ACT: 5 GT Turbo
Dat schema kun je niks mee. Die stekkers etc heb jij niet en het is daar veel ingewikkelder dan nodig.
Neem een paar rode en zwarte draden, liefst met wat oogjes/klemmen/tang en kabelvoetjes
Zoek ergens een 4 of 5 pools relais
Neem de Accu los.
Neem het Relais en bekijk het
Daar vind je altijd de nummers 30, 85, 86 en 87 op.
- Sluit de + (B+) vanaf de dynamo (rode draad) aan op nummertje 30 én op 86 op het relais.
- Sluit één pootje van het thermocontact aan op 85 van het relais
- Sluit de + van de fan aan op nummertje 87 van het relais
- Hang de - van de fan aan een massapunt
- Trek een draad van de andere aansluiting van je thermocontact naar een massapunt
Controleer de werking door de twee stekkers van je thermocontact af te halen en tegen elkaar te houden: relais klikt en fan gaat draaien.
Het mooiste is als je nog een 15 of 20A zekeringetje in een houdertje tussen 87 en de fan zet.
Neem een paar rode en zwarte draden, liefst met wat oogjes/klemmen/tang en kabelvoetjes
Zoek ergens een 4 of 5 pools relais
Neem de Accu los.
Neem het Relais en bekijk het
Daar vind je altijd de nummers 30, 85, 86 en 87 op.
- Sluit de + (B+) vanaf de dynamo (rode draad) aan op nummertje 30 én op 86 op het relais.
- Sluit één pootje van het thermocontact aan op 85 van het relais
- Sluit de + van de fan aan op nummertje 87 van het relais
- Hang de - van de fan aan een massapunt
- Trek een draad van de andere aansluiting van je thermocontact naar een massapunt
Controleer de werking door de twee stekkers van je thermocontact af te halen en tegen elkaar te houden: relais klikt en fan gaat draaien.
Het mooiste is als je nog een 15 of 20A zekeringetje in een houdertje tussen 87 en de fan zet.
Duidelijk,thanks 

Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Wat nou als ik alleen relais heb met 1,2,3,4,5 ?Riël schreef:Neem het Relais en bekijk het
Daar vind je altijd de nummers 30, 85, 86 en 87 op.
1=85
2=86
3=30
4= -
5=87
Klopt bovenstaand zo?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Durf ik niet te zeggen.
Even open maken dat relais, dan kun je het wel zien aan de werking en weet je meteen wat je doet
In het relais zit een spoeltje. Dat spoeltje heeft twee aansluitingen: 85 en 86
Dit spoeltje trekt dan een schakelaartje aan. Dit schakelaartje zit aan één kant vast aan 30. Aan de andere kant leunt hij in rust tegen niks, of een andere aansluiting, als het spoeltje bekrachtigd wordt dan verbind hij 30 met 87.
Wellicht kun je er dan uitkomen
Even open maken dat relais, dan kun je het wel zien aan de werking en weet je meteen wat je doet

In het relais zit een spoeltje. Dat spoeltje heeft twee aansluitingen: 85 en 86
Dit spoeltje trekt dan een schakelaartje aan. Dit schakelaartje zit aan één kant vast aan 30. Aan de andere kant leunt hij in rust tegen niks, of een andere aansluiting, als het spoeltje bekrachtigd wordt dan verbind hij 30 met 87.
Wellicht kun je er dan uitkomen

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
1 of 1,5 liter daar tussen als ik me niet vergis
Het werkt,nog bedankt voor de uitleg.Riël schreef: Het mooiste is als je nog een 15 of 20A zekeringetje in een houdertje tussen 87 en de fan zet.
Nog wel een vraag over bovenstaand.
Waarom (ook) niet op nr 85,hier staat toch permanent 12v op?
Pas als het thermocontact schakelt krijgt de fan 12v.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
Op zich heeft ie een punt, als je relais vastsmelt in een raar geval kun je theoretisch 85 kortsluiten en dan gaat de boel wel 
Dus ja je kunt voor het relais zekeren voor de zekerheid. Maar het relais zelf is vaak ook al een beveiliging op zich. (30A)

Dus ja je kunt voor het relais zekeren voor de zekerheid. Maar het relais zelf is vaak ook al een beveiliging op zich. (30A)
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Weet iemand het veschil tussen deze twee intercoolers?
Ze lijken mij hetzelfde, maar gezien het prijsverschil kan dat bijna niet.
http://www.cgbmotorsport.net/intercoole ... -999-p.asp
http://www.k-tecracing.com/show_product ... 1&appid=16
En heeft het vervangen van de standaard intercooler voor een van bovenstaande effect. Wordt de lucht temp dan kouder?
En kan ik dan bijvoorbeeld op één bar rijden met de std. turbo?
Ik ben even aan het kijken naar de mogelijkheden om m`n gtt-tje wat op te peppen.
Dus alle tips zijn welkom!
Hij is nu iig helemaal standaard op de iets verhoogde druk na.
Ze lijken mij hetzelfde, maar gezien het prijsverschil kan dat bijna niet.
http://www.cgbmotorsport.net/intercoole ... -999-p.asp
http://www.k-tecracing.com/show_product ... 1&appid=16
En heeft het vervangen van de standaard intercooler voor een van bovenstaande effect. Wordt de lucht temp dan kouder?
En kan ik dan bijvoorbeeld op één bar rijden met de std. turbo?
Ik ben even aan het kijken naar de mogelijkheden om m`n gtt-tje wat op te peppen.
Dus alle tips zijn welkom!
Hij is nu iig helemaal standaard op de iets verhoogde druk na.
Jep.
Geen verschil, en die van CGB is netjes geprijst. Prima upgrade voor 1 bar te rijden.
Ga even naar het topic van Spiral die is net bij CGB aan het bestellen.
Geen verschil, en die van CGB is netjes geprijst. Prima upgrade voor 1 bar te rijden.
Ga even naar het topic van Spiral die is net bij CGB aan het bestellen.
Ik heb die IC van CGB. Is een net ding, maar ik durf niet te zeggen of het nu echt wat oplevert. Hij is in ieder geval een stuk beter van kwaliteit dan de originele IC.
Pasvorm is niet 100%. De pinnetjes waarmee hij in het subframe valt staan net wat verder uit elkaar dan hoort, dus moet echt effe proppen om ze erin te krijgen. Lukt wel, maar is effe pielen.
Pasvorm is niet 100%. De pinnetjes waarmee hij in het subframe valt staan net wat verder uit elkaar dan hoort, dus moet echt effe proppen om ze erin te krijgen. Lukt wel, maar is effe pielen.
Kan iemand voor mij het nr van kenteken verlichting glaasjes opzoeken? Levert de dealer die nog? Anders bestel ik ze met spiral mee...
Ben benieuwd hoeveel goude ducaten het nu kost 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
is overal mee, ze moeten een aantal jaren verplicht leveren, wordt het niet verkocht dan ligt het in een magazijn en dat kost geld en rekenen ze gewoon door.
Ik moest ooit een krukas hebben van een kawa z1300
nieuwprijs toen de motorfiets op de markt kwam 1200 gulden
Toen ik de krukas nodig had 3500 gulden, was 20 jaar later.
Heb maar een nieuw blok gekocht, was goedkoper
Ik moest ooit een krukas hebben van een kawa z1300
nieuwprijs toen de motorfiets op de markt kwam 1200 gulden
Toen ik de krukas nodig had 3500 gulden, was 20 jaar later.
Heb maar een nieuw blok gekocht, was goedkoper

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
kosten nu iets van 24 euro stuk bij renault idd.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
net langs geweest: 23,05 p/stuk 

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ex btw en ex korting denk ik?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Er zijn toch ook imitatie-glaasjes in de handel?
Incl. Btw en ex korting...
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Hoi vraagje,
Weet iemand waar het "motor identificatie nummer" (782, 784 of 788) te vinden is op je blok? mijn blok komt uit een ingevoerde PH2 5 dus twijfel tussen 788 en 784...
Weet iemand waar het "motor identificatie nummer" (782, 784 of 788) te vinden is op je blok? mijn blok komt uit een ingevoerde PH2 5 dus twijfel tussen 788 en 784...
Hier:
http://picasaweb.google.com/Merizzle/Op ... 8946908146
Dit is de voorkant van het blok, zoals je kunt zien.
http://picasaweb.google.com/Merizzle/Op ... 8946908146
Dit is de voorkant van het blok, zoals je kunt zien.
-
- Berichten: 790
- Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Locatie: 's-Hertogenbosch
- Contacteer:
Dank u hartelijk, gevonden 788!
Als ik nog iemand blij ken maken met een K&N 57i cold air-intake voor een 5 GTT.
Stuur mij dan even een PM dan zal ik even de prijs uitvissen. Is gloed nieuw dus ongebruikt.
Ligt ook nog een nieuwe voor een gewone 5.
Stuur mij dan even een PM dan zal ik even de prijs uitvissen. Is gloed nieuw dus ongebruikt.
Ligt ook nog een nieuwe voor een gewone 5.
R19 16V '91
Net een stukje gelezen over versnellingsbak olie voor een lsd.
Nu heb ik geen lsd maar wel een verstevigd diff-huis en as-huis
welke bak olie wordt er door jullie aangeraden voor de R5GTT.
Of zit hier niet al te veel verschil in?
alvast bedankt
grt, Sam
Nu heb ik geen lsd maar wel een verstevigd diff-huis en as-huis
welke bak olie wordt er door jullie aangeraden voor de R5GTT.
Of zit hier niet al te veel verschil in?
alvast bedankt
grt, Sam
hello fellow fans,
na lange tijd heb ik besloten om mn gtt klaar te maken voor de komende 10-15 jaar. eerste stap is een motor revisie.
mijn vraag is dus wie kent een goede plek voor een dergelijke revisie? Opties zijn engeland(ktec) ik heb al een offerte aanvraag uitegestuurd maar nog geen reactie.
bedoeling om het blok voor te bereiden op 150-160pk. standaard revisie in principe dus. wellicht wel de kop voorbereiden op hedendaagse benzine(kleppen). Ook een andere wildere nokkenas is een eis. Daarnaast de standaard delen, bussen, zuigers, oliepomp, ketting etc dienen vervangen te worden. verder geen bijzondere eisen. zo blijft het tenminste heel.
wie kent er nog goede plekken? liefst berichten per pm maar een open discussie is ook wel goed.
op zich sta ik er ook voor open als een hobby specialist iets extras wil verdienen. Ik ben nu in de orienterende fase en sta daarom open voor alles. zelf doen is ook een optie maar dat motor revisie is toch een klus die ik liever uitbesteed. verdere tuning doe ik zelf wel.
ik hoor het graag!
groetjes
na lange tijd heb ik besloten om mn gtt klaar te maken voor de komende 10-15 jaar. eerste stap is een motor revisie.
mijn vraag is dus wie kent een goede plek voor een dergelijke revisie? Opties zijn engeland(ktec) ik heb al een offerte aanvraag uitegestuurd maar nog geen reactie.
bedoeling om het blok voor te bereiden op 150-160pk. standaard revisie in principe dus. wellicht wel de kop voorbereiden op hedendaagse benzine(kleppen). Ook een andere wildere nokkenas is een eis. Daarnaast de standaard delen, bussen, zuigers, oliepomp, ketting etc dienen vervangen te worden. verder geen bijzondere eisen. zo blijft het tenminste heel.
wie kent er nog goede plekken? liefst berichten per pm maar een open discussie is ook wel goed.
op zich sta ik er ook voor open als een hobby specialist iets extras wil verdienen. Ik ben nu in de orienterende fase en sta daarom open voor alles. zelf doen is ook een optie maar dat motor revisie is toch een klus die ik liever uitbesteed. verdere tuning doe ik zelf wel.
ik hoor het graag!
groetjes
MB Performance in NL, ff op google-en 
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...