EVO6 RS2 Maus [Update 03-01-06]

Vertel hier alles over je project.
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Jij moet je niet vereerd voelen, je auto! :p ;)
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Vergeet niet dat ik wel een beest van een wagen onder controle moet houden. :wink:
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Ochoch..
als je het niet meer aan kan, kom maar op met die sleutels ;) :lol: :beer:
Ralf
Berichten: 2364
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 21:05
Locatie: Pijnacker

kan je helemaal niet aan joh paul, oefen eerst maar of een eigen GT..
Living the dream... Land in Spanje gekocht!!!!!!
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Inderdaad! Net wat Ralf zegt, oefen eerst maar eens een tijdje.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

[ikwilmausvriend zijn modus]
Ik heb al genoeg geoefend, mag ik wel? ;)
[/ikwilmausvriend zijn modus]

Maareh gein Maus, maar nog niet echt hele drastische wijzigingen.
Het kan nog veel gekker ;)
Wanneer komt die GT30R >-)
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Als die en gene me een financiële gift geven, is het natuurlijk zo geregeld. :wink:

Maareh, er is weer een stukje van de basis gelegd om (later) wat meer vermogen te krijgen. :) Het volgende zou kunnen zijn de benzinepomp en bouten, dan kan je naar de 1.6 bar (wat neerkomt op >360 trappelende paardjes onder de kap. :) )
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ach een walbrootje (255lph) zijn de kosten niet, die heb je voor €100 al
Evenals die bouten, dat valt ook wel mee.
Watvoor tubbie hangt erop nu? En tot welke hoogte gaat die IC?
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

't Enige nadeel van die benzinepompen is, dat ze een behoorlijk zoem-geluid maken. Dat weerhoud me er op het moment van om er serieus over na te denken om 't aan te schaffen. (Bovendien schijnt 't een K.werk te zijn om 'm in te bouwen...)
Wat bedoel je precies met je laatste 2 vragen?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

denk dat stevie bedoelt wat voor haardroger er nu staat te blazen op je blokje en tot welke druk je intercooler het nog aankan
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Dat zoemen valt wel mee hoor, bij een 200SX hoor je er iig nix van.
Of ist bij de Lancah een externe? Dannog zou ik me er niet echt druk om maken. Denk dat je em niet eens meer hoort zodra je eenmaal rijd.

Nouja druk ist niet echt, meer uitgedrukt in pk's, tis een mooie frontmount die volgens mij de 400pk nog makkelijk aankan, maja voor 450+ zal er toch zeker wel een dikker exemplaar opmoeten denk ik?

En idd watvoor toerbo
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Ik heb met iemand meegereden die momenteel op 1.6 bar druk rijdt, dus inclusief andere benzinepomp, maar deze vond ik wel behoorlijk zoemen. (We reden wel zonder de radio aan, misschien dat 't wel meevalt wanneer die wel aan staat.)
Met die 1.6 bar kan je 't nog steeds met de originele IC af, wel schijn je je radiateurdop te moeten vervangen door een steviger exemplaar.
Info over de turbo e.d. zal ik van de week eens opzoeken. :)
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Vandaag is eindelijk de AVC-R aangesloten en afgesteld. :)
Resultaat; in de lagere versnellingen en in het middentoerengebied véél meer porrie. :D
Turbodruk piekt op 1.4 bar en loopt daarna netjes terug naar 1.1 bar.
:pompom:
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

gaaf spul hè zo'n AVCR, duurt alleen ff voordat je m doorhebt. gelukkig had ik menno daarvoor ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Inderdaad gaaf spul.
Het is me vanmiddag in sneltreinvaart enigszins uitgelegd en zo ingesteld dat je eigenlijk niets meer hoeft af te stellen.
Af en toe ff de selflearning wakkerschudden en knallen maar. :)
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

het is idd ff kutten met je settings en daarna heb je ws gewoon een OFF, een A en een B, maar voordat je alles ideaal hebt staan :~

abracadabra :D
Immer wieder die verdammte Holländer
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Gelukkig heb ik 'm af laten stellen bij een goeroe op 't gebied van subs en evo's, dus die afstellingen zitten wel snor. :wink:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

stomme vraag misschien maar wat is een acvr en wat doet het?
en kan het op elke auto?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Da's een boostcontroller met een mooi schermpie :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Bart V schreef:Da's een boostcontroller met een mooi schermpie :)
kan die op elke auto?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Je moet wat draden bij je ecu solderen...
Maar een avc-r is niet altijd beter dan de originele turbodrukregeling;
bij een evo wel, daar stamt de turbodrukregeling uit de tijd van Balehakkie. Maar bij een sub bijvoorbeeld, is de tubodrukregeling vele malen beter voor elkaar (in vegelijking met de evo) en hoef je in principe geen avc-r te gebruiken.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

een alpine is ook uit het jaar nul :lol: :lol: :lol: :lol:
wie kan me info verschaffen of die op een alpine kan?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Zit er een ecu in?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

volgens mij wel een niet programmeerbare eprom
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Je moet wat signalen aftappen van onder andere gas, toerental, welke versnelling je rijdt, etc.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Maus schreef:Je moet wat signalen aftappen van onder andere gas, toerental, welke versnelling je rijdt, etc.
ik weet niet of dat electronisch geregeld wordt bij een alpine, hoe kan ik dat ontdekken?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Enige wat je even zou moeten checken in een schema is of zo'n ding een elektronische snelheidssensor heeft, maar ik gok van wel. Verders gaat zo'n boostcontroller wel werken op die alpine. Maar zoals al eerder vermeld, zo'n ding is alleen zinvol als de originele turbodrukregeling kut is, of als je speciale wensen hebt. Van 't aparaatje opzich gaat ie niet harder.
rev it like a rental
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Menno schreef:Enige wat je even zou moeten checken in een schema is of zo'n ding een elektronische snelheidssensor heeft, maar ik gok van wel. Verders gaat zo'n boostcontroller wel werken op die alpine. Maar zoals al eerder vermeld, zo'n ding is alleen zinvol als de originele turbodrukregeling k#t is, of als je speciale wensen hebt. Van 't aparaatje opzich gaat ie niet harder.
het is renault dus ik denk kut haha en ja electronische snelheidssensor (Y) maar waar kan ik info inwinnen over die dingen?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Over Renaults?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Maus schreef:Over Renaults?
over renault en die acvr's enzo
:lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Ik denk dat je eerst moet zien te achterhalen hoe goed de turbodrukregeling is bij je Alpine.
Als die al goed is, heb je, denk ik, meer aan een bleedvalve o.i.d.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

drukregeling is hetzelfde geregeld als in een vijf volgens mij
lekker simpel
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Maus
Berichten: 4127
Lid geworden op: zo 4 mar 2001 0:00
Locatie: Zwijndrecht

Steven schreef:Watvoor tubbie hangt erop nu?
Evolution 6
Turbo = TD05HR-16G6-10.5T (GSR)
TD05HRA-16G6-10.5T (RS/rs2)
Nozzle Area (cm2) = 10.5
Turbine = GSR - Inconel (steel alloy), Titanium alloy (RS/RS2)
Compressor = Aluminium, 68mm wide
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

Ook met je evo kan het dus...dus binnenkort op film? ;) :p

KLIK
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

das geen burn-out, maar donutje draaien :D
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Plaats reactie