ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Ivo8hoven schreef:
Luco/Alpine-racer schreef: maar rwd he, dus geen wielspin :D
Daarom bleef ik ook zo lekker in de buurt van je GT, met die diezzelll.... :D
diesels zijn tegenwoordig al sneller dan de benzineversies
koppel he :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ivo
Über-Spammer

Jep, ik vind ze veel beter rijden.. :wink:

Maare jongens, even On Topic, anders komt er zo weer een boze vinger.... :lol:
Riël
Über-Spammer

Luco/Alpine-racer schreef:
Ivo8hoven schreef:
No way,

moet de eerste 2 liter turbodiesel nog zien die het wint van een 2 liter turbobenzine.

Eerlijk om eerlijk.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

leg je dan ook ff 200 kilo in die benzinebak :D
en ik heb het niet over de top maar bv 120 naar 160 in dezelfde versnelling :D
Tom
Moderator
Car: MB

Ivo8hoven schreef:
Daar maak ik me nooit zo druk over. Vind het altijd wel erg vermakelijk als je met een ouwe gare reno van meer dan 10 jaar oud het een nieuwe auto die tig keer zo veel heeft gekost aardig zuur kunt maken. Of je dan wint of verliest boeit me niet zoveel, die kop van die ander spreekt meestal boekdelen :lol:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
GeniustheGzA

Tom schreef:
Ivo8hoven schreef:
Daar maak ik me nooit zo druk over. Vind het altijd wel erg vermakelijk als je met een ouwe gare reno van meer dan 10 jaar oud het een nieuwe auto die tig keer zo veel heeft gekost aardig zuur kunt maken. Of je dan wint of verliest boeit me niet zoveel, die kop van die ander spreekt meestal boekdelen :lol:

inderdaad. Vooral vooraf het, hmpf-wat-heb-jij-nou-voor-autoTJE-gezicht strak voor zich uit zien staren is mooi. :bye:
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Dat is ook met een klein autootje tegen een grote dikke bak met vette V8 erin, zoals ik laatst had met een Mercedes E350 en omdat je met Xenon lampen achter hem zit denkt de voorganger ook met een luxe snelle wagen van doen te hebben die met hem wat wil dollen.

Gezichten zijn meestal verwonderd als ze merken dat het maar een Cliootje is die ze met tempo 160 opjoeg. :wink:
Leon RS

Ik stond laatst voor het stoplicht naast een golf vr6 met een scheve petjes figuur achter het stuur. Hij was volop en het pompen met het gaspedaal en ik dacht dit is een auto waarbij de strijd misschien wel eens spannend kan gaan worden. Maar helaas in de eerste versnelling had ik al iets van twee autolengtes voorsprong. Liet het gas even los om hem bij te laten komen en vervolgens weer vol gas te geven, maar zelfs toen kon hij me gewoon echt niet bij houden. :smoke:
Volgende stoplicht stond hij weer naast me te pompen met het gas, toen kon ik het niet laten om hem uit te lachen. :)
SMILLIAW

oke mensen, graag even uw aandacht voor het volgende:

400m:
williams vs mitsubishi eclipse turbo voorwielaangereven 2-0
williams vs meer dan 6 vr6jes waarvan 1tje 4x tegen gereden +10-0
williams vs toyota celica 2-0
williams vs toyota starlet met prelude 2 liter blok 1-1
wiliams vs lancia delta 2 liter turbo 0-0
williams vs audi tt 4x4 1-0
williams vs impreza wrx standaard 1-0
williams vs 2x astra gsi 2-0
williams vs honda civic vti 2-0

langer dan 400m:
williams vs civic esi met 1.8 vtec blok 0-1 tot de 135 km/h ben ik voor, daarna komt ie voorbijzetten
williams vs civic coupe met 1.8 vtec supercharged blok 0-1 1ste 3 versnellingen gaat gelijk op, daarna loopt ie weg van me.
williams vs impreza oud model 0-1
williams vs golf4 1.8 turbo 1-0
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

FILM MATERIAAL ?
Menno

goed bezig, Sunil :beer:
rev it like a rental
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Geloof jij hem dan ......?
Ik wil bewijs zien .......( heb ooit al een filpje gezien maar meer is beter :wink: :p )
dennisvr
Über-Spammer
Contacteer:

Vrijdag op weg naar essen
In de clio (met zijn 4tjes) tegen een Seat Ibiza 1.8 20VT FR

Vond dat ding erg tegenvallen. 120-200 liep ie 150 meter uit, maar daarna haalde ik um langzaam maar zeker weer binnen
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

(Y) :)
Thierry

@Sunil: Wat heb jij allemaal aan je Williams aangepast dan? :)
SMILLIAW

@ menno: (Y)
jochem de haas schreef:Geloof jij hem dan ......?
Ik wil bewijs zien .......( heb ooit al een filpje gezien maar meer is beter :wink: :p )
ik heb wel videocamera gezien, zal kijken of ik wat kan bemachtigen.
getuigen zijn er genoeg trouwens.

specs:
4-2-1 devil spruitsuk, katverv pijp, magnex uitlaat, knn inlegkruisje :D en geen reserve wiel/krik
lesmoutas
Contacteer:

Ik kom hier nog niet zo lang maar ik vind het altijd wel grappig om te lezen hoe allerlei wedstrijdjes (sprintjes) tegen andere auto's verlopen.
Het valt me op, dat meestal de eigen auto wint, je wilt tenslotte niet dat je eigen gekoesterde (al dan niet getunede) exemplaar achter blijft bij de concurrentie. Ik heb een Clio RS, een stevig getunede Sub.WRX en tot zeer voor kort een GTA Turbo, nog maar net verkocht. De Alpine was snel maar verloor het met gemak van de Subaru. Is er ooit wel eens een verhaaltje op dit forum gezet, waarbij een Sub. het "slachtoffer"werd van een of andere Renault. Eigenlijk denk ik, dat alleen een Clio V6 enige kans heeft om een vierwiel aangedreven WRX of GTT in een sprintje te verslaan.Ik doe trouwens met de Sub. zelden mee aan stoplichtsprintjes, slecht voor je banden en koppeling (en ik vind mezelf er intussen ook te oud voor) en in negen van de tien keer weet ik al bij voorbaat de uitslag. Dus waarom iets te proberen. Alleen als er eens een echte "sportwagen"in de buurt is, dan denk ik aan een b.v. een BMW M3, een Audi RS4/6, een Porsche 911 enz. wil ik nog wel eens op het gas en dan liefst op een moment en plaats, waar dat kan, b.v. op een rustige Autobahn.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Heb op essen bij MBcarperformance toch een filmpje gezien waarbij een 5GTT het wint van een WRX in een 200m sprint 8) :worship:

5je was dan ook niet helemaal standaard meer ;) :lol:
anti

ahahahah

jongens ik weet wat jullie denken dat sunil al die verhalen zelf aan het verzinnen is. maar ik ben er elke keer erbij als hij al die sprintjes maakt.
ik ben zijn neef en rijdt zelf eenclio 1.8 16v, hij probeert elke keer mij te overtuigen om naar een williams over te stappen.
nou ik kan 1 ding zeggen ik heb geen filmpjes nodig als bewijs. ik heb ze met mijn blote ogen gezien.

HIJ IS SNELL....

was gisteren erbij toen hij van die WRX heeft gewonnen.
en zo vaal van honda civic vti's
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Waar is Willow als je 'm nodig hebt... :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

lesmoutas schreef:Ik kom hier nog niet zo lang maar ik vind het altijd wel grappig om te lezen hoe allerlei wedstrijdjes (sprintjes) tegen andere auto's verlopen.
Het valt me op, dat meestal de eigen auto wint, je wilt tenslotte niet dat je eigen gekoesterde (al dan niet getunede) exemplaar achter blijft bij de concurrentie. Ik heb een Clio RS, een stevig getunede Sub.WRX en tot zeer voor kort een GTA Turbo, nog maar net verkocht. De Alpine was snel maar verloor het met gemak van de Subaru. Is er ooit wel eens een verhaaltje op dit forum gezet, waarbij een Sub. het "slachtoffer"werd van een of andere Renault. Eigenlijk denk ik, dat alleen een Clio V6 enige kans heeft om een vierwiel aangedreven WRX of GTT in een sprintje te verslaan.Ik doe trouwens met de Sub. zelden mee aan stoplichtsprintjes, slecht voor je banden en koppeling (en ik vind mezelf er intussen ook te oud voor) en in negen van de tien keer weet ik al bij voorbaat de uitslag. Dus waarom iets te proberen. Alleen als er eens een echte "sportwagen"in de buurt is, dan denk ik aan een b.v. een BMW M3, een Audi RS4/6, een Porsche 911 enz. wil ik nog wel eens op het gas en dan liefst op een moment en plaats, waar dat kan, b.v. op een rustige Autobahn.
met de gt turbo kon ik net een subaru bijhouden maar niet van winnen :p
reed met verhoogde druk
-Ray-
Contacteer:

asjeblieft jongens, laten we nou niet zitten dagdromen... de Renault van de gemiddelde RTC-er mag dan wel snel zijn, maar van een Subaru WRX mag je het nooit winnen. dat je het probeert is al heel dapper en misschien dat sommigen een tijdje bij blijven, maar uiteindelijk verliezen jullie het toch.

wel leuk dat die illusies bestaan :D

(en ik moet zeggen, ik heb het ook gerust wel eens geprobeerd tegen een soeb ;) )
Immer wieder die verdammte Holländer
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

-Ray- schreef:asjeblieft jongens, laten we nou niet zitten dagdromen... de Renault van de gemiddelde RTC-er mag dan wel snel zijn, maar van een Subaru WRX mag je het nooit winnen. dat je het probeert is al heel dapper en misschien dat sommigen een tijdje bij blijven, maar uiteindelijk verliezen jullie het toch.

wel leuk dat die illusies bestaan :D

(en ik moet zeggen, ik heb het ook gerust wel eens geprobeerd tegen een soeb ;) )
ik heb al meer gezegd, de meesten overdrijven vaak :D :D
en als je wint van een wrx, dan is het omdat die geen gas gaf :lol: :lol:
Menno

een WRX is heviger versie dan een 'normale' turbosoeb?

En std ding is in ieder geval wel wel te doen. (op droog!)
Van een anderhalve meter steekvlammen spugende opgevoerde versie heb ik wel eens verloren. Maar wel zo weinig verschil dat ie 't volgende stoplicht kwam vragen wat voor dat voor ding was, dat 5ie :D
rev it like a rental
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Menno schreef:een WRX is heviger versie dan een 'normale' turbosoeb?

En std ding is in ieder geval wel wel te doen. (op droog!)
Van een anderhalve meter steekvlammen spugende opgevoerde versie heb ik wel eens verloren. Maar wel zo weinig verschil dat ie 't volgende stoplicht kwam vragen wat voor dat voor ding was, dat 5ie :D
heb er een keer achtergehangen met de alpine, reden zon 220, ik kon hem niet voorbijkomen maar hij liep ook niet weg ik weet niet of die volgas reed.
maar toen ik voor hem reed kon die mij ook weer niet inhalen.
helaas klapte toen de hoofdkoelslang van het blok af, dus witte rook en einde verhaal :D :D
anti

ik was erbij. en van wat ik zelf gezien heb. is dat sunil een hele goeie ( wielspinloos) start had.
bij het 3de versnelling van de wrx was sunil er ietjes voor.
het leek alsof de wrx na zijn 3de versnelling op een constante snelheid reed. en dan de finish.
eindstand was sunil sneller. hij was voor.

raar maar heb het wel vaker met hem meegemaakt en tegen andere auto's
Florus

lesmoutas schreef:Eigenlijk denk ik, dat alleen een Clio V6 enige kans heeft om een vierwiel aangedreven WRX of GTT in een sprintje te verslaan.
Tis al eens bewezen dat een goed getunde williams of 5gtt een clio v6 raar doet opkijken :)
lesmoutas schreef:Ik doe trouwens met de Sub. zelden mee aan stoplichtsprintjes, slecht voor je banden en koppeling (en ik vind mezelf er intussen ook te oud voor)
Waarom koop je dan een turbo?,ruil 'm dan in voor een impreza 1.6je (S)
Steven
Car: M536

Lesmoutas, hoeveel pk moet jouw WRX hebben?

Ik durf best de uitdaging eens aan om mijn 5GT er naast te zetten.
Kep al eens een standaard impreza GTT op de snelweg voor me gehad van 120 tot 200 en daar kon ik wel makkelijk aan voorbij gaan.

En ik vermoed dat ik het zal verliezen, maar ik ben wel een eerlijke verliezer :D
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

en over te oud zijn is wel onzin, dat andere kan wel waar zijn maar komop zeg, rubber moet je ruiken en de koppeling kan daar echt wel tegen, tenzij je met iedereen een stoplicht sprintje trekt.

En mensen, kijk eens voor de grap op autoweek.nl en kijk naar de specs van een standaard WRX, bijna elke auto legt het af tegen zo'n apparaat, alles wat hem bijhoudt of verslaat is niet standaard meer of een exotisch exemplaar van willekeurig merk.

Code: Selecteer alles

Subaru

Impreza 2.5 WRX STi AWD Subaru

Impreza 2.5 WRX AWD 

topsnelheid                                    255 km/h                   230 km/h 
acceleratie 0-100 km/h                     5,4 s                           5,9 s 

De STI is nog lekkerder, alleen de prijs tegenwoordig is minder, heb ergens gelezen dat hij veel te duur is geworden.

@Steven, even voor je gezocht in "Wie is wie""
Subaru WRX
Motor: 4 cilinder boxer, 2030 cc, vermogen: 325 pk+, 450 Nm+,
Top: 260 km/uur+, 0 tot 100: 5 sec.
Bijzonderheden: te veel om op te noemen, o.a. AP remmen, Intrax onderstel, Ecu van MoTec enz.
Ger
Ivo
Über-Spammer

He Lesmoutas, rijd je toevallig in een rode Soep WRX....?
Zo'n ding ben ik al een paar keer tegen gekomen in de buurt van Oud Beijerland namelijk....

Enne jongens, ben het idd met Ray eens, je moet toch echt wel een hele dikke GTT hebben om een WRX voor te blijven...

Maar ik zal je uit de droom helpen, als jij moeite hebt met een Clio V6...., dan is het toch triest voor je....., keertje proberen :bye:
lesmoutas
Contacteer:

Leuk al die reacties! Ik rijd al vanaf 1998 Subaru Turbo, eerst in een GT (gechipt, andere uitlaat en nog wat aanpassingen, 260 pk), later in een 2001 WRX, die ik nog steeds heb. Aan de WRX is heel wat versleuteld, met o.a. als resultaat: tweemaal een opgeblazen motor. Sinds anderhalf jaar is die echter in prima staat en heel snel. Maar er zijn veel snellere exemplaren in Ned. met vermogens van ruim boven de 400 pk, er rijdt er zelfs een rond met zo'n 600 pk. Van 0-100 in 4 sec is dan geen enkel probleem, ik ken er zelfs een(maar dat is een heel bijzondere) die rond de 3 sec. zit. Toch als je een aantal jaren (zoals ik) met zo'n wagen rond rijdt ken je het "kunstje" en heb je minder de behoefte om je steeds weer te laten verleiden tot allerlei wedstrijdjes. Dat doe ik dus niet veel meer. Ik gebruik de Sub. vooral voor mijn vakanties naar het buitenland, voor de lange afstanden, want ik vind deze wagen ideaal als snelle reiswagen, waar je ook nog flink wat bagage kan meenemen.
Ger
Ivo
Über-Spammer

Hebbie een foto van je Soep...?
Daniël W.
Car: 5TL-T

::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
SMILLIAW

wel leuk zo'n dicussie :D
ik ben ook een scepticus, eerst zien dan geloven.
maar als je zo stellig ervan overtuigd bent dat ik niet sneller was/kan zijn dan die 218 pk 4x4 impreza wrx ben ik bang dat je het niet gaat geloven als je het zelf zal zien. dan ga je weer krijgen van 'ja, die gozer kan gewoon niet rijden', of 'er moet meer aan je auto gedaan zijn, anders kan het niet'...
de eigenaar van een 330 pk sterke wrx(die mij een x heeft gesmoked) heeft dit gezien en heeft mij complimenten gegeven voor de prestatie die mn auto geleverd had.
dat noem ik nou sportief (Y)
anti

Sunil als ze niet willen geloven moeten ze een keertje erbij zijn.
en trouwens ik zou heel graag lesmoutas's wrx tegen de witte wrx zien en ook tegen jou.

@ lesmoutas dan moet je wel niet te nervous worden en je motor voor de 3de keer opblazen zal dan echt jammer zijn. :lol:
Gesloten