Thursday Nightmeeting Maastricht. I

Alles over de regiomeetings op donderdagavond of vrijdagavond.
Nieuwe topics mogen alleen door moderators aangemaakt worden. PM 1 van de mods hier om er 1 aan te laten maken.
Gesloten
Rob.H

Patrick L. schreef:
Egid schreef: Ik vindt nog steeds geen gtt wat me echt aanspreekt.
Ik weet nog een mooie clio16v voor je.... :wink:
Een vriend van mij heeft wel interesse zal hem donderdag meenemen. Maar hij heeft er wel geen verstand van. Niet dat ik dat heb. :beer: Ik weet niet of jij donderdag langs komt.
Rob.H

Ollie schreef:Rijdt ie lekker Rob?
Ik dacht dat mistlampen voeren iets van 57 euri was...
Hij rijd heerlijk. Hier en daar moet ik er wel nog wat aan doen (er trilt iets in de stuur kolom en hele kleine schade repareren in de voor bumper).
Vrijdag een Golf GTI, Honda CRX Vtech er uitgereden. :p :worship:

Die agent was echt stom: Ik moest dichter bij hem komen staan (Ik stond 5 meter van hem af). Maarja hij stond op het fietspad met zijn motor en er kwam een fietser achter hem. Anders had ik die eronder liggen. Vergat hij zijn klep omhoog te doen dus ik kon hem niet verstaan. Hij zei echt € 190,-. Echt belachelijk als je je mistlampen vergeet uit te zetten. :@ :evil:
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Rob.H schreef:Echt belachelijk als je je mistlampen vergeet uit te zetten. :@ :evil:
Die dingen hoor je niet standaard aan te hebben. Er zit niet voor niets een waarschuwingslampje in je dash. :(

Ze zouden eigenlijk er 190 euro van moeten maken i.p.v. 57, dan liet je ze wel uit.

In de 3 jaar dat ik mistlichten heb heb ik ze tot nu toe 2x gebruikt. Het staat mooi maar daar is ook alles mee gezegd.

GR.Frits
Patrick L.

Rob.H schreef:
Patrick L. schreef:
Egid schreef: Ik vindt nog steeds geen gtt wat me echt aanspreekt.
Ik weet nog een mooie clio16v voor je.... :wink:
Een vriend van mij heeft wel interesse zal hem donderdag meenemen. Maar hij heeft er wel geen verstand van. Niet dat ik dat heb. :beer: Ik weet niet of jij donderdag langs komt.
rond 23.00u ben ik er wel ff, kom ik vamuit mijn werk,
hij kan de auto zien op het linkje ,hierboven ergens, naar marktplaats.
Rob

Patrick L. schreef:
Rob (R5B) schreef:
Patrick L. schreef:Rob, over die cursus in Tongeren, welke richting heb jij gedaan, kzag laatst een folder hierover tussen de reclame zitten...kun je mij nog wat info geven?
Heleboel gezets over cursussen.
In die folder begonnen die cursussen idd in januari, is dus niet aan te bevelen?
Tja wat is niet aan te bevelen? Het kost ongeveer evenveel als de langlopende cursussen (die dus een heel schooljaar lopen) en je krijgt ongeveer dezelfde stof. Dus het gaat een stuk sneller, waardoor je minder prakijk krijgt, want dat neemt de meeste tijd in beslag. Maar je leert er natuurlijk wel weer van.
Duss... Het duurt wel nog 9 maanden voordat die andere cursussen weer beginnen, maar daar heb je wel meer meer aan.

Anders moet Alex hier ook maar ff zijn mening over geven, want hij doet dit ook. Ik d8 dat hij ook de langlopende cursus doet. Maar wat hij precies voor een cursus NU doet weet ik niet, wel dat hij de baiscursus heeft gedaan (ofwel hulpmechanicien)
Patrick

mooie clio,maar is er iets mis met de motorkap,die gaapt een beetje.
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Rob.H

Goed gezien. Rechts voor wil ie niet helemaal goed dicht gaan.
voske

Voor vospower ff gepost omdat die zelf gehandicapt is :lol:
Vospower schreef:Rob.H, zorg dat je donderdag als het weer het toelaat met WARME motor lang mij komt!!! :smoke:
Rob.H schreef:Ik zal kijken of ie dan al warm is bij jou denk het nog net niet. Maar je hoeft niet te werken neem ik aan en hoelaat? :smoke:
CU om half negen bij mij, we zullen wel snel daar zijn :smoke:
Rob.H

Waarvoor staat CU?
Ik ben net van Sittard tot elsloo gereden heb hem 1 keer door getrokken toen ie warm was en we zijn nog ff naar de Mac donalds geweest. Toen ik thuis kwam gaf de temp. meter 140 graden aan nog 20 graden en ik zat op de top. Beetje erg heet! Kan het ergens aan liggen?
Riël
Über-Spammer

140 is veel, check je peil eens.

Verder zijn die originele olietemperatuurmeters niet echt betrouwbaar, je kan beter voor 40 euro een fatsoendelijke olietemperatuurmeter kopen! Wil niet zeggen dat alles in orde is. Als het peil goed is en hij wordt ook zonder stampen erg heet kun je je olie eens verversen, misschien is het oude drab?

CU :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Rob

wilco blue schreef:Egid is die zilveren van marktplaats niets? Ziet er echt vet uit!
Ja en is ook nog van een RTC-er :wink: .
En zilvere GTT hebben we nog niet bij de TNM, wel wit, parlemoer wit, blauw, zwart, (bordaux)rood, grijs, 2 kleuren blauw, maar zilver? :D
Wal een zilvere 21...
Rob

Rob.H schreef:Waarvoor staat CU?
Jong, WTF spreek het es uit maar dan op z'n Engels, wel met losse letters he. ;)
Ollie

140 graden is idd erg veel. Ik vind het toch aan te raden om de olie+filter even te vervangen. En eventueel dan ook de bougies en rotor/verdelerkap. Is nooit weg. En kijk verder ook eens naar je remmerij, want volgens mij houd jij wel van een lekker stuk knallen, dus zorg dat je remmen in orde zijn! Ook goed op het oliepijl letten, maar met een gereviseerd blok zou het olieverbruik nihil moeten zijn! En je koelvloeistof pijl. Verder altijd netjes warm rijden, ook al duurt dat in de winter wat langer :( , maar dan houd je optimaal plezier van de Clio!
En vooral met een beetje getunede auto (en dat is die van jou zeker!) zou ik de onderhoudsintervallen verkorten!
Wat het trillen betreft...balanceren van je velgskes misschien?
alexgt

Patrick L. schreef:
Rob (R5B) schreef:
Patrick L. schreef:Rob, over die cursus in Tongeren, welke richting heb jij gedaan, kzag laatst een folder hierover tussen de reclame zitten...kun je mij nog wat info geven?
Ik heb er 2 gedaan. Als 1ste heb ik "Basis cursus autotechniek" gedaan. Dit heet ookwel hulpmechanien. Dit was echt de basis, van hoe alles werkt, maar ook al veel sleutelen. Maw je leert kleppen stellen, een blok dat niet start moet je weer aan het lopen krijgen etc. Het is voor de helft theorie, en voor de helft praktijk. Ze raade het aan om dit eerst te gaan doen, maar je hebt het niet echt nodig. Het is wel leerzaam, maar niet echt een hoog niveau.
Als 2de heb ik "Handelaar 2de hands autovoertuigen" gedaan, omdat dit het meeste sleutelen was. Vraag me niet waarom, maar dat was zo. Ik heb alleen nauwelijks waardebepalingen etc gedaan. Eigenlijk alleen gesleuteld.

Let wel Pat, dit waren de cursussen over een heel jaar, dus die in September zijn begonnen. En niet de cursusen die in Januari beginnen, want dit zijn snelcursussen. Waar ze in de helft van de lessen hetzelfde (proberen te) leren.

Ik heb hun site gevonden: http://www.vct.be

Anders moet je me maar do die folder meebrengen, dan kan ik je laten zien wat ik heb gedaan.
In die folder begonnen die cursussen idd in januari, is dus niet aan te bevelen?
Nee,niet aan te bevelen. Je krijgt niet de kans om iets zelf tedoen (N) . Even het beloofde adres http://WWW.SYNTRA-LIMBURG.BE tel 012-234760 leraar Valkeneers Jos. Maar meschien kan je nog wel instromen we zijn net begonnen met de theorie twee lessen. Neem donderdag het boek wel mee.

tot donderdag
alexgt

En wat wat je gemist heb was niet zo spanend hoor patrick en kan je dinsdag om 7 uu al beginnen (Y) .
alexgt

zo nu heb ik eindelijk 100 post geplaatst :lol: .
mag ook wel na meer dan een jaar.
maurice

Heee mensen, de 5 is goedgekeurd!!!! Ik kan morgen helaas niet komen, maar ik zal proberen om snel een keertje met haar langs te komen.
Pica's zullen nog volgen.
marco

voske schreef: CU om half negen bij mij, we zullen wel snel daar zijn :smoke:
Laat dat snel nou maar achterwegen.Anders lig je dadelijk snel ergens anders in het weiland.Jeugdt van tegenwoordig leert gewoon niet van een keer,moet gewoon eens echt verkeerdt gaan :( .Leer eerst eens rijden en die auto onder controle te krijgen,en dan kun je eens snelle stunts doen,maar dan ben je wel een jaartje verders.

Greetz oude opa marc :D :p
marco

o ja ik kom morgen ook ffkes.Maar wel met de 19 16klapper :D

greetz marc
Riël
Über-Spammer

Rob

Misschien ook wel leuk voor drbij:

Aangeboden: Renault 5 GTE 1.8 iets aparts
Prijs: 1200
Beschrijving: renault 5 1.8 GTE kleur wit
bouwjaar 1990
geblindeerde ruiten, openlucht filter, sportstuur, kooiconstuctie, speciaal uitgeveerd, licht als een blok op de weg.
kuipstoelen, vijfpuntsgordel, kleine brede banden, remus sportuitlaat, electrische ramen
iets aparts moet je zien!!!

http://www.marktplaats.nl/foto.php3?g=a ... zoek%3Dgte

Voor het vrouwtje ;) :D
Ollie

Ziet er leuk uit, prijs valt mee...alleen die velgen :(
Patrick L.

@ Rob met de Clio:
wat Olliver opsomt moet je zeker ff doen.
En dan neem je een goeie olie, bijv Kroonoil Emperol 10w40 of 5w40, zijn allebei volsyntheet.
wbt de trillingen, velgen laten balanceren kun je mee beginnen, maar kan ook iets anders zijn in de aandrijflijn wat speling heeft.
Mischien schade gehad?
Ik hoop voor je dat geen verborgen gebreken hebt aan die wagen....
Patrick L.

alexgt schreef:En wat wat je gemist heb was niet zo spanend hoor patrick en kan je dinsdag om 7 uu al beginnen (Y) .
ben nog aan het twijfelen, maar jij en Rob bedankt voor de info, als je er nog bent donderdag na 23.00u wil ik die documentatie wel ff zien.
Patrick L.

Ollie schreef:Ziet er leuk uit, prijs valt mee...alleen die velgen :(
dat zijn de originele 5GTT Cup velgen, voor als het je wat interesseert :wink:
Riël
Über-Spammer

Rob (R5B) schreef:Misschien ook wel leuk voor drbij:

Aangeboden: Renault 5 GTE 1.8 iets aparts
Prijs: 1200
Beschrijving: renault 5 1.8 GTE kleur wit
bouwjaar 1990
geblindeerde ruiten, openlucht filter, sportstuur, kooiconstuctie, speciaal uitgeveerd, licht als een blok op de weg.
kuipstoelen, vijfpuntsgordel, kleine brede banden, remus sportuitlaat, electrische ramen
iets aparts moet je zien!!!

http://www.marktplaats.nl/foto.php3?g=a ... zoek%3Dgte

Voor het vrouwtje ;) :D
Ik heb ook nog ene leuke gte voor haar ;) Zónder evo-kit dan ?
wilco blue
Car: Renault 5 GT Turbo

marco schreef:
voske schreef: CU om half negen bij mij, we zullen wel snel daar zijn :smoke:
Laat dat snel nou maar achterwegen.Anders lig je dadelijk snel ergens anders in het weiland.Jeugdt van tegenwoordig leert gewoon niet van een keer,moet gewoon eens echt verkeerdt gaan :( .Leer eerst eens rijden en die auto onder controle te krijgen,en dan kun je eens snelle stunts doen,maar dan ben je wel een jaartje verders.
:worship: :worship: :worship: .
Soms willen ze je niet snappen he marco maar ooit begrijpen ze je nog wel eens.Hoop ik .(voor hun) :D .
Verder effe ziet er mooi uit de clio.Houd hem in eren iedere dag effe voor hem stil staan en dan gewoon een 20 seconden kijken .Dit geeft steeds weer een super gevoel. (Y)
Marcel J.

Mannen tot morgen, kzal de reutel weer eens van stal halen :lol: :lol:

@Wilco rij je mee?!

@Rob: idd olie eruit en nieuwe erin doe er dan meteen nieuwe filter bij(succes :D ). in beide gevallen een van de juiste kwaliteit cq prijs :@ (bezuinigen kost geld). trouwens 140 graden is nix aparts als je echt serieus aan het boenderen bent, doe je dit regelmatig: oliekoeler erbij (btw heeft een 16v een oliekoeler in radiateur?). denk er wel aan als temperatuur zo hoog oploopt dat je effe rustig een PAAR blokjes omrijdt.

@Opa marco: je hebt gelijk

@Patrick: nog nix gehoord zeker?! :@

@maurice: (Y) jong volgende week is ook goed :wink: :lol: iig tot binnenkort en laat de twingo dan maar thuis...
Riël
Über-Spammer

140 graden verliest de olie vrijwel al zijn fatsoendelijke werking! Teveel dus. Maar ik vraag me af of die ook echt wel 140 graden zijn. Mijn gtt werdt bij hard boenderen met frisse olie niet warmer dan 110 graden.
wilco blue
Car: Renault 5 GT Turbo

hoelaat marcel 8 uur weer .wel met de turbo he :)
Marcel J.

Riël schreef:140 graden verliest de olie vrijwel al zijn fatsoendelijke werking! Teveel dus. Maar ik vraag me af of die ook echt wel 140 graden zijn. Mijn gtt werdt bij hard boenderen met frisse olie niet warmer dan 110 graden.
Kzeg niet dat het normaal of goed is, alleen dat het kan :D kzeg er niet blij mee zijn, vandaar vervangen die hap + oliekoeler en idd kweet niet of het echt 140 graden waren, tehoog iig.

@wilco; oke jong, auto staat bij oma :D kben rond achten bij je
Rob.H

Oke thnks. Ik had toch al afgesproken dat ik hem op de put zou zetten dan zal ik ook vervangen/vernieuwen:
- Olie
- Olie filter
- Bogies
- Lucht filter ook vernieuwen?
- Vergeet ik nog iets?

Het trillen is niet zo een probleem er zit ergens iets los achter het stuur. Zal wel een kabeltje zijn of het kapje zal niet goed vast zitten. Want als ik mijn hand erop leg is het geluid is weg.
Patrick L.

ja , je kunt beginnen met olie, oliefilter, bougies, verdelerkap en rotor, mischien koelvloeistof, remmen controleren, dikte van de remblokjes , voor het luchtfilter heb ik hier nog een inlegfliter liggen van ram-air, kun je hebben voor 25 euro.
Marcel J.

Patrick L. schreef:...koelvloeistof...

is idd ook een goede....kijk dan meteen effe naar de waterpomp (speling/geluid)
The Saint

zo, laat ik iedereen ook eens een gelukkig nieuwjaar wensen, o ja en fijne Kerstdagen :biertjuh:

@Rob H.: Schöne bak !!!!!, die gaat dus echt als de brandweer, die wil ik wel eens zien, alleen ben ik er morgen niet.

@Riel: Ook een schöne bak, wat is er met je raam aan de bijrijderskant gebeurd?

@ alle studenten in Tongeren: ik heb ook eens naar de website gekeken en ben ook nog aan het twijfelen, ik wil er wel gewoon eens een keertje kijken...
Ook zag ik dat er speciaal voor oldtimers, no offence, iets is, ziet er ook niet gek uit.

Waarschijnlijk zal het wel September worden, maar interesse heb ik zeker.
ff in de gaten houden.
Gesloten