Interessante meuk op marktplaats

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik denk dat mijn S38B36 gewoon netjes in de lijkwagen komt te zitten...

Voorlopig ga ik zo'n project nog even niet aan, over 10 jaar misschien weer ;)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Word een keer tijd steef :D
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Daar is zeker wat leuks van te maken! Idd een bmw blok erin oid. :)
Had nog wel naar dat model gekeken voordat we de 4cv gekocht hadden. Alleen je legt in zo'n auto's nooit "ff" een andere leuke motor in.. Dat is ook een van de redenen dat we iets anders gekocht hebben
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

@Sven en Steven; ik ben ook geen dieselfan, maar het heeft een reden; als ik het voor elkaar krijg, wil ik de Juva opbouwen en gebruiken als bedrijfsbusje. Niet om dagelijks veel mee te gaan rijden, maar toch wel regelmatig gebruiken, dan is diesel een goede keuze.
Daarnaast heeft een TD blok toch wel leuk koppel waar je mee kan spelen.
Tuurlijk had ik er een leuker blok ingelepeld, de suggestie van Sven met de GTT motor zou mijn voorkeur hebben ;-)

Het zal inderdaad zwaar op de neus zijn, maar dat is nog uitvogelen of het überhaupt kan. Je zit ook met langsgeplaatste bak en aandrijving achter. Volgens mij kan ik daar bij een volvo 340/240 kijken.

Ik ben nu op schaal wat ermee bezig, ik zal daar binnenkort wel eens wat van posten.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Gaatze
Bestuurslid
Berichten: 652
Lid geworden op: wo 17 aug 2005 10:07
Car: 5AT,12TS
Locatie: Leeuwarden

Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

AT met ombouw. :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Erik Olijnsma schreef:@Sven en Steven; ik ben ook geen dieselfan, maar het heeft een reden; als ik het voor elkaar krijg, wil ik de Juva opbouwen en gebruiken als bedrijfsbusje. Niet om dagelijks veel mee te gaan rijden, maar toch wel regelmatig gebruiken, dan is diesel een goede keuze.
Daarnaast heeft een TD blok toch wel leuk koppel waar je mee kan spelen.
Tuurlijk had ik er een leuker blok ingelepeld, de suggestie van Sven met de GTT motor zou mijn voorkeur hebben ;-)

Het zal inderdaad zwaar op de neus zijn, maar dat is nog uitvogelen of het überhaupt kan. Je zit ook met langsgeplaatste bak en aandrijving achter. Volgens mij kan ik daar bij een volvo 340/240 kijken.

Ik ben nu op schaal wat ermee bezig, ik zal daar binnenkort wel eens wat van posten.
Sorry Olijfsma, maar volgens mij hoor ik hier gewoon weer de 'goedkope' Nederlander praten, die graag zo goed koop mogelijk met een oldtimer rijd. :~
Mijns inziens gewoon jammer, tenzij de Juva van origine als Diezhell geleverd zou zijn, dan kan ik me nog wel iets bij voorstellen, maar helaas, gewoon jammer :p
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Nee hoor Steven, ik kan je geruststellen ;-) Als ik goedkoop wil, koop ik wel weer een Scudo TD, goedkoop om te kopen en te rijden. De Juva gaat toch enigszins een serieuze investering zijn.
Ik ben zelf niet zo van het goedkope oldtimer rijden, maar als ik dat zou moeten, zou ik een pre-1974 oldtimer op gas of diesel kopen zoals een Mercedes of Volvo.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Als je er dan toch van overtuigd dat de juva geld gaat kosten waarom houd je dan niet een paar knaken in je zak en gooi je er een 1.4 c blokje in al dan niet met of zonder turbo. ik neem aan dat je toch niet 20K in zo'n auto gaat rijden.. en dan haal je nog wel dik 1 op 15 of nog beter
ericon
Berichten: 720
Lid geworden op: vr 18 mar 2005 20:17
Car: Meg RS225 + diversen

Dag Erik, hoe zie jij die ombouw in een Juvaquatre?, wil je dan volledig naar een voorwiel aangedreven auto wat een behoorlijke ingreep is, of hem achterwiel aangedreven houden?. Met dit laatste loop je tegen de beperkingen van de versnellingsbak en differentieel.

Zelf heb ik al eens overwogen mijn juva door mijn zeer beperkte gezondheid om te (laten) bouwen naar een voorwielaandrijver met semi automaat van een twingo, maar niet gedaan vanwege de hoeveelheid werk.

Buiten dat is de complete ophanging en remmerij totaal ongeschikt voor meer dan 50pk en 90km/h en al helemaal als je er wat gewicht in gaat gooien.

Koop een leuke Traffic of als je wat ouders wil een Estafette, deze zijn er in Frankrijk nog genoeg te vinden.
Renault grand Scènic Techline 2.0 16V - Renault 5 Alpine turbo - Renault Juvaquatre Dauphinose Break - peugeot 505GTI automaat.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Zeker als je er geen 20K per jaar mee gaat rijden en hem dagelijks wil gebruiken zou ik er geen diesel in zetten. Benzine heb je veel meer lol van en financieel gaat het echt geen groot verschil geven.
okido
Berichten: 387
Lid geworden op: vr 27 feb 2015 13:32
Car: Renault Rodeo Turbo
Locatie: Alkmaar

Lijkt me ontzettend leuk om een modern motortje in een Juvaquatre te zetten. Een 1.2 Twingomotortje of zo.

Ik verwacht dat een Cleon past op het koppelingshuis van de Juvaquatre motor, omdat het om een ventoux gaat die ook in de eerste 4-tjes gebruikt werd. Alleen draait die motor wel de andere kant op. Dan kan je 120 achteruit rijden.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Motortje andere kant op laten draaien is met een c1j nog wel te doen.
okido
Berichten: 387
Lid geworden op: vr 27 feb 2015 13:32
Car: Renault Rodeo Turbo
Locatie: Alkmaar

Ontsteking verstellen en nokkenas omdraaien?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Wut ???
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Hier ben ik wel heel benieuwd naar:
okido schreef:nokkenas omdraaien?
Kan je dat even uitleggen ? Snap em niet....
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
okido
Berichten: 387
Lid geworden op: vr 27 feb 2015 13:32
Car: Renault Rodeo Turbo
Locatie: Alkmaar

Kan het wel uitleggen, maar ik vroeg het aan Tuur?
okido
Berichten: 387
Lid geworden op: vr 27 feb 2015 13:32
Car: Renault Rodeo Turbo
Locatie: Alkmaar

-jo- schreef:Hier ben ik wel heel benieuwd naar:
okido schreef:nokkenas omdraaien?
Kan je dat even uitleggen ? Snap em niet....
Wat ik bedoelde te zeggen is: Het lijkt mij dat als de motor de andere kant op draait, dat dan de kleppen op verkeerde volgorde opengaan. En misschien kan je bij een C1J de nokkenas omdraaien als de aandrijving van de oliepomp/distributeur precies in het midden zit.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Neen, dit heb ik echt niet gelezen. Ik weiger om het gelezen te hebben.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Heren, kunnen we ons in dit topic weer beperken tot marktplaats spottings?! :)

Uiteraard mogen jullie in het ACT gezellig verder chatten. :biertjuh:
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Laat maar Chris, het enige wat ik nog wil toevoegen is: draai de pignon om of pas deze aan en je bent klaar.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Is alweer foetsie...
Whatever
Berichten: 229
Lid geworden op: ma 6 jul 2009 16:56
Contacteer:

Worden zeldzaam die 19 16v's, valt vaak wel tegen hoe netjes 'ie is als je er dichterbij komt :p
Jack Quaak
Berichten: 84
Lid geworden op: di 6 apr 2010 22:42
Car: 2*Baccara Biturbo
Locatie: IJzendijke

Is deze bekent hier ? Een 21 turbo met een beetje werk zo te lezen
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldt ... ousPage=lr
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Ik heb nog wel onderdelen voor een 21 T , zoals nieuwe set dorpels origineel renault
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Gaatze
Bestuurslid
Berichten: 652
Lid geworden op: wo 17 aug 2005 10:07
Car: 5AT,12TS
Locatie: Leeuwarden

Super gaaf zo'n 21 :worship:
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

@ Sven: €?

De achterlichten+lijst uit de advertentie gaan in ieder geval niet passen. :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Je hebt pm in Facebook
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Renault 5 GT Tuubo met een V6 turbo achterin: http://www.2dehands.be/autos/renault/x- ... 39858.html
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Vet ding!!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Supergaaf inderdaad!

Prachtproject om straatlegaal te maken, naar Engeland even laten keuren als kitcar en dan terug op kenteken :D
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Steven schreef:Supergaaf inderdaad!

Prachtproject om straatlegaal te maken, naar Engeland even laten keuren als kitcar en dan terug op kenteken :D
Ik wou gister al hetzelfde typen. SVA keuring heet het dan toch?
larsdijkstra
Berichten: 1364
Lid geworden op: vr 28 dec 2012 12:31
Locatie: Twello

wie haalt hem op?? 1 van de weinigen nog...

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rena ... ousPage=lr
Renault 19 16v 1991 & Renault 19 16v Cabriolet 1993 & Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

larsdijkstra schreef:wie haalt hem op?? 1 van de weinigen nog...

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rena ... ousPage=lr
Ding is veel te duur voor onderdelen. (0)
Plaats reactie