[Grotere Remmen]

Vragen en antwoorden m.b.t. het remsysteem
Plaats reactie
Anonymous

Allartino schreef:die sandtler schijven (ik heb ze ook) komen gewoon uit de OMP fabriek.
Weet je dat zeker ? Vandaar dat DTP de leverancier niet aan kan geven ? NIet dat ik dat weten wilde maar dan hadden ze hier sneller kunnen zijn.
oldskool

pazmaniac schreef:260mm ferodo ds 2500 blokken, 16v remzadels
en et past allemaal net binnen mijn 15 inch velgen,
da mooi maar volgens my passen er ook nog gewoon nog 285 mm schyven MET klauwen onder je auto met 15 inch
:lol: :p
groter past inderdaad niet dan 285 of je moet met 16 inch gaan ryden en dan kan er max 310 mm onder
marcel
Foeke

Ik kan geen 285 met m'n 15" hebben. Hangt namelijk ook van het type velg af.
<-------So you know don't mess with a Reno------->
Anonymous

Zijn er overigens ook mensen die zonder de kunstof disks rijden acher ? Zitten achter je schijf.

Ik moet er nog even 1 hebben voor rechts als iemand die toevallig heeft liggen :)
-PAZ-
Über-Spammer

oldskool schreef:
pazmaniac schreef:260mm ferodo ds 2500 blokken, 16v remzadels
en et past allemaal net binnen mijn 15 inch velgen,
da mooi maar volgens my passen er ook nog gewoon nog 285 mm schyven MET klauwen onder je auto met 15 inch
:lol: :p
groter past inderdaad niet dan 285 of je moet met 16 inch gaan ryden en dan kan er max 310 mm onder
marcel
,

bij mijn velgen gaat dat dus niet, maar maakt niet zo veel uit, denk dat ik nu opzich ook wel al remvermogen genoeg heb, en ik vin het er wel stoer uit zien, hele velg vol met remschijf :smoke: :smoke:
R5GTT. Drive it like you stole it
Calle

pazmaniac schreef:... genoeg heb, en ik vin het er wel stoer uit zien, hele velg vol met remschijf :smoke: :smoke:
Anders laat je de klauw toch achterwege, kun je nog groter... :lol: :lol: :lol: :D
Daaf (Davy)

Matthijs schreef:Zijn er overigens ook mensen die zonder de kunstof disks rijden acher ? Zitten achter je schijf.

Ik moet er nog even 1 hebben voor rechts als iemand die toevallig heeft liggen :)
Yep, die van mij braken af toen ik eea aan het demonteren was....lekker weggelaten. Geen idee waar ze voor dienen....vuiligheid/remstof weghouden oid
Allartino

Matthijs schreef:
Allartino schreef:die sandtler schijven (ik heb ze ook) komen gewoon uit de OMP fabriek.
Weet je dat zeker ? Vandaar dat DTP de leverancier niet aan kan geven ? NIet dat ik dat weten wilde maar dan hadden ze hier sneller kunnen zijn.
ja hoor, er staat op de "sandtler" schijven gewwon een teken van OMP ingeslagen en daarnaast een hoop info en nummers van sandtler....
5GTT & clio II 1.6 16v
Anonymous

Allartino schreef:
Matthijs schreef:
ja hoor, er staat op de "sandtler" schijven gewwon een teken van OMP ingeslagen en daarnaast een hoop info en nummers van sandtler....
Mhhhhhh dat scheelt zeker nogal wat. De groeven op de foto's van OMP zijn alleen wat anders, maar das maar een foto..... vergelijk maar eens met die van Cat. Jah foto's zeggen niets :)
Anonymous

OMP zit op dit moment een levertijd op van 7 weken..... lang leve de vakantie :(
Anonymous

Probleem opgelost :)

OMP scheelt letterlijk de helft dus dan maar wachten tot half september :)
Allartino

waar heb je die dan besteld? de helft is wel erg veel!

Altijd als ik iets koop (na lang zoeken), zie ik hetzelfde product in de weken erna steeds goedkoper worden :evil: alsof ze in de aanbieding gaan omdat ik ze toch al heb :lol: :lol:
5GTT & clio II 1.6 16v
Anonymous

Allartino schreef:waar heb je die dan besteld? de helft is wel erg veel!

Altijd als ik iets koop (na lang zoeken), zie ik hetzelfde product in de weken erna steeds goedkoper worden :evil: alsof ze in de aanbieding gaan omdat ik ze toch al heb :lol: :lol:
Op sandtler/OMP wel hoor :) 50%....... ok laat het 45 zijn ofzo. Iig erg veel !
Tijn
Contacteer:

Matthijs schreef:Probleem opgelost :)

da's nog ruim voordat je ze nodig hebt toch ?

anyway, back on topic, dit ging dacht ik over grotere remmen.....
there is no spoon.
Anonymous

Tijn schreef:
Matthijs schreef:Probleem opgelost :)

da's nog ruim voordat je ze nodig hebt toch ?

anyway, back on topic, dit ging dacht ik over grotere remmen.....
Ow ? Wanneer zou ik ze nodig moeten hebben dan ? Vertel :D

Maar ik wilde ze op weg naar Frankrijk even inremmen eigenlijk :) Waar reed jij mee tijd qua schijven voor ?
-PAZ-
Über-Spammer

voor schijven van omp kan je ook even informeren bij
http://www.autosportcompany.nl die hebben ook omp schijven en die leveren normaal gezien zeer snel.
heb daar zelf ook al een aantal dingen bestelt en alleen maar goede ervaringen mee (Y) (Y)
Anonymous

pazmaniac schreef:voor schijven van omp kan je ook even informeren bij
http://www.autosportcompany.nl die hebben ook omp schijven en die leveren normaal gezien zeer snel.
heb daar zelf ook al een aantal dingen bestelt en alleen maar goede ervaringen mee (Y) (Y)
Daar staat de bestelling ook :) Hij had een aantal opties zodat ik direct morgen alles binnen zou kunnen hebben. We zouden dan voor iets andere schijven monteren met een reductie op het verzenden (Y)

Ik heb uiteindelijk de gehele OMP set besteld, dat is alleen even wachten !

Goede zaak idd.

Overigens gezien dat zij de URL http://www.biesheuvelautosport.nl hebben ?
Anonymous

Plan gewijzigd.... Toch maar Sandtler geharde schijven erop :)
antoine
Car: Renault Clio III RS

Welke? de type n of een ander type?
Anonymous

RS, N moet je heet remmen voor meer remkracht.
antoine

Ook leuk .Ik heb de type n.Remt zeeeer behoorlijk :lol:
Anonymous

ant1 schreef:Ook leuk .Ik heb de type n.Remt zeeeer behoorlijk :lol:
zal zeker :) maar hoe warmer hoe beter mag ik aannemen ?
antoine

Ja klopt ,je moet ze goed opwarmen die schrijven maar dat is zo gebeurd.Ik heb ze nu al 3 jaar en ben nog steeds zeer tevreden.
Anonymous

Zo das leuk speelgoed :D volgende week maar eens beginnen met inremmen :D
KennyGTT

Kan iemand me ff zeggen of clio 16v remmen passen in standaard 13'ers op m'n GTT? Ik rij normaal altijd met 15'ers rond maar hier in belgenland is de keuring(apk) het probleem; enkel originele wielmaten zeggen ze daar. :( En ik heb geen zin om elk jaar mijn remmen weer om te bouwen, het is nu al erg genoeg. Ps: welke remblokken zou ik me aanschaffen? Green spul of Ferodo? en zijn ze allebij dustfree? yow :wink:
-Ray-
Contacteer:

nee, minimaal 14 inch....
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven
Car: M536

Ferrodo nemen, greenstuff zuigt en wie wil er nu inboeten op remstof als je ook inboet op remkracht?

Moet je maar 4 trommels rondom nemen, he Roy? :lol:
Riël
Über-Spammer

KennyGTT schreef:Kan iemand me ff zeggen of clio 16v remmen passen in standaard 13'ers op m'n GTT? Ik rij normaal altijd met 15'ers rond maar hier in belgenland is de keuring(apk) het probleem; enkel originele wielmaten zeggen ze daar. :( En ik heb geen zin om elk jaar mijn remmen weer om te bouwen, het is nu al erg genoeg. Ps: welke remblokken zou ik me aanschaffen? Green spul of Ferodo? en zijn ze allebij dustfree? yow :wink:
Met 13" Mattigs is past 't net blijkt 't, ptrgte rijdt met 16v remmen met 13" velgen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Turbo-Peer

Ik heb zelf ook greenstuff gehad en nooit ergens problemen mee. Heb van anderen wel eens van kromme remschijven gehoord en scheurtjes in de schijf, toen ze die blokken van greenstuff hadden gemonteerd.
Het scheelt in elk geval wel in de remstof, maar zou greenstuff nu niet meer monteren. Het verschil in remvermogen in verhouding tot normale blokken is namelijk minimaal.
Zou eerder ferrodo nemen.
Renault 5 GT Turbo Bestel Phase II 89'er (project)
Renault 5 GT Turbo Phase I (sloop)
Audi 80 met GTI motor
haan

Riël schreef:
KennyGTT schreef:Kan iemand me ff zeggen of clio 16v remmen passen in standaard 13'ers op m'n GTT? Ik rij normaal altijd met 15'ers rond maar hier in belgenland is de keuring(apk) het probleem; enkel originele wielmaten zeggen ze daar. :( En ik heb geen zin om elk jaar mijn remmen weer om te bouwen, het is nu al erg genoeg. Ps: welke remblokken zou ik me aanschaffen? Green spul of Ferodo? en zijn ze allebij dustfree? yow :wink:
Met 13" Mattigs is past 't net blijkt 't, ptrgte rijdt met 16v remmen met 13" velgen.
lijkt me sterk, overal wordt gezegd dat 16v remmen passen vannaf 14"
Riël
Über-Spammer

Toch past 't, niet allermakkelijkst, maar het gaat.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-PAZ-
Über-Spammer

ligt volgens mij ook voor een groot deel aan wat voor velgen je hebt, want er zit ook nog al wat verschil in de binnendiameters van velgen in dezelfde inch maat
Roy
Moderator

Steven schreef:Ferrodo nemen, greenstuff zuigt en wie wil er nu inboeten op remstof als je ook inboet op remkracht?

Moet je maar 4 trommels rondom nemen, he Roy? :lol:
Tunerz (S)
5 GT Turbo '88 GT5
PtrGte
Contacteer:

haan schreef:
Riël schreef:
lijkt me sterk, overal wordt gezegd dat 16v remmen passen vannaf 14"
verlossing:

deze mijnheer heeft er per kant nog eens 25 mm spoorverbreding bij geplakt, anders pasten de mattigs (ET20) niet...

trekt wel lekker door, die 13 duimers...

jammer dat de stuurprecizie HELEMAAL vervalt met ET20 en nog eens 25 mm erbij...das dus officieel iets van eeuuhh...ET-5 ??? uitgaande van 36 offset???

:D

het is geen aanrader trouwens...want met een dikke 2 liter motor moeten de originele schijven en blokken toch ECHT vervangen worden door een "upgrade" kitje... 8)
haan

passen 16V remmen dan in de standaard 13" gt-turbo velgen? volgesmij niet maar het zou mooi zijn.
Plaats reactie