Ik ben druk op zoek naar een tellerpaneel van een 21T. Lijkt het zo orgineel mogelijk, Nu is de vraag gaat het snelheids signaal over een komen met de tellerkabel snelheid van een 19 16v. En het liefst 1 zonder boordcomputer als die ooit geleverd zijn. Anders fabrieken we 1 van een GTT om.
Veder zijn we begonnen met ombouw project ABS tot Conversioneel.
sensoren en bekabeling ervan laat ik zitten. Misschien ooit nog eens ergens goed voor. Meer foto's volgen in de avond.
Paul1916v schreef:leg je dat compressor nog ff uit? geen turbo meer?
tot 31-1 was ik werkzaam bij mercedes en daar lag iets in de claim stelling,
Momenteel werk ik bij Honda. Wat mij overgens een stuk beter bevalt.
Maar geeft een idee. Wat ik er mee ga doen mits het onderdeel goed is lijkt me duidelijk.
Laatst gewijzigd door TMC16v op do 8 feb 2007 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
jup, die op de foto wel,
Ik heb een (naar zeggen) overleden Eaton van een C200 Kompressor.
Waarschijnlijk lagers die lawaai maken. Voordeel is dat ze eigen oliebad hebben. En je ze makkelijker zelf kan reviseren dan een turbo.
Kit Renault Clio, Megane 1.8-2.0 16V Volumetrico
Kit Compressore Eaton for Clio/Megan composed of compressore Eaton leaned directly on collettore specially realized. 10 psi - PS. 190.
kan je die compressor dan een beetje fatsoenlijk kwijt onder de kap bij een 19, als je die foto ziet van dat kant en klaar systeem is er ook zo ook geen mogelijkheid meer voor een intercooler
wel lachen, heb ooit nog zo'n compressor in mijn bezit gehad... volgens mij ook van een C200 of een S ofzo. Weet t niet meer, lang gelee Was bedoeld voor mijn Clio S. Dis betere koek! Maar wat doe je nu met je turbo dan?
-PAZ- schreef:kan je die compressor dan een beetje fatsoenlijk kwijt onder de kap bij een 19, als je die foto ziet van dat kant en klaar systeem is er ook zo ook geen mogelijkheid meer voor een intercooler
bij een Compressor wordt de inlaatlucht een stuk minder warm als bij een turbo. Vandaar dat je in veel gevallen geen intercooler meer nodig bent. Nadeel van een compressor is dat de inlaatlucht dan wel extreem toeneemt boven de 10.000rpm. De wormwielen van de blower zijn nog heel maar of de lagers nog goed zijn weet ik dus niet 190dkm gedraaid. Maar eerst gaat het hele turbo verhaal nog door zoals geplanned zonder compressor.
Maar ik kreeg er wel mooie ideeën bij. En het is een stuk meer werk dan een turbo. Inlaatspruitstuk en injectierail moeten compleet worden aangepast. En er is er naar mijn weten nog geen van in nederland. Laat staan een combinatie van beide. Eerst maar eens bekijken of het ding nog wel in het geheel bruikbaar is.
Laatst gewijzigd door TMC16v op do 8 feb 2007 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij een compressor zakt het vermogen ook in als ie warm word, wel minder als bij een turbo das idd wel waar. En idd een turbo is er wel een stuk eenvoudiger op te knutselen als die compressor denk ik
deze compressor in dit geval roots mag 2x de kruks snelheid draaien met een maximum van 14.000. Maar ik heb bijna alles om de turbo te kunnen starten behalve de een downpipe,ECU en een goed remsysteem.
Voordeel van een compressor ten opzichte van een turbo is dat een compressor een gat in het slappe karakter in lage toerentallen van een standaard F7P motor slaat.
Je kan er wel een andere voor gebruiken, maar dan zou ik wel minimaal 10.9 gebruiken. Ik zou sowieso nieuwe gebruiken, maar je kan ook gewoon de originele wat inkorten.
Bart V schreef:Je kan er wel een andere voor gebruiken, maar dan zou ik wel minimaal 10.9 gebruiken. Ik zou sowieso nieuwe gebruiken, maar je kan ook gewoon de originele wat inkorten.
Inkorten vond ik niet echt een optie want dan krijg je weer gewicht verschil,
Maar 10,9 en dan 5mm korten Dat wou ik even weten.
ABS is eraf en er zit een gewone 16v remservo met gewone 16v hoofdremcilinder op. Dat met goodridge remslangen en standaard schijven.
Verder is er geen nieuws, dowpipe is in ontwikkeling dus verder kan ik niet zoveel doen. Cilinderkop moet nog steeds gemonteerd worden,
Maar door gebrek aan tijd zit er geen vaart meer in