ACT: Mégane III RS Coupe

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Is niet te bestellen, gewone showcars voor evenementen.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Geen 2012 model.. maar wel facelift/trophy spoiler.
TymenJ
Berichten: 48
Lid geworden op: do 20 jan 2011 14:55
Car: Megane 3 RS
Locatie: Rotsterhaule

Ik heb het volgende met mijn auto:
  • Elke keer als ik over een drempel of ander soortgelijke bult ga, hoor ik wat doffe trillingen / dreunen die uit mijn kofferbak komen. Er gaat dus duidelijk iets op en neer in mijn kofferbak, alleen de vraag is: wat? Ik snap er zelf niks meer van.

    Mijn grote deurhandgrepen aan de binnenkant van mijn deuren kraken ontzettend zodra ik ze beetpak en mijn deur wil dicht trekken of open duwen. Wat kun je hier tegen doen?

    Mijn voorste speaker roosters trillen ontzettend wanneer met bas en middelmatig volume (18+). Ik heb het Arkamys 3D audio systeem. De roosters zijn niet los te halen, dus ik neem aan dat de hele deur los moet om daar bij te kunnen om het extra vast te maken?
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Ik denk dat je probleem met de achterklep te verhelpen is met wat vet op de kofferklep slot, en de aanslagrubbers. Dit komt wel vaker voor.
Betreffen de andere probleempjes, je hebt garantie dus dit moet de dealer voor je kunnen repareren (Y)
Ed87
Berichten: 297
Lid geworden op: do 19 mei 2011 20:21

dat gerammel achterin is vrijwel zeker je kofferdekselslot wat los zit.
heb ik ook gehad en bij mij is er een nieuwe in gekomen.
Ed87
Berichten: 297
Lid geworden op: do 19 mei 2011 20:21

jouw deurpanelen zijn heel anders dan die van mij?
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

HVB83
Berichten: 118
Lid geworden op: do 10 jan 2008 9:02

Ed87 schreef:jouw deurpanelen zijn heel anders dan die van mij?
Dit zijn denk ik Jehnert doorboards, in Nederland volgens mij te verkrijgen via hifimotive.nl-dealers.

Geeft veel meer stevigheid en de mogelijkheid om 2 (of meer in sommige gevallen) kicks te monteren. Maar dan moet je wel heel wat van plan zijn, 1 fatsoenlijke 16,5cm op een houten ring kan ook al aardig wat geluid produceren. :gun:
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Het ziet er wel heel erg netjes uit moet ik zeggen! Jammer dat die dingen aardig prijzig zijn :( (en dan komen de speakers enzo er nog eens bij!)
Ed87
Berichten: 297
Lid geworden op: do 19 mei 2011 20:21

oke dan weer wat geleerd! :D
Boondock
Berichten: 32
Lid geworden op: di 9 mar 2010 12:10
Car: Laguna II Ph 2 GT
Locatie: Bracht DE

HVB83 schreef:
Ed87 schreef:jouw deurpanelen zijn heel anders dan die van mij?
Dit zijn denk ik Jehnert doorboards, in Nederland volgens mij te verkrijgen via hifimotive.nl-dealers.

Geeft veel meer stevigheid en de mogelijkheid om 2 (of meer in sommige gevallen) kicks te monteren. Maar dan moet je wel heel wat van plan zijn, 1 fatsoenlijke 16,5cm op een houten ring kan ook al aardig wat geluid produceren. :gun:
4 keer 16 en een speaker voor de midden
HVB83
Berichten: 118
Lid geworden op: do 10 jan 2008 9:02

Boondock schreef:
4 keer 16 en een speaker voor de midden
Ik moest er even over nadenken, dacht eerst dat je een surround-opstelling bedoelde. :~

4 kicks en een midwoofer is niet verkeerd om een stevig geluid te produceren, heb je meer specs?
Ed87
Berichten: 297
Lid geworden op: do 19 mei 2011 20:21

ben jij eigenlijk al klaar met je install hans? zat laatst nog ff op showyoursound.nl, maar ik zag geen updates meer na vorige zomer... ben wel benieuwd naar het eindresultaat?
Boondock
Berichten: 32
Lid geworden op: di 9 mar 2010 12:10
Car: Laguna II Ph 2 GT
Locatie: Bracht DE

[img]https://lh5.googleusercontent.com/-Sa9p ... C00710.JPG[/img]

versterker van Audio System, naam: X300.2 (2x 300 watt 4 ohm stereo) extra moest er noch een Bit Audio Ten in omdat het standard radio niet het beste is
Ed87
Berichten: 297
Lid geworden op: do 19 mei 2011 20:21

nice 8)
Therion
Berichten: 93
Lid geworden op: ma 23 aug 2010 11:50
Car: Megane III RS265 cup
Locatie: Middelburg

Hier een link naar een NL brochure van de megane RS 2012 (staat nog niet officieel op renault.nl) :D

edit: iemand enig idee wat ze met specifiek vermogen (132 pk) en specifiek koppel (180nm) bedoelen?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

specifiek per liter motorinhoud ?
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Therion
Berichten: 93
Lid geworden op: ma 23 aug 2010 11:50
Car: Megane III RS265 cup
Locatie: Middelburg

owja, duh... staat er gewoon achter (pk/l en Nm/l) (S)
Therion
Berichten: 93
Lid geworden op: ma 23 aug 2010 11:50
Car: Megane III RS265 cup
Locatie: Middelburg

De configurator voor de 2012 Megane RS staat inmiddels ook online op renault.nl :)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Hm.. jammer dat ze nog geen 'i' erbij hebben wat de pakketten inhouden... Kom nu op ruim 39k uit :lol:
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Therion
Berichten: 93
Lid geworden op: ma 23 aug 2010 11:50
Car: Megane III RS265 cup
Locatie: Middelburg

essentiel: aut.airco+regen/lichtsensor
introduction: lane departure, grootlicht assistent
lumière: glazen dak+privacy glass
luxe rs: leer+stoelverwarming+electr.stoelen

staat ook allemaal in de PDF die ik een paar posts terug heb gelinked.

De mijne kwam ruim boven de 42K |:
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Therion schreef:essentiel: aut.airco+regen/lichtsensor
introduction: lane departure, grootlicht assistent
lumière: glazen dak+privacy glass
luxe rs: leer+stoelverwarming+electr.stoelen

staat ook allemaal in de PDF die ik een paar posts terug heb gelinked.

De mijne kwam ruim boven de 42K |:
Maar dan wel onder de 43K..... :D

Maar ja, als je mooi wilt zijn moet je pijn lijden........
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Ik koop hem wel over 3 jaar wanneer de helft eraf is :p

Nieuwe auto kopen, sneller kun je het geld niet weggooien. Maar eerlijk is eerlijk, het wachten erop, en de vrije keuze is ook leuk. Al is de Twingo II van vriendinlief met 10k gekelderd in 4 jaar tijd en 45.000km. Die is ook genezen :lol:
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Adinsx schreef:Ik koop hem wel over 3 jaar wanneer de helft eraf is :p

Nieuwe auto kopen, sneller kun je het geld niet weggooien. Maar eerlijk is eerlijk, het wachten erop, en de vrije keuze is ook leuk. Al is de Twingo II van vriendinlief met 10k gekelderd in 4 jaar tijd en 45.000km. Die is ook genezen :lol:
Zal ik je niet vervelen met het naar beneden kletteren van mij dieseltje in minder dan 2 jaar tijd en 55.000 km verder. (0)
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Haha, achja.. er moet toch iemand een nieuwe auto kopen zodat de ander ook weer iets leuks kan kopen hè ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Therion
Berichten: 93
Lid geworden op: ma 23 aug 2010 11:50
Car: Megane III RS265 cup
Locatie: Middelburg

tja, de afschrijving is inderdaad even schrikken, alhoewel het dit keer lang niet zo erg was, als toen ik mijn 180TCe coupé verkocht.
Maar zodra hij is afgeleverd ben je dat vrij snel vergeten hoor :D
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Geloof ik graag ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Rubinja
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 13:27
Contacteer:

Hey alle kortingen inbegrepen betaal ik voor mijn nieuwe RS265 (geleverd op 18 mei, ik ben het wachten wel stilaan beu...) 28.400 euro.

In het zwart, 19duims velgen, CUP onderstel, Recaro's, RS Monitor, Red striping,... Belasting op inverkeersstelling: 1218 euro Jaarlijkse tax: 340 euro

Woon in Belgie.

Nu even iets anders: kwam op dit artikeltje:

Divers Renault sous-estimerait la puissance de la Mégane R.S.
Selon le site australien goauto.com.au qui s'est récemment entretenu avec Jean Calcat (en charge de Renault Sport dans le monde), Renault sous-estimerait sciemment la puissance de sa Mégane R.S., à l'instar de Nissan et la GT-R dans un autre registre. On apprend que la Mégane R.S. "250" a été contrôlée à de nombreuses reprises par des préparateurs et des particuliers au Japon, en Australie et à Singapour et qu'a chaque fois elle affichait plus que les 250 ch annoncés. Deux exemplaires australiens auraient ainsi été mesurés à 287 et 294 ch ! Jean Calcat aurait expliqué que Renault était un peu embarrassé quand ces chiffres sont sortis car la marque ne veut pas rentrer dans le jeu du "nous avons la voiture la plus puissante" mais préfère que le client dise "ma voiture est super, je l'aime". Il affirme également que toutes les voitures commercialisées font 20 à 30 ch de plus et jamais moins qu'annoncé. Il a également assuré que "le pire moteur de la RS 265 qui sortira de l'usine de Cléon ne produira jamais moins des 265 ch". On comprend un peu mieux la domination de la Mégane R.S. dans sa catégorie, ce qui n'est pas pour déplaire à notre chauvinisme...


van:http://www.autonews.fr/Breves/Renault-s ... view=popup

Voor diegenen wiens Frans wat minder is:

Bij de vorige Megane RS250 kwamen verschillende Japanse en Australische importeurs tot de vaststelling dat veel RS'en in werkelijkheid MEER pk's van de fabriek meekregen dan de ofiiciele 250pk. In 2 gevallen werd 287 en 294 pk gemeten! De Renault Sport baas Jean Calcat geeft zelf toe dat de meeste auto's 20 of 30 pk meer krijgen en zeker nooit minder dan het officiele cijfer, niet om vals te spelen in vergelijkingstests met andere merken maar om de rijder een leukere rijervaring te bezorgen.

Is dit nieuw of was dit al algemeen geweten? Als je je auto laat tunen, zet je hem dan voor en na op de testbank of enkel na?

Grtz,

Ruben
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Gezien de resultaten op de bank in Goes, was dit al een beetje bekend dat ze standaard meer hadden (zover ik het kan bekijken) dan werd opgegeven.

Bij het tunen is er vooraf een bankrun zodat je standaard weet en achteraf/tijdens het tunen een aantal bankruns om de optimalisatie te meten & weten.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Ik meende in een test van Autocar (filmpje staat op youtube) tussen de RS250 en Focus RS, dat de Mégane al 275 leverde ipv 250, en de Focus 275 ipv 305 :lol:

Dus ja, standaard leveren ze al wel meer. Overigens is het volgens mij ook geen publiek geheim meer dat fabrikanten een test/pr-auto vaak net even wat meer opfrissen voor een test dan de auto die bij een klant terecht komt.

Ik moet zeggen, 294pk ipv 265 is wel een flink stuk meer.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Rubinja
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 7 sep 2011 13:27
Contacteer:

Het was bij de vorige RS, dus het was 294 ipv 250! Zal wel uitzonderlijk zijn denk ik.

Zijn die extra pk's ook zichtbaar op de RS Monitor, weet iemand dat?

Is toch wel fijn te weten dat de kans dat ie minder pk's zal hebben dan het officiele cijfer dus wel heel klein is. Is dat typisch Renault of doen andere merken ook, want eigenlijk is het toch wel echt valsspelen.
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Rubinja schreef:Het was bij de vorige RS, dus het was 294 ipv 250! Zal wel uitzonderlijk zijn denk ik.

Zijn die extra pk's ook zichtbaar op de RS Monitor, weet iemand dat?

Is toch wel fijn te weten dat de kans dat ie minder pk's zal hebben dan het officiele cijfer dus wel heel klein is. Is dat typisch Renault of doen andere merken ook, want eigenlijk is het toch wel echt valsspelen.
Neen, in het verleden speelden ze vals door ze minder te geven dan de opgave.......nu is het net als bij de slager of kaasboer, mag het ietsjes meer zijn?
En naar je concurrentie toe is het niks meer dan gewoon beter je motoren bouwen.

@Adinsx, die Focus had een lekke IC, dus wel de hele waarheid vertellen, tenminste als je doelt op de Focus op de rollenbank bij Autoweek.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
dixie1
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 28 jul 2010 23:42
Contacteer:

Rubinja schreef:Het was bij de vorige RS, dus het was 294 ipv 250! Zal wel uitzonderlijk zijn denk ik.

Zijn die extra pk's ook zichtbaar op de RS Monitor, weet iemand dat?

Is toch wel fijn te weten dat de kans dat ie minder pk's zal hebben dan het officiele cijfer dus wel heel klein is. Is dat typisch Renault of doen andere merken ook, want eigenlijk is het toch wel echt valsspelen.
Extra pk's zijn niet zichtbaar,geeft maximum 250 aan....
Plaats reactie