Jiggy's Mustang Shelby GT (R5 GTT EVO jaren geleden exit)

Vertel hier alles over je project.
-PAZ-
Über-Spammer

je moet het bij zulke dingen bijna altijd zoeken in de dingen die je zelf los gehad hebt, als de auto daarvoor goed gereden heeft zal je bobine niet ineens kapot zijn.
R5GTT. Drive it like you stole it
JiggyMF

paz-maniac schreef:je moet het bij zulke dingen bijna altijd zoeken in de dingen die je zelf los gehad hebt, als de auto daarvoor goed gereden heeft zal je bobine niet ineens kapot zijn.
Dat dachten wij ook, maar als we de foto's bekijken van voor de ombouw dan zit volgens ons alles goed momenteel.

Dat wordt zoeken dus (N)

grtz Jiggy
Haas
Car: Megane RS

rotor vergeten erin te zetten?

ben ik zelf ook wel eens vergeten :lol: En maar zoeken en zoeken...
-PAZ-
Über-Spammer

zonder rotor zou ie niet vonken denk ik, en dat doet ie wel las ik hierboven :wink: :)
JiggyMF

Haas schreef:rotor vergeten erin te zetten?

ben ik zelf ook wel eens vergeten :lol: En maar zoeken en zoeken...
Mezelf kennende had dat idd gekund :D maar nee.
We denken zelf dat de ontsteking niet helemaal jofel meer is. Morgen nog eens wat nalopen/testen.

grtz Jiggy
JiggyMF

Nou we hebben weer vanalles geprobeerd om uitsluitsel te krijgen wat er nu aan t handje is.

- Alle inlaat slangen nagekeken op verstoppingen
- Klepspeling nagekeken
- Verdelerkap en rotor nagekeken en zuiver gemaakt
- Brandstof rechtstreeks in elke cilinder gedaan
- NGK bougies geprobeerd
- nogmaals controle op vonksterkte
- En als laatste de carburator gedemonteerd en gekeken in de inlaat mani, brandstof voorziening is ok

We beginnen toch echt serieus te vermoeden dat de ontsteking niet helemaal jofel meer is, maar zeker weten doen we het natuurlijk nog niet.

Ik heb de renix209 (zit nu een 208 in) van peter5gtturbo overgenomen, eens kijken wat hij daarmee doet. (Y)

grtz Jiggy
-PAZ-
Über-Spammer

nog niet gevonden dus, hopelijk is het met andere ontsteking opgelost. wel raar dat ie voordat je de kop eraf haalde wel goed liep dan
JiggyMF

paz-maniac schreef:nog niet gevonden dus, hopelijk is het met andere ontsteking opgelost. wel raar dat ie voordat je de kop eraf haalde wel goed liep dan
ja idd, misschien dat we sluiting gemaakt hebben ofzo.
Hij doet t nog wel alleen de vonk is (denken we) te zwak.

We shall see.

grtz Jiggy
mark 5t
Contacteer:

als ie wel vonkt maar totaal geen enkel plofje geeft dan begin ik ernstig aan je aansluitvolgorde van de bougiekabels te twijfelen
zelfs met een zwakke vonk moet ie wel een kuchje of plofje geven.
JiggyMF

mark 5t schreef:als ie wel vonkt maar totaal geen enkel plofje geeft dan begin ik ernstig aan je aansluitvolgorde van de bougiekabels te twijfelen
zelfs met een zwakke vonk moet ie wel een kuchje of plofje geven.
Hij geeft wel een kuchje en een plofje, maar hij gaat niet door.
Aansluitvolgorde is goed.
Ik probeer eerst de nieuwe ontsteking, ik ben er bijna zeker van dat dat t probleem is.
Zo niet, dan zoeken we wel weer verder :D

grtz Jiggy
mark 5t
Contacteer:

ok succes maar ik twijfel nog steeds aan je timing en aansluitvolgorde.
heb je de verdeler ook uit het onderblok gehaald?
JiggyMF

mark 5t schreef:ok succes maar ik twijfel nog steeds aan je timing en aansluitvolgorde.
T loont toch de moeite t allicht even na te lopen.
Weet je toevallig de ontstekingsvolgorde?
En welke kant moet de rotor normaal gesproken opdraaien? Linksom of Rechtsom(klok mee)?

grtz Jiggy
peter5GTTurbo
Contacteer:

Misschien heb je hier iets aan.

Zo moet dat asje erin.
Afbeelding

En dit is de onstekingsvolgorde.
Afbeelding
JiggyMF

Nou ik we hadden eerder naar Mark5T moeten luisteren, de ontstekingsvolgorde klopte niet :D (heb in ieder geval een reserveonsteking volgende week voor het geval dat)

Hij wilde dus net gaan starten, alleen mn startmotor is er nou weer mee gekapt. Dus als iemand die nog heeft liggen, graag PM :D

zucht...
to be continued

grtz jiggy
-PAZ-
Über-Spammer

startmotor vervangen bij gtt is niet echt het meest eenvoudige werkje, dus waarom niet gelijk een nieuwe erop. dan weet je gelijk zeker dat het goed is. en evt een snel starter.
JiggyMF

paz-maniac schreef:startmotor vervangen bij gtt is niet echt het meest eenvoudige werkje, dus waarom niet gelijk een nieuwe erop. dan weet je gelijk zeker dat het goed is. en evt een snel starter.
Omdat heel de ombouw me inmiddels alweer penning16 heeft gekost en ik geen zin heb nog eens ff 300 euro voor een startmotor uit te geven als iemand nog een goede 2ehands heeft liggen.
Hebben m vorig jaar overigsn ook al vervangen, geen probleem (Y)
Hij is nou gewoon verkracht omdat we zo hebben lopen kutten en zoeken en proberen omdat hij niet startte.

grtz Jiggy
Florus

Gereviseerde ruilstarter kost bij de Brezan; 109,48 euro incl. BTW :wink:
Steven
Car: M536

Beetje vreemd dat je wel dikke centen voor een turbo neerlegd en normaal onderhoud ga je weer lopen beunen? :~
-PAZ-
Über-Spammer

Steven schreef:Beetje vreemd dat je wel dikke centen voor een turbo neerlegd en normaal onderhoud ga je weer lopen beunen? :~

vind ik ook een beetje zonde, en terwijl je juist aan onderhoud meer zou moeten uitgeven dan aan tuning, maarjah das mijn mening. ik zou gewoon gaan voor nieuwe snel starter
Riël
Über-Spammer

Nou ja ik vind een 2e hands startmotor nou niet echt risicovol beunwerk hoor...
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-PAZ-
Über-Spammer

is mischien niet beune, maar ze gaan al vrij snel kapot, dus vind ik dat je gewoon beter voor een nieuwe kan gaan ipv een gebruikte
JiggyMF

paz-maniac schreef:is mischien niet beune, maar ze gaan al vrij snel kapot, dus vind ik dat je gewoon beter voor een nieuwe kan gaan ipv een gebruikte
Ik rij 3 keer per jaar in dat hok ;)

grtz Jiggy
JiggyMF

Steven schreef:Beetje vreemd dat je wel dikke centen voor een turbo neerlegd en normaal onderhoud ga je weer lopen beunen? :~
Een gebruikte startmotor heeft toch niks met beunen te maken?

Als ik er geen vind dan haal ik gewoon een nieuwe, maar ik vind een gebruikte net zo makkelijk.
Daarbij moet ik voor eentje van brezan eerst weer helemaal naar brezan rijden en daar heb ik helemaal geen zin in :D .
En ik ben er inmiddels alweer aan geholpen door peter5gtturbo, is hij ervanaf en ik kan weer door (Y)

grtz Jiggy
Turbo Jacky
Contacteer:

paz-maniac schreef:startmotor vervangen bij gtt is niet echt het meest eenvoudige werkje, dus waarom niet gelijk een nieuwe erop. dan weet je gelijk zeker dat het goed is. en evt een snel starter.

Tja euhhhh ongeveer 25 a 30 minuten werk, het zijn maar 3 bouten hoor, simpel klusje :worship:

Trouwens een andere starter heeft Jigs niet nodig want ik heb er van 2 toch maar 1tje gemaakt :D

Ennnn dan het andere nieuws, hij loopt weer :D , zat dus een lek in de aansturende Magnecour bobinekabel naar verdelerkap die lek sloeg op massa.

Nu nog de uitlaat, boostcontroller, WIS, andere carburateur en A/F meter, grtz
mark 5t
Contacteer:

had ik dus toch gelijk he! :)
verder nog een tip betreffende de startmotor van een gtt.
regelamatig dat die dingen het niet doen dat is waar .
maar ik heb goeie ervaringen met het uitelkaar halen van de startmotor en goed schoonmaken en doorblazen evt brake cleaner gebruiken.
daarna alles weer netjes monteren met een nieuw likje vet aan de as en klaar!
peter5GTTurbo
Contacteer:

Turbo Jacky schreef: Ennnn dan het andere nieuws, hij loopt weer :D , zat dus een lek in de aansturende Magnecour bobinekabel naar verdelerkap die lek sloeg op massa.
Heb nog een setje magnecor competition liggen hier.
Dat zijn dus de rode en dikste kabels.
Steekt lekker af bij dat blauw onder je kap.
JiggyMF

mark 5t schreef:had ik dus toch gelijk he! :)
verder nog een tip betreffende de startmotor van een gtt.
regelamatig dat die dingen het niet doen dat is waar .
maar ik heb goeie ervaringen met het uitelkaar halen van de startmotor en goed schoonmaken en doorblazen evt brake cleaner gebruiken.
daarna alles weer netjes monteren met een nieuw likje vet aan de as en klaar!
Jep je had idd gelijk (Y)
Jouw commentaar was ook de rede dat we t toch nog eens gecontroleerd hebben :beer:

grtz Jiggy
JiggyMF

peter5GTTurbo schreef:
Turbo Jacky schreef: Ennnn dan het andere nieuws, hij loopt weer :D , zat dus een lek in de aansturende Magnecour bobinekabel naar verdelerkap die lek sloeg op massa.
Heb nog een setje magnecor competition liggen hier.
Dat zijn dus de rode en dikste kabels.
Steekt lekker af bij dat blauw onder je kap.
Ik heb pas nieuwe magnecors gehaald, expres de blauwe omdat die rode zo lelijk zijn bij dat blauw en de dikste versie er niet in t blauw was :lol:

grtz Jiggy
JiggyMF

Nou er resten nog een paar dingen voor we kunnen gaan kijken wat hij op de weg doet.

Aankomende week wordt een sidepipe op maat gebogen. Vervolgens komt hier een nieuwe demper tussen. De uitlaat komt aan een uitlaatflexibel en een custom downpipe en elbow.

Dan gaan we de RE208 verwisselen voor de RE209 en de A/F meter aansluiten en de boostcontroller.

En dan eindelijk eens kijken wat dat ding kan (of niet kan) :D

Als alles naar wens loopt gaan we de carburateur vervangen door de groep A carburateur.
Als dan alles nog steeds loopt ga ik rondneuzen voor water/methanol injectie om de interne koeling van het blok wat te bevorderen.

grtz Jiggy
JiggyMF

Nou hij loopt inmiddels prima, alles zit erop.
Voelt vrij sterk aan bij het in-en uitrijden van de garage, verder zijn we nog niet geweest :D

Het enige wat er nog gedaan moet worden is de uitlaat.
volledig 63,5mm, dat is dus incl de elbow, downpipe, flexibel, 1 demper en dan naar de zijkant (sidepipe).
Hij is al gebogen, en hij is al in elkaar gepuntlast.
Deze week alleen nog aflassen en eronder hangen en dan kunnen we de weg op :D

grtz Jiggy
JiggyMF

Bij het monteren van de downpipe hebben we heel even sluiting gemaakt.
Nu wil de auto niet meer starten, we zijn erachter dat het de brandstofpomp is.

Er staat geen spanning op de brandstofpomp (als we m direct aan de accu hangen doet hij het wel).
We hebben alle zekeringen e.d. gechecked maar hebben niks kunnen vinden, is er naar iemand weet ergens een zwevende zekering of iets dergelijks die we over het hoofd kunnen hebben gezien?

Had ik nog een vraagje, bij de reserve tank zit iets wat volgens mij een pompje moet zijn (die brandstof uit de reservetank allicht naar de hoofdtank pompt oid). Nou vroeg ik me af of het mogelijk is dat als de tank ver leeg is, en je de auto vrij schuin opkrikt , dat alle brandstof naar de reservetank loopt (en nu dat pompje het niet meer doet dus niet meer terug naar de hoofdtank wordt gepompt) ?

grtz Jiggy
Jean-Paul-S
Über-Spammer

over de reservetank:

dat is mogelijk. mijn kleine pompje is de vorige week stukgegaan. losmaken en even op de accu houden, dan zie je of hij het doet. dit is toch dat pompje wat lijkt op zo'n ruitenwisservloeistof pomp he? een nieuwe gaat je dik 40 euro kosten. volgens mij werkt een ruitenwisservloeistofpomp net zo goed (Y)
JiggyMF

Jep dat is inderdaad dat pompje. De normale pomp hebben we al getest en als we die rechtstreeks op de accu zetten doet hij het wel, zal bij de kleine pomp ook wel zo zijn.

Dus vandaar mijn vraag of er allicht ergens een zwevende zekering kan zitten die na de sluiting gesprongen is?

grtz Jiggy
Jean-Paul-S
Über-Spammer

werkt dat niet via een relais ook? dat hoor je toch als je hem op contact zet?
Florus

De brandstofpomp gaat niet draaien als je het contact aanzet,pas als je gaat starten krijgt ie spanning,dacht dat ie via de toerenteller z'n signaal kreeg.
Plaats reactie