ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

@peturt bij tanl meer als 3/4 leeg is dat wel een bekend gtt probleem
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Vacuumslang voor een gtt is 6mm toch?
Wil zo even een paar meter bestellen en ben niet in de gelegenheid om te meten :beer:
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

mark 5t schreef:@peturt bij tanl meer als 3/4 leeg is dat wel een bekend gtt probleem
Wel relatief eenvoudig oplosbaar :)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Christiaan schreef:Vacuumslang voor een gtt is 6mm toch?
Wil zo even een paar meter bestellen en ben niet in de gelegenheid om te meten :beer:
En 8 mm
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Maarten-Jan schreef:
mark 5t schreef:@peturt bij tanl meer als 3/4 leeg is dat wel een bekend gtt probleem
Wel relatief eenvoudig oplosbaar :)
tanken zeker? :D
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Jochem de Haas schreef:
Christiaan schreef:Vacuumslang voor een gtt is 6mm toch?
Wil zo even een paar meter bestellen en ben niet in de gelegenheid om te meten :beer:
En 8 mm
Ik wil het volgens de cup manier aansluiten. Heb ik dan 6 of 8mm nodig?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Binnendiameter?
Gaat het hier niet over 6 en 4 mm?
8mm is bijna een waterslang ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Ik bedoel 6 mm binnendiamerter inderdaad. Ik ben hier nog niet zo thuis in dus je kan mij alles wijs maken :p
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

tutuur schreef:
Maarten-Jan schreef:
mark 5t schreef:@peturt bij tanl meer als 3/4 leeg is dat wel een bekend gtt probleem
Wel relatief eenvoudig oplosbaar :)
tanken zeker? :D
Dat is nog eenvoudiger :smile:

In de racerij werdt een opvoerpompje met een buffertankje geplaatst, zodat er altijd druk is, ook al is de tank bijna leeg.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

foto's?

zit hier dan ook een soort ontluchting op? anders verplaatst het probleem zich alleen maar....
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Ik heb ze zo niet van een GT, (Dirk Jan Hofmans had het b.v. op z'n race GT net als Nico Been). Maar wel een plaatje van Google ;-)

[img]http://clubrenaultsportives.ath.cx/imag ... /surge.JPG[/img]

De naam die er aan gegeven wordt is swirl pot of surge tank.
Is weliswaar wel voor injectie maar het idee is vergelijkbaar.

edit, plaatje iets kleiner gemaakt.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

of je pakt een erg groot benzinefilter en plaatst die als extra buffer.

ken iemand die dat gedaan heeft en werkt perfect (Y)
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Dat werkt inderdaad ook prima, zolang het de benzine maar kan vast houden in een bocht. Geeft een extra groot benzine filter niet teveel drukverlies of valt dat mee?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

no problems maar moet wel een grote zijn.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Is eigenlijk nog een makkelijkere oplossing ook.
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Of zoals de gt turbo coupe heeft. De reservetank ombouwen naar swirl pot. Heb een originele gt turbo coupe reserve tank liggen en een (door mezelf) omgebouwde reserve tank. Werkt ook perfect en heb je ook geen extra tankje in je interieur :)
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Ik koop van Tutuur een in car bleedvalve en die wil ik aansluiten icm de cup mod.

Nu kan ik de slang tussen de acurator en de voet van de carb naar binnen brengen brengen met de bleedvalve ertussen. Maar ik heb gelezen dat dat nogal kan gaan stinken.

Nu zag ik hier ook een aantal foto`s voorbij komen waarbij er een slang van de voet van carb naar de lobster gaat en van de lobster naar de acurator. Als ik dan de valve plaats tussen de lobster en de acurator krijg ik dan dezelfde werking als met een enkele slang? De lucht voor de gasklep ruikt niet zo lijkt me.

En waar krijg ik het best m`n vacuum slang naar binnen? Ik wil ergens uitkomen bij de middenconsole.

Thanks! :beer:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Zoals ik al heb hezegd zit er een 3de aansluiting op waar de lucht weg kan. Als je daar een slangetje aan maakt kan je die gewoon naar buiten leiden...
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Weet ik, vroeg me alleen af of er verschil is tussen de verschillende setup`s en wat eventueel beter is :)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

De eerste is beter door zijn eenvoud.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Giovanni
Berichten: 387
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Iemand die weet of de onderblokken van een 5GTT en een 5 Alpine turbo hetzelfde zijn?

Ik heb namelijk een lekkage van de keerring kant vliegwiel (5GTT) en nog een oude pakkingset terug gevonden voor de alpine.
Nu als je de carter pakking bekijkt is die gelijk maar de keerring ziet er dikker uit 100x80x13 ik dacht dat deze maar 8 dik zijn. Of kan dit geen kwaad?

Thanks!
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Bij de conversie naar een alpine kop op een GTT onderblok moet je een Alpine koppakking gebruiken. Dus die is in elk geval bruikbaar op het onderblok maar of dat ook werkt voor de GTT kop?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

krukas en onderblok zijn het zelfde dus ja past gewoon de dikte van de ring maakt niets uit
Giovanni
Berichten: 387
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Thanks! en die keerring op de vliegwielzijde, kan je die ook te diep slaan zoals de kant van het distributiedeksel?
Of komt die ergens rakend met de achterkant?
Omdat de keerring die ik nu kan gebuiken5mm dikker is. :beer:
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

als je die te diep slaat komt zit je tegen de lagerkap dus dat geeft niet
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Paar vraagjes.

Ik rij nu op 0.9 bar ongeveer maar wil eigenlijk naar 1 of 1.1 gaan met de originele T2. De belangrijkste vraag is natuurlijk is dit nog een beetje betrouwbaar/heel blijft en ten tweede, moet ik dan voor een groep A carb gaan kijken of is een iets grotere sproeier monteren voldoende?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

met je t2 is 0.9 de max. hoger wil wel maar sterft vrij snel in hogere toeren en de levens duur is spannender, aangezien je boven de max werkt
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

grotere sproeier moet genoeg zijn.. maar 0.9 met een groep a heeft meer vermogen als een standaard op 1.1 vanwege de drukverlies van de carb.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Of het heel blijft hangt af van de conditie van de onderdelen en je rechtervoet ;-)
Ik zou wel voor een grA gaan, Daar is als het goed is de venturi ook uitgeboord en zit er ook een grotere verrijkingssproeier in. Mooiste is natuurlijk afstellen op een carb dag in Goes met Jo en Henk, kun je mooi zien waar de redelijk veilige grens ligt.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

had dat nou gezegd sjonnie! ik heb nog wel een nieuwe carb revisiekit liggen en evt. zelf een uitgedraaide venturi :lol:
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Ik geef wel een gil als ik het wil hebben. Ik hoef het niet morgen te hebben ofzo. Zijn nog wel een paar dingetjes die voorrang hebben. Eerst na m`n vakantie m'n paravan op laten knappen en een nette bumper monteren :)
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

FF een vraagje; Hoe bekend zijn jullie met het aquamist systeem?
Ik heb namelijk al verschillende bedrijven gemaild maar tot op heden geen reactie ontvangen... :~
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

GerryTT en norman prinsen hebben zo'n systeem op hun GT Turbo. Misschien dat zij meer informatie hebben.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

Heb het er idd op zitten. Bij mij spuit het gedestileerd water voor de gasklep in. Dit word bij mij door het kms systeem geregeld die de inlaat temp. meet. Voordeel is dat je hogere druk kunt draaien zonder pingelen. En handig als je volgas weg wil rijden na een tijdje stilgestaan te hebben. Je kunt ook methanol mee inspuiten, dit heeft norman. Nadeel is schijnbaar dat het water je blok aantast. Ik wil toch wat hogere druk gaan draaien en vind het wel een veilig idee om de kans op pingelen te verminderen.
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

Owkee bedankt Gerry, dat is een duidelijk verhaal.

Weet je toevallig ook bij wie ik dat het beste kan laten doen?
en ook niet onbelangrijk; wat het zou kosten? (F)
Plaats reactie