Voorlopig ga ik zo'n project nog even niet aan, over 10 jaar misschien weer

Sorry Olijfsma, maar volgens mij hoor ik hier gewoon weer de 'goedkope' Nederlander praten, die graag zo goed koop mogelijk met een oldtimer rijd.Erik Olijnsma schreef:@Sven en Steven; ik ben ook geen dieselfan, maar het heeft een reden; als ik het voor elkaar krijg, wil ik de Juva opbouwen en gebruiken als bedrijfsbusje. Niet om dagelijks veel mee te gaan rijden, maar toch wel regelmatig gebruiken, dan is diesel een goede keuze.
Daarnaast heeft een TD blok toch wel leuk koppel waar je mee kan spelen.
Tuurlijk had ik er een leuker blok ingelepeld, de suggestie van Sven met de GTT motor zou mijn voorkeur hebben
Het zal inderdaad zwaar op de neus zijn, maar dat is nog uitvogelen of het überhaupt kan. Je zit ook met langsgeplaatste bak en aandrijving achter. Volgens mij kan ik daar bij een volvo 340/240 kijken.
Ik ben nu op schaal wat ermee bezig, ik zal daar binnenkort wel eens wat van posten.
Wat ik bedoelde te zeggen is: Het lijkt mij dat als de motor de andere kant op draait, dat dan de kleppen op verkeerde volgorde opengaan. En misschien kan je bij een C1J de nokkenas omdraaien als de aandrijving van de oliepomp/distributeur precies in het midden zit.-jo- schreef:Hier ben ik wel heel benieuwd naar:
Kan je dat even uitleggen ? Snap em niet....okido schreef:nokkenas omdraaien?
Ik wou gister al hetzelfde typen. SVA keuring heet het dan toch?Steven schreef:Supergaaf inderdaad!
Prachtproject om straatlegaal te maken, naar Engeland even laten keuren als kitcar en dan terug op kenteken
Ding is veel te duur voor onderdelen.larsdijkstra schreef:wie haalt hem op?? 1 van de weinigen nog...
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rena ... ousPage=lr