ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
ackten
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 9 feb 2009 20:58
Locatie: Hengelo

Iemand die de historie van deze 5 kent?

http://link.marktplaats.nl/542629219
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

ackten schreef:Iemand die de historie van deze 5 kent?

http://link.marktplaats.nl/542629219
Deze auto is eigenlijk (internet) onbekend...

Ziet er op de foto's zeer gelikt uit! :worship:

Was je al bekend met het aankoopadvies?!

http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=27769

Of het Turbo Register, ook erg handig:

http://5gt.nl/bb/viewtopic.php?t=96
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
ackten
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 9 feb 2009 20:58
Locatie: Hengelo

Thanks voor je bericht. Register had ik al gezien andere nog niet, erg handig in elk geval. Jammer dat er over deze auto nog niet veel bekend is. Ik heb de eigenaar gister gemaild. Ik zal binnenkort wel wat van hem horen. Mochten er mensen zijn die er wel wat over weten, hoor ik het graag.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Iemand ervaring met deze jongen uit de UK ???

http://www.gt-turbo-spares.co.uk/cart/i ... &cat_id=14
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

hij schijnt goed te zijn, bevestigd door RTOC.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Is het mogelijk de koppeling af te stellen dat het aangrijpingspunt wat hoger komt te liggen, of gaat dat niet doordat het pedaal zelf stellend is? Ik moet de koppeling echt tegen het tapijt aan trappen om 'm volledig vrij te krijgen...
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Als je pedaal al max gesteld is, zou je wellicht de kabel iets kunnen "inkorten" d.m.v. een ring/moer tussen de beugel van de bak en uiteinde kabel.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Heb je zo'n verlengde koppelingsarm in je bak?
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Geen idee, denk het niet als ik voel hoe zwaar hij trapt :~
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Miss moet je je koppelingskabel eens vervangen. Best kans dat beide problemen dan opgelost zijn :)
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

Arco schreef:Iemand ervaring met deze jongen uit de UK ???


http://www.gt-turbo-spares.co.uk/cart/i ... &cat_id=14
dat is mike.
aardige gozer,heb ik nog 1 en ander van overgenomen bij de fcs vorig jaar.
heeft ook veel nieuw spul.wel onder het motto beter duur dan niet te krijgen :smoke:
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Andrews (supercinq) schreef:
Arco schreef:Iemand ervaring met deze jongen uit de UK ???


http://www.gt-turbo-spares.co.uk/cart/i ... &cat_id=14
dat is mike.
aardige gozer,heb ik nog 1 en ander van overgenomen bij de fcs vorig jaar.
heeft ook veel nieuw spul.wel onder het motto beter duur dan niet te krijgen :smoke:
Dat had ik al gezien ja ... :smile:

(Y) staat bij het lijstje "t.b.d.v.d.gtt.t.z.t."
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Heeft iemand foto´s voor mij van hoe de handremkabels gemonteerd zitten aan de hevel? Met name de bevestiging van de kabels aan 'dat maantje'...

Ik kom er na 3 jaar niet helemaal meer uit :p
Mrtn = Maarten
SamBam
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 8 mar 2010 9:43
Locatie: Susteren

Hallo,

De oliedruk van mijn r5 was weggevallen.
De ene keer rijden is er wel oliedruk. de andere keer niet.
En er zit wat grijs spul aan de rand van de olie vul dop
Heeft iemand een idee waardoor dit komt en is dit ernstig?

gr, Sam
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Kan een lekke koppakking zijn... KVS bij je olie. Wordt je olie mayo-achtig.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Hey Spir@l, daar heb ik zeker wat aan (Y) Kzie nu ook waarom ik er niet uitkom, ik ben dat binnenste gedeelte kwijt waar de kabelschoenen achter hangen :(
Mrtn = Maarten
MaLa
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 3 apr 2009 15:47
Locatie: Heerhugowaard

DennisT schreef:Geen idee, denk het niet als ik voel hoe zwaar hij trapt :~
Vermoedelijk is het plastic bolletje waar je hevel op scharniert versleten.

Ik heb dit zelf gehad bij een clio , pedaal voelde heel raar aan moest m volledig intrappen en ging mega zwaar.

Na het vervangen van dat plastic bolletje voelde het pedaal weer normaal en in verhouding vederlicht (Y)

P.S. met wat kunst en vliegwerk heb ik m weten te vervangen ZONDER de bak te demonteren 8)
Moet ergens nog wel een foto hebben van oud en nieuw exemplaar
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

SamBam: Gebruik je de originele meter in het dashboard of heb je een aparte meter?
De originele is nogal eens een beetje onbetrouwbaar namelijk...
Die van mij stuitert soms ook op en neer tussen goede druk en geen druk...
seger
Berichten: 45
Lid geworden op: di 24 aug 2004 8:25

Die dashboardmeters zijn waardeloos. Als je oliedruk echt was weggevallen dan reed je gtt niet meer. Gewoon kabeltjes eens nakijken en eventueel vervangen.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

tutuur schreef:Miss moet je je koppelingskabel eens vervangen. Best kans dat beide problemen dan opgelost zijn :)
Er zit zover ik weet een andere sterkere koppelingsset in, maar ik zal de rekeningen er op na moeten slaan om daar achter te komen :p
SamBam
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 8 mar 2010 9:43
Locatie: Susteren

Tnkx voor de reacties. Meter in dash is inderdaad waardeloos. met het knipperlicht aan scheelt het wel een barretje.

@dennisT
Ik heb vorige week mijn koppelingskabel vervangen en nu is het aangrijppunt erg hoog.
Er zijn 2 verschillende kabels te koop. 109 cm en 107.5 cm
Ik heb nu de kortere erin.
succes
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Erg hoog aangrijppunt is ook niet heel handig, dan sloop je er toch binnen no-time je druklager mee als de drukgroep niet volledig vrij komt?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Stelmechanisme pedaal ook nog wel goed ???
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

heb er voor voorlopig even een ringetje tussen gedaan, dat rijdt net wat lekkerder :)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Ik ben bezig de remmetjes te ontluchten, vóór geen enkel probleem. Druk wordt opgebouwd en bij het losdraaien van de nippel voel je het pedaal zakken en komt er een flinke straal remolie uit. Aan de achterzijde gebeurd er echter bar weinig :-( Bij het losdraaien van de intluchtingnippel komt er met moeite een druppel uit... Overigens geen verschil hoe de remkrachtverdeler staat, losse veer dan wel strakke veer.. Het wiel is dan ook nog gewoon met de hand rond te draaien, iets zwaarder dan vrij, maar remkracht is ver te zoeken. Handremkabel werkt wel goed.

Wat doe ik verkeerd?

Alle delen zijn in principe nieuw of reviseerd..
Mrtn = Maarten
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

is je hevel van de remdrukbegrenzer wel gangbaar?
maw wil ie makkelijk heen en weer?
klinkt als dat ie volledig geknepen is nu.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

je moet de achterzijde ontluchten met de banden op de grond, zodat er spanning op de remdruk begrenzer staat, nu laat die niets door!
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Abel schreef:je moet de achterzijde ontluchten met de banden op de grond, zodat er spanning op de remdruk begrenzer staat, nu laat die niets door!
eigenaardig, dan heb ik een heel aparte renault vermits er bij mij wel vloeistof uitkomt (auto op de brug, zonder wielen, wel met een elektrisch ontluchtapparaat).
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Het is gelukt, de remkrachtverdeler had ik los.. Nadat ik deze strak had gezet ging het ontluchten goed. Aan de achterzijde omhoog, bandjes eraf, op druk trappen en beide zijden beurtelings ontlucht (Y) Nu nog even de verdeler iets terugstellen en hopelijk van de week voor de APK :)

Heeft er iemand nog een motorkap liggen van een R5GT? De mijne is destijds aangepast en sluiting is eraf, dus die kan niet meer vergrendeld worden. Daar worden APK meesters niet vrolijk van :p

Dus bij deze een oproepje, ik zoek een motorkap van een R5, kleur maakt niet uit, liefst een roest en nagenoeg deukvrij exemplaar. Prijs komen we wel uit!
Mrtn = Maarten
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

dus lag het probleem idd wel in je regelaar . (Y)

mooi dat het opgelost is.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Heeft er hier iemand nog een setje Apex -60 veren liggen die snel beschikbaar zijn? 8)


Apex 150-1020
SamBam
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 8 mar 2010 9:43
Locatie: Susteren

Er komt nogal wat olie uit mijn carterontluchtingsfilter. Als ik het expansievat leeg laat lopen zit er nog wat wit/grijs spul bij. Dit zakt na een tijdje naar de bodem. Wat is dit? Heb ik een te hoge oliedruk? Wat kan ik hieraan doen?
(Cup methode aangesloten)
grt, Sam
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Klinkt als een lekke koppakking zo op het eerste lezen...
SamBam
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 8 mar 2010 9:43
Locatie: Susteren

Is er een adres/webwinkel in nederland waar ik versterkte kopbouten en een versterkte koppakking kan kopen?
Plaats reactie