Jiggy's Mustang Shelby GT (R5 GTT EVO jaren geleden exit)

Vertel hier alles over je project.
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

ja goede vraag eigenlijk....
Ik twijfel tussen ze gewoon te slijpen of mezelf die tijd te besparen en er gewoon nieuwe in te gooien

grtz Jiggy
Gerard race GT
Berichten: 537
Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
Locatie: Veendam

nieuwe kleppen moet je ook inslijpen anders dichten ze niet goed af, zie ook mijn antwoord op CC.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Nou eindelijk eens wat pics, de kop (en toebehoren) en de turbo liggen eraf. De turbo is in niet al te beste staat meer aangezien er wat bramen op de schoepen zitten, benieuwd hoe dit is gebeurd. Hij komt uit 92 zagen we staan dus als hij het zo lang heeft volgehouden is dat niet verkeerd. Er is ook nogal wat verticale speling.

Verder nog niks geks tegengekomen, beetje vuile kleppen maar dat komt wel goed aangezien we de boel natuurlijk helemaal gaan aanpakken. (Heb ook het setje wat je zei besteld gerard, altijd handig :worship: )

Viel ons ook op dat er koelvloeistof gebruikt wordt om de inlaatmanifold te 'koelen'. Denk dat we dat bij het nieuwe spruitstuk ook gaan veranderen.

[img]http://img488.imageshack.us/img488/6927/dsc025160ql.jpg[/img]

[img]http://img488.imageshack.us/img488/7663/dsc025186mg.jpg[/img]

[img]http://img488.imageshack.us/img488/2143/dsc025200di.jpg[/img]

[img]http://img340.imageshack.us/img340/7075/dsc025264bu.jpg[/img]

Binnenkort meer.

Grtz
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Maar weer ff een update.

Weinig verhaal verder momenteel, kop eraf gehaald, morgen schoonmaken en dan wordt het nadenken en klussen :cool:
Het vermoeden dat de klepseals niet meer helemaal jofel waren is goed te zien. Verder viel het eigenlijk allemaal niet tegen , ziet er momenteel allemaal grotendeels prima uit verder :)

[img]http://img54.imageshack.us/img54/254/dsc026852mv.jpg[/img]

[img]http://img227.imageshack.us/img227/6431/dsc026886zm.jpg[/img]

[img]http://img54.imageshack.us/img54/5305/dsc026910te.jpg[/img]

[img]http://img455.imageshack.us/img455/2369/dsc026955ae.jpg[/img]

[img]http://img296.imageshack.us/img296/7712/dsc026964wn.jpg[/img]

[img]http://img455.imageshack.us/img455/8776/dsc027002fg.jpg[/img]

grtz Jiggy
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Zo, update

Zijaanzicht van t spruitstuk ,ook te zien dat t koelvloeistof reservoir naar achter t schutbord is verplaatst en de ontsteking ook.
[img]http://img343.imageshack.us/img343/467/ ... uk1uc6.jpg[/img]

Dat metalen blokje aan de linkerkant van de foto is een mooie (althans, vond ik :D) oplossing om van binnenuit de druk te verstellen. Carterontluchting zit er ook op.
[img]http://img343.imageshack.us/img343/7544 ... uk2ql5.jpg[/img]

Kleppendeksel in kleur met biesheuvel bestikkering uiteraard, het nodige aan kabels vervangen door Samco en Magnecor bougiekabels zitten er ook op.
[img]http://img401.imageshack.us/img401/736/ ... uk3xi5.jpg[/img]

Binnenkort de nieuwe gaskabel erop, de turbo en dan mag er nog even geklooid worden voor de nieuwe uitlaat :) Als alles loopt zetten we de groep A carburateur er pas op.
Spruitstuk zit al helemaal in de heatwrap dus eigenlijk zien jullie nog geen fuck :twisted:
Ik ben zeer tevreden met het resultaat tot nu toe.

grtz jiggy
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ziet er wel leuk uit alleen die slangen door je schutbord daar zou ik iets omheen maken .
die slijten/snijden nu zo kapot.
stuk tuinslang of oude rubber koelwaterslang er omheen doet wonderen.
succes!
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

mark 5t schreef:ziet er wel leuk uit alleen die slangen door je schutbord daar zou ik iets omheen maken .
die slijten/snijden nu zo kapot.
stuk tuinslang of oude rubber koelwaterslang er omheen doet wonderen.
succes!
Stuk stevig krimpkous (liefst met lijm) (y)
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

we hebben daar speciale rubberen strips voor dus dat komt wel goed ;)
Dat soort dingen doe ik op het laatst, niet voordat alles allemaal op zn plek zit en ik zeker weet dat t niet weer allemaal los moet etc

grtzx Jiggy
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Een rubber doorvoertule in het schutbordgat prakken.
rev it like a rental
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Waarom heb je de overdruk sensor niet gelijk weg gelaten,je wilt toch zoiezo met hogere druk gaan rijden? :wink:
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Florus schreef:Waarom heb je de overdruk sensor niet gelijk weg gelaten,je wilt toch zoiezo met hogere druk gaan rijden? :wink:
Is toch gewoon een keurige beveiliging? Waarom zou je dat ding uberhaupt weglaten,
rev it like a rental
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Florus schreef:Waarom heb je de overdruk sensor niet gelijk weg gelaten,je wilt toch zoiezo met hogere druk gaan rijden? :wink:
Ik zie geen rede in om hem helemaal weg te laten?

grtz jiggy
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Weet niet pcies op wat voor druk hij gaat werken,maar lijkt me niet fijn als je flink op het gas zit,en hij je ontsteking eventjes onderbreekt :~
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Gewoon afstellen op de juiste druk.
rev it like a rental
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Helemaal open draaien dus..............
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Florus schreef:Helemaal open draaien dus..............
Ik begin te twijfelen, waar zit het overdrukventiel waar jullie het over hebben precies?
Ik kan me eigenlijk niet echt herinneren dat ik m tegen ben gekomen.

grtz Jiggy
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

JiggyMF schreef:
Florus schreef:Helemaal open draaien dus..............
Ik begin te twijfelen, waar zit het overdrukventiel waar jullie het over hebben precies?
Ik kan me eigenlijk niet echt herinneren dat ik m tegen ben gekomen.

grtz Jiggy
:lol: Nou, je bent hem zeker te weten tegen gekomen :p

[img]http://img343.imageshack.us/img343/467/ ... uk1uc6.jpg[/img]


Je hebt hem hier tussen je IC slangen gemonteerd.


Anyway,merendeel gooit dat ding eraf, vandaar dat ik het eigenlijk vroeg :wink:
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

:lol:
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

wehehe dank :D
Moeten we nog eens naar kijken, geloof niet dat we daar al serieus naar gekeken hebben (behalve dat t er op zat en we t weer op de IC buis hebben bevestigd)

grtz Jiggy
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Turbo zit er inmiddels ook op.
Nou nog de nieuwe sidepipe maken, A/F meter aansluiten, boostcontroller monteren en de olie temp en drurbodrukmeter aansluiten, group A carb testen/afstellen etc.
Moet alleen ergens nog een actuator vandaan vissen (t3?), durf /wil mn oude niet over te zetten.

[img]http://img134.imageshack.us/img134/7982/dsc03040gl8.jpg[/img]

[img]http://img235.imageshack.us/img235/2931/dsc03041gk6.jpg[/img]

[img]http://img235.imageshack.us/img235/5544/dsc03042ql9.jpg[/img]

grtz Jiggy
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Zit alleen nog ff met de turbo,
Kan ik het beste met de koelvloeistof erop rijden, of kunnen we dat beter afdoppen? Volgens mij heeft dat toch alleen maar nut voor de levensduur van de turbo bij het afkoelen (dus als ik gewoon netjes elke keer dat ding laat pruttelen als ik 'getrapt' heb is t toch ook prima?).
Volgens mij scheelt dat namelijk nogal in koelingsrendement voor de rest van het blok.

grtz Jiggy
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

hoe dat percies zit weet ik ook niet, maar heb ook wel al eens gehoort dat het voor de koeling van je motor beter zou zijn. maar denk toch dat ik em lekker laat zitten op de turbo
R5GTT. Drive it like you stole it
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Vanavond 1e keer poging tot starten als t goed is :)

grtz Jiggy
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

wat is dat blokje met die drie aansluitingen tegen je schutbord aan thv de lobster?
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

JiggyMF schreef:Dat metalen blokje aan de linkerkant van de foto is een mooie (althans, vond ik :D) oplossing om van binnenuit de druk te verstellen. Carterontluchting zit er ook op.
[img]http://img343.imageshack.us/img343/7544 ... uk2ql5.jpg[/img]
:beer: :D
R 5 Convertible Rulezz
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Haas schreef:wat is dat blokje met die drie aansluitingen tegen je schutbord aan thv de lobster?
Is een verdeelblok.
geloof dat we er slang spruitstuk, turbodrukmeter, boostcontroller en BOV op hebben aangesloten.

grtz Jiggy
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Het was natuurlijk te mooi om waar te zijn dat er nog geen tegenslagen waren.
We krijgen hem niet gestart.

De bougies geven alle 4 vonk (blauw), de vonk is naar mijn mening niet al te sterk want hij knettert niet, maargoed er is vonk.

De brandstof komt in ieder geval tot in de carburateur want we zien het zitten op de gasklep als we de lobster eraf halen.

De bougies zijn niet 'nat', dus het lijkt erop dat de brandstof er niet komt (als de vonk te zwak zou zijn oid, zouden de bougies volgens mij nat zijn).

We zijn de meeste draden/kabels nagelopen en kunnen niets ontdekken wat we evt verkeerd hebben aangesloten.

Iemand enig idee?

grtz Jiggy
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

mischien stomme vragen, maar zoiets zit vaak in een kleinigheidje

bougie kabels op juist volgorde, kleppen goed gestelt. draden van en naar ontsteking goed??
R5GTT. Drive it like you stole it
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

paz-maniac schreef:mischien stomme vragen, maar zoiets zit vaak in een kleinigheidje

bougie kabels op juist volgorde, kleppen goed gestelt. draden van en naar ontsteking goed??
Dat is het probleem wss ook, dat het een kleinigheidje is :D

bougiekabels zitten als t goed is goed, kleppen zijn goed gestelt (hebben we zelf gedaan), draden van en naar de ontsteking hebben we ook nagelopen en die zouden ook goed moeten zitten.

grtz Jiggy
Ad van Haperen
Berichten: 5838
Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

sproeiers dicht?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

gooi eens wat benzine met de hand in je carb en geef een klein beetje gas vervolgens starten maar!!

loopt ie dan wel dan is je carb niet ok dus .

geeft ie dan ook helemaal geen enkel plofje of kuchje dan zou ik de ontstekingsvolgorde en timing even cheken als ik jou was.

succes!
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

of de lobster inlaat deraf en iets van carb cleaner, start piloot of rem reiniger derin spuiten kan ook ipv benzine
R5GTT. Drive it like you stole it
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Ik zal het proberen mark!

Ik gok of de carb, of de bobine/ontsteking.

Ik heb nog een groupA carb liggen maar we hadden expres deze gemonteerd omdat we zeker weten dat hij t doet en de groep A hebben we net gebouwd en we wilden in ieder geval dat al elimineren (zoveel mods in 1 keer, dan is het lastig zoeken als er een probleem is).
to be continued.

grtz Jiggy
Plaats reactie