Het is in ieder geval niet de schakelaar die heb ik al geprobeerd. Bij de zekering zit het ook niet. Dus het moet wel in de deur zitten.
Vast een los contactje of de motor kaduuk.
Ik ben benieuwd wie er een wideband lamda sonde op zijn 5 gtt heeft en vooral waar precies.
Ik heb zelf een WBO2 (innovate lc-1) op mijn 5 zitten vlak voor de tussendemper. Dit gaat prima, maar ik ben nu bezig een nieuwe uitlaat te bakken en vraag me af of ik die sensor ook wat dichter richting de turbo kan plaatsen (makkelijker toegankelijk). Zeg maar in het horizontale deel van de downpipe na de elbow of word de sensor hier te warm? Volgens innovate mag het maar 500 graden worden namelijk.
Dus als iemand info / ervaring heeft met de ideale plaats voor een WBO2 sonde ik hoor het graag.
Robke kan je hier wat meer uitleg over geven, maar officieel moet de zijne 36" vanaf de turbo zitten, dus dan zit je idd dicht tegen je middendemper aan. Uitlaatgassen van een turbo kunnen met gemak oplopen tot 800 of 900 graden in extreme gevallen. Dus je hebt dan wel wat afkoellengte nodig ja.
Nu zijn er wel speciale heatsockets, waarmee je em wel dichterbij de turbo kan plaatsen, heeft een soort isolerende werking.
De wideband sensoren van Bosch, die bij volgens mij elke wideband kit gebruikt worden, moet bij een turbomotor de lambdasonde minstens 36" na de uitlaatklep zitten. Zo staat het overigens ook in de montagehandleiding.
De reden is dat een wideband sonde niet goed tegen extreme hitte kan, ik geloof dat iets van 850 graden de max is. Zet je hem toch te dicht bij de uitlaatklep, is hij niet meer nauwkeurig en gaat d elevensduur van de sonde er hard op achteruit.
Ik heb op Ebay een zogenaamde "heatsink bung" van Innovate besteld zodat de sonde wel vlak na de turbo geplaatst kan worden. Mijn originele sonde zit een centimeter of 5 na de turbo en de wideband zit daar weer een centimeter of 4 achter en dat gaat prima.
Hahaha, mijn auto (niet Renault) staat in de parkeergarage, dus die zul je niet gauw zien staan.
Mocht je een fluitende en piepende Saab 9-3 voorbij zien vliegen is de kans groot dat ik het was.
Waar is de sleuf voor aan de linkerkant van de voorbumper (op de ph2 rand onderaan)???
Ik weet dat dat gat aan de rechterkant voor het sleepoog is maar de andere. geen idee!
Even voor de duidelijkheid. Het grote gat zit LINKS en de sleuf zit RECHTS. In die sleuf hoort volgens mij origineel het sleepoog naar buiten te steken. althans bij mijn GTT destijds wel.
Ligt er maar aan hoe je het bekijkt, Tom. Op de foto zit de sleuf links en daar zit het sleepoog inderdaad. Waar dat andere gat voor is, is me nog steeds een raadsel.
onzin Merijn. Wij zitten links in de auto in West Europa. Bestel jij maar eens een linkerkoplamp, en let op wat je krijgt. Gewoon altijd goed zeggen zorgt voor minder verwarring
Als ik er even op in mag haken, de sleuf aan de rechterkant van je bumper (voor de kijkers aan de linkerkant ) is idd voor een trekoog. In de racerij is het min of meer verplicht om een trekoog, of iig een mogelijkheid om de haak van de sleepwagen, buiten je auto te hebben steken zodat de marchals er makkelijk bij kunnen.
FloorV schreef:Als ik er even op in mag haken, de sleuf aan de rechterkant van je bumper (voor de kijkers aan de linkerkant ) is idd voor een trekoog. In de racerij is het min of meer verplicht om een trekoog, of iig een mogelijkheid om de haak van de sleepwagen, buiten je auto te hebben steken zodat de marchals er makkelijk bij kunnen.
als ze em niet vinden haken ze em gewoon aan het eerste beste punt wat ze vinden
waar is het linker gat dan voor? heb al even na zitten denk over wat er achter zit maar kan niet echt wat redelijks bedenken.....
De GT is zo onbetrouwbaar, dat ze hem hebben uitgerust met 2 sleepogen standaard. De vorige eigenaar voor Rambam vond dat duidelijk overbodig en heeft die uitstekende eruit geschroefd. Vandaar de lege sleuf.
Kijk maar eens op fotos naar andere GT's je ziet bijna altijd dat sleepoog naar buiten komen.
Ik vind degene, die direct aan het subframe, achter het originele klepje zit ook ietwat overbodig als er al zo'n lel uitsteekt. Ik ben dan altijd nog groot voorstander van dichtsmukken die hap. Lelijke gat erin.
Als je dan toch dat oog op het subframe wil hebben ligt die bumper met een sleuteltje 10 ook binnen een minuut eraf. (zonder sleutel 10 nog sneller..)
Bij mijn Ph1 zit er alleen een sleepoog aan de bestuurderszijde, misschien zat er bij bepaalde overgangsmodellen al wel een gat in de bumper, maar nog geen sleepoog erachter?
bevestigings zal er heus wel zitten, maar het oog zelf erafgeschroefd? Is bij een Clio16v toch ook? Oog aan het subframe links en een los opgeschroefd oog rechts..
Bij mij zit er aan een kant een fatsoendelijk sleepoog en aan de bestuurderskant achter dat gat zit een soort van takeloog, dat is eigenlijk meer een dik stuk plaatwerk wat in de bocht van het subframe vastgelast zit.