ACT : Formule 1 Deel I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Helaas... :) Het was weer boring as always. Maar wel erg lekker gescoord in de manager. Dat kan niet anders... :D
Ferdy
Über-Spammer

voor het eerst in lange tijd weer een hele race gekeken, maaruh...BORING !
vond er maar weinig aan vandaag
Haas
Car: Megane RS

das niet alleen vandaag zo hooor ;)
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ik heb het niet eens opgezet :p
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Toch blijft het knap dat die 2 McLaren's zo naar hard door die nauwe straatjes vliegen en op 6 seconden na de rest van het veld op 1 ronde zetten...

:worship:
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
Haas

nog mensen de 500 gekeken?
wat een geweldige race zeg! En toch dat Franchitti m wint, gun ik die gast wel (Y)
-Ray-
Contacteer:

nein, nicht gesehen
Immer wieder die verdammte Holländer
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Haas schreef:nog mensen de 500 gekeken?
wat een geweldige race zeg! En toch dat Franchitti m wint, gun ik die gast wel (Y)
ja leuke race
zonde van marco andretti, was een beste klapper

maar dario gun ik het ook
rijdt toch ook voor team green andretti?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Haas

:ja:

vond t wel lachen dat voor de regenpauze michael en marco 2 en 4 lagen (Y)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

AMSTERDAM - Spyker heeft laten weten geen plannen te hebben om te testen met Jos Verstappen. Het Nederlandse Formule 1-team sprak daarmee de voormalige coureur tegen. Dit meldt Autosport.
ANP

Verstappen schreef donderdag in zijn column in De Telegraaf dat hij en het team in onderhandeling waren over een mogelijke testserie. De 35-jarige Limburger gaf te kennen dat hij graag drie dagen lang achter het stuur van de oranje bolide had willen kruipen.

Testprogramma

Een woordvoerder van Spyker verklaarde echter dat het team toegewijd is aan haar testcoureurs. "Zij zijn een integraal onderdeel van ons testprogramma."

"Hoewel wij zijn ervaring in de Formule 1 onderkennen maakt Jos geen onderdeel uit van onze toekomstplannen. Wij gaan gewoon verder met onze eigen rijders."

Spyker heeft naast wedstrijdrijders Christijan Albers en Adrian Sutil vier testrijders in dienst: Giedo van der Garde, Markus Winkelhock, Adrian Valles en Fairuz Fauzy.
Zou ie t nu eindelijk opgeven? :D
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Formule1.nl wrote

Verstappen: 'Spyker-test zal niet stuklopen op geld'
Limburger stelt fans gerust

[01-06] Jos Verstappen wil dolgraag voor Spyker gaan testen, ‘maar alleen als alle partijen er iets aan hebben’. ,,En om alle sceptici maar meteen de wind uit de zeilen te nemen: dat gaat niet over geld.”

Jos Verstappen testte vorig jaar al eens in de Formule 3 van Van Amersfoort RacingDat stelt Verstappen in zijn column in dagblad De Telegraaf. Verstappen doelt op het plan dat in Spanje opdook na een belletje van Trust-directeur Michel Perridon aan Spyker-teambaas Michiel Mol.

Perridon wil Verstappen graag eens in de Spyker aan het werk zien, het liefst tijdens de vrije trainingen voor de Grand Prix van België. Verstappen wil wel, maar alleen als hij zich goed kan voorbereiden.

,,Ik geloof oprecht dat ik Spyker met mijn vele jaren ervaring als Formule 1-coureur kan helpen bij de ontwikkeling van de auto”, schrijft Verstappen. ,,Maar dan moet ik wel een serieuze, eerlijke kans krijgen. Ik zal minimaal twee, maar liever nog drie dagen volop moeten kunnen testen."

,,Aan een paar rondjes rijden heb ik niets en heeft het team niets; dan heeft het geen zin om het plan uit te werken. Het Spyker-team moet er iets aan hebben, evenals de sponsors en ikzelf natuurlijk ook. En dan heb ik het, om alle sceptici direct maar de wind uit de zeilen te nemen, niet over geld."

Inmiddels hebben Verstappen en Spyker-directeur Michiel Mol telefonisch van gedachten gewisseld over dit plan. ,,Michiel is een aardige vent en het gesprek verliep prima. Maar iedereen zal begrijpen dat hij het op het ogenblik, met alle toestanden rondom Spyker, erg druk heeft en zijn hoofd even niet naar een Spyker-test van mij staat."

,,We hebben afgesproken dat we binnenkort rond de tafel kruipen en eens serieus gaan kijken hoe we de zaken met betrekking tot zo'n eventuele test het beste kunnen aanpakken. Tot die tijd wacht ik dus geduldig af.”

MB
Lekker he, die berichten die elkaar zo tegenspreken...

Ik hoop dan maar dat die van Paul dichterbij de waarheid zit. :p :)
paulvanrooij
Contacteer:

Mosley heeft duidelijke toekomstvisie
Max Mosley heeft de relatieve rust tussen de eerste races in Europa en de twee Grands Prix in Noord-Amerika gebruikt om weer een wagonlading aan ideeën over de toekomst van de Formule 1 op de wereld los te laten. Volgens de FIA-baas moet de sport efficiënter, goedkoper en groener.
Toekomst
In een vraaggesprek met de officiële F1-website formula1.com liet Mosley weten dat de toekomst van de sport in het geding is als de Formule 1 zich niet aanpast. "We kunnen niet om de klimaatsverandering heen, of de explosief stijgende kosten. Het is een do-or-die kwestie."

Oliecrisis
Volgens Mosley is het onverantwoord dat Formule 1-auto's 75 liter brandstof gebruiken voor 100 kilometer. "Zulke auto's zijn niet meer cool," laat de Brit weten. "De kans op een wereldwijde oliecrisis is reëel. We kunnen dus niet doen alsof onze neus bloed."

Benzine
Voor de periode vanaf 2011 heeft Mosley een aantal radicale voorstellen gedaan voor de Formule 1. "Vanaf 2011 komt er een restrictie op de hoeveelheid benzine die gebruikt mag worden voor de races en tests. Ook wordt er bio-brandstof aan toegevoegd. In de jaren daarna zal dat percentage toenemen."

Kosten
Kostenreductie is ook een paradepaardje van Mosley. De laatste jaren is er hard gewerkt om door bijvoorbeeld het bevriezen van de ontwikkeling van de motoren de kosten naar beneden te brengen. Toch zijn er volgens Mosley maar twee teams die daadwerkelijk hun budget naar beneden hebben aangepast. Vanaf 2011 wil hij de kosten naar beneden brengen door te stimuleren dat ontwikkelingen in de Formule 1 weer nuttig worden voor de auto-industrie. Een grotere overlap is economisch gunstiger.

Inhalen
Ook de sport zelf vergeet Mosley niet. Met name het gebrek aan inhaalacties stuit hem tegen de borst. Een oplossing heeft hij wel voor handen. "De geavanceerd aërodynamica maakt het inhalen er alleen maar moeilijker op. Met nieuwe regels willen we het inhalen bevorderen. Dat is alleen mogelijk als we de aërodynamica voor iedereen gelijk maken op een manier dat de achterste auto sneller kan rijden dan de voorste.”
paulvanrooij
Contacteer:

iemand nog een voorspelling doen voor de kwali?

ik denk massa op 1...
ik hoop op hamilton's eerste pole! (Y)
Gabri van der Veen
Über-Spammer

albers laatste :p
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Gabri van der Veen schreef:albers laatste :p

Nee hoor, Heikki...

:nopom: :nopom: :nopom:
Gabri van der Veen
Über-Spammer

na zn straf ja :wink:
Project 21 16v
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Eerste startrij voor McLaren...
paulvanrooij
Contacteer:

hamilton! (Y)

al lijkt het alsof alonso em 'gegeven' heeft? :S
Duupke (Ronald)
Contacteer:

Duupke (Ronald) schreef:Eerste startrij voor McLaren...

Zo dan...

En lekker geen Ferrari in de persconferentie. >-)
Gabri van der Veen
Über-Spammer

Paul1916v schreef:hamilton! (Y)

al lijkt het alsof alonso em 'gegeven' heeft? :S
zometeen moet die nog 10 plaatsen terug ivm teamorders :p
Project 21 16v
paulvanrooij
Contacteer:

als het echt zo is, mag ie van mij :p

je hebt albers wel goed voorspeld trouwens :lol:
Haas

jongens jongens jongens...wat een toeterij weer bij rtl zeg. Zetten ze er maar een paar van die no-go figuren neer. Alleen Jan Lammers zet nog positieve noot neer voor het programma, maar de rest hoef je de tv niet voor aan te zetten.

what about beelden van de vrije trainingen, kwalificatie enz ? Nee, nutteloos gezwam slaat de boventoon. Programmavulling is het omdat ze niet afwillen van het uur voorbeschouwing. Krijg je die lozerhandel met een rondje over het circuit nog? Ook te triest voor woorden, laat gewoon een rondje onboard zien en houdt je moel, laat ons genieten van het motorgeluid....

echt, heb niet eens meer zin om de race te kijken... :nee:
Merijn
Über-Spammer

Kom je hier kijken, Haas? Dan gaan we nog effe langs de vethut. :P
Haas

en hoe kom ik daar? ;)

fietsen is wat ver en heb geen auto hier staan...... :@
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Haas schreef:jongens jongens jongens...wat een toeterij weer bij rtl zeg. Zetten ze er maar een paar van die no-go figuren neer. Alleen Jan Lammers zet nog positieve noot neer voor het programma, maar de rest hoef je de tv niet voor aan te zetten.

what about beelden van de vrije trainingen, kwalificatie enz ? Nee, nutteloos gezwam slaat de boventoon. Programmavulling is het omdat ze niet afwillen van het uur voorbeschouwing. Krijg je die lozerhandel met een rondje over het circuit nog? Ook te triest voor woorden, laat gewoon een rondje onboard zien en houdt je moel, laat ons genieten van het motorgeluid....

echt, heb niet eens meer zin om de race te kijken... :nee:
Tja, SBS was al niet best, maar wat RTL nu op de buis tovert slaat alles......Froukje......die krullebol, die andere krullebol en Lammers, de enige met kennis en een goed verhaal.....

Nu maar hopen dat Ferrari de overwinning pakt....
paulvanrooij
Contacteer:

zat me ook te ergeren.. dus maar tv op talpa gezet en jong oranje zitten kijken.. ook niet geweldig, maar wel het geouwehoer, slap gelul en al die onzin over kunnen slaan! :lol:
paulvanrooij
Contacteer:

:gun: :gun: :gun: reclameblokken

meest irritante is dat het vanavond nergens anders op wordt uitgezonden, dus kan ook niet zappen :S
paulvanrooij
Contacteer:

W.T. tyfus wat een klapper!!

zag ik het nou goed, en raakte ie de auto van speed die stil stond langs de kant? kom op met die herhaling..
.edit: net niet..
BerryS

Klapper van de week!!!!

maar volgens nu.nl is ie stabiel
paulvanrooij
Contacteer:

alleen hevige pijn in zn voet, had die dokter van toyota het over tegen allard.. niets gek als je ze ziet bungelen op de beelden :S

Wat ik niet snap: pits uitrijden met rood licht = diskwalificatie.. maar als je een pitstop maakt als de pits dicht is (alonso en heidfeld) rij je em toch ook uit met rood licht? das dan toch ook een zwarte vlag en geen stop & go?
of is dan alleen de ingang van de pitstraat dicht, en niet de uitgang? :S
-jacco-
Über-Spammer

Eindelijk weer es wat spektakel :D :worship:

Wat zat die Heidfeld te sufkutten zeg, toen het spul weer op gang ging na die eerste safety-car |:
Alonso was lekker bezig....

met grashappen :lol:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
paulvanrooij
Contacteer:

nee de mensen van redbull dan.. op positie 2, en dan naar binnen halen als het hele spul weer begint te rijden.. wat een timing :lol:

En idd, eindelijk weer eens met veel plezier een race zitten kijken, in plaats van kijken omdat ik het altijd kijk..
Gabri van der Veen
Über-Spammer

damn wat een race, hiervan wil je echt 19 in 1 seizoen :worship:

en wat was dit een fijne race voor het managerspel :D
Project 21 16v
Merijn
Über-Spammer

Supervette race! :D Dit wordt helaas dit seizoen niet meer geevenaard, vrees ik...

Kubica heeft zijn been gebroken, als ik het goed begrepen heb. Ben benieuwd wie hem gaat vervangen. Vettel misschien?? Zou wel een stunt zijn. (Y)

Een verdiende overwinning voor Hamilton en ook Heidfeld heeft een zeer goede race gereden. Ik durf wel te stellen dat Sauber op dit moment op hetzelfde niveau zit als Ferrari en wellicht er iets bovenuit steekt. Erg vet in ieder geval!

En Wurz op P3... :worship: :worship:
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Paul1916v schreef: Wat ik niet snap: pits uitrijden met rood licht = diskwalificatie.. maar als je een pitstop maakt als de pits dicht is (alonso en heidfeld) rij je em toch ook uit met rood licht? das dan toch ook een zwarte vlag en geen stop & go?
of is dan alleen de ingang van de pitstraat dicht, en niet de uitgang? :S
Die straf van Fisi en Massa snap ik ook niet. Of je nou met rood licht de pits in rijdt of uit rijdt, de straf zou hetzelfde moeten zijn.

Verder een terechte winnaar, Hamilton :worship: :worship: :worship: :worship:
En Sato is deze race mijn held door die spaanse azijnpisser buiten om in te halen. :worship: :worship: :worship:
Gesloten