vakantie
Ik heb een vraag/probleempje.
Hij start niet!
Dit probleem doet zich wel al een paar weekjes voor en ben er ook achter dat hij geen benzine krijgt.
Als ik het benzine slangetje van mn carb los haal, deze hang ik in een potje en ik start hem. Komt hier geen benzine uit.
Ik heb het relais nagekeken en andere geprobeert, was het niet.
Heb de draden doorgemeten naar de benzine pomp, lijken ook wel goed te zijn.
Waar kan ik nog meer zoeken naar het probleem??
R 5 Convertible Rulezz
Update:
Even een update op mijn probleempje hierboven.
Na wat testen en doormeten ben ik erachter wat het probleem is.
Het toerentalrelais is kapot.
Toerental relais krijgt een puls van de toerentalmeter waardoor hij vervolgens de benzine pomp aanstuurd. En dat doet ie niet
Dealer geweest om een nieuwe te bestellen.
Toen vertelde hij me dat dat kleine pokken ding 47.50eu ex btw kost.
Schrok er even van maar had hem toch nodig.
Ging ie ff bellen naar Renault Belgie maar helaas.
Het relaistje is sinds juli 2009 uitgeput dus kan niet meer besteld worden.
Ik hou me dus hierbij aanbevolen voor een 2e hands toerental relais
Het is een 6-polig relais waarvan maar 5 polen gebruikt worden.
Een dikke rode plus draad,
Dikke witte die naar brandstof pomp gaat,
Een dunne zwarte die als min/ground dient,
Een gele dunne, geen id wat die doet en
nog een andere kleur...
De polen zijn zo verdeeld:
- - -
- - -
Even een update op mijn probleempje hierboven.
Na wat testen en doormeten ben ik erachter wat het probleem is.
Het toerentalrelais is kapot.
Toerental relais krijgt een puls van de toerentalmeter waardoor hij vervolgens de benzine pomp aanstuurd. En dat doet ie niet

Dealer geweest om een nieuwe te bestellen.
Toen vertelde hij me dat dat kleine pokken ding 47.50eu ex btw kost.
Schrok er even van maar had hem toch nodig.
Ging ie ff bellen naar Renault Belgie maar helaas.
Het relaistje is sinds juli 2009 uitgeput dus kan niet meer besteld worden.
Ik hou me dus hierbij aanbevolen voor een 2e hands toerental relais

Het is een 6-polig relais waarvan maar 5 polen gebruikt worden.
Een dikke rode plus draad,
Dikke witte die naar brandstof pomp gaat,
Een dunne zwarte die als min/ground dient,
Een gele dunne, geen id wat die doet en
nog een andere kleur...
De polen zijn zo verdeeld:
- - -
- - -
"Le creature de vette shit"
is dat niet de benziene pomp relais wat jezoekt? ff tijdelijk maar een schakelaar monteren in de fitting van het relais.
tja is toch raar dat die niet meer word gemaakt. heeft renault daar geen oplossing voor?
tja is toch raar dat die niet meer word gemaakt. heeft renault daar geen oplossing voor?
Je kan t inderdaad een benzine pomp relais noemen. Maar de officiele naam voor dit relais is volgens ome Renault een toerental relais. Kijk maar in de parts db op 5gt.nl 
Maargoed, t is tijdelijk proffesorisch opgelost met een draadje. Relais heb ik al geregeld.

Maargoed, t is tijdelijk proffesorisch opgelost met een draadje. Relais heb ik al geregeld.
"Le creature de vette shit"
Ik rij met een zilvere Forge dumpvalve in de ronte.
Van het weekend siste hij niet meer en liep hij voor geen meter meer.
Natuurlijk zat het membraam in de dumpvalve niet lekker.
Deze even goed gegaan en deed het weer prima. Voor hoe lang het duurde.. Kwam net uit mn werk, starte hem en was weer drama!
Dit gaat dan al mn 4e membraam worden in 2.5 jaar.
Ik ben het zat en wil een andere dumpvalve.. Wat raden jullie me aan??
Van het weekend siste hij niet meer en liep hij voor geen meter meer.
Natuurlijk zat het membraam in de dumpvalve niet lekker.
Deze even goed gegaan en deed het weer prima. Voor hoe lang het duurde.. Kwam net uit mn werk, starte hem en was weer drama!
Dit gaat dan al mn 4e membraam worden in 2.5 jaar.
Ik ben het zat en wil een andere dumpvalve.. Wat raden jullie me aan??
"Le creature de vette shit"
Hmm hoe heet zoiets in t engels dan?
En wat is het verschil tussen mijne dv en een zuiger dv?
En wat is het verschil tussen mijne dv en een zuiger dv?
"Le creature de vette shit"
Of n sucker-blow-off?
Ik zou gaan voor een zelfgedraaide zuigerdumpvalve van Bollen racing.......heb em zelf ook en ben erg tevreden!
Hiervoor de competition dumpvalve van Forge gehad en deze maakt een vetter geluid (ja ik ben er 1 van de velen die het voor het geluid doen en voor niks anders)

R 5 Convertible Rulezz
Het geluid is ook belangrijk!
Je hebt ze ook die het geluid van een kalkoen nabootsen, zal eens op youtube zoeken voor het filmpje
Het verschil tussen zuiger DV en membraam DV zegt het zelf al, de zuiger DV heeft een zuiger met een rubberen ring als zuigerveer en gaat hierdoor veel minder snel stuk. Vooral als je op hogere druk rijdt wil het membraam nogal eens scheuren.
Zo'n membraam kost ook elke keer 2 tientjes, voor 160 euro heb je een Bailey


Het verschil tussen zuiger DV en membraam DV zegt het zelf al, de zuiger DV heeft een zuiger met een rubberen ring als zuigerveer en gaat hierdoor veel minder snel stuk. Vooral als je op hogere druk rijdt wil het membraam nogal eens scheuren.
Zo'n membraam kost ook elke keer 2 tientjes, voor 160 euro heb je een Bailey

Ik zie net dat ze gewoon een kalkoenlokker erop getaped hebben, maar het is wel grappig 
http://www.youtube.com/watch?v=W_Qul7Mi ... L&index=20

http://www.youtube.com/watch?v=W_Qul7Mi ... L&index=20
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Bailey's 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Als zo'n fles leeg is, maakt dat ook een goed geluid (in de glasbak....) 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"