

ja leuke raceHaas schreef:nog mensen de 500 gekeken?
wat een geweldige race zeg! En toch dat Franchitti m wint, gun ik die gast wel
Zou ie t nu eindelijk opgeven?AMSTERDAM - Spyker heeft laten weten geen plannen te hebben om te testen met Jos Verstappen. Het Nederlandse Formule 1-team sprak daarmee de voormalige coureur tegen. Dit meldt Autosport.
ANP
Verstappen schreef donderdag in zijn column in De Telegraaf dat hij en het team in onderhandeling waren over een mogelijke testserie. De 35-jarige Limburger gaf te kennen dat hij graag drie dagen lang achter het stuur van de oranje bolide had willen kruipen.
Testprogramma
Een woordvoerder van Spyker verklaarde echter dat het team toegewijd is aan haar testcoureurs. "Zij zijn een integraal onderdeel van ons testprogramma."
"Hoewel wij zijn ervaring in de Formule 1 onderkennen maakt Jos geen onderdeel uit van onze toekomstplannen. Wij gaan gewoon verder met onze eigen rijders."
Spyker heeft naast wedstrijdrijders Christijan Albers en Adrian Sutil vier testrijders in dienst: Giedo van der Garde, Markus Winkelhock, Adrian Valles en Fairuz Fauzy.
Lekker he, die berichten die elkaar zo tegenspreken...Formule1.nl wrote
Verstappen: 'Spyker-test zal niet stuklopen op geld'
Limburger stelt fans gerust
[01-06] Jos Verstappen wil dolgraag voor Spyker gaan testen, maar alleen als alle partijen er iets aan hebben. ,,En om alle sceptici maar meteen de wind uit de zeilen te nemen: dat gaat niet over geld.
Jos Verstappen testte vorig jaar al eens in de Formule 3 van Van Amersfoort RacingDat stelt Verstappen in zijn column in dagblad De Telegraaf. Verstappen doelt op het plan dat in Spanje opdook na een belletje van Trust-directeur Michel Perridon aan Spyker-teambaas Michiel Mol.
Perridon wil Verstappen graag eens in de Spyker aan het werk zien, het liefst tijdens de vrije trainingen voor de Grand Prix van België. Verstappen wil wel, maar alleen als hij zich goed kan voorbereiden.
,,Ik geloof oprecht dat ik Spyker met mijn vele jaren ervaring als Formule 1-coureur kan helpen bij de ontwikkeling van de auto, schrijft Verstappen. ,,Maar dan moet ik wel een serieuze, eerlijke kans krijgen. Ik zal minimaal twee, maar liever nog drie dagen volop moeten kunnen testen."
,,Aan een paar rondjes rijden heb ik niets en heeft het team niets; dan heeft het geen zin om het plan uit te werken. Het Spyker-team moet er iets aan hebben, evenals de sponsors en ikzelf natuurlijk ook. En dan heb ik het, om alle sceptici direct maar de wind uit de zeilen te nemen, niet over geld."
Inmiddels hebben Verstappen en Spyker-directeur Michiel Mol telefonisch van gedachten gewisseld over dit plan. ,,Michiel is een aardige vent en het gesprek verliep prima. Maar iedereen zal begrijpen dat hij het op het ogenblik, met alle toestanden rondom Spyker, erg druk heeft en zijn hoofd even niet naar een Spyker-test van mij staat."
,,We hebben afgesproken dat we binnenkort rond de tafel kruipen en eens serieus gaan kijken hoe we de zaken met betrekking tot zo'n eventuele test het beste kunnen aanpakken. Tot die tijd wacht ik dus geduldig af.
MB
Mosley heeft duidelijke toekomstvisie
Max Mosley heeft de relatieve rust tussen de eerste races in Europa en de twee Grands Prix in Noord-Amerika gebruikt om weer een wagonlading aan ideeën over de toekomst van de Formule 1 op de wereld los te laten. Volgens de FIA-baas moet de sport efficiënter, goedkoper en groener.
Toekomst
In een vraaggesprek met de officiële F1-website formula1.com liet Mosley weten dat de toekomst van de sport in het geding is als de Formule 1 zich niet aanpast. "We kunnen niet om de klimaatsverandering heen, of de explosief stijgende kosten. Het is een do-or-die kwestie."
Oliecrisis
Volgens Mosley is het onverantwoord dat Formule 1-auto's 75 liter brandstof gebruiken voor 100 kilometer. "Zulke auto's zijn niet meer cool," laat de Brit weten. "De kans op een wereldwijde oliecrisis is reëel. We kunnen dus niet doen alsof onze neus bloed."
Benzine
Voor de periode vanaf 2011 heeft Mosley een aantal radicale voorstellen gedaan voor de Formule 1. "Vanaf 2011 komt er een restrictie op de hoeveelheid benzine die gebruikt mag worden voor de races en tests. Ook wordt er bio-brandstof aan toegevoegd. In de jaren daarna zal dat percentage toenemen."
Kosten
Kostenreductie is ook een paradepaardje van Mosley. De laatste jaren is er hard gewerkt om door bijvoorbeeld het bevriezen van de ontwikkeling van de motoren de kosten naar beneden te brengen. Toch zijn er volgens Mosley maar twee teams die daadwerkelijk hun budget naar beneden hebben aangepast. Vanaf 2011 wil hij de kosten naar beneden brengen door te stimuleren dat ontwikkelingen in de Formule 1 weer nuttig worden voor de auto-industrie. Een grotere overlap is economisch gunstiger.
Inhalen
Ook de sport zelf vergeet Mosley niet. Met name het gebrek aan inhaalacties stuit hem tegen de borst. Een oplossing heeft hij wel voor handen. "De geavanceerd aërodynamica maakt het inhalen er alleen maar moeilijker op. Met nieuwe regels willen we het inhalen bevorderen. Dat is alleen mogelijk als we de aërodynamica voor iedereen gelijk maken op een manier dat de achterste auto sneller kan rijden dan de voorste.
Gabri van der Veen schreef:albers laatste
Duupke (Ronald) schreef:Eerste startrij voor McLaren...
zometeen moet die nog 10 plaatsen terug ivm teamordersPaul1916v schreef:hamilton!
al lijkt het alsof alonso em 'gegeven' heeft?
Tja, SBS was al niet best, maar wat RTL nu op de buis tovert slaat alles......Froukje......die krullebol, die andere krullebol en Lammers, de enige met kennis en een goed verhaal.....Haas schreef:jongens jongens jongens...wat een toeterij weer bij rtl zeg. Zetten ze er maar een paar van die no-go figuren neer. Alleen Jan Lammers zet nog positieve noot neer voor het programma, maar de rest hoef je de tv niet voor aan te zetten.
what about beelden van de vrije trainingen, kwalificatie enz ? Nee, nutteloos gezwam slaat de boventoon. Programmavulling is het omdat ze niet afwillen van het uur voorbeschouwing. Krijg je die lozerhandel met een rondje over het circuit nog? Ook te triest voor woorden, laat gewoon een rondje onboard zien en houdt je moel, laat ons genieten van het motorgeluid....
echt, heb niet eens meer zin om de race te kijken...
Die straf van Fisi en Massa snap ik ook niet. Of je nou met rood licht de pits in rijdt of uit rijdt, de straf zou hetzelfde moeten zijn.Paul1916v schreef: Wat ik niet snap: pits uitrijden met rood licht = diskwalificatie.. maar als je een pitstop maakt als de pits dicht is (alonso en heidfeld) rij je em toch ook uit met rood licht? das dan toch ook een zwarte vlag en geen stop & go?
of is dan alleen de ingang van de pitstraat dicht, en niet de uitgang?