Deed er met de dci dik 11min over

Waarom ging je eigenlijk niet door de carrousel heen?
Thx, vorig jaar reed ik met de originel topmounts en ging de clio nog redelijk door de karausel. Sinds dit jaar zitten er unibal topmounts op en is de autotutuur schreef:Je rijd echt mooie lijnen man! En zo te horen deed je nog redelijk rustig aan, dan toch een 8:58![]()
Deed er met de dci dik 11min over![]()
Waarom ging je eigenlijk niet door de carrousel heen?
Klopt, alleen het vage is dat bij clio III RSen het emissie lampje 9/10x niet gaat branden als de kat weg is.paratroeper schreef:Binnekort Om je APK papieren te halen moet je min EAT hebben ( eerste monteur )![]()
En nog even over de Katalysator.. zover ik weet gaat je motormanagement zeker wel een storing geven als je KAT weg is.. want je 2de lambda sensor gaat pendelen en dus foute boel volgens de ECU.
Dan heb je als nog een afkeur punt.
Citaat uit mijn APK boek:
Personenauto's met een verbrandingsmotor met elektrische onsteking die in gebruik zijn genomen na 31-12-1995 moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdings systeem dat bestaat uit een KATALYSATOR en een LAMBDASONDE.
Hierbij is het bepaalde in Aanvullende permanente eisen, artikel 40, van toepassing.
Indien personenauto's die in gebruik zijn genomen na 31-12-2005, met een verbrandingsmotor met elektrische ontsteking welke uitsluitend wordt gevoed door benzine, dan wel met een verbrandingsmotor met compressie ontsteking, zijn voorzien van een emissiegerelateerd diagnostisch boordsysteem moet dit systeem zijn voorzien van een goed functionerende waarschuwingsinrichting, en mag het systeem geen emissiegerelateerde fouten bevatten. Hierbij is het bepaalde in de artikelen 45a tot en met 45d van de Aanvullende permanente eisen, van toepassing.
En ook daar staat, dat je een kat en lambda nodig hebt voor je emissiebestrijdingssysteem.
Dat scheelt inderdaad bizar veel! Heb zondag eerst 2 rondes met Martijn naast me gereden, dat ging 'gewoon als altijd', ookal is Martijn een stukje lichter dan Merijnderbimarcel schreef:Oja en rijd allemaal eens een ronde alleen in de auto!!
Dit scheelt gewoon 15/20 seconden waar je eigenlijk niks voor hoeft te doen.
Weet ik, maar niemand kan door metaal heenkijken dus je kan nooit met 100% zekerheid zeggen of er wel of geen kat opzit.paratroeper schreef:Maar Marcel, het is verplicht om een kat en lambdasonde onder je auto te hebben hangen als er 1 van beide niet aanwezig is heb je een afkeur
Pflanzgarten 1 bij de "kuil" net voor de snelle rechterknikMerijn schreef:Heel vet! Waar is dit op het circuit?
Filmen mag nog steeds niet officieel maar ze zien het door de vingers (niet allemaal!)Merijn schreef:Marcel, hoe zit het met die camera die jij gebruikt in je Clio? Krijg je die rooie teef roodharige dame bij de slagbomen niet op je dak daarmee?
Ik wil er namelijk ook 1 kopen, maar wil geen gezeik krijgen.