ACT: 5 GT Turbo
@peturt bij tanl meer als 3/4 leeg is dat wel een bekend gtt probleem
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
-
Vacuumslang voor een gtt is 6mm toch?
Wil zo even een paar meter bestellen en ben niet in de gelegenheid om te meten

-
- Car: R19.R
Wel relatief eenvoudig oplosbaarmark 5t schreef:@peturt bij tanl meer als 3/4 leeg is dat wel een bekend gtt probleem

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
En 8 mmChristiaan schreef:Vacuumslang voor een gtt is 6mm toch?
tanken zeker?Maarten-Jan schreef:Wel relatief eenvoudig oplosbaarmark 5t schreef:@peturt bij tanl meer als 3/4 leeg is dat wel een bekend gtt probleem

-
Ik wil het volgens de cup manier aansluiten. Heb ik dan 6 of 8mm nodig?Jochem de Haas schreef:En 8 mmChristiaan schreef:Vacuumslang voor een gtt is 6mm toch?
Binnendiameter?
Gaat het hier niet over 6 en 4 mm?
8mm is bijna een waterslang
Gaat het hier niet over 6 en 4 mm?
8mm is bijna een waterslang

-
Ik bedoel 6 mm binnendiamerter inderdaad. Ik ben hier nog niet zo thuis in dus je kan mij alles wijs maken 

-
Dat is nog eenvoudigertutuur schreef:tanken zeker?Maarten-Jan schreef:Wel relatief eenvoudig oplosbaarmark 5t schreef:@peturt bij tanl meer als 3/4 leeg is dat wel een bekend gtt probleem

In de racerij werdt een opvoerpompje met een buffertankje geplaatst, zodat er altijd druk is, ook al is de tank bijna leeg.
foto's?
zit hier dan ook een soort ontluchting op? anders verplaatst het probleem zich alleen maar....
zit hier dan ook een soort ontluchting op? anders verplaatst het probleem zich alleen maar....
-
Ik heb ze zo niet van een GT, (Dirk Jan Hofmans had het b.v. op z'n race GT net als Nico Been). Maar wel een plaatje van Google
[img]http://clubrenaultsportives.ath.cx/imag ... /surge.JPG[/img]
De naam die er aan gegeven wordt is swirl pot of surge tank.
Is weliswaar wel voor injectie maar het idee is vergelijkbaar.
edit, plaatje iets kleiner gemaakt.

[img]http://clubrenaultsportives.ath.cx/imag ... /surge.JPG[/img]
De naam die er aan gegeven wordt is swirl pot of surge tank.
Is weliswaar wel voor injectie maar het idee is vergelijkbaar.
edit, plaatje iets kleiner gemaakt.
of je pakt een erg groot benzinefilter en plaatst die als extra buffer.
ken iemand die dat gedaan heeft en werkt perfect
ken iemand die dat gedaan heeft en werkt perfect

-
Dat werkt inderdaad ook prima, zolang het de benzine maar kan vast houden in een bocht. Geeft een extra groot benzine filter niet teveel drukverlies of valt dat mee?
no problems maar moet wel een grote zijn.
-
Is eigenlijk nog een makkelijkere oplossing ook.
Of zoals de gt turbo coupe heeft. De reservetank ombouwen naar swirl pot. Heb een originele gt turbo coupe reserve tank liggen en een (door mezelf) omgebouwde reserve tank. Werkt ook perfect en heb je ook geen extra tankje in je interieur 

-
Ik koop van Tutuur een in car bleedvalve en die wil ik aansluiten icm de cup mod.
Nu kan ik de slang tussen de acurator en de voet van de carb naar binnen brengen brengen met de bleedvalve ertussen. Maar ik heb gelezen dat dat nogal kan gaan stinken.
Nu zag ik hier ook een aantal foto`s voorbij komen waarbij er een slang van de voet van carb naar de lobster gaat en van de lobster naar de acurator. Als ik dan de valve plaats tussen de lobster en de acurator krijg ik dan dezelfde werking als met een enkele slang? De lucht voor de gasklep ruikt niet zo lijkt me.
En waar krijg ik het best m`n vacuum slang naar binnen? Ik wil ergens uitkomen bij de middenconsole.
Thanks!
Nu kan ik de slang tussen de acurator en de voet van de carb naar binnen brengen brengen met de bleedvalve ertussen. Maar ik heb gelezen dat dat nogal kan gaan stinken.
Nu zag ik hier ook een aantal foto`s voorbij komen waarbij er een slang van de voet van carb naar de lobster gaat en van de lobster naar de acurator. Als ik dan de valve plaats tussen de lobster en de acurator krijg ik dan dezelfde werking als met een enkele slang? De lucht voor de gasklep ruikt niet zo lijkt me.
En waar krijg ik het best m`n vacuum slang naar binnen? Ik wil ergens uitkomen bij de middenconsole.
Thanks!

Zoals ik al heb hezegd zit er een 3de aansluiting op waar de lucht weg kan. Als je daar een slangetje aan maakt kan je die gewoon naar buiten leiden...
-
Weet ik, vroeg me alleen af of er verschil is tussen de verschillende setup`s en wat eventueel beter is 

De eerste is beter door zijn eenvoud.
Iemand die weet of de onderblokken van een 5GTT en een 5 Alpine turbo hetzelfde zijn?
Ik heb namelijk een lekkage van de keerring kant vliegwiel (5GTT) en nog een oude pakkingset terug gevonden voor de alpine.
Nu als je de carter pakking bekijkt is die gelijk maar de keerring ziet er dikker uit 100x80x13 ik dacht dat deze maar 8 dik zijn. Of kan dit geen kwaad?
Thanks!
Ik heb namelijk een lekkage van de keerring kant vliegwiel (5GTT) en nog een oude pakkingset terug gevonden voor de alpine.
Nu als je de carter pakking bekijkt is die gelijk maar de keerring ziet er dikker uit 100x80x13 ik dacht dat deze maar 8 dik zijn. Of kan dit geen kwaad?
Thanks!
-
Bij de conversie naar een alpine kop op een GTT onderblok moet je een Alpine koppakking gebruiken. Dus die is in elk geval bruikbaar op het onderblok maar of dat ook werkt voor de GTT kop?
-
Paar vraagjes.
Ik rij nu op 0.9 bar ongeveer maar wil eigenlijk naar 1 of 1.1 gaan met de originele T2. De belangrijkste vraag is natuurlijk is dit nog een beetje betrouwbaar/heel blijft en ten tweede, moet ik dan voor een groep A carb gaan kijken of is een iets grotere sproeier monteren voldoende?
Ik rij nu op 0.9 bar ongeveer maar wil eigenlijk naar 1 of 1.1 gaan met de originele T2. De belangrijkste vraag is natuurlijk is dit nog een beetje betrouwbaar/heel blijft en ten tweede, moet ik dan voor een groep A carb gaan kijken of is een iets grotere sproeier monteren voldoende?
Of het heel blijft hangt af van de conditie van de onderdelen en je rechtervoet
Ik zou wel voor een grA gaan, Daar is als het goed is de venturi ook uitgeboord en zit er ook een grotere verrijkingssproeier in. Mooiste is natuurlijk afstellen op een carb dag in Goes met Jo en Henk, kun je mooi zien waar de redelijk veilige grens ligt.

Ik zou wel voor een grA gaan, Daar is als het goed is de venturi ook uitgeboord en zit er ook een grotere verrijkingssproeier in. Mooiste is natuurlijk afstellen op een carb dag in Goes met Jo en Henk, kun je mooi zien waar de redelijk veilige grens ligt.
had dat nou gezegd sjonnie! ik heb nog wel een nieuwe carb revisiekit liggen en evt. zelf een uitgedraaide venturi 

-
Ik geef wel een gil als ik het wil hebben. Ik hoef het niet morgen te hebben ofzo. Zijn nog wel een paar dingetjes die voorrang hebben. Eerst na m`n vakantie m'n paravan op laten knappen en een nette bumper monteren 

- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Car: Megane RS Grand Tour
GerryTT en norman prinsen hebben zo'n systeem op hun GT Turbo. Misschien dat zij meer informatie hebben.
Heb het er idd op zitten. Bij mij spuit het gedestileerd water voor de gasklep in. Dit word bij mij door het kms systeem geregeld die de inlaat temp. meet. Voordeel is dat je hogere druk kunt draaien zonder pingelen. En handig als je volgas weg wil rijden na een tijdje stilgestaan te hebben. Je kunt ook methanol mee inspuiten, dit heeft norman. Nadeel is schijnbaar dat het water je blok aantast. Ik wil toch wat hogere druk gaan draaien en vind het wel een veilig idee om de kans op pingelen te verminderen.