[Clio 1.8 16V] Arco's "La Salope Noire" VERKOCHT

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

clio rs fusees? die hebben toch grotere gaten tbv bevestiging schokdemper?

ik ze zou mooi niet schilderen :smile:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

montage punten naar de schokbreker is breder, ik hoop dat je een aangepaste fusee hebt? anders gaan je clio1 schokdempers niet passen. ik zou de klauwen ook niet spuiten, dat is voor brembo wannebees
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Mwoah... zwarte remklauwen hebben wel iets ... en tja ze worden vanzelf eigenlijk ook wel zwart ... :lol:

Grotere gaten in het fusee ?? Is dat zo ?? :wink:
Artikelnummer voor de bouten zijn anders ja...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Gaten zijn groter, en ze zijn breder ja (4mm). Je kunt ze laten affrezen, en een bus in het boutgat laten plaatsen.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Laat even weten of het gaat met die hrc! Verder een mooie aanpassing die remmen (Y)
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

:lol: arco , zeg nou gewoon dat je geen rs fusees gebruikt ;)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

als ik zo die foto;s zie, dan zijn dat niet eens rs remklauwen?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Steven(stk) schreef::lol: arco , zeg nou gewoon dat je geen rs fusees gebruikt ;)
Tja... daar worden ze wel voor gebruikt ... :p
Martijn Kool schreef:als ik zo die foto;s zie, dan zijn dat niet eens rs remklauwen?
Zijn gewoon remklauwen die Renault op de Clio II Phase I & II RS gebruikt. (Artikelnummer 7701205832 / 833 vlgns Dialogys :wink: )
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

geweldig dit :lol: :D
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Toelichting? :smile:
heine hut
Berichten: 470
Lid geworden op: zo 12 sep 2004 8:50
Locatie: Donkerbroek FR.
Contacteer:

ik weet het :lol:
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

hmm ik zie nu dat je de oude klauwen ernaast hebt liggen en dat je idd wel rs klauwen hebt. ik ben wel benieuwd hoe je er mee test hebt gereden? je hebt dus aangepaste fusees zodat je schokdempers passen?

waarom moet dat nu weer zo wazig, ik begrijp er geen reet meer van.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Martijn, het zijn beide de grotere "RS"-klauwen. :wink:

Om je de waarheid te zeggen heb ik het nog niet gemonteerd. (F)
Had ik wel kunnen doen aangezien ik de fusee's heb liggen en een setje losse schokdempers van de Clio ... maar totaal vergeten omdat de linker torsiestaaf niet losging ... :gun:

Ikzelf ben niet op het idee gekomen, maar te horen gekregen.
(En eigenlijk ook best wel logisch als je het weet. Renault maakt gewoon een hoop opdezelfde basis. )
Er hoeft niets aan het fusee aangepast te worden. Dat is het mooie.
... schreef:Mag ik jou advies geven ?

Fusee's .... van een ..... . Je hoeft niks aan te passen en de schijven en blokken zijn dezelfde als van de RS. Het grote voordeel, je hoeft van het fusee niks af te frezen om de veerpoten te laten passen. Plug & play !

.....

succes :wink:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ja en nu? nu wordt er nog niet verteld welke fusees je dan moet hebben.

megane in elk geval niet, die heeft ook grotere gaten.

waarom moeten dit soort dingen altijd zo geheimzinnig (N)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

hij gaat maandag passen en dan geeft ie het wel vrij. Deal ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Loop niet zo te miepen man ... (F)

Baal er zelf ook van dat ik niet heb kunnen passen... Ik ga alleen af op een goed geinformeerde bron ... maar zo op het oog zou het moeten passen.

En grotere gaten ? Dan koop je grotere bouten ... (I)
(artikel 77 03 002 835 M6x100-23 volgens Dialogys)
Tapse boor in je veerpoot zetten en dat probleem is ook opgelost. (Y)

Mij gaat het er gewoon om om te kijken wat er nu wel of niet mogelijk is zonder moeilijk te doen en in mijn ogen (te)veel geld uit te geven aan "RS"-remmen terwijl je eigenlijk redelijk standaard spullen kan gebruiken voor leuk geld.

(wil je meteen Plug & Play, Heine heeft nog wat moois in de aanbieding (Y) )
Laatst gewijzigd door Arco op za 30 okt 2010 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

welke fusees pak je dan?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Maandag Martijn. (F)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ik ben benieuwd
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Ja, die RS remmen zitten bijna overal onder.... :lol:


RENAULT Clio rs 2.0 16v.
RENAULT Clio rs 2.0 16v. 124kw
RENAULT Clio 2.0 16v. 124kw
RENAULT Clio 2.0 16v.sport 132kw
RENAULT Meg.scenic 1.4 55kw
RENAULT Meg.scenic 1.6 55kw
RENAULT Meg.scenic 1.6e 66kw
RENAULT Meg.scenic 1.6 16v. 79kw
RENAULT Meg.scenic 1.9 d 47kw
RENAULT Meg.scenic 1.9 dti 72kw
RENAULT Megane 1.6 16v. 79kw
RENAULT Megane 1.6 16v. 79kw
RENAULT Megane 1.8 16v. 85kw
RENAULT Megane 2.0s 16v. 108kw
RENAULT Megane 1.9 dti 59kw
RENAULT Megane 1.9 dti 59kw
RENAULT Megane 1.9 dti 72kw
RENAULT Megane 1.9 dci 75kw
RENAULT Meg.coupe 1.4 16v. 70kw
RENAULT Meg.coupe 1.6 16v. 79kw
RENAULT Meg.coupe 1.6 16v. 79kw
RENAULT Meg.coupe 2.0 ide 103kw
RENAULT Meg.coupe 2.0 ide 103kw
RENAULT Meg.coupe 1.9 dti 72kw
RENAULT Meg.coupe 1.9 dci 75kw
RENAULT Megane clas.1.4 16v.70kw
RENAULT Megane clas.1.4 16v.70kw
RENAULT Megane clas.1.6 16v.79kw
RENAULT Megane clas.1.6 16v.79kw
RENAULT Megane clas.1.8 16v.85kw
RENAULT Megane clas.1.9 dti 59kw
RENAULT Megane clas.1.9 dti 72kw
RENAULT Megane clas.1.9 dci 75kw
RENAULT Meg.cabrio 1.4 16v. 70kw
RENAULT Meg.cabrio 1.6 16v. 79kw
RENAULT Meg.cabrio 1.6 16v. 79kw
RENAULT Meg.cabrio 2.0 ide 103kw
RENAULT Meg.cabrio 2.0 ide 103kw
RENAULT Meg.cabrio 2.0 ide 103kw
RENAULT Megane br.1.6 16v. 79kw
RENAULT Megane br.1.6 16v. 79kw
RENAULT Megane br.1.8 16v. 85kw
RENAULT Megane br.1.9 dti 59kw
RENAULT Megane br.1.9 dti 59kw
RENAULT Megane br.1.9 dti 72kw
RENAULT Megane br.1.9 dci 75kw
RENAULT Scenic 1.4 16v. 70kw
RENAULT Scenic 1.4 16v. 70kw
RENAULT Scenic 1.6 16v. 79kw
RENAULT Scenic 1.6 16v. 79kw
RENAULT Scenic 1.8 16v. 85kw
RENAULT Scenic 2.0 16v. 103kw
RENAULT Scenic 2.0 16v. 103kw
RENAULT Scenic rx4 2.0 16v.103kw
RENAULT Scenic 1.9 d 47kw
RENAULT Scenic 1.9 dti 59kw
RENAULT Scenic 1.9 dti 72kw
RENAULT Scenic 1.9 dci 75kw
RENAULT Scenic rx4 1.9 dci 75kw
RENAULT Laguna 1.8 16v. 88kw
RENAULT Laguna 1.9 dci 79kw
RENAULT Laguna br.2.0 8v. 83kw
RENAULT Laguna br.3.0 24v. 140kw
RENAULT Laguna br.1.9 dci 79kw
RENAULT Safrane 2.0 16v. 100kw
RENAULT Safrane 2.5 20v. 121kw
RENAULT Safrane 3.0 24v.V6 140kw

:smile:


'T zal vast en zeker van een Megane zijn... :p
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Je vergeet de Espace III Florus ... 8)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

standaard zitten er 12mm bouten door de schokbreker en bij de megane's etc 14mm. Ik zou de gaten wel in een kolomboor doorboren ipv met het handje. Als je een boor 14 meebrengt kan het hier ook.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Arco schreef:Loop niet zo te miepen man ... (F)

Baal er zelf ook van dat ik niet heb kunnen passen... Ik ga alleen af op een goed geinformeerde bron ... maar zo op het oog zou het moeten passen.

En grotere gaten ? Dan koop je grotere bouten ... (I)
(artikel 77 03 002 835 M6x100-23 volgens Dialogys)
Tapse boor in je veerpoot zetten en dat probleem is ook opgelost. (Y)

Mij gaat het er gewoon om om te kijken wat er nu wel of niet mogelijk is zonder moeilijk te doen en in mijn ogen (te)veel geld uit te geven aan "RS"-remmen terwijl je eigenlijk redelijk standaard spullen kan gebruiken voor leuk geld.

(wil je meteen Plug & Play, Heine heeft nog wat moois in de aanbieding (Y) )
mysterie ontrafeld :p Heb hier ook allerlei van dat spul liggen ondertussen, ligt overal voor het oprapen :D Arco, je bron heeft gelijk, hier waren we al best een tijd mee bezig (Y) :)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

(Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

:lol: dit topic is wel geweldig

Ook effe wat opgeklaard met JP ivm de 260 van de megane 2.0 16v ;)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:smile:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Goed, ik wou niks inbrengen in deze hele situatie tot ik 100% zeker was van hetgeen ik ging zeggen. Een "mysterie" zou ik het niet noemen maar toch was zowel ik, als JP, verbaasd over de reacties in dit topic. Hier is dus het verhaal:

Net voor de vakantie (juli) moest ik nieuwe schijven, blokken en toplagers op de daily. Helaas waren bij mijn vaste leverancier geen blokken op voorraad waardoor ik dus naar de dealer moest voor een set blokken. Toen ik die kreeg, en bijna 100€ lichter was, vond ik de beschrijving op de doos nogal "verdacht". Aangezien ik nog diverse sets RS klauwen liggen had ben ik gaan meten en ja hoor...dit was het gewoon. Niet frezen, geen adaptors, geen geklooi ! Het enige minpuntje zoals hier al aangehaald, het zijn 14 mm aansluitingen ipv 12 mm. Als het dat maar is ... :grin:

Over welk type gaat het nu eigenlijk ? Geen megane 2.0 16v zoals sommigen bij hoog en laag beweren want deze gebruiken een bredere fusee aansluiting alsook een 260 mm schijf.

Het gaat over een megane 1 1.6 16v ph2 en deze gebruikt een 280 schijf icm de rs klauwen en een fusee dat je zo onder een 16v veerpoot knalt.

nummertje van de blokken: 77 01 209 380

En nu allemaal naar de sloop hollen :lol:
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

sloop die cabrio van mijn zusje wel :smile:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Hmmm interessant. Heb nu een big brake kit maar wel met gt klauwen. Dan kan ik dus ook voor niet al te duur naar een rs remmenset :smile:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Niet te vroeg juichen ... ben ik bang ...

Iets klopt er niet ... (denk ik).

De fusee's van de Clio II Phase I RS hebben hetzelfde onderdeelnummer als van de Megane I Phase II 1.6 16V zag ik gister op Dialogys ...

Nu net even wezen passen op 4 fuseestukken die ik hier heb liggen .... op alle 4 passen de veerpoten van een Clio 16V NIET ... :( :-(
Ze zijn allemaal die 4 mm te dik t.o.v. de Clio 16V veerpoten (zoals JP als zei).

Dus toch maar affrezen en busjes in plaatsen ... Of heb ik toch de verkeerde fusee's ?? (heb er 2 zelf onder een Megane 1.6 16V Phase II 5-drs Hatchback gehaald)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

tutuur schreef:Hmmm interessant. Heb nu een big brake kit maar wel met gt klauwen. Dan kan ik dus ook voor niet al te duur naar een rs remmenset :smile:
Mwoah .. duur.

2x wiellagers a 55 euro per stuk
2x fuseekogels a 25 euro per stuk
setje goede remblokken a 75 euro
setje remschijven a 90 euro per 2

maakt : 325 + dan nog de aanschaf van fusee en remklauwen ...

Heine heeft voor wellicht iets minder een zelfde set maar dan met bracket kant & klaar liggen (incl. fusee, remklauwen, schijven, blokken, lagers).

(I)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Dat zijn dezelfde als ik heb lijkt het.

Bouten zijn i.i.d. 14mm ipv 12mm van de Clio 16V. En optisch lijkt ook jouw fuseestuk dikker dan van een 16V ...
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Let op: [img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 4klein.jpg[/img]
Bij de 2.0 16V megane 1(en ik denk ook de Clio RS) zit het gat voor de onderste kogel ongeveer 10 mm verder naar binnen, waardoor het fussee 10mm verder naar buiten komt.
Wat betreft de Megane 1 (1996-1999) t.o.v. R19 16V: De wielen hebben echter ET44 en dat compenseert dat weer. Zodoende blijft de spoorbreedte hetzelfde. Ook bovenaan bij de schokbrekers staan de gaten 10mm verder naar buiten als bij een R19 16V. Waarschijnlijk zijn de aandrijfassen ook 10mm langer. Ik heb begrepen dat de megane 1 is gebouwd op het zelfde chassis als een R19 vandaar dat ik daar mee vergelijk.
De gaten van dit fussee zijn 14mm, de dikte is 26mm en de steek is 60mm

Ik heb nog een fussee van Ronald liggen en dan zie je duidelijk dat het onderste gat voor de kogel verder naar buiten staat. Dit fussee is van een 19 16V (identiek aan clio 1) De gaten van dit fussee zijn 12mm, de dikte is 22mm
[img]http://i173.photobucket.com/albums/w77/ ... 7klein.jpg[/img]
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

xx
Gesloten