ACT: 5 GT Turbo
Deze auto is eigenlijk (internet) onbekend...
Ziet er op de foto's zeer gelikt uit!

Was je al bekend met het aankoopadvies?!
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=27769
Of het Turbo Register, ook erg handig:
http://5gt.nl/bb/viewtopic.php?t=96
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Thanks voor je bericht. Register had ik al gezien andere nog niet, erg handig in elk geval. Jammer dat er over deze auto nog niet veel bekend is. Ik heb de eigenaar gister gemaild. Ik zal binnenkort wel wat van hem horen. Mochten er mensen zijn die er wel wat over weten, hoor ik het graag.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Iemand ervaring met deze jongen uit de UK ???
http://www.gt-turbo-spares.co.uk/cart/i ... &cat_id=14
http://www.gt-turbo-spares.co.uk/cart/i ... &cat_id=14
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Is het mogelijk de koppeling af te stellen dat het aangrijpingspunt wat hoger komt te liggen, of gaat dat niet doordat het pedaal zelf stellend is? Ik moet de koppeling echt tegen het tapijt aan trappen om 'm volledig vrij te krijgen...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Als je pedaal al max gesteld is, zou je wellicht de kabel iets kunnen "inkorten" d.m.v. een ring/moer tussen de beugel van de bak en uiteinde kabel.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Miss moet je je koppelingskabel eens vervangen. Best kans dat beide problemen dan opgelost zijn 

-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
dat is mike.Arco schreef:Iemand ervaring met deze jongen uit de UK ???
http://www.gt-turbo-spares.co.uk/cart/i ... &cat_id=14
aardige gozer,heb ik nog 1 en ander van overgenomen bij de fcs vorig jaar.
heeft ook veel nieuw spul.wel onder het motto beter duur dan niet te krijgen

*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Dat had ik al gezien ja ...Andrews (supercinq) schreef:dat is mike.Arco schreef:Iemand ervaring met deze jongen uit de UK ???
http://www.gt-turbo-spares.co.uk/cart/i ... &cat_id=14
aardige gozer,heb ik nog 1 en ander van overgenomen bij de fcs vorig jaar.
heeft ook veel nieuw spul.wel onder het motto beter duur dan niet te krijgen


5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Heeft iemand foto´s voor mij van hoe de handremkabels gemonteerd zitten aan de hevel? Met name de bevestiging van de kabels aan 'dat maantje'...
Ik kom er na 3 jaar niet helemaal meer uit
Ik kom er na 3 jaar niet helemaal meer uit

Mrtn = Maarten
Hallo,
De oliedruk van mijn r5 was weggevallen.
De ene keer rijden is er wel oliedruk. de andere keer niet.
En er zit wat grijs spul aan de rand van de olie vul dop
Heeft iemand een idee waardoor dit komt en is dit ernstig?
gr, Sam
De oliedruk van mijn r5 was weggevallen.
De ene keer rijden is er wel oliedruk. de andere keer niet.
En er zit wat grijs spul aan de rand van de olie vul dop
Heeft iemand een idee waardoor dit komt en is dit ernstig?
gr, Sam
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Kan een lekke koppakking zijn... KVS bij je olie. Wordt je olie mayo-achtig.
Vermoedelijk is het plastic bolletje waar je hevel op scharniert versleten.DennisT schreef:Geen idee, denk het niet als ik voel hoe zwaar hij trapt
Ik heb dit zelf gehad bij een clio , pedaal voelde heel raar aan moest m volledig intrappen en ging mega zwaar.
Na het vervangen van dat plastic bolletje voelde het pedaal weer normaal en in verhouding vederlicht

P.S. met wat kunst en vliegwerk heb ik m weten te vervangen ZONDER de bak te demonteren

Moet ergens nog wel een foto hebben van oud en nieuw exemplaar
-
- Berichten: 2305
- Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
- Car: 5 GT Turbo
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
SamBam: Gebruik je de originele meter in het dashboard of heb je een aparte meter?
De originele is nogal eens een beetje onbetrouwbaar namelijk...
Die van mij stuitert soms ook op en neer tussen goede druk en geen druk...
De originele is nogal eens een beetje onbetrouwbaar namelijk...
Die van mij stuitert soms ook op en neer tussen goede druk en geen druk...
Er zit zover ik weet een andere sterkere koppelingsset in, maar ik zal de rekeningen er op na moeten slaan om daar achter te komentutuur schreef:Miss moet je je koppelingskabel eens vervangen. Best kans dat beide problemen dan opgelost zijn

Tnkx voor de reacties. Meter in dash is inderdaad waardeloos. met het knipperlicht aan scheelt het wel een barretje.
@dennisT
Ik heb vorige week mijn koppelingskabel vervangen en nu is het aangrijppunt erg hoog.
Er zijn 2 verschillende kabels te koop. 109 cm en 107.5 cm
Ik heb nu de kortere erin.
succes
@dennisT
Ik heb vorige week mijn koppelingskabel vervangen en nu is het aangrijppunt erg hoog.
Er zijn 2 verschillende kabels te koop. 109 cm en 107.5 cm
Ik heb nu de kortere erin.
succes
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Stelmechanisme pedaal ook nog wel goed ???
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ik ben bezig de remmetjes te ontluchten, vóór geen enkel probleem. Druk wordt opgebouwd en bij het losdraaien van de nippel voel je het pedaal zakken en komt er een flinke straal remolie uit. Aan de achterzijde gebeurd er echter bar weinig
Bij het losdraaien van de intluchtingnippel komt er met moeite een druppel uit... Overigens geen verschil hoe de remkrachtverdeler staat, losse veer dan wel strakke veer.. Het wiel is dan ook nog gewoon met de hand rond te draaien, iets zwaarder dan vrij, maar remkracht is ver te zoeken. Handremkabel werkt wel goed.
Wat doe ik verkeerd?
Alle delen zijn in principe nieuw of reviseerd..

Wat doe ik verkeerd?
Alle delen zijn in principe nieuw of reviseerd..
Mrtn = Maarten
is je hevel van de remdrukbegrenzer wel gangbaar?
maw wil ie makkelijk heen en weer?
klinkt als dat ie volledig geknepen is nu.
maw wil ie makkelijk heen en weer?
klinkt als dat ie volledig geknepen is nu.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
eigenaardig, dan heb ik een heel aparte renault vermits er bij mij wel vloeistof uitkomt (auto op de brug, zonder wielen, wel met een elektrisch ontluchtapparaat).Abel schreef:je moet de achterzijde ontluchten met de banden op de grond, zodat er spanning op de remdruk begrenzer staat, nu laat die niets door!
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Het is gelukt, de remkrachtverdeler had ik los.. Nadat ik deze strak had gezet ging het ontluchten goed. Aan de achterzijde omhoog, bandjes eraf, op druk trappen en beide zijden beurtelings ontlucht
Nu nog even de verdeler iets terugstellen en hopelijk van de week voor de APK
Heeft er iemand nog een motorkap liggen van een R5GT? De mijne is destijds aangepast en sluiting is eraf, dus die kan niet meer vergrendeld worden. Daar worden APK meesters niet vrolijk van
Dus bij deze een oproepje, ik zoek een motorkap van een R5, kleur maakt niet uit, liefst een roest en nagenoeg deukvrij exemplaar. Prijs komen we wel uit!


Heeft er iemand nog een motorkap liggen van een R5GT? De mijne is destijds aangepast en sluiting is eraf, dus die kan niet meer vergrendeld worden. Daar worden APK meesters niet vrolijk van

Dus bij deze een oproepje, ik zoek een motorkap van een R5, kleur maakt niet uit, liefst een roest en nagenoeg deukvrij exemplaar. Prijs komen we wel uit!
Mrtn = Maarten
dus lag het probleem idd wel in je regelaar .
mooi dat het opgelost is.

mooi dat het opgelost is.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Heeft er hier iemand nog een setje Apex -60 veren liggen die snel beschikbaar zijn?
Apex 150-1020

Apex 150-1020
Clio V6 -- 5 Alpine Turbo -- Clio II RS -- 4CV Grand Luxe -- 5 TR -- Clio II Ragnotti dCi "daily" -- Megané III estate dCi
-- ClioV6register.nl--
-- ClioV6register.nl--
Er komt nogal wat olie uit mijn carterontluchtingsfilter. Als ik het expansievat leeg laat lopen zit er nog wat wit/grijs spul bij. Dit zakt na een tijdje naar de bodem. Wat is dit? Heb ik een te hoge oliedruk? Wat kan ik hieraan doen?
(Cup methode aangesloten)
grt, Sam
(Cup methode aangesloten)
grt, Sam