Autocoureur Jos Verstappen is opnieuw betrokken geraakt bij een vechtpartij in een kartcentrum.
In het Limburgse Echt sloeg hij na een woordenwisseling een 19-jarige medewerker in het gezicht.
De voormalige F-1-coureur bezocht zondag samen met zijn 10-jarig zoontje Max en een vader en vriendje het kartcentrum. Max ging er trainen op een pocketbike, een minimotorfiets. Op een gegeven moment reed Max zonder toestemming over het racecircuit, waarop de medewerker uit het naburige dorp Susteren de jongen van de baan dirigeerde.
,,Hij kneep daarbij hard in Max' handen. Dus greep ik in,'' aldus Verstappen. Na wat duw- en trekwerk bij de vangrail 'heb ik hem er één verkocht', aldus de coureur.
,,Toen was het ook meteen over. Heel vervelend dat dat is gebeurd, maar dan moet je maar met je handen van kleine kinderen afblijven. Zeker als het mijn eigen zoon is,'' aldus de Limburger, die verder elk commentaar weigert.
Volgens kartbaandirecteur Peter van den Heuvel ligt de waarheid net iets anders. ,,Die medewerker heeft het zoontje van Jos gewoon laten stoppen, maar heeft hem zeker niet hardhandig aangepakt.''
Het slachtoffer van Verstappen besloot na de klap prompt telefonisch aangifte te doen bij de politie. Verstappen wachtte de komst van de dienders echter niet af en ging er in zijn auto vandoor. Hij liet zijn zoontje achter in het kartcentrum, aldus verschillende getuigen.
Tien jaar geleden raakte Verstappen in opspraak na een vechtpartij in een kartcentrum in het Belgische Tongeren. Een vader en zoon klaagden de coureur toen aan, omdat hij hen zou hebben mishandeld. Verstappen wilde toen met een groep van zes man exclusief op de racebaan rijden. Toen anderen ook gingen rijden en één zelfs Verstappen inhaalde, kwam het tot een handgemeen. Verstappen zou daarbij rake klappen hebben uitgedeeld. De vader hield er flinke verwondingen aan over. De rechtbank bevond Verstappen destijds deels schuldig, maar legde hem geen straf op omdat het bewijs te mager was.
Verstappen bezoekt het Limburgse kartcentrum wel vaker. ,,Als gasten van hem of zijn zoontje winnen, heeft dat wel eens tot een woordenwisseling geleid. Hij kan niet zo goed tegen zijn verlies,'' zegt een medewerker van het kartcentrum.
jaja, gaat weer lekker met Jos

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.