[MarcoGŽs 250km/h Clio16v] nieuwe banden
Dubbelpost 

-
jajaRob.H schreef:Je kunt het er ook gewoon uit flexen....he bram!Florus schreef: Ja,maar jullie hebben waarschijnlijk gewoon 't glas eruit geslagen ....![]()

??Rob 16v schreef:Zelf makenMarcoG schreef:Spruitstuk ga ik denk ik ook zo maken:
Heeft iemand nog wat flenzen liggen?
Nou...dat rijdt al een stuk beter.
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... erkant.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... ijkant.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... nachts.jpg[/img]
Nu nog strak maken en het linkerspatbord lassen.

[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... erkant.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... ijkant.jpg[/img]
[img]http://members.home.nl/marcogroenewege/ ... nachts.jpg[/img]
Nu nog strak maken en het linkerspatbord lassen.

Mooie velgen
Staat m goed hoor

Staat m goed hoor

-
- Über-Spammer
erg mooi hoor. ben eens benieuwt ernaar als je naar maastricht komt 
Ja, danke. Naar Maastricht wil ik MET apk komen. Ga zometeen nog 2 lagers halen, en dan zien we nog eens. 

Adres voor APK heb ik, komt wel goed.
Nu heb ik thuis 4 nieuwe lagers...maar een vraagje over de achterwiellagers.
Aan 1 kant van de achterwiellagers zit zoŽn plastic "bescherm"-ringetje en een klein rubber keerrandje. De andere kant van het lager is gewoon glad. Welke kant moet nu waar komen? Het afdichtrubbertje moet naar de naaf/as-zijde toe zitten (dus naar het midden van de auto)?
Nu heb ik thuis 4 nieuwe lagers...maar een vraagje over de achterwiellagers.
Aan 1 kant van de achterwiellagers zit zoŽn plastic "bescherm"-ringetje en een klein rubber keerrandje. De andere kant van het lager is gewoon glad. Welke kant moet nu waar komen? Het afdichtrubbertje moet naar de naaf/as-zijde toe zitten (dus naar het midden van de auto)?
-
- Über-Spammer
volgens mij maakt dat niet uit. een lager draait naar voor of naar achter, maakt dus niet uit volgens mij. en voor de afdichting zal het ook niet uitmaken lijkt me.
Draairichting maakt niks uit nee. Hm, ik zal eens kijken wat ik tegenkom als ik de oude schijven demonteer. Wilde eigenlijk de lagers al vantevoren erin persen, vandaar. 

-
- Über-Spammer
dat moet je sowieso doen. anders word het echt een moeilijke klus
udderJ-P-S schreef:dat moet je sowieso doen. anders word het echt een moeilijke klus

Ik heb notfalls nog een ander setje wielen liggen, zou ik dan even moeten monteren.
Weet iemand wat dit voor een koeler is?
http://bilder.mobile.de/images/autos/53 ... 832_2.bild

Weet iemand wat dit voor een koeler is?
http://bilder.mobile.de/images/autos/53 ... 832_2.bild
-
- Über-Spammer
sorry, het leek alsof je het anders wilde doenDraairichting maakt niks uit nee. Hm, ik zal eens kijken wat ik tegenkom als ik de oude schijven demonteer. Wilde eigenlijk de lagers al vantevoren erin persen, vandaar.

Ik zal idd eerst de oude demonteren voordat ik ga proberen de nieuwe schijven erop te zetten.
Maar ik wilde de lagers al in de schijf geperst hebben voordat ik de oude demonteer. Ben iemand die graag alles al klaar heeft en dan pas begint te monteren (plug and pray).
Anders zit ik hier op straat met de auto op de bokken en dan komen die relnichten van de milieupolitie weer 80x voorbij omdat ze verder toch niks te doen hebben dan rondjes rijden in die fiat.
Maar ik wilde de lagers al in de schijf geperst hebben voordat ik de oude demonteer. Ben iemand die graag alles al klaar heeft en dan pas begint te monteren (plug and pray).

Anders zit ik hier op straat met de auto op de bokken en dan komen die relnichten van de milieupolitie weer 80x voorbij omdat ze verder toch niks te doen hebben dan rondjes rijden in die fiat.

-
- Über-Spammer
lijkt een beetje op het luchtfilterhuis. als je kijkt gaat er een slang naar de inlaat. de grote slang lijkt wel luchtaanvoer van onder.
Žt Is een F7P met turbo. Vraag me af of dat een of andere cc van een peugeot is ofzo.
Volgens mij moeten de wiellager er zo op dat je gladde kan naar binnen staat en de kant met het rubber naar buiten.MarcoG schreef:Nu heb ik thuis 4 nieuwe lagers...maar een vraagje over de achterwiellagers.
Binnen = waar de auto is (benzinetank, etc)
Buiten = waar de auto niet is (waar je dus tegenaan kijkt als je je wiel loshaalt)
-
Hey Marco! 1 ding: Die velgen van jou zijn echt

Die lagers tik je er volgens mij zo in, dus ik demonteer eerst de ouwe meuk en kijk daar es. Vraag me toch echt af of dat rubbertje überhaupt nut heeft...zal het je laten weten zodra ik erachter kom.Rob schreef:Volgens mij moeten de wiellager er zo op dat je gladde kan naar binnen staat en de kant met het rubber naar buiten.MarcoG schreef:Nu heb ik thuis 4 nieuwe lagers...maar een vraagje over de achterwiellagers.
Binnen = waar de auto is (benzinetank, etc)
Buiten = waar de auto niet is (waar je dus tegenaan kijkt als je je wiel loshaalt)
Best apart he Danny. Ben er ook blij mee. Heb speciaal daarvoor electrische spiegels gemonteerd om de stoepranden bij het parkeren te kunnen mijden.
-
het rubber zal waarschijnlijk de functie hebben om vuil weg te houden, zoals Rob zegt zou het moeten kloppen, het rubber aan de buitenkant, de wielkant dus.
de dikke Speedlines staan trouwens goed

-
- Über-Spammer
volgens mij heb ik thuis nog wel achterschijven met lager liggen. zal even voor je kijken vanavond scheelt je wat tijd en werk.
-
volgens mij vergis ik me, moeten die met het rubber juist aan de achterkant komenPatrick L. schreef:het rubber zal waarschijnlijk de functie hebben om vuil weg te houden, zoals Rob zegt zou het moeten kloppen, het rubber aan de buitenkant, de wielkant dus.
-
- Über-Spammer
nog ff wachten, zit momenteel op het werk... rond 9 uur komt de uitsalg 

Dacht ik ook, dan zit het tegen de achteras aan en klemt het dicht. Van de wielzijde komt geen vuil want daar zit de naafdop overheen gerot. Bovendien is dat stukje zo klein, alleen als daar iets tegenaan geklemt wordt dicht het.Patrick L. schreef:volgens mij vergis ik me, moeten die met het rubber juist aan de achterkant komenPatrick L. schreef:het rubber zal waarschijnlijk de functie hebben om vuil weg te houden, zoals Rob zegt zou het moeten kloppen, het rubber aan de buitenkant, de wielkant dus.
Mijn gevoel zegt ook binnenkant. Wie is jou bron Rianne?

-
- Über-Spammer
het geheel vlakke rubbertje zit binnen. dus aan de askant. heb het net even gecontroleerd bij de mijne.
MarcoG schreef: Mijn gevoel zegt ook binnenkant. Wie is jou bron Rianne?

[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
Rubbertje moet aan de askant zitten, de binnenkant van de auto.
Daar zit ie tegen een afstandsring aan en klemt ie netjes af. 
Ander probleem, de schijven achter hadden geen stukje voor de ABS ring, die pastte niet. Dus breng de schijven weg om ze een beetje af te laten draaien zodat die rotring er op past.
Voor de rest ga ik nu eens aan de slag met de voorwiellagers want ik wordt bijna doof van de ufoŽs.

Ander probleem, de schijven achter hadden geen stukje voor de ABS ring, die pastte niet. Dus breng de schijven weg om ze een beetje af te laten draaien zodat die rotring er op past.
Voor de rest ga ik nu eens aan de slag met de voorwiellagers want ik wordt bijna doof van de ufoŽs.
Ligt bij PtRgte maar die neemt zŽn foon niet op.