gtt-16v Te koop

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Idd, en zekers war ik hem voor wil gaan gebruiken :p Wil hem nog wel ff laten keuren om te kijken hoedat tie rijd maar daarna lever ik het kenteken in en word tie alleen nog op het circuit uitgelaten :lol:
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Nadat ik de cilinderkop vervangen had dacht ik weer lekker te kunnen gaan toeren(crossen). Maar niets bleek minder waar :( .

Nadat ik de "nieuwe" cilinderkop geplaats had hoorde ik een tikkend geluid. Het waren duidelijk niet de kleppen dus bleef de krukas over. Nog eens iemand laten luisteren en ja hoor, krukas lager ligt eruit. Blok gaat er nu uit, alle lagers worden vervangen, en nog wat kleine modificaties. Daarna weer inbouwen met de 16v versnellingsbak en hopen dat het goed gaat. Wat er ,een paar bochten zonder benzine, wel niet kan gebeuren.
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

al verder nieuws gerry??

wordt tijd dat je hier in de buurt weer eens gaat
rondknallen :lol:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hij had toch een Alpine op z'n nek getrokken?
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

ja da's waar
dat vertelde hij vorige keer.

maar ik ben niet zeker
of hij nog naar zn gtt had gekeken in de tussentijd

scheen een hoop drama te zijn
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

praat jij

altijd zo

in telegramstijl

zonder hoofdletters en leestekens?

:p
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

nu weer

on-topic aub..

:p
5 GT Turbo '88 GT5
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

Steven schreef:praat jij

altijd zo

in telegramstijl

zonder hoofdletters en leestekens?

:p
de boys van boven de rivieren moeten het ook nog
kunnen begrijpen he. :lol:
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

supercinq schreef:al verder nieuws gerry??

wordt tijd dat je hier in de buurt weer eens gaat
rondknallen :lol:
Heb het nogal druk de laatste tijd. Blok ligt er al wel uit en heb alle bouten op koppel nagetrokken. Bij 1 krukaslager kon ik beide bouten 270 graden draaien. Hoop dat dat het was. Blok gaat er iig weer in. Maar eerst wil ik de draagarmen van een clio erop hebben. Gaat goedkomen :wink:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

(Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Een goede avond allemaal :p Heb eindelijk weer wat te melden over m'n gt.Had er echt even de balen van dat het blok niet meer goed liep en had er ff geen zin meer in. Na er een tijdje niet naar omgekeken te hebben ben ik er toch maar weer mee begonnen. Nadat ik zelf nog wat bezig ben geweest met het motorblok(zonder resultaat) heb ik het blok bij Maurice afgegeven zodat hij er even naar kon kijken want er bleef een irritante tik uit het blok komen. Maurice kon de oorzaak ook niet vinden maar constateerde wel dat het een gewoon origineel blok was. Heb toen besloten dat blok te laten reviseren en een ander blok door Maurice te laten bouwen en hoop dat binnenkort op te kunnen halen. Ben verder begonnen met het verbeteren van de wegligging van de gt. Heb inmiddels draagarmen en stuurkogels van een r19 en de aandrijfassen van een clio cup. Wacht nog op de bussen voor de draagarmen en de stab. stang is gereserveerd. Heb er afgelopen week de achteras van een clio onder gemaakt. We hebben weer genoeg te doen, ook omdat ik 6 oktober mee wil rijden op Assen :D

[img]http://i952.photobucket.com/albums/ae7/ ... 091254.jpg[/img]

[img]http://i952.photobucket.com/albums/ae7/ ... 091256.jpg[/img]


[img]http://i952.photobucket.com/albums/ae7/ ... 091252.jpg[/img]

Er zal nog wel wat aangepast gaan moeten worden maar wil dat zo min mogelijk doen om hem zo origineel mogelijk te houden.
Bram (vospower)
Berichten: 2019
Lid geworden op: ma 3 feb 2003 12:54
Locatie: Catsop

toch beter dat je het weer heb opgepakt :) het moet wel een hobby blijven he...

Laatst bij een gast van prosound in breda een radiateur en een bak opgehaald, hij vertelde over jou wagen alt me nu te binnen.. of zit ik mis?
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

idd, maar een hobby moet ook leuk zijn en ik vond het even iets minder :-(
Das Nick, die kan idd vrij goed kletsen :p
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Aha, ik zie dat het gelukt is met de achteras. Nog veel moeite gehad met de boel verbouwen?
:worship:

Gr.Gerald
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

He Gerald, de achteras ging er makkelijk onder :beer: Moet nu nog wat gaan slijpen en zagen om te zorgen dat de banden nergens aanlopen :(
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Vandaag weer bezig geweest met de gt. Ik wilde de draagarmen monteren maar zoals Steven(Stk) al had ondervonden passen deze niet op een gtt subframe. Ik heb nog een Clio subframe dus deze erbij gepakt en hier passen ze wel omdat de bevestiging wat verder van het frame afzit. Dit betekent dat de gt nog eens ongeveer 1,5cm breder word volgens mij. Ben ook wel benieuwd wat er met het camber gebeurt nu. Weet iemand of de subframes van een " gewone" Clio hetzelfde zijn tov een 16v? Heb nu 4 verschillende lengtes van aandrijfassen en weet niet welke ik nu moet gaan gebruiken. Zal wel gewoon proberen worden of weet iemand dat?

[img]http://i952.photobucket.com/albums/ae7/ ... 009003.jpg[/img]

Is van boven naar beneden: gtt, clio cup, clio 16v en 19 16v(volgens mij)

En nog wat foto's van de achterkant

[img]http://i952.photobucket.com/albums/ae7/ ... 009007.jpg[/img]


[img]http://i952.photobucket.com/albums/ae7/ ... 009006.jpg[/img]


[img]http://i952.photobucket.com/albums/ae7/ ... 009001.jpg[/img]


Er moet nog wel wat verzaagd worden aan de achterbumper maar wil eerst kijken waartie aanloopt om dan zo min mogelijk te hoeven verbouwen.
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Als je subframe & draagarmen v/d Clio 16v hebt gebruikt moet je ook gewoon de aandrijfassen van dat type gebruiken, dat past zoiezo (Y)
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Florus schreef:Als je subframe & draagarmen v/d Clio 16v hebt gebruikt moet je ook gewoon de aandrijfassen van dat type gebruiken, dat past zoiezo (Y)
Het zal een Clio 16v subframe worden met 19 16v draagarmen. Ben nu bang dat die Clio cup assen te kort zijn, aangezien een Clio subframe weer wat breder is dan een gt subframe.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Weet iemand of de subframes van een Clio allemaal hetzelfde zijn? Gerald heeft er een liggen maar weet ook niet of ze hetzelfde zijn :beer:
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

williams subframe is iets sterker schijnt, deze is wat dikker oid. De rest is t zelfde volgens mij.

Indien je bij een clio 16v de spoorbreedte wil van een willi( wat dus steven ook heeft), pak je 19 16v daagarmen, stabistang en williams aandrijfassen.

CUp clio;s hadden dezelfde spoorbreedte als williams cliko's? zo ja, kun je die aandrijfassen gebruiken
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Heb ik dus enkel nog een subframe van een Clio nodig en dan liefst van een Williams en dan zou ik alles moeten hebben.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

GerryTT schreef:Heb ik dus enkel nog een subframe van een Clio nodig en dan liefst van een Williams en dan zou ik alles moeten hebben.
scheelt, clio williams subframes liggen voor het oprapen ;p, bel ronald maar es, die heeft er wel 1 liggen.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Martijn Kool schreef:
GerryTT schreef:Heb ik dus enkel nog een subframe van een Clio nodig en dan liefst van een Williams en dan zou ik alles moeten hebben.
scheelt, clio williams subframes liggen voor het oprapen ;p, bel ronald maar es, die heeft er wel 1 liggen.
Thanks, PM is onderweg naar Ronald (Y)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Martijn Kool schreef:
GerryTT schreef:Heb ik dus enkel nog een subframe van een Clio nodig en dan liefst van een Williams en dan zou ik alles moeten hebben.
scheelt, clio williams subframes liggen voor het oprapen ;p, bel ronald maar es, die heeft er wel 1 liggen.
Williams frames voor het oprapen, je bedoelt 16v frames denk ik :) Williams frames hebben aan de onderkant nog een extra plaat lopen in de lengte richting links+rechts. Verder is het niet zo heel bijzonder beter dan een 16v frame.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

GerryTT schreef:
Martijn Kool schreef:
GerryTT schreef:Heb ik dus enkel nog een subframe van een Clio nodig en dan liefst van een Williams en dan zou ik alles moeten hebben.
scheelt, clio williams subframes liggen voor het oprapen ;p, bel ronald maar es, die heeft er wel 1 liggen.
Thanks, PM is onderweg naar Ronald (Y)
PM terug :)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Jean-Paul-S schreef:
Martijn Kool schreef:
GerryTT schreef:Heb ik dus enkel nog een subframe van een Clio nodig en dan liefst van een Williams en dan zou ik alles moeten hebben.
scheelt, clio williams subframes liggen voor het oprapen ;p, bel ronald maar es, die heeft er wel 1 liggen.
Williams frames voor het oprapen, je bedoelt 16v frames denk ik :) Williams frames hebben aan de onderkant nog een extra plaat lopen in de lengte richting links+rechts. Verder is het niet zo heel bijzonder beter dan een 16v frame.
was ook sarcastisch

Heb je een lasapparaat Gerry? Pak er dan 1 van een 16v en maak een willi subframe na, las hem dan ook ff direct door..

Heb er geen meer, alleen een kromme..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Platen zitten gepunt toch? ff losboren, richt en lassen niet meer mogelijk?
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Martijn Kool schreef:was ook sarcastisch

Heb je een lasapparaat Gerry? Pak er dan 1 van een 16v en maak een willi subframe na, las hem dan ook ff direct door..

Heb er geen meer, alleen een kromme..
Gaan we maar doen denk. Heb m'n huidige gt frame ook doorgelast.
Jean-Paul-S schreef:Williams frames voor het oprapen, je bedoelt 16v frames denk ik Williams frames hebben aan de onderkant nog een extra plaat lopen in de lengte richting links+rechts. Verder is het niet zo heel bijzonder beter dan een 16v frame.
Weet je misschien ook of een "gewoon" Clio subframe hetzelfde is als van een 16v?
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Èindelijk weer wat tijd voor de gt vrij kunnen maken. Ben nog bezig geweest met het warmlopen en na het verwijderen van de voorbumper was dit opgelost. Er bleef dus te weinig koeloppervlak over met die ic ervoor. Heb nu een wat grotere radiateur laten maken(370,500,57mm)

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/renault/012.jpg[/img]

Heb vandaag het subframe van een clio 16v met 19 draagarmen eronder gemaakt.

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... 009013.jpg[/img]

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... 009011.jpg[/img]

[img]http://img.photobucket.com/albums/v218/ ... 009010.jpg[/img]

Er komen nog andere schokdemers onder. Had begrepen dat je met het bovenste gat(die wat verbreden) het camber kunt stellen. Is er een manier om dat zelf te stellen of moet je dan telkens naar de uitlijnboer?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

het mooiste is een inclinometer en zorgen dat je een grond hebt die waterpas is, dan kan je het zelf precies afregelen :wink:

evt. kan een waterpas ook maar dat is een stuk minder nauwkeurig...

ziet er wel netjes uit btw, PU bussen er gelijk in en de ophangpunten voor draagarmen verstevigd (Y)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Beetje uitlijnboer is niet zo duur, en weet je zeker dat het goed is (tenminste waar ik ga dan :) ).

Beste is om je onderste gat aan te passen, zeker omdat je wat minder camber wilt dan nu. Bij het bovenste gat is er niet meer veel materiaal over als je dit wilt wegwerken.

Kijk anders eens bij de shock aanbieders of ze iets hebben met sleufgaten?

Powerflex bussen heb je het metalen busje wel ff gepunt neem ik aan? Anders willen ze nog wel eens gaan meedraaien/kraken. Mooi werk verder (Y)
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Jean-Paul-S schreef:Powerflex bussen heb je het metalen busje wel ff gepunt neem ik aan? Anders willen ze nog wel eens gaan meedraaien/kraken.
Mag ik vragen wat je hiermee bedoeld?
Heb nog een set liggen die gemonteerd moet worden,
doe het dan graag goed :wink:
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

je moet het metalen busjes puntlassen aan je draagarm. Staat ook gewoon in de beschrijving van het product.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

lekker bezig Gerry! ziet er veelbelovend uit!! enne leuke pica met die radiartormet poes en doos :lol: :lol:
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

gewoon een set camberboutenmonteren wil ook wel eens helpn . kan je +_ 3 graden verstellen.
[img]http://img6.imageshack.us/img6/4139/naamloosbkz.jpg[/img]
Plaats reactie