ACT: Algemeen Chat Topic. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Jeroen
Contacteer:

Gast

Droes schreef:
Stefan T-SPORT schreef:
Droes schreef: en om het te citeren met mijn pa zijn woorden:
'Azoe ne Modus da gout gien kloejten veroit'
Geweldig taaltje :lol:
leuk hé, ge kunt u al gaan voorstellen hoeveel moeite ik moet doen om deze zin in het AN te typen :lol:
hehe, tzelfste hiere
Gast

-Ray- schreef:hee kevin hoe is het met de control afgelopen?
euh...rampzalig is het juiste woord denk ik...
Erik (Schepjes)
Contacteer:

afgekeurd??
antoine
Car: Renault Clio III RS

kevinb schreef:
-jo- schreef:Na lang wachten is het er van gekomen! De pics zijn der!!!

RCB Visit Alpine @ Dieppe (thx aan Kevinb)

ps: de pics staan eigenlijk in omgekeerde volgorde maar maakt eigenlijk geen moer uit >-)

ENJOY!
Klik op slideshow, steeds makkelijk.

http://photobucket.com/albums/v293/coro ... 21%20juni/

grts, Jo
jeps,
sorry voor het wachten, was mijn schuld (S)

de thx niet alleen hier maar ook aan mhr Anthonis (exclusive alpine club) voor de uitnodiging

en, het is idd een aanrader :D
mooie foto's en dan te bedenken dat ik er zelf ook bij had kunnen zijn |: |: Het zal wel eenleuk dagje zijn geweest op jullie feestdag.
Stefan T-SPORT
Contacteer:

Mooie Brock velgies gezien Riël ?? :wink:
* Stefan T-SPORT *
Droes

-jo- schreef:
-Ray- schreef:hee kevin hoe is het met de control afgelopen?
euh...rampzalig is het juiste woord denk ik...
ow hij is al naar de keuring geweest?
en ik maar alle dagen naar zen topic gaan zien hoe het geweest is :evil:
mij ff updaten jonge, je weet zelf ook wel waarom :D
Gast

zonde...echt wel (belgische keuring :gun: )

hier kev zen uitleg:

http://board.carstyling.net/showthread.php?t=30534
Gast

bij die uitleg is ie vergeten bijzetten dat ze ook de turbo opgemerkt hebben...weer vodden dus...(standaard was ie 1.1 of 1.2)

Die wagen is volledig maar dan ook volledig omgebouwd naar turbo en dan kom je zoiets weer tegen, zelfs de achteras is vervangen door een met schijven voorzien stuk (Gtt). Tis echt een stelleke losers bij die keuringcentras. De ene keer fiets je er zo door, de andere keer wordt je behandeld als crimineel (bij wijze van spreken).
Gast

antoine schreef:
kevinb schreef:
-jo- schreef:Na lang wachten is het er van gekomen! De pics zijn der!!!

RCB Visit Alpine @ Dieppe (thx aan Kevinb)

ps: de pics staan eigenlijk in omgekeerde volgorde maar maakt eigenlijk geen moer uit >-)

ENJOY!
Klik op slideshow, steeds makkelijk.

http://photobucket.com/albums/v293/coro ... 21%20juni/

grts, Jo
jeps,
sorry voor het wachten, was mijn schuld (S)

de thx niet alleen hier maar ook aan mhr Anthonis (exclusive alpine club) voor de uitnodiging

en, het is idd een aanrader :D
mooie foto's en dan te bedenken dat ik er zelf ook bij had kunnen zijn |: |: Het zal wel eenleuk dagje zijn geweest op jullie feestdag.
Jeps Antoine, het was idd een fantastische dag. Indien we weer uitgenodigd worden zal ik niet twijfelen om nog es te gaan. Je wordt daar echt op de hoogte gehouden van de allerlaatste nieuwtjes (indien je frans op behoorlijk niveau is :wink: ) en ze zitten ook niet verlegen om er de tijd voor te maken om een degelijke uitleg voor te schotelen. Klein voorbeeld, de clio V6, wordt niet op stock gezet...als je er 1 besteld bij je dealer geeft die dat door aan de seales afdeling te Dieppe (das niet de fabriek) en van daaruit wordt de opdracht gegeven om je bestelde V6 te bouwen. Op 2 weken tijd wordt je V6 gebouwd door 1 en hetzelfde team. Geen bandwerk dus. 3 tot 4 personen die de wagen volledig bouwen zonder dat er ook maar een mogelijkheid bestaat dat er een ander persoon met een maandagochtend humeur iets fout doet aan de wagen.

Dat laatste vond ik persoonlijk wel knap, van het eerste tot het laatste moertje dezelfde personen.
Zodoende wisten we ook dat de Gordini clio het eerste jaar niet op de markt zal komen bij ons en enkel de UK-markt zal bezetten. Afhankelijk van de verkoopcijfers zullen ze bekijken of de wagen ook bij ons te verkrijgen zal zijn. Waarom de naam Gordini? In de UK was er reeds een copyright op de naam Alpine en sport. Vandaar Gordini.
Je moet het allemaal maar weten :) :p

grts, Jo

ps: die reeks witte clio cupkes die daar te zien zijn...we hadden de eer om die voor de eerste keer te starten...over een spontane erektie gesproken... :worship:
Ik vroeg me af welk type van race olie (0-40) daarin gegoten werd want die geur was helemaal anders dan wij em kennen. Daar kon je aan blijven ruiken! :D
Droes

-jo- schreef:bij die uitleg is ie vergeten bijzetten dat ze ook de turbo opgemerkt hebben...weer vodden dus...(standaard was ie 1.1 of 1.2)

Die wagen is volledig maar dan ook volledig omgebouwd naar turbo en dan kom je zoiets weer tegen, zelfs de achteras is vervangen door een met schijven voorzien stuk (Gtt). Tis echt een stelleke losers bij die keuringcentras. De ene keer fiets je er zo door, de andere keer wordt je behandeld als crimineel (bij wijze van spreken).
mor dienen uitleg haddek al neke gelezen, mo hij ging toch nog nen 2de keer gon? eet em da al gedon of ni?
Gabri van der Veen
Über-Spammer

even op school maar even uit verveling wat opgezocht :p

kangoo :p
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Ad van Haperen
Contacteer:

Hooliead schreef:Ik heb een gaatje in mijn dorpel gerot en wil er nu een nieuwe dorpel in laten lassen en hoord edat je bij autoplaat voor 44 euro excl btw. nieuwe kan bestellen.

Heeft alleen iemand een foto van deze dorpel, of kan iemand uitleggen van waar tot waar hij loopt. (komt hij dus ook boven de skirt uit in dat "hoekje bij je deur/achterkant" of niet?)
iemand?
Pr0f

Bij de dorpel die ik had kwam hij inderdaad daar boven de skirt uit, maar aangezien ik geen zin had om met zo'n afstekend zwart flapje te rijden óf om hem over te laten spuiten, heb ik die er met de slijptol afgehaalt. Het lassen was een ervaren lasser zeker een uur of 3 mee bezig.
Riël
Über-Spammer

Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Brrr.... :X
Bram (vospower)

pffff die ziet er wel gewoon heel erg strax uit, subtiel tunen :worship: :worship: :worship:
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Het gaas vervangen door iets anders, booskijkers weer wegslijpen en andere velgen... Dan wil ik nog wel eens zien of ik 'm niet zo mooi vind. :)
Gast

Droes schreef:
-jo- schreef:bij die uitleg is ie vergeten bijzetten dat ze ook de turbo opgemerkt hebben...weer vodden dus...(standaard was ie 1.1 of 1.2)

mor dienen uitleg haddek al neke gelezen, mo hij ging toch nog nen 2de keer gon? eet em da al gedon of ni?
nieje, nog ni gewest. Em he nog gene tijd g'had om te gaan, en die van em moet oek gesoigneerd worre. Vandewinter zallem wel gon denkek. (lot die manne oek mor ies wa puzzele) :p
Ollie

Zal ik dan ook maar in het Limburgs gaan tikken dan...
Gast

mogen wij dan ook lachen?
Gabri van der Veen
Über-Spammer

Ollie schreef:Zal ik dan ook maar in het Limburgs gaan tikken dan...
fries is ook een hele kunst :lol:
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Bram (vospower)

Heeft er misschien iemand de afmetingen van de Elbow en downpipe? of van het hele uitlaatsysteem? een plaatje met maten erop is ook goed (Y)

Alvast bedankt!

Grtz Bram
-Ray-
Contacteer:

Bram (vospower) schreef:pffff die ziet er wel gewoon heel erg strax uit, subtiel tunen :worship: :worship: :worship:
tis net een calibra man...
Immer wieder die verdammte Holländer
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Tis toch een Safrane of heb ik het nou mis?
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Bram (vospower)

-Ray- schreef:
Bram (vospower) schreef:pffff die ziet er wel gewoon heel erg strax uit, subtiel tunen :worship: :worship: :worship:
tis net een calibra man...
Tja dr zijn mensen die een calibra een mooie auto vinden :X :)
H8bal

-jo- schreef: nieje, nog ni gewest. Em he nog gene tijd g'had om te gaan, en die van em moet oek gesoigneerd worre. Vandewinter zallem wel gon denkek. (lot die manne oek mor ies wa puzzele) :p
Mo ge moe hiete gen vloms zitte klappe want dan verston die manne ei wer ni en dan doen ze wer voewes omda ze ni kunnen vollegeu in den uitleg. In alle geval , kzallekik ei strak dan wel zien ont naftstation zekers? Belde gij mich nog ne ker veur een uur te zeggen. Tis te hoewepen da tegen dan da weer ne ker stopt mee oem te sloagen want tis precies weejal serieus tristig doaboaweten.
Droes

H8bal schreef:
-jo- schreef: nieje, nog ni gewest. Em he nog gene tijd g'had om te gaan, en die van em moet oek gesoigneerd worre. Vandewinter zallem wel gon denkek. (lot die manne oek mor ies wa puzzele) :p
Mo ge moe hiete gen vloms zitte klappe want dan verston die manne ei wer ni en dan doen ze wer voewes omda ze ni kunnen vollegeu in den uitleg. In alle geval , kzallekik ei strak dan wel zien ont naftstation zekers? Belde gij mich nog ne ker veur een uur te zeggen. Tis te hoewepen da tegen dan da weer ne ker stopt mee oem te sloagen want tis precies weejal serieus tristig doaboaweten.
Als een nederlander dit ooit kan vertalen in het AN?!
:worship:
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

die laatse zin is een lastige :)
H8bal

Droes schreef:
H8bal schreef:
Als een nederlander dit ooit kan vertalen in het AN?!
:worship:
Den iejeste kregt van den deze een pin'je :beer: :p
Droes

Johan schreef:die laatse zin is een lastige :)
jout ja das e specialleken :D
Bram (vospower)

Tussendoor alsnog iemand die de afmetingen van elbow en downpipe heeft?
H8bal

Droes schreef:
Tzijn die manne van de vlonders die int echt nog muulekker te verston zen want die onnoezeleijers wisselen nog wa medeklinker oem gelijk de H en de G. Gemoet er begot mor on uit kunne zanne als die ne uitleg beginne te doen.
Vos

(0) mooie pipo's... die belgen (0)
Clio 16v.....
Remi

H8bal schreef:
Droes schreef:
Tzijn die manne van de vlonders die int echt nog muulekker te verston zen want die onnoezeleijers wisselen nog wa medeklinker oem gelijk de H en de G. Gemoet er begot mor on uit kunne zanne als die ne uitleg beginne te doen.
Kan het nog redelijk volgen, maar als het hele forum zo ging werd ik gek geloof ik 8)
Gesloten