[Renault 19 16v Turbo]

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

-jo- schreef:
TMC16v schreef: @ JO ben je online ergens te vinden?
U riep ?
We moeten het nog even hebben over 4 bepaalde delen die ik nog zoekt.
En een zwart kastje :wink:
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Ik ben druk op zoek naar een tellerpaneel van een 21T. Lijkt het zo orgineel mogelijk, Nu is de vraag gaat het snelheids signaal over een komen met de tellerkabel snelheid van een 19 16v. En het liefst 1 zonder boordcomputer als die ooit geleverd zijn. Anders fabrieken we 1 van een GTT om.

[img]http://www.renault1916v.com/21TURBO_cuadro.jpg[/img]

Veder zijn we begonnen met ombouw project ABS tot Conversioneel.
sensoren en bekabeling ervan laat ik zitten. Misschien ooit nog eens ergens goed voor. Meer foto's volgen in de avond.
Siempie
Berichten: 1295
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 20:19
Locatie: Oosterwolde, Fryslân

eeeeeuh, sinds wanneer staat er compressor in topic titel en geen turbo?
Sanderclioll
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 14:18
Locatie: Utrecht

Waarschijnlijk sinds hij het veranderd heeft ;)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Riël Notermans schreef:ph1 dash is veel mooier in een 19.
Mag ik het dan 1x met je eens zijn ? :D ph.1 dash is het gewoon.. :)
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Siempie schreef:eeeeeuh, sinds wanneer staat er compressor in topic titel en geen turbo?
:wink: -> M45
Ronald1916V schreef:
Riël Notermans schreef:ph1 dash is veel mooier in een 19.
Mag ik het dan 1x met je eens zijn ? :D ph.1 dash is het gewoon.. :)
Ik vind persoonlijk van niet (L)
Sanderclioll
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 19 mar 2004 14:18
Locatie: Utrecht

Phase 2 dash is 10.000x mooier !
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

[img]http://www.minddrive.nl/renault1916v/YZ ... %20376.jpg[/img]

Zo had ik het in mijn vorige ph1 gebouwd.
Ph2 dashboard + raam bediening maar dan wel ph1 tellerbak :lol:
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

leg je dat compressor nog ff uit? geen turbo meer?
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Paul1916v schreef:leg je dat compressor nog ff uit? geen turbo meer?
tot 31-1 was ik werkzaam bij mercedes en daar lag iets in de claim stelling,
Momenteel werk ik bij Honda. Wat mij overgens een stuk beter bevalt.
Maar geeft een idee. Wat ik er mee ga doen mits het onderdeel goed is lijkt me duidelijk.
Laatst gewijzigd door TMC16v op do 8 feb 2007 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

ben benieuwd
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

allebei kan ook :p
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

kant en klaar systeem?
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Paul1916v schreef:kant en klaar systeem?
jup, die op de foto wel,
Ik heb een (naar zeggen) overleden Eaton van een C200 Kompressor.
Waarschijnlijk lagers die lawaai maken. Voordeel is dat ze eigen oliebad hebben. En je ze makkelijker zelf kan reviseren dan een turbo.
Kit Renault Clio, Megane 1.8-2.0 16V Volumetrico

Kit Compressore Eaton for Clio/Megan composed of compressore Eaton leaned directly on collettore specially realized. 10 psi - PS. 190.
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

21 T dashes zijn met boordcomputer
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

dennisvr schreef:21 T dashes zijn met boordcomputer
Dan wordt het alleen toerenteller overzetten in 19 tellerbak :lol:
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

kan je die compressor dan een beetje fatsoenlijk kwijt onder de kap bij een 19, als je die foto ziet van dat kant en klaar systeem is er ook zo ook geen mogelijkheid meer voor een intercooler
R5GTT. Drive it like you stole it
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

zo'n reloop geval.. :)

wel lachen, heb ooit nog zo'n compressor in mijn bezit gehad... volgens mij ook van een C200 of een S ofzo. Weet t niet meer, lang gelee :~ Was bedoeld voor mijn Clio S. Dis betere koek! Maar wat doe je nu met je turbo dan?
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

-PAZ- schreef:kan je die compressor dan een beetje fatsoenlijk kwijt onder de kap bij een 19, als je die foto ziet van dat kant en klaar systeem is er ook zo ook geen mogelijkheid meer voor een intercooler
bij een Compressor wordt de inlaatlucht een stuk minder warm als bij een turbo. Vandaar dat je in veel gevallen geen intercooler meer nodig bent. Nadeel van een compressor is dat de inlaatlucht dan wel extreem toeneemt boven de 10.000rpm. De wormwielen van de blower zijn nog heel maar of de lagers nog goed zijn weet ik dus niet 190dkm gedraaid. Maar eerst gaat het hele turbo verhaal nog door zoals geplanned zonder compressor.

Maar ik kreeg er wel mooie ideeën bij. En het is een stuk meer werk dan een turbo. Inlaatspruitstuk en injectierail moeten compleet worden aangepast. En er is er naar mijn weten nog geen van in nederland. Laat staan een combinatie van beide. Eerst maar eens bekijken of het ding nog wel in het geheel bruikbaar is.
Laatst gewijzigd door TMC16v op do 8 feb 2007 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Bij een compressor zakt het vermogen ook in als ie warm word, wel minder als bij een turbo das idd wel waar. En idd een turbo is er wel een stuk eenvoudiger op te knutselen als die compressor denk ik
R5GTT. Drive it like you stole it
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

deze compressor in dit geval roots mag 2x de kruks snelheid draaien met een maximum van 14.000. Maar ik heb bijna alles om de turbo te kunnen starten behalve de een downpipe,ECU en een goed remsysteem.

Voordeel van een compressor ten opzichte van een turbo is dat een compressor een gat in het slappe karakter in lage toerentallen van een standaard F7P motor slaat.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

De inbus boutjes waarmee je de drukgroep vastzet op het vliegwiel zijn dat speciale of mag je ook andere gebruiken?

De orginele boutjes zijn te lang omdat het vliegwiel nu dunner geworden is. Vandaar dus.
Robke
Berichten: 6061
Lid geworden op: za 12 jan 2002 0:00
Car: Lexus IS250
Locatie: d'n Berg

Gewoon de boutjes een stukje inkorten geen optie?
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Je kan er wel een andere voor gebruiken, maar dan zou ik wel minimaal 10.9 gebruiken. Ik zou sowieso nieuwe gebruiken, maar je kan ook gewoon de originele wat inkorten.
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Bart V schreef:Je kan er wel een andere voor gebruiken, maar dan zou ik wel minimaal 10.9 gebruiken. Ik zou sowieso nieuwe gebruiken, maar je kan ook gewoon de originele wat inkorten.
Inkorten vond ik niet echt een optie want dan krijg je weer gewicht verschil,
Maar 10,9 en dan 5mm korten :beer: Dat wou ik even weten.
BlackEagle
Berichten: 382
Lid geworden op: wo 21 sep 2005 19:50
Locatie: Almelo (O)

Ziet er allemaal weer veelbelovend uit, ben benieuwd :worship:
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

zie het allemaal nog niet zo 123 gaan werken eigenlijk, maargoed.
lekker negatief bekijken als het dan toch werkt is het alleen maar mooier :lol:
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

je wisselt nogal, maar goed, ben benieuwd wat je er van gaat maken (0)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Das men kararkter ook, Wisselvallig en af en toe een bui'tje :lol:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

TMC16v schreef:De inbus boutjes waarmee je de drukgroep vastzet op het vliegwiel zijn dat speciale of mag je ook andere gebruiken?

De orginele boutjes zijn te lang omdat het vliegwiel nu dunner geworden is. Vandaar dus.
extra ringetje ertussen dan misschien?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Tom schreef:
TMC16v schreef:De inbus boutjes waarmee je de drukgroep vastzet op het vliegwiel zijn dat speciale of mag je ook andere gebruiken?

De orginele boutjes zijn te lang omdat het vliegwiel nu dunner geworden is. Vandaar dus.
extra ringetje ertussen dan misschien?
10.9 was hier nergens te vinden. Dus het is 8.8 geworden.
Was beter dan de RVS inbusjes die er voorheen inzaten.
Rob 16v
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 12 jan 2004 14:49
Locatie: Sleen
Contacteer:

Niet te vinden?? dan heb je ook niet gezocht... (0)

Lasaulec heeft ze wel, heb ik ze destijds ook gehaald. (heb er zelfs nog een paar in m'n kist liggen)
TMC16v
Berichten: 995
Lid geworden op: wo 6 okt 2004 20:51

Mini Update:

ABS is eraf en er zit een gewone 16v remservo met gewone 16v hoofdremcilinder op. Dat met goodridge remslangen en standaard schijven.

Verder is er geen nieuws, dowpipe is in ontwikkeling dus verder kan ik niet zoveel doen. Cilinderkop moet nog steeds gemonteerd worden,
Maar door gebrek aan tijd zit er geen vaart meer in :(

[img]http://www.minddrive.nl/renault1916v/XP ... 201412.jpg[/img]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Heeft er wel es vaart ingezeten dan? :p
Gesloten