ACT: Algemeen Chat Topic deel 2

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Okkie

chasis nummer bij de politie na laten kijken

Steven was net eerder
Laatst gewijzigd door Okkie op di 28 apr 2009 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
tutuur
Clubsponsor

het framnr opschrijven en de politie opbellen, en anders aan de persoon voorstellen ermee naar het bureau te gaan, wil de persoon dit niet weet je genoeg :beer:
~thijs~
Contacteer:

RDW staat niets op, helaas. RDW zit 50m van me werk, kan er wel eens langs lopen

Politie kan ik ook nog proberen
Johan Hogervorst
Contacteer:

Dikke wtf hiero...

Daarstraks meegemaakt dat mensen totaal anders op je reageren als je een sportuitlaat hebt die wat meer geluid maakt als normale auto's...
Met die touran van mijn ouders kan je vlammen zonder dat iemand zich eraan ergert, als je met mijn auto rijd met wat meer geluid ben je gelijk een aso.

Mijn broertje stond een beetje duf te kijken toen ik hem kwam ophalen, bleek een leraar hem een preek tegenover de klas te hebben gegeven hoe gevaarlijk en alles ik niet was en over te hard rijden en die zooi.

Wat het dus was, de parkeerplaats van zijn school zit net na een kruising, ik trok net op bij het kruispunt dat straatje in, 1e 3000 toeren, 2e 2500 toeren en in de 3 en laten rollen (amper gas gegeven en gewoon normaal geschakeld) omdat er een fietser verderop was vlakbij het punt waar je de parkeer plaats op moest draaien.
Ik moest afslaan dus zoals ik geleerd heb laten uitrollen en erachter blijven en de fietser de ruimte geven...

Die fietser ging gelijk slingeren en om kijken en die dingen, ik rem bij en houd meer afstand.
De fietser draaide de parkeerplaats om en reed het schoolplein op, ik parkeer hem en zet mijn broertje af en rijd weer weg.

Bleek dit dus een leraar van mijn broertje te zijn, die heeft mijn broertje dus een hele preek gegeven en het arme jong was helemaal van slag.

Sommige mensen hebben echt een bord voor de kop. Uitlaat = associaal en hard rijden? Come on... 80pk, 1.4 en een renault 19 met een remus, wauw, toonbeeld van associaal en hard rijden! |:
Zeker met mijn rijstijl, ik rijd soms vlot door maar hard rijden? Ben wel gek...

Gefrustreerde bejaarde, damn, had al een hekel aan dat soort mensen met de rijles maar nu met mijn eigen auto is het helemaal erg.

Mijn moeder begon helemaal te flippen op dat mens (is al eerder wat voorgevallen kennelijk en ze (de lerares :+) heeft een hekel aan mijn broertje blijkbaar, ze is lerares van hem), en mijn vader schoot in de lach en maakte gekscherend de opmerking, ja jij wou die sjonnie sportuitlaat, die kon rennen. :+

Echt, kan me hier zo over opfokken...

Verder alles goed hier hoor, voor als mensen zich wat gaan afvragen. (0)
Steven
Car: M536

Goh welkom in de wereld, het ergste is nog wel dat je met zo'n 1.4 wel veel herrie maakt maar niet vooruitkomt, met als gevolg dat je nog extra lang van de herrie kan genieten. Dat is idd ook gewoon sjohnny (S)
Zoals we vroeger altijd zeiden, veel vroem vroem, weinig zoef zoef. Bij scooters zie je dit ook vaak.

Vroeger vond ik het ook vet, open sidepipes etc. alleen ging het dan wel vooruit, dus had je er minder last van hehe.
Vooral de politie lok je ook makkelijk uit de tent zo en ik houd nog wel eens van een confrontatie :D

Tegenwoordig rijd ik lekker met zo min mogelijk herrie rond, die Williams klinkt precies lekker. Alleen bij hoge toeren begint ie door de aanzuigslang te brullen.
Laatst gewijzigd door Steven op wo 29 apr 2009 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator
Car: MB

Hoe de kredietcrisis is begonnen:

Op een dag verscheen er een man in een dorp. Hij verklaarde eikels te
willen kopen en wilde daar één Euro per stuk voor betalen. Omdat er veel
eikenbomen in het dorp stonden, begonnen de dorpsgenoten snel eikels te verzamelen.
De man kocht een week later duizenden eikels voor een Euro per stuk.

De man verklaarde dat hij een week later zou terugkomen en twee Euro per
stuk zou betalen per eikel.

Opnieuw begonnen de dorpsgenoten eikels te verzamelen, alhoewel er veel
minder eikels over waren. De man verscheen een week later, betaalde twee
Euro per stuk en verklaarde een week later opnieuw te verschijnen en
vijf euro per eikel te betalen.

De voorraad eikels was vrijwel opgeraakt en de dorpsbewoners zetten
alles op alles om maar nieuwe eikels te vinden. Ze vonden er toch nog een paar.
De man verscheen precies op tijd een week later, betaalde vijf Euro per
eikel en verklaarde een week later terug te komen en twintig Euro per
eikel te betalen.
De dorpsbewoners konden echter geen eikels meer vinden.

Toen verscheen er een dag later een tweede man met een grote zak eikels
op zijn rug. De dorpsbewoners vroegen of ze de eikels van de man konden
kopen, maar de man vroeg er 15 Euro per stuk voor.

De dorpsbewoners verzamelden al het geld wat ze konden vinden. Al het
spaargeld wat ze hadden legden ze bij elkaar en ze kochten de grote zak
eikels.

Een week later verscheen de man echter niet meer. Ze zagen de man nooit
meer.
Ze waren al hun geld kwijt en het enige wat er achter bleef was een
grote hoeveelheid eikels.

En zo werkt de aandelenmarkt :p
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

:klop: Rustig aan m'n jong.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Tom
Moderator

@ Joopie. Moraal van het verhaal. Volgende keer geen gas lossen voor die fietser maar gewoon vol pot voorbij vlammen :grin: Meestal gaan ze dan vriendelijke handgebaren maken (0)
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

:bang: %^^&#T^ :hammer: :pompomcrazy: zo dat ben ik even kwijt.
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
-Ray-
Contacteer:

zeik niet man
Immer wieder die verdammte Holländer
Johan Hogervorst
Contacteer:

Tom schreef:@ Joopie. Moraal van het verhaal. Volgende geen gas lossen voor die fietser maar gewoon vol pot voorbij vlammen :grin: Meestal gaan ze dan vriendelijke handgebaren maken (0)
Tja idd. :P

Maar goed, merk toch dat veel mensen er toch best heftig op reageren, of een sportuitlaat die rijd minstens 40 te hard enzo, om over opmerkingen van sjonnie en nog erger te zwijgen.

Echt wat nou herrie, die paar db meer, en een klein sportief brulletje, come on... Onder de 3k hoor je bekant niks en net boven stationair komt er alleen damp uit. (0)
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Ach joh, bij mij staan ook regelmatig mensen te wapperen met de handen als ik met de 19 16V of Clio langs rijd..

Ze hebben een paar jaar geleden een 30km zone gemaakt van de hele woonwijk hier en dat werkt gewoon echt niet.. vooral niet als je elke dag 3 km door die woonwijk moet rijden voordat je op de grote weg uit komt.. dan is 50 een betere snelheid.. tevens kan dat prima en is er overzicht genoeg. door de straat waar kinderen spelen en dergelijke kan ik het me nog een keer voorstellen maar als ik met 50 of 60 langs kom achter over de weg en mensen beginnen gebaren te maken dat ik te hard rijd.. sorry hoor (S)
Hessel
Über-Spammer
Contacteer:

-Ray- schreef:zeik niet man
8)
Tim
Car: E36 M3

Terecht heren, jullie zijn een stel onbenullen!

Massaal aan de turbodiesel 8) Dan ben je al voorbij voordat ze echt iets gehoord hebben en toch ben je snel ;)

:D
Tom
Moderator

Maar ja, dan fiesten ze al hoestend en proestend in een dikke roetwolk :lol:
Tim

Nah, misschien bij dat spul van Reiner. De mijne gaat meestal volgas dus die krijgt niet de kans om roet te verzamelen (0)

Dan kunnen ze trouwens tevens niet je kenteken opschrijven :P
Robke
Car: Lexus IS250

Bij mij staan af en toe ook mensen naar hun voorhoofd te wijzen als ik aan kom rijden, misschien krijgen ze koppijn van de buitenlucht ofzo..... :lol:
Dan rij ik nog in een opabak ook trouwens. :D
tutuur
Clubsponsor

Tim schreef:Terecht heren, jullie zijn een stel onbenullen!

Massaal aan de turbodiesel 8) Dan ben je al voorbij voordat ze echt iets gehoord hebben en toch ben je snel ;)

het geluid vind ik juist de charme van een snelle auto, anders kunnen we net zo goed allemaal op electra gaan rijden (0)
veel beter dan diesel, stinkt tenminste niet zo :D
Tom
Moderator

De grootste $%#$% zijn meestal zelf ook niet heilig. Of het fiets lekker naast elkaar, of het loopt op de weg, of het rijd 30 waar je 50 mag........Daarom laat ik altijd maar lekker zwaaien :grin:
tutuur
Clubsponsor

gewoon met een :grin: terug zwaaien, weten ze meestal niet wat ze er mee aan moeten :p
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Tim schreef:Terecht heren, jullie zijn een stel onbenullen!

Ik heb ergens eens een goeie tekst over diesel gelezen. :D
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Robke
Car: Lexus IS250

En die tekst klopt nog geheel ook. :lol:
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Lichtarmatuur en type lamp
• Lichtarmaturen van voertuigen mogen voortaan alleen voorzien zijn van
het type lamp waarvoor ze zijn goedgekeurd. Zo moet in koplampen met
een code HC, HR of HCR een halogeenlamp zitten. Gasontladingslampen
("Xenonlampen") horen in armaturen met een code DC, DR of DCR.
Gasontladingslampen geven veel meer licht dan halogeenlampen. Om te
zorgen dat er geen weggebruikers door worden verblind, is het zeker
voor gasontladingslampen van belang dat zij alleen worden gebruikt in
speciaal daarvoor bestemde armaturen.

http://www.verkeerenwaterstaat.nl/Image ... 244002.pdf

Daar wordt de keuze wel overzichtelijk van. Zo eens kijken, die code is me nog niet opgevallen.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
Tim

Bleh bleh bleh :D

@ Tutuur
Ik ook hoor, heb voor dagelijks alleen een diesel en mag graag zeuren :)
Hessel
Über-Spammer
Contacteer:

Robke schreef:En die tekst klopt nog geheel ook. :lol:
yeah!!! :grin:
Johan Hogervorst
Contacteer:

Martijn schreef:Lichtarmatuur en type lamp

Daar wordt de keuze wel overzichtelijk van. Zo eens kijken, die code is me nog niet opgevallen.
Ben er zelf opzich aan de een kant ook wel voorstander van, maar aan de andere kant als je een goedgekeurde set van een fatsoenlijk merk heb zoals pilot en die dingen en je hebt het goed laten afstellen en je lichtbeeld is goed wat is dan het probleem?
Ook is het niet slecht als die imitatie chinese rotzooi eindelijk van de markt af word geknalt... Zitten goede tussen maar merendeel is echt rotzooi.

Maar goed, uiteraard is en blijft dit een heftige discussie tussen mensen zonder verstand van zaken die gelijk lopen te bleren ow xenon gevaarlijk, verbieden! Dan zouden ze drugs ook moeten verbieden, en misschien ook dan nog wel alcohol, misschien wel zelfs suiker siroop, ik noem waar wat. ;)

Ieder wel denkend mens met ene beetje verstand van zaken kan zo zeggen en bevestigen dat mits goed ingebouwd, afgesteld en als je een goede set en de juiste lampen hebt dat er niks aan de hand is.
Maar goed denken en een niet objectieve mening die niet beïnvloed is door alle media commotie en onzin, zal zoiets niet doen.

Mja, blijft een kansloze discussie, op meerdere fora's onstaan er compleet ontspoorde topics over dit onderwerp, echt te gek voor woorden.

Ik hoop dat ze die regel goed gebruiken en de wel verblinde knalblauwe niet afgestelde namaak chinese xenon troep verbieden en aanpakken. Dat is wel irritant!

Maar ik die met originele pilot xenon rijd, die goed is afgesteld, vind met ene normale witte kleur dat er helemaal niks aan de hand is. ;)
tutuur
Clubsponsor

Martijn schreef:Lichtarmatuur en type lamp

heb het al een keer eerder gepost maar blijkbaar is het niet voor iedereen overgekomen, bij deze:
Geachte heer/mevrouw,

mijn dank voor uw snelle reactie
Maar ik hoop dat u toch nog e.e.a. kan toelichten, wellicht had ik mijn vraag beter moeten formuleren.

Het lijkt mij vanzelfsprekend dat gasontladingslampen moeten voldoen aan de wettelijke eisen.
De eis dat de voertuigen (ingevoerd na 31 dec 2005) met dergelijke verlichting voorzien moeten zijn van koplampsproeiers en hoogteverstelling is eveneens bekend.

De vraag is of er iets veranderd is voor voertuigen die vr 2005 in gebruik zijn genomen n gasontladingslampen (met CE keurmerk, etc) geinstalleerd hebben, zonder koplampsproeiers.
Met andere woorden, of er iets verandert voor autoeigenaren die in hun oudere auto een vervangingsset hebben laten plaatsen (aftermarketset), die wel een hoogteverstelling hebben (elektrisch of manueel gestuurd) maar geen koplampsproeiinstallatie.
Kunt u hier duidelijkheid over geven?

voorbeeld 1: een Peugeot 205 van oktober 1997, in 2003 van eigenaar gewisseld en ondertussen uitgerust met een wettelijk goedgekeurde en correct geinstalleerde bi-xenon vervangingsset)
voorbeeld 2: een Seat Leon van februari 2005, eveneens uitgerust met een wettelijk goedgekeurde H1 en H7 xenon vervangingsset.

En aangezien 1 mei al redelijk dichtbij is, wanneer verwacht uw instelling dat de nieuwe APK regels online zijn? Het zou vervelend zijn om pas tijdens een keuring achter de nieuwe wetgeving te moeten komen.

Met vriendelijke groet

Henk Kok
Eindhoven

En dit was het definitieve antwoord:

Geachte heer Kok,

In reactie op uw e-mail bericht ik u het volgende.

Voor voertuigen in gebruik genomen voor 31-12-2006 veranderd er niets.

Aangezien de RDW er naar streeft om actuele informatie te verstrekken zal de nieuwe regelgeving APK pas op 1 mei digitaal online na te lezen zijn.
De erkenningshouders zijn al voorzien van de nieuwe APK boeken en de cd-rom wordt rond de 17de verstuurd.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben genformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Mee eens. Maar mijn posting betreft de verkeersregels, niet de APK-regels. Dus voor de APK in orde, maar volgens de verkeersregels niet.

Spijtig (not) Enne, CE-keurmerk op xenon? Dat zal bij veel sets niet zo zijn.
tutuur
Clubsponsor

lijkt mij toch dat apk regels wel overeen moeten stemmen met verkeersregels.....

zou toch beetje lullig zijn als je met bepaald profiel door de apk word gelaten, naar huis rijd en dan een bekeuring krijgt :wink:

kijk dingen die niet in de apk regels opgenomen zijn maar wel verboden zijn is een ander verhaal :wink:

vind trouwens dat ze dan ook beter op moeten letten op normale slecht afgestelde lampen want daar heb je net zo veel last van!!!
Johan Hogervorst
Contacteer:

Martijn schreef:Mee eens. Maar mijn posting betreft de verkeersregels, niet de APK-regels. Dus voor de APK in orde, maar volgens de verkeersregels niet.

Spijtig (not) Enne, CE-keurmerk op xenon? Dat zal bij veel sets niet zo zijn.
Dat is juist goed vind ik, ben je af van die chinese imitatie rotzooi die wel voor veel strooi licht zorgen.

Bv een echte set van Pilot heeft de keurmerken er op zitten dus daar zal je niet veel problemen mee hebben!
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

tutuur schreef:lijkt mij toch dat apk regels wel overeen moeten stemmen met verkeersregels.....
Dus niet. Zie ook een katalysator: aanwezigheid is geen keuringseis (uitstoot wel!), maar een bekeuring van de douane kan je er wel degelijk voor krijgen.

Van mij mogen al die hoogtezonnen eruit. Net als met 100W-halogeenlicht: geeft een bak licht, maar ronduit asociaal. Het standaard xenon in m'n Laguna is minder fel. Als de after-market spullen dat ook zouden zijn: no problemo.
tutuur
Clubsponsor

aanwezigheid van katalysator bij apk is toch zeker wel verplicht!!!

edit:gecopieerd van ander forum:

Op grond van de artikelen 5.1.1 in conbinatie met punt 12 van het voertuigenreglement kan tegen het rijden zonder katalysator worden opgetreden, mits deze voldoet aan de wettelijk gestelde eis.
Dit houd in: Wanneer je katalysator is verwijderd en je staande wordt gehouden door politie je voertuig in beslag kan worden genomen op grond van deze artikelen. Je motorvoertuig voldoet namelijk niet aan de permanente eisen. Je kenteken wordt ingevorderd en je hebt vervolgens vier weken de tijd om de aanpassing teniet te doen, ofwel je kat moet er weer onder. Waneer je niet kan voldoen aan het gestelde termijn betekend dit dat je kenteken wordt opgestuurd naar de RDW en je motorvoertuig opnieuw bij de RDW moet worden gekeurd.

Een ander verhaal wordt het als je motorvoertuig voor de APK moet komen.
Normaal gesproken staat er een code op je kenteken. De keurmeester kan aan de hand van deze code zien of je motorvoertuig moet voldoen aan de katalysatorplicht. (millieuplicht) En dit is altijd te controleren.
Alle nieuwe auto's die na 01-01-1993 in gebruik zijn genomen moeten voorzien zijn van een geregelde katalysator. Deze voldoen zonder meer aan de strengste uitlaatgasnormen. Een afzonderlijke codering op het kenteken hoeft niet worden toegepast.

De codes.
Waneer de volgende codes op je kenteken staan moet je voldoen aan de permanete eis. (dus ook bij een APK)

K6 - schoon met katalysator, al dan niet geregeld.
K9 - schoon met ongeregelde katalysator.
U9 - schoon met lambdasonde (geregekde katalysator).
E2 - schoon met lambdasonde (geregelde katalysator)

Motorvoertuigen van vóór 1993, waarvan het kenteken is voorzien van één dezer codes moeten dus ook voldoen aan de verplichting van het hebben van een katalysator.

In tegenstelling tot wat Bartje hier boven schrijft moet je auto wel aan de verplichting voldoen want het staat immers op je kentekenbewijs. Voldoet je niet aan deze verplichting dan is dit in strijd met de gestelde permanente eis en kan je kenteken (bij ernstige zaken je motorrijtuig) worden ingevorderd totdat deze weer voldoet aan de gestelde permanente eis. (max vier weken)
Tim

Kwam iemand hier niet zonder kat gewoon door de keuring?
tutuur
Clubsponsor

ben zelfs een keer zonder auto door de keuring gekomen :wink: ligt er net aan waar je hem te keuren laat he :p
Johan Hogervorst
Contacteer:

Haha dat is wel heel erg, maar goed, apk is ook flut.

De mijne is met rotte remmen voor door de keuring heen gekomen, tja hoe gek wil je het maken?

Bedankt trouwens dat ik je stukje tekst mocht lenen, gelijk weer een halve rel op een ander forum. :P
Gesloten