Jiggy's Mustang Shelby GT (R5 GTT EVO jaren geleden exit)
je moet het bij zulke dingen bijna altijd zoeken in de dingen die je zelf los gehad hebt, als de auto daarvoor goed gereden heeft zal je bobine niet ineens kapot zijn.
R5GTT. Drive it like you stole it
Dat dachten wij ook, maar als we de foto's bekijken van voor de ombouw dan zit volgens ons alles goed momenteel.paz-maniac schreef:je moet het bij zulke dingen bijna altijd zoeken in de dingen die je zelf los gehad hebt, als de auto daarvoor goed gereden heeft zal je bobine niet ineens kapot zijn.
Dat wordt zoeken dus

grtz Jiggy
rotor vergeten erin te zetten?
ben ik zelf ook wel eens vergeten
En maar zoeken en zoeken...
ben ik zelf ook wel eens vergeten

Mezelf kennende had dat idd gekundHaas schreef:rotor vergeten erin te zetten?
ben ik zelf ook wel eens vergetenEn maar zoeken en zoeken...

We denken zelf dat de ontsteking niet helemaal jofel meer is. Morgen nog eens wat nalopen/testen.
grtz Jiggy
Nou we hebben weer vanalles geprobeerd om uitsluitsel te krijgen wat er nu aan t handje is.
- Alle inlaat slangen nagekeken op verstoppingen
- Klepspeling nagekeken
- Verdelerkap en rotor nagekeken en zuiver gemaakt
- Brandstof rechtstreeks in elke cilinder gedaan
- NGK bougies geprobeerd
- nogmaals controle op vonksterkte
- En als laatste de carburator gedemonteerd en gekeken in de inlaat mani, brandstof voorziening is ok
We beginnen toch echt serieus te vermoeden dat de ontsteking niet helemaal jofel meer is, maar zeker weten doen we het natuurlijk nog niet.
Ik heb de renix209 (zit nu een 208 in) van peter5gtturbo overgenomen, eens kijken wat hij daarmee doet.
grtz Jiggy
- Alle inlaat slangen nagekeken op verstoppingen
- Klepspeling nagekeken
- Verdelerkap en rotor nagekeken en zuiver gemaakt
- Brandstof rechtstreeks in elke cilinder gedaan
- NGK bougies geprobeerd
- nogmaals controle op vonksterkte
- En als laatste de carburator gedemonteerd en gekeken in de inlaat mani, brandstof voorziening is ok
We beginnen toch echt serieus te vermoeden dat de ontsteking niet helemaal jofel meer is, maar zeker weten doen we het natuurlijk nog niet.
Ik heb de renix209 (zit nu een 208 in) van peter5gtturbo overgenomen, eens kijken wat hij daarmee doet.

grtz Jiggy
ja idd, misschien dat we sluiting gemaakt hebben ofzo.paz-maniac schreef:nog niet gevonden dus, hopelijk is het met andere ontsteking opgelost. wel raar dat ie voordat je de kop eraf haalde wel goed liep dan
Hij doet t nog wel alleen de vonk is (denken we) te zwak.
We shall see.
grtz Jiggy
als ie wel vonkt maar totaal geen enkel plofje geeft dan begin ik ernstig aan je aansluitvolgorde van de bougiekabels te twijfelen
zelfs met een zwakke vonk moet ie wel een kuchje of plofje geven.
zelfs met een zwakke vonk moet ie wel een kuchje of plofje geven.
Hij geeft wel een kuchje en een plofje, maar hij gaat niet door.mark 5t schreef:als ie wel vonkt maar totaal geen enkel plofje geeft dan begin ik ernstig aan je aansluitvolgorde van de bougiekabels te twijfelen
zelfs met een zwakke vonk moet ie wel een kuchje of plofje geven.
Aansluitvolgorde is goed.
Ik probeer eerst de nieuwe ontsteking, ik ben er bijna zeker van dat dat t probleem is.
Zo niet, dan zoeken we wel weer verder

grtz Jiggy
ok succes maar ik twijfel nog steeds aan je timing en aansluitvolgorde.
heb je de verdeler ook uit het onderblok gehaald?
heb je de verdeler ook uit het onderblok gehaald?
T loont toch de moeite t allicht even na te lopen.mark 5t schreef:ok succes maar ik twijfel nog steeds aan je timing en aansluitvolgorde.
Weet je toevallig de ontstekingsvolgorde?
En welke kant moet de rotor normaal gesproken opdraaien? Linksom of Rechtsom(klok mee)?
grtz Jiggy
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Nou ik we hadden eerder naar Mark5T moeten luisteren, de ontstekingsvolgorde klopte niet
(heb in ieder geval een reserveonsteking volgende week voor het geval dat)
Hij wilde dus net gaan starten, alleen mn startmotor is er nou weer mee gekapt. Dus als iemand die nog heeft liggen, graag PM
zucht...
to be continued
grtz jiggy

Hij wilde dus net gaan starten, alleen mn startmotor is er nou weer mee gekapt. Dus als iemand die nog heeft liggen, graag PM

zucht...
to be continued
grtz jiggy
startmotor vervangen bij gtt is niet echt het meest eenvoudige werkje, dus waarom niet gelijk een nieuwe erop. dan weet je gelijk zeker dat het goed is. en evt een snel starter.
R5GTT. Drive it like you stole it
Omdat heel de ombouw me inmiddels alweer penning16 heeft gekost en ik geen zin heb nog eens ff 300 euro voor een startmotor uit te geven als iemand nog een goede 2ehands heeft liggen.paz-maniac schreef:startmotor vervangen bij gtt is niet echt het meest eenvoudige werkje, dus waarom niet gelijk een nieuwe erop. dan weet je gelijk zeker dat het goed is. en evt een snel starter.
Hebben m vorig jaar overigsn ook al vervangen, geen probleem

Hij is nou gewoon verkracht omdat we zo hebben lopen kutten en zoeken en proberen omdat hij niet startte.
grtz Jiggy
Steven schreef:Beetje vreemd dat je wel dikke centen voor een turbo neerlegd en normaal onderhoud ga je weer lopen beunen?
vind ik ook een beetje zonde, en terwijl je juist aan onderhoud meer zou moeten uitgeven dan aan tuning, maarjah das mijn mening. ik zou gewoon gaan voor nieuwe snel starter
R5GTT. Drive it like you stole it
Nou ja ik vind een 2e hands startmotor nou niet echt risicovol beunwerk hoor...
Een gebruikte startmotor heeft toch niks met beunen te maken?Steven schreef:Beetje vreemd dat je wel dikke centen voor een turbo neerlegd en normaal onderhoud ga je weer lopen beunen?
Als ik er geen vind dan haal ik gewoon een nieuwe, maar ik vind een gebruikte net zo makkelijk.
Daarbij moet ik voor eentje van brezan eerst weer helemaal naar brezan rijden en daar heb ik helemaal geen zin in

En ik ben er inmiddels alweer aan geholpen door peter5gtturbo, is hij ervanaf en ik kan weer door

grtz Jiggy
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: zo 20 feb 2005 23:39
- Locatie: Sprundel
- Contacteer:
paz-maniac schreef:startmotor vervangen bij gtt is niet echt het meest eenvoudige werkje, dus waarom niet gelijk een nieuwe erop. dan weet je gelijk zeker dat het goed is. en evt een snel starter.
Tja euhhhh ongeveer 25 a 30 minuten werk, het zijn maar 3 bouten hoor, simpel klusje

Trouwens een andere starter heeft Jigs niet nodig want ik heb er van 2 toch maar 1tje gemaakt

Ennnn dan het andere nieuws, hij loopt weer

Nu nog de uitlaat, boostcontroller, WIS, andere carburateur en A/F meter, grtz
had ik dus toch gelijk he!
verder nog een tip betreffende de startmotor van een gtt.
regelamatig dat die dingen het niet doen dat is waar .
maar ik heb goeie ervaringen met het uitelkaar halen van de startmotor en goed schoonmaken en doorblazen evt brake cleaner gebruiken.
daarna alles weer netjes monteren met een nieuw likje vet aan de as en klaar!

verder nog een tip betreffende de startmotor van een gtt.
regelamatig dat die dingen het niet doen dat is waar .
maar ik heb goeie ervaringen met het uitelkaar halen van de startmotor en goed schoonmaken en doorblazen evt brake cleaner gebruiken.
daarna alles weer netjes monteren met een nieuw likje vet aan de as en klaar!
-
- Berichten: 2308
- Lid geworden op: do 6 mar 2003 19:14
- Locatie: Katwijk ZH
- Contacteer:
Heb nog een setje magnecor competition liggen hier.Turbo Jacky schreef: Ennnn dan het andere nieuws, hij loopt weer, zat dus een lek in de aansturende Magnecour bobinekabel naar verdelerkap die lek sloeg op massa.
Dat zijn dus de rode en dikste kabels.
Steekt lekker af bij dat blauw onder je kap.
Jep je had idd gelijkmark 5t schreef:had ik dus toch gelijk he!![]()
verder nog een tip betreffende de startmotor van een gtt.
regelamatig dat die dingen het niet doen dat is waar .
maar ik heb goeie ervaringen met het uitelkaar halen van de startmotor en goed schoonmaken en doorblazen evt brake cleaner gebruiken.
daarna alles weer netjes monteren met een nieuw likje vet aan de as en klaar!

Jouw commentaar was ook de rede dat we t toch nog eens gecontroleerd hebben

grtz Jiggy
Ik heb pas nieuwe magnecors gehaald, expres de blauwe omdat die rode zo lelijk zijn bij dat blauw en de dikste versie er niet in t blauw waspeter5GTTurbo schreef:Heb nog een setje magnecor competition liggen hier.Turbo Jacky schreef: Ennnn dan het andere nieuws, hij loopt weer, zat dus een lek in de aansturende Magnecour bobinekabel naar verdelerkap die lek sloeg op massa.
Dat zijn dus de rode en dikste kabels.
Steekt lekker af bij dat blauw onder je kap.

grtz Jiggy
Nou er resten nog een paar dingen voor we kunnen gaan kijken wat hij op de weg doet.
Aankomende week wordt een sidepipe op maat gebogen. Vervolgens komt hier een nieuwe demper tussen. De uitlaat komt aan een uitlaatflexibel en een custom downpipe en elbow.
Dan gaan we de RE208 verwisselen voor de RE209 en de A/F meter aansluiten en de boostcontroller.
En dan eindelijk eens kijken wat dat ding kan (of niet kan)
Als alles naar wens loopt gaan we de carburateur vervangen door de groep A carburateur.
Als dan alles nog steeds loopt ga ik rondneuzen voor water/methanol injectie om de interne koeling van het blok wat te bevorderen.
grtz Jiggy
Aankomende week wordt een sidepipe op maat gebogen. Vervolgens komt hier een nieuwe demper tussen. De uitlaat komt aan een uitlaatflexibel en een custom downpipe en elbow.
Dan gaan we de RE208 verwisselen voor de RE209 en de A/F meter aansluiten en de boostcontroller.
En dan eindelijk eens kijken wat dat ding kan (of niet kan)

Als alles naar wens loopt gaan we de carburateur vervangen door de groep A carburateur.
Als dan alles nog steeds loopt ga ik rondneuzen voor water/methanol injectie om de interne koeling van het blok wat te bevorderen.
grtz Jiggy
Nou hij loopt inmiddels prima, alles zit erop.
Voelt vrij sterk aan bij het in-en uitrijden van de garage, verder zijn we nog niet geweest
Het enige wat er nog gedaan moet worden is de uitlaat.
volledig 63,5mm, dat is dus incl de elbow, downpipe, flexibel, 1 demper en dan naar de zijkant (sidepipe).
Hij is al gebogen, en hij is al in elkaar gepuntlast.
Deze week alleen nog aflassen en eronder hangen en dan kunnen we de weg op
grtz Jiggy
Voelt vrij sterk aan bij het in-en uitrijden van de garage, verder zijn we nog niet geweest

Het enige wat er nog gedaan moet worden is de uitlaat.
volledig 63,5mm, dat is dus incl de elbow, downpipe, flexibel, 1 demper en dan naar de zijkant (sidepipe).
Hij is al gebogen, en hij is al in elkaar gepuntlast.
Deze week alleen nog aflassen en eronder hangen en dan kunnen we de weg op

grtz Jiggy
Bij het monteren van de downpipe hebben we heel even sluiting gemaakt.
Nu wil de auto niet meer starten, we zijn erachter dat het de brandstofpomp is.
Er staat geen spanning op de brandstofpomp (als we m direct aan de accu hangen doet hij het wel).
We hebben alle zekeringen e.d. gechecked maar hebben niks kunnen vinden, is er naar iemand weet ergens een zwevende zekering of iets dergelijks die we over het hoofd kunnen hebben gezien?
Had ik nog een vraagje, bij de reserve tank zit iets wat volgens mij een pompje moet zijn (die brandstof uit de reservetank allicht naar de hoofdtank pompt oid). Nou vroeg ik me af of het mogelijk is dat als de tank ver leeg is, en je de auto vrij schuin opkrikt , dat alle brandstof naar de reservetank loopt (en nu dat pompje het niet meer doet dus niet meer terug naar de hoofdtank wordt gepompt) ?
grtz Jiggy
Nu wil de auto niet meer starten, we zijn erachter dat het de brandstofpomp is.
Er staat geen spanning op de brandstofpomp (als we m direct aan de accu hangen doet hij het wel).
We hebben alle zekeringen e.d. gechecked maar hebben niks kunnen vinden, is er naar iemand weet ergens een zwevende zekering of iets dergelijks die we over het hoofd kunnen hebben gezien?
Had ik nog een vraagje, bij de reserve tank zit iets wat volgens mij een pompje moet zijn (die brandstof uit de reservetank allicht naar de hoofdtank pompt oid). Nou vroeg ik me af of het mogelijk is dat als de tank ver leeg is, en je de auto vrij schuin opkrikt , dat alle brandstof naar de reservetank loopt (en nu dat pompje het niet meer doet dus niet meer terug naar de hoofdtank wordt gepompt) ?
grtz Jiggy
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
over de reservetank:
dat is mogelijk. mijn kleine pompje is de vorige week stukgegaan. losmaken en even op de accu houden, dan zie je of hij het doet. dit is toch dat pompje wat lijkt op zo'n ruitenwisservloeistof pomp he? een nieuwe gaat je dik 40 euro kosten. volgens mij werkt een ruitenwisservloeistofpomp net zo goed
dat is mogelijk. mijn kleine pompje is de vorige week stukgegaan. losmaken en even op de accu houden, dan zie je of hij het doet. dit is toch dat pompje wat lijkt op zo'n ruitenwisservloeistof pomp he? een nieuwe gaat je dik 40 euro kosten. volgens mij werkt een ruitenwisservloeistofpomp net zo goed

Jep dat is inderdaad dat pompje. De normale pomp hebben we al getest en als we die rechtstreeks op de accu zetten doet hij het wel, zal bij de kleine pomp ook wel zo zijn.
Dus vandaar mijn vraag of er allicht ergens een zwevende zekering kan zitten die na de sluiting gesprongen is?
grtz Jiggy
Dus vandaar mijn vraag of er allicht ergens een zwevende zekering kan zitten die na de sluiting gesprongen is?
grtz Jiggy
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
werkt dat niet via een relais ook? dat hoor je toch als je hem op contact zet?