ACT: Mégane III RS Coupe
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Ik heb het volgende met mijn auto:
- Elke keer als ik over een drempel of ander soortgelijke bult ga, hoor ik wat doffe trillingen / dreunen die uit mijn kofferbak komen. Er gaat dus duidelijk iets op en neer in mijn kofferbak, alleen de vraag is: wat? Ik snap er zelf niks meer van.
Mijn grote deurhandgrepen aan de binnenkant van mijn deuren kraken ontzettend zodra ik ze beetpak en mijn deur wil dicht trekken of open duwen. Wat kun je hier tegen doen?
Mijn voorste speaker roosters trillen ontzettend wanneer met bas en middelmatig volume (18+). Ik heb het Arkamys 3D audio systeem. De roosters zijn niet los te halen, dus ik neem aan dat de hele deur los moet om daar bij te kunnen om het extra vast te maken?
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Ik denk dat je probleem met de achterklep te verhelpen is met wat vet op de kofferklep slot, en de aanslagrubbers. Dit komt wel vaker voor.
Betreffen de andere probleempjes, je hebt garantie dus dit moet de dealer voor je kunnen repareren
Betreffen de andere probleempjes, je hebt garantie dus dit moet de dealer voor je kunnen repareren

-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: di 9 mar 2010 12:10
- Car: Laguna II Ph 2 GT
- Locatie: Bracht DE
[img]https://lh3.googleusercontent.com/-lv0z ... MG8111.JPG[/img]
[img]https://lh5.googleusercontent.com/-TfiS ... MG8117.JPG[/img]
[img]https://lh5.googleusercontent.com/-zFFo ... MG8120.JPG[/img]
[img]https://lh5.googleusercontent.com/-fMAJ ... MG8113.JPG[/img]
[img]https://lh6.googleusercontent.com/-GJpn ... MG8074.JPG[/img]
[img]https://lh5.googleusercontent.com/-TfiS ... MG8117.JPG[/img]
[img]https://lh5.googleusercontent.com/-zFFo ... MG8120.JPG[/img]
[img]https://lh5.googleusercontent.com/-fMAJ ... MG8113.JPG[/img]
[img]https://lh6.googleusercontent.com/-GJpn ... MG8074.JPG[/img]
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Boondock schreef: [img]https://lh6.googleusercontent.com/-GJpn ... MG8074.JPG[/img]

Dit zijn denk ik Jehnert doorboards, in Nederland volgens mij te verkrijgen via hifimotive.nl-dealers.Ed87 schreef:jouw deurpanelen zijn heel anders dan die van mij?
Geeft veel meer stevigheid en de mogelijkheid om 2 (of meer in sommige gevallen) kicks te monteren. Maar dan moet je wel heel wat van plan zijn, 1 fatsoenlijke 16,5cm op een houten ring kan ook al aardig wat geluid produceren.

-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: di 9 mar 2010 12:10
- Car: Laguna II Ph 2 GT
- Locatie: Bracht DE
4 keer 16 en een speaker voor de middenHVB83 schreef:Dit zijn denk ik Jehnert doorboards, in Nederland volgens mij te verkrijgen via hifimotive.nl-dealers.Ed87 schreef:jouw deurpanelen zijn heel anders dan die van mij?
Geeft veel meer stevigheid en de mogelijkheid om 2 (of meer in sommige gevallen) kicks te monteren. Maar dan moet je wel heel wat van plan zijn, 1 fatsoenlijke 16,5cm op een houten ring kan ook al aardig wat geluid produceren.
Ik moest er even over nadenken, dacht eerst dat je een surround-opstelling bedoelde.Boondock schreef:
4 keer 16 en een speaker voor de midden

4 kicks en een midwoofer is niet verkeerd om een stevig geluid te produceren, heb je meer specs?
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: di 9 mar 2010 12:10
- Car: Laguna II Ph 2 GT
- Locatie: Bracht DE
[img]https://lh5.googleusercontent.com/-Sa9p ... C00710.JPG[/img]
versterker van Audio System, naam: X300.2 (2x 300 watt 4 ohm stereo) extra moest er noch een Bit Audio Ten in omdat het standard radio niet het beste is
versterker van Audio System, naam: X300.2 (2x 300 watt 4 ohm stereo) extra moest er noch een Bit Audio Ten in omdat het standard radio niet het beste is
-
- Berichten: 93
- Lid geworden op: ma 23 aug 2010 11:50
- Car: Megane III RS265 cup
- Locatie: Middelburg
Hier een link naar een NL brochure van de megane RS 2012 (staat nog niet officieel op renault.nl) 
edit: iemand enig idee wat ze met specifiek vermogen (132 pk) en specifiek koppel (180nm) bedoelen?

edit: iemand enig idee wat ze met specifiek vermogen (132 pk) en specifiek koppel (180nm) bedoelen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
specifiek per liter motorinhoud ?
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 93
- Lid geworden op: ma 23 aug 2010 11:50
- Car: Megane III RS265 cup
- Locatie: Middelburg
essentiel: aut.airco+regen/lichtsensor
introduction: lane departure, grootlicht assistent
lumière: glazen dak+privacy glass
luxe rs: leer+stoelverwarming+electr.stoelen
staat ook allemaal in de PDF die ik een paar posts terug heb gelinked.
De mijne kwam ruim boven de 42K
introduction: lane departure, grootlicht assistent
lumière: glazen dak+privacy glass
luxe rs: leer+stoelverwarming+electr.stoelen
staat ook allemaal in de PDF die ik een paar posts terug heb gelinked.
De mijne kwam ruim boven de 42K

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Maar dan wel onder de 43K.....Therion schreef:essentiel: aut.airco+regen/lichtsensor
introduction: lane departure, grootlicht assistent
lumière: glazen dak+privacy glass
luxe rs: leer+stoelverwarming+electr.stoelen
staat ook allemaal in de PDF die ik een paar posts terug heb gelinked.
De mijne kwam ruim boven de 42K

Maar ja, als je mooi wilt zijn moet je pijn lijden........
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ik koop hem wel over 3 jaar wanneer de helft eraf is
Nieuwe auto kopen, sneller kun je het geld niet weggooien. Maar eerlijk is eerlijk, het wachten erop, en de vrije keuze is ook leuk. Al is de Twingo II van vriendinlief met 10k gekelderd in 4 jaar tijd en 45.000km. Die is ook genezen

Nieuwe auto kopen, sneller kun je het geld niet weggooien. Maar eerlijk is eerlijk, het wachten erop, en de vrije keuze is ook leuk. Al is de Twingo II van vriendinlief met 10k gekelderd in 4 jaar tijd en 45.000km. Die is ook genezen

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Zal ik je niet vervelen met het naar beneden kletteren van mij dieseltje in minder dan 2 jaar tijd en 55.000 km verder.Adinsx schreef:Ik koop hem wel over 3 jaar wanneer de helft eraf is![]()
Nieuwe auto kopen, sneller kun je het geld niet weggooien. Maar eerlijk is eerlijk, het wachten erop, en de vrije keuze is ook leuk. Al is de Twingo II van vriendinlief met 10k gekelderd in 4 jaar tijd en 45.000km. Die is ook genezen

Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 93
- Lid geworden op: ma 23 aug 2010 11:50
- Car: Megane III RS265 cup
- Locatie: Middelburg
tja, de afschrijving is inderdaad even schrikken, alhoewel het dit keer lang niet zo erg was, als toen ik mijn 180TCe coupé verkocht.
Maar zodra hij is afgeleverd ben je dat vrij snel vergeten hoor
Maar zodra hij is afgeleverd ben je dat vrij snel vergeten hoor

Hey alle kortingen inbegrepen betaal ik voor mijn nieuwe RS265 (geleverd op 18 mei, ik ben het wachten wel stilaan beu...) 28.400 euro.
In het zwart, 19duims velgen, CUP onderstel, Recaro's, RS Monitor, Red striping,... Belasting op inverkeersstelling: 1218 euro Jaarlijkse tax: 340 euro
Woon in Belgie.
Nu even iets anders: kwam op dit artikeltje:
Divers Renault sous-estimerait la puissance de la Mégane R.S.
Selon le site australien goauto.com.au qui s'est récemment entretenu avec Jean Calcat (en charge de Renault Sport dans le monde), Renault sous-estimerait sciemment la puissance de sa Mégane R.S., à l'instar de Nissan et la GT-R dans un autre registre. On apprend que la Mégane R.S. "250" a été contrôlée à de nombreuses reprises par des préparateurs et des particuliers au Japon, en Australie et à Singapour et qu'a chaque fois elle affichait plus que les 250 ch annoncés. Deux exemplaires australiens auraient ainsi été mesurés à 287 et 294 ch ! Jean Calcat aurait expliqué que Renault était un peu embarrassé quand ces chiffres sont sortis car la marque ne veut pas rentrer dans le jeu du "nous avons la voiture la plus puissante" mais préfère que le client dise "ma voiture est super, je l'aime". Il affirme également que toutes les voitures commercialisées font 20 à 30 ch de plus et jamais moins qu'annoncé. Il a également assuré que "le pire moteur de la RS 265 qui sortira de l'usine de Cléon ne produira jamais moins des 265 ch". On comprend un peu mieux la domination de la Mégane R.S. dans sa catégorie, ce qui n'est pas pour déplaire à notre chauvinisme...
van:http://www.autonews.fr/Breves/Renault-s ... view=popup
Voor diegenen wiens Frans wat minder is:
Bij de vorige Megane RS250 kwamen verschillende Japanse en Australische importeurs tot de vaststelling dat veel RS'en in werkelijkheid MEER pk's van de fabriek meekregen dan de ofiiciele 250pk. In 2 gevallen werd 287 en 294 pk gemeten! De Renault Sport baas Jean Calcat geeft zelf toe dat de meeste auto's 20 of 30 pk meer krijgen en zeker nooit minder dan het officiele cijfer, niet om vals te spelen in vergelijkingstests met andere merken maar om de rijder een leukere rijervaring te bezorgen.
Is dit nieuw of was dit al algemeen geweten? Als je je auto laat tunen, zet je hem dan voor en na op de testbank of enkel na?
Grtz,
Ruben
In het zwart, 19duims velgen, CUP onderstel, Recaro's, RS Monitor, Red striping,... Belasting op inverkeersstelling: 1218 euro Jaarlijkse tax: 340 euro
Woon in Belgie.
Nu even iets anders: kwam op dit artikeltje:
Divers Renault sous-estimerait la puissance de la Mégane R.S.
Selon le site australien goauto.com.au qui s'est récemment entretenu avec Jean Calcat (en charge de Renault Sport dans le monde), Renault sous-estimerait sciemment la puissance de sa Mégane R.S., à l'instar de Nissan et la GT-R dans un autre registre. On apprend que la Mégane R.S. "250" a été contrôlée à de nombreuses reprises par des préparateurs et des particuliers au Japon, en Australie et à Singapour et qu'a chaque fois elle affichait plus que les 250 ch annoncés. Deux exemplaires australiens auraient ainsi été mesurés à 287 et 294 ch ! Jean Calcat aurait expliqué que Renault était un peu embarrassé quand ces chiffres sont sortis car la marque ne veut pas rentrer dans le jeu du "nous avons la voiture la plus puissante" mais préfère que le client dise "ma voiture est super, je l'aime". Il affirme également que toutes les voitures commercialisées font 20 à 30 ch de plus et jamais moins qu'annoncé. Il a également assuré que "le pire moteur de la RS 265 qui sortira de l'usine de Cléon ne produira jamais moins des 265 ch". On comprend un peu mieux la domination de la Mégane R.S. dans sa catégorie, ce qui n'est pas pour déplaire à notre chauvinisme...
van:http://www.autonews.fr/Breves/Renault-s ... view=popup
Voor diegenen wiens Frans wat minder is:
Bij de vorige Megane RS250 kwamen verschillende Japanse en Australische importeurs tot de vaststelling dat veel RS'en in werkelijkheid MEER pk's van de fabriek meekregen dan de ofiiciele 250pk. In 2 gevallen werd 287 en 294 pk gemeten! De Renault Sport baas Jean Calcat geeft zelf toe dat de meeste auto's 20 of 30 pk meer krijgen en zeker nooit minder dan het officiele cijfer, niet om vals te spelen in vergelijkingstests met andere merken maar om de rijder een leukere rijervaring te bezorgen.
Is dit nieuw of was dit al algemeen geweten? Als je je auto laat tunen, zet je hem dan voor en na op de testbank of enkel na?
Grtz,
Ruben
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Gezien de resultaten op de bank in Goes, was dit al een beetje bekend dat ze standaard meer hadden (zover ik het kan bekijken) dan werd opgegeven.
Bij het tunen is er vooraf een bankrun zodat je standaard weet en achteraf/tijdens het tunen een aantal bankruns om de optimalisatie te meten & weten.
Bij het tunen is er vooraf een bankrun zodat je standaard weet en achteraf/tijdens het tunen een aantal bankruns om de optimalisatie te meten & weten.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ik meende in een test van Autocar (filmpje staat op youtube) tussen de RS250 en Focus RS, dat de Mégane al 275 leverde ipv 250, en de Focus 275 ipv 305
Dus ja, standaard leveren ze al wel meer. Overigens is het volgens mij ook geen publiek geheim meer dat fabrikanten een test/pr-auto vaak net even wat meer opfrissen voor een test dan de auto die bij een klant terecht komt.
Ik moet zeggen, 294pk ipv 265 is wel een flink stuk meer.

Dus ja, standaard leveren ze al wel meer. Overigens is het volgens mij ook geen publiek geheim meer dat fabrikanten een test/pr-auto vaak net even wat meer opfrissen voor een test dan de auto die bij een klant terecht komt.
Ik moet zeggen, 294pk ipv 265 is wel een flink stuk meer.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Het was bij de vorige RS, dus het was 294 ipv 250! Zal wel uitzonderlijk zijn denk ik.
Zijn die extra pk's ook zichtbaar op de RS Monitor, weet iemand dat?
Is toch wel fijn te weten dat de kans dat ie minder pk's zal hebben dan het officiele cijfer dus wel heel klein is. Is dat typisch Renault of doen andere merken ook, want eigenlijk is het toch wel echt valsspelen.
Zijn die extra pk's ook zichtbaar op de RS Monitor, weet iemand dat?
Is toch wel fijn te weten dat de kans dat ie minder pk's zal hebben dan het officiele cijfer dus wel heel klein is. Is dat typisch Renault of doen andere merken ook, want eigenlijk is het toch wel echt valsspelen.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Neen, in het verleden speelden ze vals door ze minder te geven dan de opgave.......nu is het net als bij de slager of kaasboer, mag het ietsjes meer zijn?Rubinja schreef:Het was bij de vorige RS, dus het was 294 ipv 250! Zal wel uitzonderlijk zijn denk ik.
Zijn die extra pk's ook zichtbaar op de RS Monitor, weet iemand dat?
Is toch wel fijn te weten dat de kans dat ie minder pk's zal hebben dan het officiele cijfer dus wel heel klein is. Is dat typisch Renault of doen andere merken ook, want eigenlijk is het toch wel echt valsspelen.
En naar je concurrentie toe is het niks meer dan gewoon beter je motoren bouwen.
@Adinsx, die Focus had een lekke IC, dus wel de hele waarheid vertellen, tenminste als je doelt op de Focus op de rollenbank bij Autoweek.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Extra pk's zijn niet zichtbaar,geeft maximum 250 aan....Rubinja schreef:Het was bij de vorige RS, dus het was 294 ipv 250! Zal wel uitzonderlijk zijn denk ik.
Zijn die extra pk's ook zichtbaar op de RS Monitor, weet iemand dat?
Is toch wel fijn te weten dat de kans dat ie minder pk's zal hebben dan het officiele cijfer dus wel heel klein is. Is dat typisch Renault of doen andere merken ook, want eigenlijk is het toch wel echt valsspelen.