ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Tim_Coupe schreef:
Jacco Osté schreef:
Tim_Coupe schreef:
WouterW schreef:Je moet een GTT eigenlijk ook erbij hebben
Dat is het probleem gelukkig niet, voor de dagelijkse kilometers rij ik een Peugeot 207, ook leuk maar langs niet zo leuk als een GTT :D
Wat voor type? :)

Heb er ook 1 besteld, maar ding laat nogal op zich wachten :~
207 is een 1.6 16V HDi 90 cool 'n Blue. Leuk wagentje en bluetooth carkit werkt ideaal! :) Ook een leuke optie is het airco gekoelde dashbord kastje!
Ipv van HDi staat er bij mij een T :D
Bluetooth carkit is 1 van de 4 opties die ik nog kon kiezen ;)
Airco gekoeld dashboard zit er standaard in (Y)


Maar wat Steven zegt, ik rij regelmatig op de Nurburgring. Het moet wel geschikt zijn om langere tijd hoge toeren te rijden...

GTT vind ik leuker als een Clio maar wat is nou de beste keus (I)
Beiden? :beer:

Een clio doet mij helemaal niets, dus ik mag hier niet over oordelen :wink:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

-jo- schreef:custom rad's rules
Dat word bij mij ook wel een van de eerst volgende upgrade's
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik had ook een custom, maar vond em ooknie echt super. Diezhellrad is een simpele upgrade bij een frontmount, al ist nognie echt ideaal.

Paz, laat anders je IC verlassen man.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

nou afgelopen dynodag heeft die van mij op het warmste ogenblik van de dag meer dan een uur staan knallen op de bank. Maximale temp. was 82°. Doe mij maar een berekent, custom apparaatje. Helemaal akkoord, je betaald ervoor maar je hebt ook wat.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik heb het specifiek over een GT Jo, daar heb je gewoon beperkte ruimte...
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Steven schreef:Ik had ook een custom, maar vond em ooknie echt super. Diezhellrad is een simpele upgrade bij een frontmount, al ist nognie echt ideaal.

Paz, laat anders je IC verlassen man.

Verlassen zal ik zoweiso moeten doen, omdat de aansluitingen van de IC nu kort langs de radiator zitten. Zal nog wel eens kijken wat er dan in komt maar waarschijnlijk een custom. Breder en iets dikker met een dunne spal ventilator.
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ik had dus een hele grofmazige 'custom', zorg idd gewoon dat je een enorm dik fijnmazig koperen deel hebt. Prijs zal wel snel tussen de €200-250 liggen.

En maak wat luchtgeleidingskappen..
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Hier in de buurt zit een bedrijf wat rad's maakt, heb daar al eens gekeken wat er kon. De man daar had het idd ook over een fijn mazig koelblok. Dit zou met een iets groter en dikker koelblok wel een flinke verbetering moeten zijn lijkt me.
R5GTT. Drive it like you stole it
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

760€ incl 12" spal voor en 8" achter
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Weet iemand of de kachelunit (dashboard) uit een express hetzelfde is als die van een 5 (GTT)????
Laatst gewijzigd door Wouter op zo 18 mei 2008 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

dat zeg je "express" ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

jaja 8)

Goed opgelet Ray
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Ronnie B.
Berichten: 3054
Lid geworden op: zo 6 jun 2004 20:23
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ivo van Achthoven schreef:Staat een aardig nette PH I te koop trouwens...., ik ken deze auto ook aardig, ooit nog eens bezig geweest in te ruilen.
Mevr. heeft deze 5 nieuw gekocht...., en is pas ingeruild voor een nieuwe Alfa GT....

[img]http://www.autotrack.nl/car-img/of01/s0 ... 190913.jpg[/img]

[img]http://www.autotrack.nl/car-img/of02/s0 ... 190913.jpg[/img]

klik

Wie....... :wink:
leuk ding vorig jaar kwam ik hem een keer tegen.
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Ook nog een originele :) ( einddemper is ook vervangen voor origineel :) )

[img]http://img513.imageshack.us/img513/9905/dsc3187hm4.jpg[/img]
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

WouterW schreef:Weet iemand of de kachelunit (dashboard) uit een express hetzelfde is als die van een 5 (GTT)????
Weet iemand dit????
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Wat bedoel je met kachelunit? De bedieningsknoppen?
5 GT Turbo '88 GT5
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Bediening is wel het zelfde dacht ik zo, maar of de rest ook gelijk is?
R5GTT. Drive it like you stole it
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

tenzij je een van de eerste expressen hebt met van die schuifknoppen :D
Immer wieder die verdammte Holländer
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Ik heb een wat nieuwere express en daar is het hetzelfde als een 5. :)
5 GT Turbo '88 GT5
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ik dacht juist dat de latere expressen betere kachel units hadden dan een willekeurige 5
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

ja bedoel die draaiknoppen, ik laat em wel overkomen dan kijk ik wel of het goed zit. :)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Abel schreef:ik dacht juist dat de latere expressen betere kachel units hadden dan een willekeurige 5
Zo'n losse 'hooiblazer' op de plek van de krik?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

he? geen idee idergeval niet zo'n dom fannetje meer idd
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Abel schreef:ik dacht juist dat de latere expressen betere kachel units hadden dan een willekeurige 5
Expresse is toch langer gemaakt dan de 5, ik denk dat je een expresse pakt van het zelfde bouwjaar als de gtt waar je het voor nodig hebt dat het dan wel moet gaan.
R5GTT. Drive it like you stole it
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

de clou is dat je misschien beter kan ;) dag lawaai fan :bye:
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

weet iemand wat dat blokje waar de plus kabel voor de benzinepomp vooriets is? staat het merk bosch op?
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

relais voor reserve tank pomp
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Danny van Duren schreef:weet iemand wat dat blokje waar de plus kabel voor de benzinepomp vooriets is? staat het merk bosch op?
hmmz de tekst mist half |:

wat ik bedoelde is als ik onder de wagen sta en richting benzinepomp kijk en de pluskabel 10cm volg krijg ik 1 of ander blokje van het merk bosch?

waar dient dit voor?
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Abel schreef:relais voor reserve tank pomp
zit die erook op nog nooit opgevallen
Duupke (Ronald)
Berichten: 4602
Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
Contacteer:

-Ray- schreef:tenzij je een van de eerste expressen hebt met van die schuifknoppen :D
Ik had een Express van '97, die was ook nog gewoon met die 2 schuifjes en 1 schakelaar. Het cockpitje was zelfs van een oer 5.

Een Express heeft bij mijn weten nooit draaiknoppen gehad voor de kachelbediening.
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

Heeft iemand nog tips waar ik een fatsoenlijk catch tankje voor mijn carter ontluchting kan vinden ?

Ik kom alleen maar tankjes van 100 euro tegen, dat vind ik een beetje enthiousast voor een tankje...
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Idd, je ziet vaak ook redbull blikjes ofzo :)

Of een stevig glazen potje, bedenk iets leuks. Echt heet wordt het niet en olie is niet erg agressief, dus in principe kan alles.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Of een mooi blikken flesje, kost ook bijna niks
Of een tweedehands, ik had er een voor 40 euro (Y)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

kheb er 1 weggegeven, zooi is het, geef mij maar het cola blikje.
Plaats reactie