R5 GTT k-tec

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Johan
Berichten: 4179
Lid geworden op: do 13 dec 2001 0:00
Car: renault 5 gt turbo
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

meestal een andere turbo er op. Bij een 5 gtt kun je de turbo nog iest eerder laten inkomen door het acurator systeem om te zetten naar de cup stand.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Volgens mij spoelt dat ding origineel toch veel eerder dan 4250, de T2 die erop zit heeft nagenoeg dezelfde specs als die van de GT (dacht ik) en die spoelt bij 2250 al, dus zou kunnen zijn dat die turbo gewoon aan z'n eind is. Of dat de actuator beroerd werkt.

Je zou Mrtn of Cat es moeten vragen wanneer ie bij hun spoelt, maar 4250 is sowieso niet goed.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Steven schreef:Volgens mij spoelt dat ding origineel toch veel eerder dan 4250, de T2 die erop zit heeft nagenoeg dezelfde specs als die van de GT (dacht ik) en die spoelt bij 2250 al, dus zou kunnen zijn dat die turbo gewoon aan z'n eind is. Of dat de actuator beroerd werkt.

Je zou Mrtn of Cat es moeten vragen wanneer ie bij hun spoelt, maar 4250 is sowieso niet goed.
tja mrtn zegt rond de 2500, toeren en de turbo zou bij de volvo net vervangen zijn, hij zag er ook nog netjes droog uit en geen overbodige spelingen, en tja is alles origneel zit alleen zo`n bleedvalve voor in de wagen tussen maar die heb ik nog niet gebruikt dus
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Danny van Duren schreef:
Steven schreef:Volgens mij spoelt dat ding origineel toch veel eerder dan 4250, de T2 die erop zit heeft nagenoeg dezelfde specs als die van de GT (dacht ik) en die spoelt bij 2250 al, dus zou kunnen zijn dat die turbo gewoon aan z'n eind is. Of dat de actuator beroerd werkt.

Je zou Mrtn of Cat es moeten vragen wanneer ie bij hun spoelt, maar 4250 is sowieso niet goed.
tja mrtn zegt rond de 2500, toeren en de turbo zou bij de volvo net vervangen zijn, hij zag er ook nog netjes droog uit en geen overbodige spelingen, en tja is alles origneel zit alleen zo`n bleedvalve voor in de wagen tussen maar die heb ik nog niet gebruikt dus
je hoort de turbo ook opkomen bij 2500 toeren denk ik tenminste, maar bij de 4000/4500 toeren schiet de wagen ineens vooruit :p en hij verbruikt ook geen olie
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Steven schreef:Volgens mij spoelt dat ding origineel toch veel eerder dan 4250, de T2 die erop zit heeft nagenoeg dezelfde specs als die van de GT (dacht ik) en die spoelt bij 2250 al, dus zou kunnen zijn dat die turbo gewoon aan z'n eind is. Of dat de actuator beroerd werkt.

Je zou Mrtn of Cat es moeten vragen wanneer ie bij hun spoelt, maar 4250 is sowieso niet goed.
die actuator is zeker niet te controleren?
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Johan schreef:meestal een andere turbo er op. Bij een 5 gtt kun je de turbo nog iest eerder laten inkomen door het acurator systeem om te zetten naar de cup stand.
cup-stand???
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

dan verander je de plaats van een aantal slangen waardoor de turbo iets eerder opspoelt, maar zal bij jouw motor niet gaan denk ik omdat dit een heel ander systeem is
R5GTT. Drive it like you stole it
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Steven schreef:Hehe dat trekhaakie is wel koel :D

Ik zou persoonlijk dat gaas ff matzwart spuiten, is het wat minder obsceen en ziet het er niet zo snel verweerd uit.

als je een laagje vernis of blanke lak over dat gaas spuit blijft het ook een stuk netter, en het blinkt dan ook wat meer
R5GTT. Drive it like you stole it
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

paz-maniac schreef:dan verander je de plaats van een aantal slangen waardoor de turbo iets eerder opspoelt, maar zal bij jouw motor niet gaan denk ik omdat dit een heel ander systeem is
en om welke slangen gaat het dan? :p
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

vanaf turbo naar inlaat boven op carb, staan hier en daar wel paar foto's met de verschillen tussen gewoon en cup, mah kzou zo snel effe niet weten waar die percies staan
R5GTT. Drive it like you stole it
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Danny van Duren schreef:
paz-maniac schreef:dan verander je de plaats van een aantal slangen waardoor de turbo iets eerder opspoelt, maar zal bij jouw motor niet gaan denk ik omdat dit een heel ander systeem is
en om welke slangen gaat het dan? :p
GTT. Dus zonder alle regel apperatuur van een volvo blok :wink:
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Frits schreef:
Danny van Duren schreef:
paz-maniac schreef:dan verander je de plaats van een aantal slangen waardoor de turbo iets eerder opspoelt, maar zal bij jouw motor niet gaan denk ik omdat dit een heel ander systeem is
en om welke slangen gaat het dan? :p
GTT. Dus zonder alle regel apperatuur van een volvo blok :wink:
tja maar misschien doe ik dan wel een ideetje op om die rotzooi te misleiden :p
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

heb waarschijnlijk het probleem van dat turbo gebeuren gevonden mn uitlaat wort door na de downpipe meteen een stuk dunner.
dus er moet een nieuwe tussenpijp komen.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Danny van Duren schreef:heb waarschijnlijk het probleem van dat turbo gebeuren gevonden mn uitlaat wort door na de downpipe meteen een stuk dunner.
dus er moet een nieuwe tussenpijp komen.
wat is de dikste tussenpijp die onder een gte/gtt te maken is zonder problemen?
of wat zit er onder een beetje opgeschroefde gtt van dikte middenpijp?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

meeste performance uitlaten onder gtt zijn 2.5 inch
R5GTT. Drive it like you stole it
Joost (DoubleYou)
Berichten: 5375
Lid geworden op: di 13 mei 2003 22:30
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Danny, als je me een pm stuurt met je mailadres kan ik je een document opsturen waarin staat hoe je de cupaansluiting moet maken.

Dikte standaard uitlaat GTT is geloof ik 52 mm.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

paz-maniac schreef:meeste performance uitlaten onder gtt zijn 2.5 inch
aha ok en waar kan ik die kopen? en past mijn devil einddemper dan nog?
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

een 2,5 inch uitlaat oor een gtt waar zijn die te koop en past mijn devil einddemper dan nog gewoon???
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Danny van Duren schreef:een 2,5 inch uitlaat oor een gtt waar zijn die te koop en past mijn devil einddemper dan nog gewoon???
weet niemand dit ?
en nu kwammen ze erbij de apk achter dat mn lamda af en toen niet regelde en dat ie ie teveel zuurstof kreeg of dat ie nog meer benzine mocht hebben, maarja apk zit er weer op :)
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Ik zou zeggen probeer MB of Mabo...maar dat zijn meestal ook complete systemen, incl. demper. Is die devil nieuw? Of klinkt ie gewoon zo lekker :p
Iig ga maar na, normaal zit er 52mm onder (dacht ik) en je zet er nu 63,5 onder... :) passend maken dus...
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

AREXSTYLE schreef:Ik zou zeggen probeer MB of Mabo...maar dat zijn meestal ook complete systemen, incl. demper. Is die devil nieuw? Of klinkt ie gewoon zo lekker :p
Iig ga maar na, normaal zit er 52mm onder (dacht ik) en je zet er nu 63,5 onder... :) passend maken dus...
maar wat voor eindemper zit er meestal bij zo`n set dan en prijs van een heel systeem, wil het wel in een keer goed erondermaken nu.
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Danny van Duren schreef:
AREXSTYLE schreef:Ik zou zeggen probeer MB of Mabo...maar dat zijn meestal ook complete systemen, incl. demper. Is die devil nieuw? Of klinkt ie gewoon zo lekker :p
Iig ga maar na, normaal zit er 52mm onder (dacht ik) en je zet er nu 63,5 onder... :) passend maken dus...
maar wat voor eindemper zit er meestal bij zo`n set dan en prijs van een heel systeem, wil het wel in een keer goed erondermaken nu.
en de devil is niet nieuw maar wel in zeer goede staat nog daarom en klinken deed ie onder de GTE zeer goed alleen nu iets minder :(
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

Ik kan je natuurlijk niet vertellen wat je moet doen, maar als ik een nieuw systeem koop zet ik ook mooi alles eronder...om nou die mooie RVS leidingwerk te gaan verbouwen om die devil eronder te houden...ík zou het niet doen, laten we het daar maar op houden :)

En ja dat ie nu minder klinkt ligt puur aan het feit dat je nu turbo rijdt (dempt enorm) 8)

Ik zou zeggen dus, gewoon mooi een volledig systeem eronder en klaar.
Is het makkelijkst klaar, en kun je die devil weer doorverkopen (Y)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

AREXSTYLE schreef:Ik kan je natuurlijk niet vertellen wat je moet doen, maar als ik een nieuw systeem koop zet ik ook mooi alles eronder...om nou die mooie RVS leidingwerk te gaan verbouwen om die devil eronder te houden...ík zou het niet doen, laten we het daar maar op houden :)

En ja dat ie nu minder klinkt ligt puur aan het feit dat je nu turbo rijdt (dempt enorm) 8)

Ik zou zeggen dus, gewoon mooi een volledig systeem eronder en klaar.
Is het makkelijkst klaar, en kun je die devil weer doorverkopen (Y)
tja er staat nog een gte cabrio te wachten op restauratie dus wegdoen denk het niet maarja zal eens kijken of als iemand een systeem te koop heeft voor een redelijk prijs
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Danny van Duren schreef:
AREXSTYLE schreef:Ik kan je natuurlijk niet vertellen wat je moet doen, maar als ik een nieuw systeem koop zet ik ook mooi alles eronder...om nou die mooie RVS leidingwerk te gaan verbouwen om die devil eronder te houden...ík zou het niet doen, laten we het daar maar op houden :)

En ja dat ie nu minder klinkt ligt puur aan het feit dat je nu turbo rijdt (dempt enorm) 8)

Ik zou zeggen dus, gewoon mooi een volledig systeem eronder en klaar.
Is het makkelijkst klaar, en kun je die devil weer doorverkopen (Y)
tja er staat nog een gte cabrio te wachten op restauratie dus wegdoen denk het niet maarja zal eens kijken of als iemand een systeem te koop heeft voor een redelijk prijs
net aan het rijde met de gte geweest en de schijne weer vlammetjes uit de uitlaat te komen en mn uitlaat begint ook steeds holler en harder te klinken :D
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

sta ik vanmoregen op,
staat de campus langs mn gte half metertje ertussen,
de hele deur van de campus ontzet
mijn GTE helemaal onder het glas
en wat hebben ze meegenomen een medion radio :@ :@ :@ :@
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Ruk (N)
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Ronnie Detmers schreef:Ruk (N)
nogal ja de hele deur is naar de klote ze hebben gewoon een breek ijzer tussen dak en de deur gezet
Ronnie
Über-Spammer
Berichten: 11214
Lid geworden op: wo 12 mei 2004 15:57
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Ik heb eens mijn radio laten zitten, meteen die nacht ingebroken, kan dan niemand met zijn poten van andermans spullen blijven :(
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Tis erg kut maar... zie het positieve ze hebben je GTE met rust gelaten
PatrickG
Berichten: 2794
Lid geworden op: za 1 nov 2003 11:46
Locatie: Lisse

Ronnie Detmers schreef:Ik heb eens mijn radio laten zitten, meteen die nacht ingebroken, kan dan niemand met zijn poten van andermans spullen blijven :(
Nee, lijkt tegenwoordig onmogelijk...
Je zou toch ff lekker het stroom op de teelballetjes willen zetten.

Gaat de campus nog gewoon dicht?
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Om een MEDION radio :S
Brengt toch weer een pakkie peuken op :bonk:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Bij mn tante hebben ze es ingebroken om een winkelwagenmuntje (gulden dus) te jatten.. :S (N)

Balen danny, maar gelukkig zijn de niet in de BS geweest!
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Patrick (Basic) schreef:
Ronnie Detmers schreef:Ik heb eens mijn radio laten zitten, meteen die nacht ingebroken, kan dan niemand met zijn poten van andermans spullen blijven :(
Nee, lijkt tegenwoordig onmogelijk...
Je zou toch ff lekker het stroom op de teelballetjes willen zetten.

Gaat de campus nog gewoon dicht?
vanmorgen niet maar nu met andere deur wel weer, effe nooddeur ingehangen die ik had liggen en morgen gaat er meteen nog een andere deur die ik had naar de spuiter.
Plaats reactie