Jackson's GTT

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Ligt eraan welke je eruit wilt draaien :wink:
R5GTT. Drive it like you stole it
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

hmmm dan moet toch de carb er af ben ik bang :(
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Ik verzin er wel wat op.

Het hoofdsproeiertje in het vlotterbakkie PAZ
"Le creature de vette shit"
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

makelijkste is dan gewoon effe de carb stukje los gooien
R5GTT. Drive it like you stole it
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

@ bart komt idd omdat het filter zo dicht op je kleppendeksel zit.
dat ie zo vies wordt met olie heb ik ook.
beter dus 2 slangen naar een grote catchtank maken en daar 2 kleine of 1 groot ontluchtingsfilter op plaatsen.

ik moet dit ook nog steeds maken.
zit helaas nu in zuid frankrijk vakantie te vieren :D

@ Jackson zoet er top uit zo met je IC. (Y)
merk je er iets van kwa vermogensafgifte of koelere beter presterende motor?
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Thanks Mark!

Dat verschil merk je enorm!
Scheelt echt een slok op een borrel :p
De standaard IC of de IC slangen waren lek.
Als ik vol gas reed, schommelde mn druk op mn turbo druk meter.
Dit is nu over. Mooi constant op een bepaalde druk :D

Van de week ga ik naar de AFR kijken.
Heb de sproeiers dus ga eens wat stoeien.
Totdat ik de perfecte verhouding heb :) Win je ook weer iets vermogen mee.
Daarna eens op een rollerbank. Ritje Goes voel ik aankomen :)

De carterventilatie ga k ook nog regelen.
Ik haal denk k een kleppendeksel van de sloop en deze pas ik aan naar 2 aansluitingen. Ik heb nu nog geen catchcan en deze zal ik ook maar maken. Indd 2 slangen vanaf kleppendeksel naar die catchcan en daar een filtert op :p
"Le creature de vette shit"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zo net ff je fotos zitten kijken, maar die bocht gaat ie doorsnijden daar op de dynamo, kan ik je nu al verzekeren. Ik had em met 2 weken al lek.

Toen die frontbalk heftig aangepast en een bocht gepakt die iets meer dan 90 graden was, waardoor ie wat ovaal trok over de dynamo.

Moet je wel ff op letten, intapen etc. werkt niet, je moet em echt vrij zien te krijgen.
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

mischien dat het een oplossing kan zijn maar weet t niet zeker..
als je de alu pijp die naar je lobster gaat eens inkort.
dan komt de hele slangenhandel toch naar je blok toe??

lijkt mij een oplossing
maar wie weet komt het dan weer ergens anders tegenaan
pfff
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Zo te zien ligt ie al vrij kort op de dynamo. Wat in mijn ogen een prima oplossing is om over de dynamo te gaan met een alu buis en deze een klein beetje plat te drukken zodat en daar wat minder ruimte nodig hebt. En anders evt de bovenste balk nog wat aanpassen.
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Is wel het beste ja, die pijperij op spanning trekken moet je niet willen Andrew, dan trek je namelijk die buis naar beneden naar de IC ook op spanning, dat gaat niet lekker.

Probleem zit em eigenlijk in die bochtstraal, dies eigenlijk te klein om mooi de dynamoronding te kunnen volgen.

Je moet iig zorgen dattie ovaal kom te staan, anders is in no time je turbodruk pleite :P
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

En als je iets niet wil is het dat wel :)
R5GTT. Drive it like you stole it
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Ik ga mn radiateur wel iets opschuiven. Zodat de bocht van meer speling krijg. Ik ben ook bang dat deze zo scheurt. Als die bocht klem zit en dat blok beweegt natuurlijk dan is het gauw over.
"Le creature de vette shit"
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Rick16v
Berichten: 420
Lid geworden op: vr 13 mar 2009 12:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Gespot op CPZ... schreeuwde nog gedag... heb nog wat amateuristische foto's van je rit.
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Nice pic Wouter :p

Je gedag schreeuw heb ik gemist geloof ik haha.
Maar ben benieuwd naar je foto's van mijn rit :d
Kan je ze mailen naar me? jackson at quicknet dot nl. Thx ;)
"Le creature de vette shit"
Rick16v
Berichten: 420
Lid geworden op: vr 13 mar 2009 12:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

gemailed.. :smoke:
Bram (vospower)
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
Locatie: Catsop

Jackson schreef:Er zit ook witte Xenon in. Dus dat zit wel goed :wink:

Betreft die silicone slangen set. Je moet deze kerel even een mailtje sturen. Dit is een engelse kerel.

http://myworld.ebay.co.uk/modi5sport/

Deze set bestaat uit 15 slangen. 3-4 laags en van silicone. Hier zit dus niet de intercooler slangen bij. Deze set kost je 160 Britisch Pounds en das omgerekend 183 Euro. Dit bedrag is incl. verzendkosten vanuit the United Kingdom.

Voor mij is er een set onderweg :D. Hij heeft set 2-3x geplaatst op ebay. Nu heeft hij hem er niet meer op staan. Dus ik heb geen idee of hij nog wat heeft liggen. Het merk is ook modi5sport. Een nieuw merk vanuit de UK.
even een vraagje:
Zou deze beste man graag een mailtje sturen en zijn slangenset ook bestellen, maar kan zijn contactgegevens niet achterhalen. ben met Ebay sowieso nog niet zo thuis.

Zou je me daarmee kunnen helpen, eventueel email via pm?

thanx

Bram
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Terug van een poosje weggeweest ivm vakantie :)

Ik heb een vraag/probleempje.
Hij start niet!
Dit probleem doet zich wel al een paar weekjes voor en ben er ook achter dat hij geen benzine krijgt.
Als ik het benzine slangetje van mn carb los haal, deze hang ik in een potje en ik start hem. Komt hier geen benzine uit.

Ik heb het relais nagekeken en andere geprobeert, was het niet.
Heb de draden doorgemeten naar de benzine pomp, lijken ook wel goed te zijn.

Waar kan ik nog meer zoeken naar het probleem??
"Le creature de vette shit"
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

Jackson schreef:Terug van een poosje weggeweest ivm vakantie :)

Ik heb een vraag/probleempje.
Hij start niet!
Dit probleem doet zich wel al een paar weekjes voor en ben er ook achter dat hij geen benzine krijgt.
Als ik het benzine slangetje van mn carb los haal, deze hang ik in een potje en ik start hem. Komt hier geen benzine uit.

Ik heb het relais nagekeken en andere geprobeert, was het niet.
Heb de draden doorgemeten naar de benzine pomp, lijken ook wel goed te zijn.

Waar kan ik nog meer zoeken naar het probleem??
Heb je ook geprobeerd om handmatig dus met een los draadje de contacten van de brandstofpomp door te verbinden? Dus relais eruit en zelf met n draadje doorverbinden............om de 1 of andere reden gaat het nog wel ns mis met die gekke relais
R 5 Convertible Rulezz
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

benzine filter checken en hoor je de pomp wel aanslaan? misschien ff proberen met + en - direct op de pomp.
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Update:

Even een update op mijn probleempje hierboven.
Na wat testen en doormeten ben ik erachter wat het probleem is.
Het toerentalrelais is kapot.
Toerental relais krijgt een puls van de toerentalmeter waardoor hij vervolgens de benzine pomp aanstuurd. En dat doet ie niet :p
Dealer geweest om een nieuwe te bestellen.
Toen vertelde hij me dat dat kleine pokken ding 47.50eu ex btw kost.
Schrok er even van maar had hem toch nodig.
Ging ie ff bellen naar Renault Belgie maar helaas.
Het relaistje is sinds juli 2009 uitgeput dus kan niet meer besteld worden.

Ik hou me dus hierbij aanbevolen voor een 2e hands toerental relais :D

Het is een 6-polig relais waarvan maar 5 polen gebruikt worden.
Een dikke rode plus draad,
Dikke witte die naar brandstof pomp gaat,
Een dunne zwarte die als min/ground dient,
Een gele dunne, geen id wat die doet en
nog een andere kleur...

De polen zijn zo verdeeld:
- - -
- - -
"Le creature de vette shit"
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

is dat niet de benziene pomp relais wat jezoekt? ff tijdelijk maar een schakelaar monteren in de fitting van het relais.

tja is toch raar dat die niet meer word gemaakt. heeft renault daar geen oplossing voor?
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Je kan t inderdaad een benzine pomp relais noemen. Maar de officiele naam voor dit relais is volgens ome Renault een toerental relais. Kijk maar in de parts db op 5gt.nl :)

Maargoed, t is tijdelijk proffesorisch opgelost met een draadje. Relais heb ik al geregeld.
"Le creature de vette shit"
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Ik rij met een zilvere Forge dumpvalve in de ronte.
Van het weekend siste hij niet meer en liep hij voor geen meter meer.
Natuurlijk zat het membraam in de dumpvalve niet lekker.
Deze even goed gegaan en deed het weer prima. Voor hoe lang het duurde.. Kwam net uit mn werk, starte hem en was weer drama!

Dit gaat dan al mn 4e membraam worden in 2.5 jaar.

Ik ben het zat en wil een andere dumpvalve.. Wat raden jullie me aan??
"Le creature de vette shit"
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Als het maar een zuigerdumpvalve is :) Forge levert die ook. Heb ook wel goede ervaringen met Bailey DV's.
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Hmm hoe heet zoiets in t engels dan?
En wat is het verschil tussen mijne dv en een zuiger dv?
"Le creature de vette shit"
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

zal wel iets van "piston" blow off valve heten :wink:
5GTT & clio II 1.6 16v
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Of n sucker-blow-off?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

Ik zou gaan voor een zelfgedraaide zuigerdumpvalve van Bollen racing.......heb em zelf ook en ben erg tevreden! :) Hiervoor de competition dumpvalve van Forge gehad en deze maakt een vetter geluid (ja ik ben er 1 van de velen die het voor het geluid doen en voor niks anders)
R 5 Convertible Rulezz
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

Riël schreef:Of n sucker-blow-off?
voor 'n breezer bij de subway ja :D
5GTT & clio II 1.6 16v
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Het geluid is ook belangrijk! :P Je hebt ze ook die het geluid van een kalkoen nabootsen, zal eens op youtube zoeken voor het filmpje :D

Het verschil tussen zuiger DV en membraam DV zegt het zelf al, de zuiger DV heeft een zuiger met een rubberen ring als zuigerveer en gaat hierdoor veel minder snel stuk. Vooral als je op hogere druk rijdt wil het membraam nogal eens scheuren.

Zo'n membraam kost ook elke keer 2 tientjes, voor 160 euro heb je een Bailey :)
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ik zie net dat ze gewoon een kalkoenlokker erop getaped hebben, maar het is wel grappig :p

http://www.youtube.com/watch?v=W_Qul7Mi ... L&index=20
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Bailey's :worship:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Dat is een drankje Arco ;)
Laatst gewijzigd door DennisT op wo 14 okt 2009 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Als zo'n fles leeg is, maakt dat ook een goed geluid (in de glasbak....) :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Plaats reactie