Jiggy's Mustang Shelby GT (R5 GTT EVO jaren geleden exit)
-
- Berichten: 537
- Lid geworden op: do 7 apr 2005 12:20
- Locatie: Veendam
nieuwe kleppen moet je ook inslijpen anders dichten ze niet goed af, zie ook mijn antwoord op CC.
Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Nou eindelijk eens wat pics, de kop (en toebehoren) en de turbo liggen eraf. De turbo is in niet al te beste staat meer aangezien er wat bramen op de schoepen zitten, benieuwd hoe dit is gebeurd. Hij komt uit 92 zagen we staan dus als hij het zo lang heeft volgehouden is dat niet verkeerd. Er is ook nogal wat verticale speling.
Verder nog niks geks tegengekomen, beetje vuile kleppen maar dat komt wel goed aangezien we de boel natuurlijk helemaal gaan aanpakken. (Heb ook het setje wat je zei besteld gerard, altijd handig
)
Viel ons ook op dat er koelvloeistof gebruikt wordt om de inlaatmanifold te 'koelen'. Denk dat we dat bij het nieuwe spruitstuk ook gaan veranderen.
[img]http://img488.imageshack.us/img488/6927/dsc025160ql.jpg[/img]
[img]http://img488.imageshack.us/img488/7663/dsc025186mg.jpg[/img]
[img]http://img488.imageshack.us/img488/2143/dsc025200di.jpg[/img]
[img]http://img340.imageshack.us/img340/7075/dsc025264bu.jpg[/img]
Binnenkort meer.
Grtz
Verder nog niks geks tegengekomen, beetje vuile kleppen maar dat komt wel goed aangezien we de boel natuurlijk helemaal gaan aanpakken. (Heb ook het setje wat je zei besteld gerard, altijd handig

Viel ons ook op dat er koelvloeistof gebruikt wordt om de inlaatmanifold te 'koelen'. Denk dat we dat bij het nieuwe spruitstuk ook gaan veranderen.
[img]http://img488.imageshack.us/img488/6927/dsc025160ql.jpg[/img]
[img]http://img488.imageshack.us/img488/7663/dsc025186mg.jpg[/img]
[img]http://img488.imageshack.us/img488/2143/dsc025200di.jpg[/img]
[img]http://img340.imageshack.us/img340/7075/dsc025264bu.jpg[/img]
Binnenkort meer.
Grtz
Maar weer ff een update.
Weinig verhaal verder momenteel, kop eraf gehaald, morgen schoonmaken en dan wordt het nadenken en klussen
Het vermoeden dat de klepseals niet meer helemaal jofel waren is goed te zien. Verder viel het eigenlijk allemaal niet tegen , ziet er momenteel allemaal grotendeels prima uit verder
[img]http://img54.imageshack.us/img54/254/dsc026852mv.jpg[/img]
[img]http://img227.imageshack.us/img227/6431/dsc026886zm.jpg[/img]
[img]http://img54.imageshack.us/img54/5305/dsc026910te.jpg[/img]
[img]http://img455.imageshack.us/img455/2369/dsc026955ae.jpg[/img]
[img]http://img296.imageshack.us/img296/7712/dsc026964wn.jpg[/img]
[img]http://img455.imageshack.us/img455/8776/dsc027002fg.jpg[/img]
grtz Jiggy
Weinig verhaal verder momenteel, kop eraf gehaald, morgen schoonmaken en dan wordt het nadenken en klussen

Het vermoeden dat de klepseals niet meer helemaal jofel waren is goed te zien. Verder viel het eigenlijk allemaal niet tegen , ziet er momenteel allemaal grotendeels prima uit verder

[img]http://img54.imageshack.us/img54/254/dsc026852mv.jpg[/img]
[img]http://img227.imageshack.us/img227/6431/dsc026886zm.jpg[/img]
[img]http://img54.imageshack.us/img54/5305/dsc026910te.jpg[/img]
[img]http://img455.imageshack.us/img455/2369/dsc026955ae.jpg[/img]
[img]http://img296.imageshack.us/img296/7712/dsc026964wn.jpg[/img]
[img]http://img455.imageshack.us/img455/8776/dsc027002fg.jpg[/img]
grtz Jiggy
Zo, update
Zijaanzicht van t spruitstuk ,ook te zien dat t koelvloeistof reservoir naar achter t schutbord is verplaatst en de ontsteking ook.
[img]http://img343.imageshack.us/img343/467/ ... uk1uc6.jpg[/img]
Dat metalen blokje aan de linkerkant van de foto is een mooie (althans, vond ik
) oplossing om van binnenuit de druk te verstellen. Carterontluchting zit er ook op.
[img]http://img343.imageshack.us/img343/7544 ... uk2ql5.jpg[/img]
Kleppendeksel in kleur met biesheuvel bestikkering uiteraard, het nodige aan kabels vervangen door Samco en Magnecor bougiekabels zitten er ook op.
[img]http://img401.imageshack.us/img401/736/ ... uk3xi5.jpg[/img]
Binnenkort de nieuwe gaskabel erop, de turbo en dan mag er nog even geklooid worden voor de nieuwe uitlaat
Als alles loopt zetten we de groep A carburateur er pas op.
Spruitstuk zit al helemaal in de heatwrap dus eigenlijk zien jullie nog geen fuck :twisted:
Ik ben zeer tevreden met het resultaat tot nu toe.
grtz jiggy
Zijaanzicht van t spruitstuk ,ook te zien dat t koelvloeistof reservoir naar achter t schutbord is verplaatst en de ontsteking ook.
[img]http://img343.imageshack.us/img343/467/ ... uk1uc6.jpg[/img]
Dat metalen blokje aan de linkerkant van de foto is een mooie (althans, vond ik

[img]http://img343.imageshack.us/img343/7544 ... uk2ql5.jpg[/img]
Kleppendeksel in kleur met biesheuvel bestikkering uiteraard, het nodige aan kabels vervangen door Samco en Magnecor bougiekabels zitten er ook op.
[img]http://img401.imageshack.us/img401/736/ ... uk3xi5.jpg[/img]
Binnenkort de nieuwe gaskabel erop, de turbo en dan mag er nog even geklooid worden voor de nieuwe uitlaat

Spruitstuk zit al helemaal in de heatwrap dus eigenlijk zien jullie nog geen fuck :twisted:
Ik ben zeer tevreden met het resultaat tot nu toe.
grtz jiggy
ziet er wel leuk uit alleen die slangen door je schutbord daar zou ik iets omheen maken .
die slijten/snijden nu zo kapot.
stuk tuinslang of oude rubber koelwaterslang er omheen doet wonderen.
succes!
die slijten/snijden nu zo kapot.
stuk tuinslang of oude rubber koelwaterslang er omheen doet wonderen.
succes!
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
Stuk stevig krimpkous (liefst met lijm) (y)mark 5t schreef:ziet er wel leuk uit alleen die slangen door je schutbord daar zou ik iets omheen maken .
die slijten/snijden nu zo kapot.
stuk tuinslang of oude rubber koelwaterslang er omheen doet wonderen.
succes!
Is toch gewoon een keurige beveiliging? Waarom zou je dat ding uberhaupt weglaten,Florus schreef:Waarom heb je de overdruk sensor niet gelijk weg gelaten,je wilt toch zoiezo met hogere druk gaan rijden?
rev it like a rental
JiggyMF schreef:Ik begin te twijfelen, waar zit het overdrukventiel waar jullie het over hebben precies?Florus schreef:Helemaal open draaien dus..............
Ik kan me eigenlijk niet echt herinneren dat ik m tegen ben gekomen.
grtz Jiggy


[img]http://img343.imageshack.us/img343/467/ ... uk1uc6.jpg[/img]
Je hebt hem hier tussen je IC slangen gemonteerd.
Anyway,merendeel gooit dat ding eraf, vandaar dat ik het eigenlijk vroeg

Turbo zit er inmiddels ook op.
Nou nog de nieuwe sidepipe maken, A/F meter aansluiten, boostcontroller monteren en de olie temp en drurbodrukmeter aansluiten, group A carb testen/afstellen etc.
Moet alleen ergens nog een actuator vandaan vissen (t3?), durf /wil mn oude niet over te zetten.
[img]http://img134.imageshack.us/img134/7982/dsc03040gl8.jpg[/img]
[img]http://img235.imageshack.us/img235/2931/dsc03041gk6.jpg[/img]
[img]http://img235.imageshack.us/img235/5544/dsc03042ql9.jpg[/img]
grtz Jiggy
Nou nog de nieuwe sidepipe maken, A/F meter aansluiten, boostcontroller monteren en de olie temp en drurbodrukmeter aansluiten, group A carb testen/afstellen etc.
Moet alleen ergens nog een actuator vandaan vissen (t3?), durf /wil mn oude niet over te zetten.
[img]http://img134.imageshack.us/img134/7982/dsc03040gl8.jpg[/img]
[img]http://img235.imageshack.us/img235/2931/dsc03041gk6.jpg[/img]
[img]http://img235.imageshack.us/img235/5544/dsc03042ql9.jpg[/img]
grtz Jiggy
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: zo 20 feb 2005 23:39
- Locatie: Sprundel
- Contacteer:
BLING BLING
ik heb heel andere pics
[img]http://img474.imageshack.us/img474/1449/dsc03043rn9.jpg[/img]
[img]http://img486.imageshack.us/img486/445/dsc03045zg1.jpg[/img]
[img]http://img479.imageshack.us/img479/2324/dsc03046ve8.jpg[/img]
With regards, Jacky





[img]http://img474.imageshack.us/img474/1449/dsc03043rn9.jpg[/img]
[img]http://img486.imageshack.us/img486/445/dsc03045zg1.jpg[/img]
[img]http://img479.imageshack.us/img479/2324/dsc03046ve8.jpg[/img]
With regards, Jacky

Zit alleen nog ff met de turbo,
Kan ik het beste met de koelvloeistof erop rijden, of kunnen we dat beter afdoppen? Volgens mij heeft dat toch alleen maar nut voor de levensduur van de turbo bij het afkoelen (dus als ik gewoon netjes elke keer dat ding laat pruttelen als ik 'getrapt' heb is t toch ook prima?).
Volgens mij scheelt dat namelijk nogal in koelingsrendement voor de rest van het blok.
grtz Jiggy
Kan ik het beste met de koelvloeistof erop rijden, of kunnen we dat beter afdoppen? Volgens mij heeft dat toch alleen maar nut voor de levensduur van de turbo bij het afkoelen (dus als ik gewoon netjes elke keer dat ding laat pruttelen als ik 'getrapt' heb is t toch ook prima?).
Volgens mij scheelt dat namelijk nogal in koelingsrendement voor de rest van het blok.
grtz Jiggy
hoe dat percies zit weet ik ook niet, maar heb ook wel al eens gehoort dat het voor de koeling van je motor beter zou zijn. maar denk toch dat ik em lekker laat zitten op de turbo
R5GTT. Drive it like you stole it
wat is dat blokje met die drie aansluitingen tegen je schutbord aan thv de lobster?
JiggyMF schreef:Dat metalen blokje aan de linkerkant van de foto is een mooie (althans, vond ik) oplossing om van binnenuit de druk te verstellen. Carterontluchting zit er ook op.
[img]http://img343.imageshack.us/img343/7544 ... uk2ql5.jpg[/img]


R 5 Convertible Rulezz
Het was natuurlijk te mooi om waar te zijn dat er nog geen tegenslagen waren.
We krijgen hem niet gestart.
De bougies geven alle 4 vonk (blauw), de vonk is naar mijn mening niet al te sterk want hij knettert niet, maargoed er is vonk.
De brandstof komt in ieder geval tot in de carburateur want we zien het zitten op de gasklep als we de lobster eraf halen.
De bougies zijn niet 'nat', dus het lijkt erop dat de brandstof er niet komt (als de vonk te zwak zou zijn oid, zouden de bougies volgens mij nat zijn).
We zijn de meeste draden/kabels nagelopen en kunnen niets ontdekken wat we evt verkeerd hebben aangesloten.
Iemand enig idee?
grtz Jiggy
We krijgen hem niet gestart.
De bougies geven alle 4 vonk (blauw), de vonk is naar mijn mening niet al te sterk want hij knettert niet, maargoed er is vonk.
De brandstof komt in ieder geval tot in de carburateur want we zien het zitten op de gasklep als we de lobster eraf halen.
De bougies zijn niet 'nat', dus het lijkt erop dat de brandstof er niet komt (als de vonk te zwak zou zijn oid, zouden de bougies volgens mij nat zijn).
We zijn de meeste draden/kabels nagelopen en kunnen niets ontdekken wat we evt verkeerd hebben aangesloten.
Iemand enig idee?
grtz Jiggy
Dat is het probleem wss ook, dat het een kleinigheidje ispaz-maniac schreef:mischien stomme vragen, maar zoiets zit vaak in een kleinigheidje
bougie kabels op juist volgorde, kleppen goed gestelt. draden van en naar ontsteking goed??

bougiekabels zitten als t goed is goed, kleppen zijn goed gestelt (hebben we zelf gedaan), draden van en naar de ontsteking hebben we ook nagelopen en die zouden ook goed moeten zitten.
grtz Jiggy
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
sproeiers dicht?
gooi eens wat benzine met de hand in je carb en geef een klein beetje gas vervolgens starten maar!!
loopt ie dan wel dan is je carb niet ok dus .
geeft ie dan ook helemaal geen enkel plofje of kuchje dan zou ik de ontstekingsvolgorde en timing even cheken als ik jou was.
succes!
loopt ie dan wel dan is je carb niet ok dus .
geeft ie dan ook helemaal geen enkel plofje of kuchje dan zou ik de ontstekingsvolgorde en timing even cheken als ik jou was.
succes!
Ik zal het proberen mark!
Ik gok of de carb, of de bobine/ontsteking.
Ik heb nog een groupA carb liggen maar we hadden expres deze gemonteerd omdat we zeker weten dat hij t doet en de groep A hebben we net gebouwd en we wilden in ieder geval dat al elimineren (zoveel mods in 1 keer, dan is het lastig zoeken als er een probleem is).
to be continued.
grtz Jiggy
Ik gok of de carb, of de bobine/ontsteking.
Ik heb nog een groupA carb liggen maar we hadden expres deze gemonteerd omdat we zeker weten dat hij t doet en de groep A hebben we net gebouwd en we wilden in ieder geval dat al elimineren (zoveel mods in 1 keer, dan is het lastig zoeken als er een probleem is).
to be continued.
grtz Jiggy