Thursday Nightmeeting Maastricht. I
Jij ook al? Ik ga eerst rob's 5je wat meer op de grond leggen met 'm en dan gaan we samen mijn meisje strippen ('t is zijn ex, hij weet ook wel waar ie 'r moet raken) 

Arme duitser... Euh Ollie.
Tja, hij is naar bed gegaan. Dus tot morgen vroeg kunnen we nog op RTC
Kon het op de terug weg toch niet laten om nog wat te meten.
Dus speciaal voor onze Bram een nieuwe 0.100 tijd..
6.805 Sec!!!!!
kan nog sneller, had nog wheelspin, maar optrekken ging nog iets beter nu. Weg was iets droger.
Ik zweer het je. 6.7 zit erin.
Oh ja, heb de GTT iets verder doorgetrokken dan de maximale toerentallen wat ik zo hier en daar hoor.
Moest zeker weten dat ik de 100km/h in de 2 haalde om te kijken of een schakelpartijtje nou nog nut had of niet.
resultaat 110.2KM/h in de 2 @ 7780 RPM!!
Niet te vaak doen.
Nog leuk om te vermelden. Schakelpartijtje duurt tussen de 0.17 en de 0.3 sec Van de 1 naar de 2 duurt meestal 0.3, en daarna 0.2 of zelfs lager. Gaat goed.
Morgen komt een topicje met de metingen.
mzzl
Tja, hij is naar bed gegaan. Dus tot morgen vroeg kunnen we nog op RTC

Kon het op de terug weg toch niet laten om nog wat te meten.
Dus speciaal voor onze Bram een nieuwe 0.100 tijd..
6.805 Sec!!!!!
kan nog sneller, had nog wheelspin, maar optrekken ging nog iets beter nu. Weg was iets droger.
Oh ja, heb de GTT iets verder doorgetrokken dan de maximale toerentallen wat ik zo hier en daar hoor.
Moest zeker weten dat ik de 100km/h in de 2 haalde om te kijken of een schakelpartijtje nou nog nut had of niet.
Niet te vaak doen.
Nog leuk om te vermelden. Schakelpartijtje duurt tussen de 0.17 en de 0.3 sec Van de 1 naar de 2 duurt meestal 0.3, en daarna 0.2 of zelfs lager. Gaat goed.
Morgen komt een topicje met de metingen.
mzzl
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Mail Mclain@home.nl of bel 06-29 357 538
Komkom hij is wel nu die über menschMichel S. schreef:Arme duitser... Euh Ollie.

Eerst effe Deutschland uber alles zingen hèMichel S. schreef:Tja, hij is naar bed gegaan.
Michel S. schreef:6.805 Sec!!!!!

AUWWWWWwww dat is vast niet goed geweest voor tblokjeMichel S. schreef:Oh ja, heb de GTT iets verder doorgetrokken dan de maximale toerentallen wat ik zo hier en daar hoor. Moest zeker weten dat ik de 100km/h in de 2 haalde om te kijken of een schakelpartijtje nou nog nut had of niet.
Als je de begrenst van de turbo eraf haalt heb je geen begrenzer meer toch?! Volgens mij kun je dan doortrekken tot BOEM of dat de turbo geen gruk genoeg meer leverd. Of klopt dat nie?!
Wheelspin is not done. Maximaal vermogen/koppel los laten tot je net op het maximum van je banden zit. En dat lukt me met droog weer aardig. Je hoort/ziet dan echt dat de banden af en toe effe doorslaan. Maar als het goed droog is, gaan we het nog eens proberenMJ schreef:
Opzich is wielspin trouwens niet zo erg, alleen is het belangrijk om de balans te vinden
Wel een mooie waarde...kzou willen dat ik dat haalde
![]()
Het blokje tikte effe wat meer dan normaal, maar de olie was dan ook wel flink warm aan het worden(oliekoeler is een stuk af geplakt om het ding warm te krijgen. Nu klinkt het weer als normaal. Wist dat ik over de 7000 RPM ging, maar zover was niet mijn bedoeling. Moest even doorbijten in de 2. Toerenbegrenzing zit er in iedergeval niet meer op. En de turbo zal de 1.0 bar boven de klep wel blijven leveren, maar denk dat de lucht akelig veel warmer wordt. Van pingelen echter geen last, maar het ding staat ook afgesteld om te zuipen.AUWWWWWwww dat is vast niet goed geweest voor t'blokje
Als je de begrenst van de turbo eraf haalt heb je geen begrenzer meer toch?! Volgens mij kun je dan doortrekken tot BOEM of dat de turbo geen gruk genoeg meer leverd. Of klopt dat nie?!
Dit soort toerentallen zijn niet voor het ding, dat is zeker. Je gaat je spul echt een stuk hoger belasten. Normaal zijn het je klepstoters wat krom gaan. Maar dit keer niet. Doe het ook nooit meer. zei gisteren al dat het ding bij 7000 rpm klinkt alsof je een kat bent aan het n**ken, dit klonk als een verkrachting van een eekhoorn.
But in the name of science, I did it

In het weekend waarschijnlijk een AFR monteren, kleinere sproeier monteren, en kijken of het een positief effect heeft. Want hij staat echt veel te rijk.
Daarna group A cabbie erop en kijken of het vermogen dan wat hoger uitkomt
Want het vermogen valt vies tegen. Als ik me niet vergis 130 PK aan de krukas bij 5150 RPM, koppel kwam uit op 195.3NM aan de krukas, en dat valt me dan weer niet tegen.
Maar open straks een topic met al mijn bevindingen en meetingen.
Maar blijft leuk om te zeggen. 7800 RPM(rond het af, klinkt leuker)
M&L: Reparaties, onderhoud en inbouw van radio/alarm enz enz. Ook vermogen meetingen.
Michel S. schreef:Wheelspin is not done. Maximaal vermogen/koppel los laten tot je net op het maximum van je banden zit.
Dat lukt nooit, je zult altijd terug vallen in toeren wel een groter verlies is...met beperkte maten van wielspin los je dit op en ga je harder van je plek...Kbedoel dus niet je banden verfikken, maar beperkte maten van wielspin.
AFR?!Michel S. schreef:In het weekend waarschijnlijk een AFR monteren, kleinere sproeier monteren, en kijken of het een positief effect heeft. Want hij staat echt veel te rijk.

Na wat oefen werk kwam ik in de zomer echt hard van mijn plek met net geen wheelspin, als die dan toch besloot om te spinnen paste ik mijn gas aan om net aan die frictiegrens te zitten. Maar ben het een beetje verleerd na de suub.MJ schreef:
Dat lukt nooit, je zult altijd terug vallen in toeren wel een groter verlies is...met beperkte maten van wielspin los je dit op en ga je harder van je plek...Kbedoel dus niet je banden verfikken, maar beperkte maten van wielspin.
AFR--> Air Fuel Ratio meter. Daarmee kan ik zien hoe rijk/arm die loop. Je kunt voornamelijk aflezen of die rijk loopt. Is namelijk geen wideband sensor. Maar een standard Lambdasonde. Dus kan ik kijken of die onder vollast nog rijk genoeg loopt.AFR?!BTW waarom kleinere sproeier?! Hoge toeren heb je de benzine toch nodig?! Mischien datie wat beter trek onderin, maar daar zit je tijdens het stoeien toch niet ofwel?! Met jouw schakel tijden beter gewoon effe terugschakelen...
De reden waarom ik de sproeiers ga aanpassen is omdat ik denk dat die te rijk loopt. Zelfs bij vollast. De auto is afgesteld om voldoende koeling te geven aan de motor om zonder problemen een rondje of 10 achter elkaar constant te blazen op een circuit. Maar onderin loopt die best beroerd. Turbo spint als een idioot op(benzine verbrand waarschijnlijk in mijn uitlaatspruitstuk) en bij normala rijden slaan om de haverklap mijn bougies vet. En als ik ze eruit haal, zijn het negers. Harstikke zwart.
Voor normaal straat gebruik en af en toe sprinten(wat ik dus momenteel doe met de auto) is het denk ik beter voor de auto om iets minder peut te krijgen. Wel genoeg dat die bovenin rijk staat, maar niet zo rijk dat het ding zuipt als een ketter en ik om de haverklap de bougies kan schoonmaken.
Misshcien dat er zelfs nog wat vermogens/koppel winst te behalen is door een betere afstelling.
Ben benieuwd wat die group A cabbie gaat doen.
Maar daarvoor G-tech erin, afr en turbodruk meter erin en afstellen die hap. En kijken hoe die dan loopt en wat de winst is, en de drukval uiteraard even meten.
Maar daarover meer

Zo, einde lock
voor de insiders...geintje is voorbij!
Zo zie je maar weer dat we best een hechte groep hebben
Ow ja...zingen we allemaal ff mee voor Patrick L....die is vandaag jarig
Lang zal ie leven
voor de insiders...geintje is voorbij!
Zo zie je maar weer dat we best een hechte groep hebben

Ow ja...zingen we allemaal ff mee voor Patrick L....die is vandaag jarig
Lang zal ie leven

Laatst gewijzigd door Ollie op vr 27 feb 2004 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Ollie schreef:Zo zie je maar weer dat we best een hechte groep hebben

Zooooo vanavond dus naar Bunde Saint zei toch FNBOllie schreef:Ow ja...zingen we allemaal ff mee voor Patrick L....die is vandaag jarig
Lang zal ie leven

PATRICK

[edit] 1971....

Laatst gewijzigd door Marcel J. op vr 27 feb 2004 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
yow patrick.
Profi.......ci at.
Maak er een fijne dag van.
@Olie. Nu al voorbij. zeker bang geworden van mijn dreiging met hacken.
Profi.......ci at.
Maak er een fijne dag van.
@Olie. Nu al voorbij. zeker bang geworden van mijn dreiging met hacken.

nou ik dan maar weer,
zit ik op m'n dooie akkertje patience te spelen op het werk, gaat ineens de telefoon; HEUTS.
"Als alles goed is, is morgen de Carburateurrevisieset binnen."
Als dat geen mooi woord voor galgje is....
Dus tot nu toe voor mij is Heuts niet alleen het dichtste bij, maar ook nog de beste....
zit ik op m'n dooie akkertje patience te spelen op het werk, gaat ineens de telefoon; HEUTS.
"Als alles goed is, is morgen de Carburateurrevisieset binnen."
Als dat geen mooi woord voor galgje is....
Dus tot nu toe voor mij is Heuts niet alleen het dichtste bij, maar ook nog de beste....
-
Bah wat was het een modderige dag vandaag, ik modder maar wat aan en dat gemodder van mn ma kan ik ook niet meer horen. Tijd voor een modderbad zodat ik alle modder van me af kan spoelen
[*Deze post is gelocked door een modder*]

[*Deze post is gelocked door een modder*]
-
- Contacteer:
Wat nou modder? SNEEUW en sneeuw rulezzz!!!vospower schreef:Bah wat was het een modderige dag vandaag
Echt wel super vet, midden in de nacht op een verlaten parkeerplaats, waar alleen ik was en een heleboel sneeuw.
Belangrijke dingen die je dan moet hebben:
Gaspedaal
Koppelingspedaal
Schakelpook
HANDREM
@Patrick, Rob.H, Danny, Wilco, Bram, Martijn en Alex
Hoe laat spreken wij af om die raamband 6 mrt te gaan halen?
Zelf ben ik voor 's morgens, maar niet te vroeg. Ik moet eerst de kater nog even uitslapen

Nog even het overzicht (ik geloof dat dit het goede is)
Patrick: Wit Rood
Rob.H: Williams Blauw Wit
Danny: Zwart Wit
Wilco: Zwart Wit
Bram: Geel Zwart
Raymond: Zwart Wit
Martijn: Zwart Wit
Alex : ? Zwart
ben ik fijn op keuring geweest,overigens niet echt iets noemenswaardigs eigenlijk.
veer gebroken dus vernieuwen,
fusee kogel,
stadslichtlampje,
en nieuwe remschoentjes achter.
ben de auto verder aan het inspecteren blijkt dat de vorige eigenaar(wat ik trouwens had verrekt)met een kapotte steekas heeft blijven rijden een jaar lang.
dwz ik had de rubber aan bakzijde stuk en die was dus droog gaan lopen,je ken wel nagaan wat voor speling daar op zat
maar goed steekasje meteen vervangen,alles nagekeken,remmen dus vernieuwd,nieuwe veer links voor,ja dat lampje was me echt een hoop werk
ik alles klaar,alles stap voor stap gecontroleerd,schoongemaakt,ingevet alles dus netjes weer gemonteerd,ik laat de auto zakken en wat zien ik
staat mijn auto 3 cm hoger aan 1 kant,denk damn fijn en bedankt,weer naar heuts onverklaarbaar,ingezakt weet ik veel wat ze me zeiden maar al met al ik moet dus weer twee nieuwe veren monteren.
komen dus met spoedzending af dinsdag daar ik wel graag wat speling had gehad om zondag toch fijn mee te kunnen naar breda.
tja,zo zie je maar weer het leven gaat niet altijd over rozen,ben benieuwd als ik de verlagings veren krijg wat de stand van de auto dan is.
voor nu groet pat.
veer gebroken dus vernieuwen,
fusee kogel,
stadslichtlampje,
en nieuwe remschoentjes achter.
ben de auto verder aan het inspecteren blijkt dat de vorige eigenaar(wat ik trouwens had verrekt)met een kapotte steekas heeft blijven rijden een jaar lang.
dwz ik had de rubber aan bakzijde stuk en die was dus droog gaan lopen,je ken wel nagaan wat voor speling daar op zat

maar goed steekasje meteen vervangen,alles nagekeken,remmen dus vernieuwd,nieuwe veer links voor,ja dat lampje was me echt een hoop werk

ik alles klaar,alles stap voor stap gecontroleerd,schoongemaakt,ingevet alles dus netjes weer gemonteerd,ik laat de auto zakken en wat zien ik

staat mijn auto 3 cm hoger aan 1 kant,denk damn fijn en bedankt,weer naar heuts onverklaarbaar,ingezakt weet ik veel wat ze me zeiden maar al met al ik moet dus weer twee nieuwe veren monteren.
komen dus met spoedzending af dinsdag daar ik wel graag wat speling had gehad om zondag toch fijn mee te kunnen naar breda.
tja,zo zie je maar weer het leven gaat niet altijd over rozen,ben benieuwd als ik de verlagings veren krijg wat de stand van de auto dan is.
voor nu groet pat.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Als ik de 5 opkrik staat ie een tijd hoog voordat de dempers inzakken, kan me niet voorstellen dat een veer in 1 keer inzakt?
Riël schreef:Als ik de 5 opkrik staat ie een tijd hoog voordat de dempers inzakken, kan me niet voorstellen dat een veer in 1 keer inzakt?
nou je moet het zo zien dat de auto twee dagen met beide kanten van de vloer is geweest en ook de veer aan de rechterzijde(omdat ik de veerschotels ook heb vernieuwd (nog es 136 eurie extra lichter

dus ik heb alles in 1 keer gemonteerd en heb de auto in zijn geheel tegelijk laten zakken toen ik klaar was.
dan kan je me veel zeggen,maar meer dan 3 cm verschil zakt ie niet zomaar ff in als je dat als verschil hebt ten opzichte van elkaar.
Nee daar zit ook wat in...
ach ja pat21 je bent nie de enigste... radiateur vervangen ging prima zonder problemen.. toen de waterpomp... losgehaald geen probleem pakking weg gekrabt geen probleem en toen erop zetten.. geen probleem tot de laatste bout.. opeens pang..ik denk oh ohw
.. was me het boutje overgebroken..hopen dat die wat uitsteekt joepie joepie hij steekt nog wat uit... waterpomp weer helemaal eruit gehaald... weer opnieuw erop gezet bij je raadt het nooit bij de voorlaatste ja hoor pang.. weer over
.. nou dan pak je dus de hamer dan mep je dus un paar gaten in de muur... dan doe je jezelf kalmeren en kijk je op de klok... okeej half 5 en om 5 uur werken en nog ff snel naar heuts om nieuwe boutjes te halen.. nou was op tijd op het werk en heb nieuwe boutjes morgen ga ik nogmaals proberen en nu maar ff rustig aan en zal het wel goedkomen hoop ik
... ach ja volgens mij noemen ze het bezigheids therapie....
... update morgen..

-
Jodelitieeeeee,
haa Renault boy's praten jullie maar lekker verder over de renaultjes, ik ga lekker morgen
een weekje skivakantie en genieten van de apres-ski
!
hahahaha, dat is pas het betere werk
.
Doeiiiii Sam
haa Renault boy's praten jullie maar lekker verder over de renaultjes, ik ga lekker morgen
een weekje skivakantie en genieten van de apres-ski

hahahaha, dat is pas het betere werk

Doeiiiii Sam
@voske, leuk hè, die waterpomp? Ik ken het
. Maar heb je niet een te lang boutje gebruikt? Of is er misschien een stukje pakking in het schroefgat gaan zitten? Ook moet je ze niet één voor één en naast elkaar vast draaien, natuurlijk! Maar even kruisvorm vastdraaien, handvast! En dan nog even een keer het kruis natrekken, dan kan de waterpomp zich ook goed op de kop vastzetten, recht enzo.
@patrick, proficiat, man
!

@patrick, proficiat, man

voske schreef:ach ja pat21 je bent nie de enigste... radiateur vervangen ging prima zonder problemen.. toen de waterpomp... losgehaald geen probleem pakking weg gekrabt geen probleem en toen erop zetten.. geen probleem tot de laatste bout.. opeens pang..ik denk oh ohw.. was me het boutje overgebroken..hopen dat die wat uitsteekt joepie joepie hij steekt nog wat uit... waterpomp weer helemaal eruit gehaald... weer opnieuw erop gezet bij je raadt het nooit bij de voorlaatste ja hoor pang.. weer over
![]()
![]()
.. nou dan pak je dus de hamer dan mep je dus un paar gaten in de muur... dan doe je jezelf kalmeren en kijk je op de klok... okeej half 5 en om 5 uur werken en nog ff snel naar heuts om nieuwe boutjes te halen.. nou was op tijd op het werk en heb nieuwe boutjes morgen ga ik nogmaals proberen en nu maar ff rustig aan en zal het wel goedkomen hoop ik
... ach ja volgens mij noemen ze het bezigheids therapie....
... update morgen..
tip,doe je wat kopervet aan je boutjes voor je ze erin draait,dan draai je ze niet zo snel weer stuk en is eventuele demontage ook wat makkelijker
Zit met een veel leuker werk. Clio loopt bout....
En ga dat maar eens zoeken.
We denken dat het het luchtfilter wel eens kan zijn, of de temperatuurs sensor, want het lijkt alsof die verzuipt. Qua klinken dan.
Iemand nog een sport filter met behuizing liggen, of een orgineel luchtfilterhuis wat ik kan lenen, of indien het een open sport filter is, kopen?
We denken dat het het luchtfilter wel eens kan zijn, of de temperatuurs sensor, want het lijkt alsof die verzuipt. Qua klinken dan.
Iemand nog een sport filter met behuizing liggen, of een orgineel luchtfilterhuis wat ik kan lenen, of indien het een open sport filter is, kopen?
-
Michel, heb nog liggen een papieren luchfilter en een ramair inlegluchfilter voor de clio16v, dus ik zie je binnenkort,straks, wel verschijnen....Michel S. schreef:Zit met een veel leuker werk. Clio loopt bout....