Marcel's Ring Clio 16v

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
tutuur
Clubsponsor

Je rijd echt mooie lijnen man! En zo te horen deed je nog redelijk rustig aan, dan toch een 8:58 :worship:

Deed er met de dci dik 11min over :p

Waarom ging je eigenlijk niet door de carrousel heen?
LuukRS
Car: Meerderen Renault's

Het is echt een bruut gezicht jij en Paul (met de 106) achter elkaar aan, Na de slagbomen kon ik nog mee komen maar na een paar bochten was ik jullie helemaal kwijt :worship:
En zoals ik in het Ardenne weekend topic al aangaf de rust en gemak die jij hebt op de baan petje af hoor
derbimarcel
Car: Clio 16V 2.0

tutuur schreef:Je rijd echt mooie lijnen man! En zo te horen deed je nog redelijk rustig aan, dan toch een 8:58 :worship:

Deed er met de dci dik 11min over :p

Waarom ging je eigenlijk niet door de carrousel heen?
Thx, vorig jaar reed ik met de originel topmounts en ging de clio nog redelijk door de karausel. Sinds dit jaar zitten er unibal topmounts op en is de auto
echt te hard voor de karausel geworden dat buitenom zelf sneller is. ik stuiter zonder dat ik hard ga gewoon omhoog eruit. (N)

En kan inderdaad een stuk harder dan die 8:58 maar dit is gewoon mijn normale tempo zoals ik elk rondje rijd.
Word in dit rondje vanaf aanremmen schwedenkreuz t/m AF opgehouden, Ex-Muhle ook bagger met die tt erbij en dan nog al het overige verkeer waardoor je toch langzamer de bocht door komt, ook aan het eind rollen we uit met +- 140 km/u naar de Gate.

Heb ook nog een ronde in de miezer op film waar ik een 9:06 rijd.
Ring rondes: 1127 (clio 16v 2.0)
derbimarcel

Oja en rijd allemaal eens een ronde alleen in de auto!!
Dit scheelt gewoon 15/20 seconden waar je eigenlijk niks voor hoeft te doen. :D
paratroeper
Car: Renault 5 GT Turbo

Binnekort Om je APK papieren te halen moet je min EAT hebben ( eerste monteur ) :grin:

En nog even over de Katalysator.. zover ik weet gaat je motormanagement zeker wel een storing geven als je KAT weg is.. want je 2de lambda sensor gaat pendelen en dus foute boel volgens de ECU.
Dan heb je als nog een afkeur punt. :X

Citaat uit mijn APK boek:

Personenauto's met een verbrandingsmotor met elektrische onsteking die in gebruik zijn genomen na 31-12-1995 moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdings systeem dat bestaat uit een KATALYSATOR en een LAMBDASONDE.
Hierbij is het bepaalde in Aanvullende permanente eisen, artikel 40, van toepassing.

Indien personenauto's die in gebruik zijn genomen na 31-12-2005, met een verbrandingsmotor met elektrische ontsteking welke uitsluitend wordt gevoed door benzine, dan wel met een verbrandingsmotor met compressie ontsteking, zijn voorzien van een emissiegerelateerd diagnostisch boordsysteem moet dit systeem zijn voorzien van een goed functionerende waarschuwingsinrichting, en mag het systeem geen emissiegerelateerde fouten bevatten. Hierbij is het bepaalde in de artikelen 45a tot en met 45d van de Aanvullende permanente eisen, van toepassing.

En ook daar staat, dat je een kat en lambda nodig hebt voor je emissiebestrijdingssysteem. :gun:
derbimarcel

paratroeper schreef:Binnekort Om je APK papieren te halen moet je min EAT hebben ( eerste monteur ) :grin:

En nog even over de Katalysator.. zover ik weet gaat je motormanagement zeker wel een storing geven als je KAT weg is.. want je 2de lambda sensor gaat pendelen en dus foute boel volgens de ECU.
Dan heb je als nog een afkeur punt. :X

Citaat uit mijn APK boek:

Personenauto's met een verbrandingsmotor met elektrische onsteking die in gebruik zijn genomen na 31-12-1995 moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdings systeem dat bestaat uit een KATALYSATOR en een LAMBDASONDE.
Hierbij is het bepaalde in Aanvullende permanente eisen, artikel 40, van toepassing.

Indien personenauto's die in gebruik zijn genomen na 31-12-2005, met een verbrandingsmotor met elektrische ontsteking welke uitsluitend wordt gevoed door benzine, dan wel met een verbrandingsmotor met compressie ontsteking, zijn voorzien van een emissiegerelateerd diagnostisch boordsysteem moet dit systeem zijn voorzien van een goed functionerende waarschuwingsinrichting, en mag het systeem geen emissiegerelateerde fouten bevatten. Hierbij is het bepaalde in de artikelen 45a tot en met 45d van de Aanvullende permanente eisen, van toepassing.

En ook daar staat, dat je een kat en lambda nodig hebt voor je emissiebestrijdingssysteem. :gun:
Klopt, alleen het vage is dat bij clio III RSen het emissie lampje 9/10x niet gaat branden als de kat weg is.
Mocht het lampje aangaan is het nog geen probleem ook dat is wel te misleiden.
Haas
Car: Megane RS

derbimarcel schreef:Oja en rijd allemaal eens een ronde alleen in de auto!!
Dit scheelt gewoon 15/20 seconden waar je eigenlijk niks voor hoeft te doen. :D
Dat scheelt inderdaad bizar veel! Heb zondag eerst 2 rondes met Martijn naast me gereden, dat ging 'gewoon als altijd', ookal is Martijn een stukje lichter dan Merijn :P
Daarna nog 1 ronde alleen gereden en dat rijdt inderdaad zoveel makkelijker en lichter! Op zich ook wel logisch, het scheelt een kleine 10% aan gewicht. Je merkt het aan het hangen in de bochten, het remmen en vooral de banden :gitar:
m1n1 (Jasper)
Car: R5 GT Turbo PH1
Contacteer:

Ah, dus 't zou ook goed doen als ik eens zonder tig kilo aan reserve onderdelen, gereedschap en kampeerspul een rondje ga doen :D
paratroeper

Maar Marcel, het is verplicht om een kat en lambdasonde onder je auto te hebben hangen als er 1 van beide niet aanwezig is heb je een afkeur (0)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Maar controleren ze dat ook? :-)
paratroeper

Ik wel tenminste.. ik heb geen zin om een steekproef te krijgen en dan nog een afkeur ook.. :lol:
derbimarcel

paratroeper schreef:Maar Marcel, het is verplicht om een kat en lambdasonde onder je auto te hebben hangen als er 1 van beide niet aanwezig is heb je een afkeur (0)
Weet ik, maar niemand kan door metaal heenkijken dus je kan nooit met 100% zekerheid zeggen of er wel of geen kat opzit.
je kan het wel vermoeden en dan zal die even aan de 4gas meter moeten. (Bij een steekproef)
Maar bij mij gaat het millieulampje echt niet branden hoor, daar zorg ik wel voor :p
paratroeper

Haha ja dat is waar.. je kan ook je oude kat leeg maken ( cellen eruit slaan ) en de kat ertussen hangen.. dan zit ie er tussen, brand je lampje niet en is je readiness test gereed wordt ie eigenlijk overal goedgekeurd :grin:
derbimarcel

Pas nog een mooie foto van de RS gemaakt op een verkeerde instelling op me camera :( Heeft wel goed uitgepakt :grin:
[img]http://img716.imageshack.us/img716/4108/tsjj.jpg[/img]

Bijna los :worship:
[img]http://img22.imageshack.us/img22/3282/l6a3.jpg[/img]

Bij die jump heb ik ook foto's dat de achterwielen echt 15cm los zijn ofzo en voor nog op de grond staat :S zou dat aan de timing van de fotograaf liggen?
-jo-

(Y)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Merijn
Über-Spammer

Heel vet! Waar is dit op het circuit?
derbimarcel

Merijn schreef:Heel vet! Waar is dit op het circuit?
Pflanzgarten 1 bij de "kuil" net voor de snelle rechterknik

Brunnchen uit -> eiskurve -> naar beneden en dan is Planzgarten 1/2/3 ;-)
Merijn
Über-Spammer

Da's inderdaad een mooie plek! Heerlijk die rechterbocht in jagen!

Ik wil weer terug!!
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Heel gaaf plaatje! (Y)

Je kan daar mooi naast de baan staan. Aan de linkerkant staat dat verlaten hotel, ook leuk om eens te kijken. :)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Daan2D
Car: M2GTRS + R25 + C3RS

Dat is een ander stukje chris, lijkt op de foto wel erg erop ;-)
Plaats bij de foto kun je ook kijken, is stukje circuit dat je links ziet liggen als je via de openbare weg naar brunnchen rijd (Y)
Racing is the best way to convert money into noise
Merijn
Über-Spammer

Tom
Moderator
Car: MB

net voor de zandvlakte merijn als je daar naartoe rijd om te kijken. Staat meestal ook zo'n frietkot langs de baan volgens mij. De bocht waar Marcel nu op uitkijkt is een van de weinigen met een stukje grind.

Waar Chris bedoeld heb je denk ik idd meer kans op loskomen. En dat Hotel heeft idd zijn beste tijd gehad. (Jammer dat ze eigenlijk nergens wat terrassen langs de baan maken ofzo)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Ik zie het nu inderdaad, wat ik bedoel is een stukje verder.
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Merijn
Über-Spammer

@Tom, da's toch ná Brünnchen (zandvlakte)? Zoals Marcel al zei, volgens mij.
Tom
Moderator

Idd, lezen Merijn (0) (ik zeg ook net VOOR als je gaat KIJKEN)
Merijn
Über-Spammer

(S)

:lol:
Merijn
Über-Spammer

Marcel, hoe zit het met die camera die jij gebruikt in je Clio? Krijg je die rooie teef roodharige dame bij de slagbomen niet op je dak daarmee? ;)

Ik wil er namelijk ook 1 kopen, maar wil geen gezeik krijgen.
Tom
Moderator

Filmen schijnt sinds kort weer te mogen. Enkel vanuit de auto. Dus geen zuignappen ed. aan de buitenkant.
tutuur
Clubsponsor

Serieus? En ik maar elke keer stiekem de gopro op het voorraam hangen :D
derbimarcel

Merijn schreef:Marcel, hoe zit het met die camera die jij gebruikt in je Clio? Krijg je die rooie teef roodharige dame bij de slagbomen niet op je dak daarmee? ;)

Ik wil er namelijk ook 1 kopen, maar wil geen gezeik krijgen.
Filmen mag nog steeds niet officieel maar ze zien het door de vingers (niet allemaal!)
Ik heb gewoon zo'n plakkertje op mijn ruit geplakt onder de raamband en met zogeheten J-Hook bevestigd waardoor ik hem bij de poortjes omhoog klap achter me raamband en is daardoor van buitenaf niet te zien. Ook niet als ze bij de poortjes naar binnenkijken want dan zit die achter de binnenspiegel.
Na de poortjes klap ik hem weer naar beneden en dan zet ik hem aan met een afstandsbediening.
[img]http://img580.imageshack.us/img580/9100/20120905194051.jpg[/img]

zo kun je hem gewoon wegklappen (Y)

En het stuk op de baan die Chris bedoelde kom je nooit los enkel als je daar 200+ rijd en dat halen de meeste niet (0)
Wel het "hobbeltje in net voor Schwedenkreuz daar komen bij de clio zowel de voor als de achtwielen los (horend aan het toerental)
Merijn
Über-Spammer

Wat voor een camera is dat precies?
tutuur
Clubsponsor

Ik gok een gopro hero 2
derbimarcel

Klopt ja deze is alleen zo dik omdat er een wifi backpack op zit (I)
Echt fijne cameratjes welke ook veel kunnen hebben (Y)
Mocht je voor een GoPro Hero 3 kijken neem dan een Black edition hier zit wifi in + afstands bediening wat echt fijn is als je de camera een keer in de bumper monteert.
Ook is de filmkwaliteit beter dan van de voorgangers
Merijn
Über-Spammer

Ik had al effe zitten kijken, ja... Maareh, boing... Dat is geen goedkoop geintje! :)

Even over nadenken of ik mezelf dat wel cadeau zal doen... ;)
derbimarcel

Vandaag wat aandacht aan de clio RS geschonken aangezien hij van 10-2008 is was het dus tijd voor de Db-riem enz. (ph.2 is 6 jaar)
Vrijdag ochtend bij een andere clio 3 RS de riem enz gedaan en vandaag bij die van mij.

Db-set + WP, Multieriem set, bougies, olie+filter, lucht en interieurfilter en een weerstand van de koelfan voor de airco.

[img]http://img845.imageshack.us/img845/4769/b57r.jpg[/img]

[img]http://img51.imageshack.us/img51/7352/0fqg.jpg[/img]

[img]http://img545.imageshack.us/img545/9997/nrfq.jpg[/img]

[img]http://img22.imageshack.us/img22/6918/a4sn.jpg[/img]

[img]http://img689.imageshack.us/img689/4420/19py.jpg[/img]

Wat blijkt is dat de WP al eens is vervangen en gelijk de riem, de loop en spanrol waren wel oud zo ook de multieset.
Maar dit is van alle Renaults met een 16v wel 1 van de makkelijkste. totaal niet vergelijkbaar met de krappe ruimte van een 2 RS.
Was met alles wisselen en een bakkie koffie 3 uurtjes bezig inc het ronddraaien en nog een laatste check met het hulpgereedschap.
Oja, en Renault gebruikt dus weer krukaspoulies met spieen (Y)

Hoopje rommel.
[img]http://img19.imageshack.us/img19/7629/wlgk.jpg[/img]
]
Plaats reactie