Idd, en zekers war ik hem voor wil gaan gebruiken Wil hem nog wel ff laten keuren om te kijken hoedat tie rijd maar daarna lever ik het kenteken in en word tie alleen nog op het circuit uitgelaten
Nadat ik de cilinderkop vervangen had dacht ik weer lekker te kunnen gaan toeren(crossen). Maar niets bleek minder waar .
Nadat ik de "nieuwe" cilinderkop geplaats had hoorde ik een tikkend geluid. Het waren duidelijk niet de kleppen dus bleef de krukas over. Nog eens iemand laten luisteren en ja hoor, krukas lager ligt eruit. Blok gaat er nu uit, alle lagers worden vervangen, en nog wat kleine modificaties. Daarna weer inbouwen met de 16v versnellingsbak en hopen dat het goed gaat. Wat er ,een paar bochten zonder benzine, wel niet kan gebeuren.
wordt tijd dat je hier in de buurt weer eens gaat
rondknallen
Heb het nogal druk de laatste tijd. Blok ligt er al wel uit en heb alle bouten op koppel nagetrokken. Bij 1 krukaslager kon ik beide bouten 270 graden draaien. Hoop dat dat het was. Blok gaat er iig weer in. Maar eerst wil ik de draagarmen van een clio erop hebben. Gaat goedkomen
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert" Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc" 5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit" Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire" Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise" Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Een goede avond allemaal Heb eindelijk weer wat te melden over m'n gt.Had er echt even de balen van dat het blok niet meer goed liep en had er ff geen zin meer in. Na er een tijdje niet naar omgekeken te hebben ben ik er toch maar weer mee begonnen. Nadat ik zelf nog wat bezig ben geweest met het motorblok(zonder resultaat) heb ik het blok bij Maurice afgegeven zodat hij er even naar kon kijken want er bleef een irritante tik uit het blok komen. Maurice kon de oorzaak ook niet vinden maar constateerde wel dat het een gewoon origineel blok was. Heb toen besloten dat blok te laten reviseren en een ander blok door Maurice te laten bouwen en hoop dat binnenkort op te kunnen halen. Ben verder begonnen met het verbeteren van de wegligging van de gt. Heb inmiddels draagarmen en stuurkogels van een r19 en de aandrijfassen van een clio cup. Wacht nog op de bussen voor de draagarmen en de stab. stang is gereserveerd. Heb er afgelopen week de achteras van een clio onder gemaakt. We hebben weer genoeg te doen, ook omdat ik 6 oktober mee wil rijden op Assen
Vandaag weer bezig geweest met de gt. Ik wilde de draagarmen monteren maar zoals Steven(Stk) al had ondervonden passen deze niet op een gtt subframe. Ik heb nog een Clio subframe dus deze erbij gepakt en hier passen ze wel omdat de bevestiging wat verder van het frame afzit. Dit betekent dat de gt nog eens ongeveer 1,5cm breder word volgens mij. Ben ook wel benieuwd wat er met het camber gebeurt nu. Weet iemand of de subframes van een " gewone" Clio hetzelfde zijn tov een 16v? Heb nu 4 verschillende lengtes van aandrijfassen en weet niet welke ik nu moet gaan gebruiken. Zal wel gewoon proberen worden of weet iemand dat?
Florus schreef:Als je subframe & draagarmen v/d Clio 16v hebt gebruikt moet je ook gewoon de aandrijfassen van dat type gebruiken, dat past zoiezo
Het zal een Clio 16v subframe worden met 19 16v draagarmen. Ben nu bang dat die Clio cup assen te kort zijn, aangezien een Clio subframe weer wat breder is dan een gt subframe.
williams subframe is iets sterker schijnt, deze is wat dikker oid. De rest is t zelfde volgens mij.
Indien je bij een clio 16v de spoorbreedte wil van een willi( wat dus steven ook heeft), pak je 19 16v daagarmen, stabistang en williams aandrijfassen.
CUp clio;s hadden dezelfde spoorbreedte als williams cliko's? zo ja, kun je die aandrijfassen gebruiken
GerryTT schreef:Heb ik dus enkel nog een subframe van een Clio nodig en dan liefst van een Williams en dan zou ik alles moeten hebben.
scheelt, clio williams subframes liggen voor het oprapen ;p, bel ronald maar es, die heeft er wel 1 liggen.
Williams frames voor het oprapen, je bedoelt 16v frames denk ik Williams frames hebben aan de onderkant nog een extra plaat lopen in de lengte richting links+rechts. Verder is het niet zo heel bijzonder beter dan een 16v frame.
GerryTT schreef:Heb ik dus enkel nog een subframe van een Clio nodig en dan liefst van een Williams en dan zou ik alles moeten hebben.
scheelt, clio williams subframes liggen voor het oprapen ;p, bel ronald maar es, die heeft er wel 1 liggen.
Williams frames voor het oprapen, je bedoelt 16v frames denk ik Williams frames hebben aan de onderkant nog een extra plaat lopen in de lengte richting links+rechts. Verder is het niet zo heel bijzonder beter dan een 16v frame.
was ook sarcastisch
Heb je een lasapparaat Gerry? Pak er dan 1 van een 16v en maak een willi subframe na, las hem dan ook ff direct door..
Heb je een lasapparaat Gerry? Pak er dan 1 van een 16v en maak een willi subframe na, las hem dan ook ff direct door..
Heb er geen meer, alleen een kromme..
Gaan we maar doen denk. Heb m'n huidige gt frame ook doorgelast.
Jean-Paul-S schreef:Williams frames voor het oprapen, je bedoelt 16v frames denk ik Williams frames hebben aan de onderkant nog een extra plaat lopen in de lengte richting links+rechts. Verder is het niet zo heel bijzonder beter dan een 16v frame.
Weet je misschien ook of een "gewoon" Clio subframe hetzelfde is als van een 16v?
Èindelijk weer wat tijd voor de gt vrij kunnen maken. Ben nog bezig geweest met het warmlopen en na het verwijderen van de voorbumper was dit opgelost. Er bleef dus te weinig koeloppervlak over met die ic ervoor. Heb nu een wat grotere radiateur laten maken(370,500,57mm)
Er komen nog andere schokdemers onder. Had begrepen dat je met het bovenste gat(die wat verbreden) het camber kunt stellen. Is er een manier om dat zelf te stellen of moet je dan telkens naar de uitlijnboer?
Beetje uitlijnboer is niet zo duur, en weet je zeker dat het goed is (tenminste waar ik ga dan ).
Beste is om je onderste gat aan te passen, zeker omdat je wat minder camber wilt dan nu. Bij het bovenste gat is er niet meer veel materiaal over als je dit wilt wegwerken.
Kijk anders eens bij de shock aanbieders of ze iets hebben met sleufgaten?
Powerflex bussen heb je het metalen busje wel ff gepunt neem ik aan? Anders willen ze nog wel eens gaan meedraaien/kraken. Mooi werk verder