Joeri's 19 16v-->verkocht
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: za 7 okt 2006 17:52
Wat een toestand..
Alleen een ding snap ik niet.. de motor is gereviceerd en de bak is toen gewoon in de auto blijven zitten? Dit kan volgens mij niet
Als je de motor demonteerd demonteer je de assen ook en had je dat toch direct gezien?
Alleen een ding snap ik niet.. de motor is gereviceerd en de bak is toen gewoon in de auto blijven zitten? Dit kan volgens mij niet

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
hetzelfde vraag ik me af eigenlijk 
gelukkig komt alles weer goed!

gelukkig komt alles weer goed!
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
wat valt er niet te begrijpen ? Alles gaat eronderuit op de kar (subframe met alles erop en eraan). Motor en bak worden van het sub gehaald, motor en bak gaan op een andere kar, motor gaat van de bak in de takel, bak blijft met aandrijfassen op de kar liggen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
dus je trekt de bak van het blok af terwijl de aandrijfassen er nog aan zitten? dit is toch niet handig of ben ik nu gek? trek je het blok van de bak af mbv de takel oid?-jo- schreef:wat valt er niet te begrijpen ? Alles gaat eronderuit op de kar (subframe met alles erop en eraan). Motor en bak worden van het sub gehaald, motor en bak gaan op een andere kar, motor gaat van de bak in de takel, bak blijft met aandrijfassen op de kar liggen.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... g036-1.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... ing026.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... ing020.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... ing016.jpg[/img]
Helaas heb ik geen foto van de andere rolkar waar de bak met motor op ligt
edit: op de andere kar heb ik een custom steun waar de bak inligt zodanig het super-easy wordt de motor terug op de bak te monteren. Niet vergeten dat ik dikwijls alleen moet sleutelen en dat je dan naar de handigste oplossing zoekt. De motor hangt in de takel en je schuift em er zo op.
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... ing026.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... ing020.jpg[/img]
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11 ... ing016.jpg[/img]
Helaas heb ik geen foto van de andere rolkar waar de bak met motor op ligt
edit: op de andere kar heb ik een custom steun waar de bak inligt zodanig het super-easy wordt de motor terug op de bak te monteren. Niet vergeten dat ik dikwijls alleen moet sleutelen en dat je dan naar de handigste oplossing zoekt. De motor hangt in de takel en je schuift em er zo op.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ah ok, das wel duidelijk zo. tja, wel vreemd dat hij het nu pas merkte dan en voorheen niet, misschien dacht joeri dat het aan het vorig slecht lopende blok lag 
wel voordeel dat de bakolie kan blijven zitten zo

wel voordeel dat de bakolie kan blijven zitten zo

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
dat is de vraag die ik me ook stel, waarom was er voorheen geen probleem ... Hoe heeft de aandrijfas er dan ingezeten en waarom ratelde die toen niet. Ik heb wel de homokineet gemanipuleerd en gedraaid zodanig dat de vertanding anders kwam te zitten. k'vind het vaag, heb de as er niet uitgehad zoals je op de fotos kan zien. Heb ik em dan niet goed genoeg geplaatst ? In principe kan dat ding ook rijden met 2 rollen, gezien de vorm in de bak aansluiting.Martijn Kool schreef:ah ok, das wel duidelijk zo. tja, wel vreemd dat hij het nu pas merkte dan en voorheen niet, misschien dacht joeri dat het aan het vorig slecht lopende blok lag
wel voordeel dat de bakolie kan blijven zitten zo
Nou ja, ik kan men hoofd der over breken maar ben der geen stap verder mee. Tis opgelost en ben der blij om.
btw; die rol en naaldlagers plaatsen is ook nog een kutwerk, pffff. Vooral de demontage is een gepiel.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ik heb ook ooit een poging gedaan om dat te doen. half uur gekut, was t zat, hamer gepakt en hele driepoot eraf getikt en deze maar gewisseld, was dat niet makkelijker geweest dan?-jo- schreef:dat is de vraag die ik me ook stel, waarom was er voorheen geen probleem ... Hoe heeft de aandrijfas er dan ingezeten en waarom ratelde die toen niet. Ik heb wel de homokineet gemanipuleerd en gedraaid zodanig dat de vertanding anders kwam te zitten. k'vind het vaag, heb de as er niet uitgehad zoals je op de fotos kan zien. Heb ik em dan niet goed genoeg geplaatst ? In principe kan dat ding ook rijden met 2 rollen, gezien de vorm in de bak aansluiting.Martijn Kool schreef:ah ok, das wel duidelijk zo. tja, wel vreemd dat hij het nu pas merkte dan en voorheen niet, misschien dacht joeri dat het aan het vorig slecht lopende blok lag
wel voordeel dat de bakolie kan blijven zitten zo
Nou ja, ik kan men hoofd der over breken maar ben der geen stap verder mee. Tis opgelost en ben der blij om.
btw; die rol en naaldlagers plaatsen is ook nog een kutwerk, pffff. Vooral de demontage is een gepiel.

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 2258
- Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
- Car: megane 2
- Locatie: Kloosterzande (zeeland)
Had ik eerder iets gevoeld dan was ik zeker wel gestopt.Martijn Kool schreef:ah ok, das wel duidelijk zo. tja, wel vreemd dat hij het nu pas merkte dan en voorheen niet, misschien dacht joeri dat het aan het vorig slecht lopende blok lag
Ben zeker niet iemand die denkt, ach t zal wel niks zijn.
De auto reed voor de revisie goed, niks hobbelen/zwabberen zoals ik dit weekend voelde.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Als je de aandrijfas er zo bij laat hangen kun je er op wachten dat ie uit elkaar valt, als de as los hangt op die manier kan de tripodekoppeling uit de kom van de bak (wat direct gebeurd op die manier) en heb je de kans dat de tripodekoppeling uit elkaar valt..
Met alle gevolgen van dien dus..
Met alle gevolgen van dien dus..
fijn, vertel me dan eens waar die rol heen is ?
Als jullie nu even deftig kijken dan zie je dat de aandrijfassen niet op hun eigen gewicht hangen maar vastgespannen zitten met spanbanden.
Als jullie nu even deftig kijken dan zie je dat de aandrijfassen niet op hun eigen gewicht hangen maar vastgespannen zitten met spanbanden.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
lijkt me ook een beetje stug dat je die assen er zo los laat bij bengelen, helemaal voor Jo 

-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: za 7 okt 2006 17:52
Ik zie geen spanbant-jo- schreef:fijn, vertel me dan eens waar die rol heen is ?
Als jullie nu even deftig kijken dan zie je dat de aandrijfassen niet op hun eigen gewicht hangen maar vastgespannen zitten met spanbanden.

Het is namelijk niet mogelijk dat hij zonder zoon rol geen lawaai heeft gemaakt voordietijd.. Bestaat gewoon niet
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ben trouwens ook benieuwd hoe heel die ring de bak in kan verdwijnen, als dat al zou kunnen rij je met die bak iig geen centimeter meer
De naaldlagers kan ik me nog voorstellen?

De naaldlagers kan ik me nog voorstellen?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
naaldlagers in de bak kan wel, ik heb wel eens van marcel(alpine) een soortgelijk verhaal gehoord, dit gaf vervolgens een naar geluid uit de bak maar de bak deed het verder nog prima 
ik kan me ook niet voorstellen dat het rolletje ergens tussen kan overigens..
maar goed, tis maar een kleinigheidje en al opgelost dus wat doen we moeilijk

ik kan me ook niet voorstellen dat het rolletje ergens tussen kan overigens..
maar goed, tis maar een kleinigheidje en al opgelost dus wat doen we moeilijk

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 2258
- Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
- Car: megane 2
- Locatie: Kloosterzande (zeeland)
Vandaag de orbisoud er onder laten hangen.
van:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v174/ ... C00138.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v174/ ... C00137.jpg[/img]
naar:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v174/ ... C00285.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v174/ ... C00286.jpg[/img]
van:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v174/ ... C00138.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v174/ ... C00137.jpg[/img]
naar:
[img]http://img.photobucket.com/albums/v174/ ... C00285.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v174/ ... C00286.jpg[/img]
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
van schoon naar smerig?

Nee altijd lekker geluidje uit zo'n orbi!


Nee altijd lekker geluidje uit zo'n orbi!

-
- Berichten: 2258
- Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
- Car: megane 2
- Locatie: Kloosterzande (zeeland)
Heeft er toevallig nog iemand een originele nederlandse fase 1 ecu voor een 16v mét katalysator liggen?
De ecu die ik nu heb is voor een 16v zonder kat en dat geeft wat problemen met de nieuwe chip.
Mijn originele ecu is fase 2 en daar kan de chip niet in overgezet worden.
De ecu die ik nu heb is voor een 16v zonder kat en dat geeft wat problemen met de nieuwe chip.
Mijn originele ecu is fase 2 en daar kan de chip niet in overgezet worden.
Laatst gewijzigd door joeri_16V op do 26 mar 2009 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2258
- Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
- Car: megane 2
- Locatie: Kloosterzande (zeeland)
Ecu is ondertussen binnen, dus die mag binnenkort naar fastchip voor een voetje in te laten zetten.
Vandaag en gisteren zijn, eerder dan verwacht, de banden binnengekomen.
Heb getwijfeld of ik een 45 of 40 band moest nemen, uiteindelijk een 40 geworden.
Toyo proxes T1R 195-40-16.
Nu nog zorgen dat ze op de velgen komen.
Helaas zullen de velgen niet eerder dan eind april onder de auto komen, aangezien hij terug naar de spuiter moet.
Vandaag en gisteren zijn, eerder dan verwacht, de banden binnengekomen.
Heb getwijfeld of ik een 45 of 40 band moest nemen, uiteindelijk een 40 geworden.
Toyo proxes T1R 195-40-16.
Nu nog zorgen dat ze op de velgen komen.
Helaas zullen de velgen niet eerder dan eind april onder de auto komen, aangezien hij terug naar de spuiter moet.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Valt wel mee he, zo zagen ze bij mij uitjoeri_16V schreef:[img]http://img.photobucket.com/albums/v174/ ... C_1814.jpg[/img]
[img]http://img.photobucket.com/albums/v174/ ... C_1813.jpg[/img]

Shit dat er zo'n prutsers rondlopen, die je ook nog glashard beliegen als je op punt staat x bedrag aan een auto uit te geven

-
- Berichten: 2258
- Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
- Car: megane 2
- Locatie: Kloosterzande (zeeland)
Ik kijk nergens meer van op bij de 19.
Bij alles wat nu nog uit elkaar gaat, ga ik eigenlijk gelijk maar van het ergste uit, veel slechter dan dat we nu hebben gezien zal het wel niet worden.
Zoals het er nu naar uitziet mag ik op zoek naar een andere versnellingsbak.
Linksvoor alles vervangen maar t blijft tikken, kan dus niet anders dan dat het daar in zit.
Bij alles wat nu nog uit elkaar gaat, ga ik eigenlijk gelijk maar van het ergste uit, veel slechter dan dat we nu hebben gezien zal het wel niet worden.
Zoals het er nu naar uitziet mag ik op zoek naar een andere versnellingsbak.
Linksvoor alles vervangen maar t blijft tikken, kan dus niet anders dan dat het daar in zit.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
En het is niet je wiellager? Anders je bak naar Reinier brengen voor revisie, hij werkt toch niet meer aan z'n eigen clio 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Wanneer er inderdaad maar 2,5 stukje lager eruit is gekomen zal de rest wel aan de magneet hangen (als je geluk hebt). Wanneer dat eraf zou vallen en tussen je tandwielen komt ben je natuurlijk helemaal zuur. Op mp staan trouwens nog wel wat bakken her en der. Heb je een stalen of alu carter?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Phase 2 is alu idd, dat heeft te maken met de bevestiging aan je motorblok.
-
- Berichten: 2258
- Lid geworden op: zo 9 feb 2003 12:40
- Car: megane 2
- Locatie: Kloosterzande (zeeland)
Afgelopen dinsdag de auto weggebracht naar de spuiter voor een kleine schade te laten repareren en vandaag stond ie alweer klaar.
Snel alles terug opgebouwd, om daarna de banden op de velgen te laten leggen.
Als het weer morgen meezit gaan ze er onder.
Daarna de nieuwe ecu met aangepaste chip nog terug gemonteerd. (chip werkte niet lekker met de oude ecu)
Het enige wat nu nog op de lijst staat, is de clio RS remmen monteren met bijbehorende onderdelen.
En de versnellingsbak er terug vanonder halen om te laten reviseren.
Snel alles terug opgebouwd, om daarna de banden op de velgen te laten leggen.
Als het weer morgen meezit gaan ze er onder.
Daarna de nieuwe ecu met aangepaste chip nog terug gemonteerd. (chip werkte niet lekker met de oude ecu)
Het enige wat nu nog op de lijst staat, is de clio RS remmen monteren met bijbehorende onderdelen.
En de versnellingsbak er terug vanonder halen om te laten reviseren.