ik rij zonder met een 13rijen 265 breed(ff uit mn hoofd, in elk geval niet die smalle) en raad dit nogal af voor openbare weg, iedereen klaagt over mijn kartonnetje op de voorbumper, maar ik kan niet zonder rijden op de openbare weg.tutuur schreef:rij jij nu met oliekoeler incl thermostaat riël? aangezien ik meerdere verhalen heb gelezen die het niet doen ivm lagere oliedruk....
ACT: 5 GT Turbo
-
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Ja gek dat je bent 
Die thermostaat is toch passend in jouw sandwich te maken?
In mijn sandwich zat een bout waarin later de thermostaat
geplaatst is,heb jij een versie sw met bout of zonder?

Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
nee, niet als je de originele sandwichplate gebruikt die al op het blok zit(warmtewisselaar)Alpine schreef:Ja gek dat je bent

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Zou geen moer moeten uitmaken, ik geloof dat niet zo. Tenzij mijn koeler een enorme restrictie wordt, maar het is allemaal nieuw. Ik wil ook gewoon cruisen met de auto dus een thermostaat is geen overbodige luxe.tutuur schreef:rij jij nu met oliekoeler incl thermostaat riël? aangezien ik meerdere verhalen heb gelezen die het niet doen ivm lagere oliedruk....
Dit heb je trouwens nodig van Renault:
77 00 727 684 - draadeind m20
-
naja zowel bij mijzelf ,en aussi-Steven en ik meen ook ronald waren we 1 bar oid aan druk kwijt op de meter.Riël schreef:Zou geen moer moeten uitmaken, ik geloof dat niet zo. Tenzij mijn koeler een enorme restrictie wordt, maar het is allemaal nieuw. Ik wil ook gewoon cruisen met de auto dus een thermostaat is geen overbodige luxe.tutuur schreef:rij jij nu met oliekoeler incl thermostaat riël? aangezien ik meerdere verhalen heb gelezen die het niet doen ivm lagere oliedruk....
Dit heb je trouwens nodig van Renault:
77 00 727 684 - draadeind m20
Of dat kwaad kan geen idee, tot mijn crash iig nooit problemen ondervonden met het blok.
Met nieuwe spullen? Moet ik misschien de thermostaat wat ruimer maken o.i.d.
Dan nog wordt buiten het blok gemeten, ik weet niet hoe het dan met de lagering zit, gaat het daar nog doorheen vóórdat het door het filter gaat? Dan maakt die druk op het metertje niet veel uit.
Iemand een idee van het oliecircuit?
Dan nog wordt buiten het blok gemeten, ik weet niet hoe het dan met de lagering zit, gaat het daar nog doorheen vóórdat het door het filter gaat? Dan maakt die druk op het metertje niet veel uit.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
het blok was ook niet het probleem bij je crash toch Steef? 

-
Nieuw spul inderdaadRiël schreef:Met nieuwe spullen? Moet ik misschien de thermostaat wat ruimer maken o.i.d.
niet ?paulvanrooij schreef:het blok was ook niet het probleem bij je crash toch Steef?

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
ok, ok.. meer pk's, meer snelheid, teveel snelheid?

-
@ martijn
tja ik kon het niet laten
@riel
thanks voor het bestelnummer
ik ga hem vrijdag gelijk ff bestellen.
tja ik kon het niet laten

@riel
thanks voor het bestelnummer
ik ga hem vrijdag gelijk ff bestellen.

*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
Ik heb dat bij mij ook gemerkt... met oliekoeler een lagere druk... ik heb ook alles nieuw en eigenlijk geen restricties, slangen allen 10mm inwendig
stationair in warme toestand gewoon net boven 0bar op het metertje, pas bij vollast gaat ie naar 2-2,5bar
stationair in warme toestand gewoon net boven 0bar op het metertje, pas bij vollast gaat ie naar 2-2,5bar
Mrtn = Maarten
Hebben jullie de koeler dan wel ontlucht? Normaal gaat de olie door de originele koeler dus zou geen verschil moeten maken lijkt me...
-
ja tuurlijk heb ik hem ontlucht, heb er gewoon een gaatje bovenin geboord en toen er olie uit kwam een stukkie ducktape eroptutuur schreef:Hebben jullie de koeler dan wel ontlucht? Normaal gaat de olie door de originele koeler dus zou geen verschil moeten maken lijkt me...
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl

Ik denk dat de thermostaat te nauw is dan. Een dunnere olie zal hier minder last van hebben, in een C-blokje moet al van dat dikke prut.
Toch mischien eens een gaatje boren in de thermostaat. Bij koelsystemen doe je dat ook wel eens.
ik geloof dat die dunne olie makkelijker door dat gaatje kan 

Heeft iemand een schema beschikbaar voor het relais van de koelfan?
Bij de 11T draait de fan niet na contact en dat schijnt af fabriek zo te zijn,
heb ooit een schema gezien voor de aansluiting.
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Vergeet ook niet dat het oliepompje meer olie moet pompen en een langer circuit, lijkt mij dan logisch dat de druk wat zakt?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
de geschakelde + (geel) vervangen voor constante + (rood), waarschijnlijk wel zelf doorlussen vanaf de dynamo (daar zit een constant + op en vlakbij het relais). Geel doorknippen en rood aan vastknopenAlpine schreef:Heeft iemand een schema beschikbaar voor het relais van de koelfan?

Mrtn = Maarten
Er schijnt compleet geen relais te zitten voor de fan.
Heb op het R9-11 gepost maar daar is het onbekend,
zou er dan wezenlijk verschil in de kabelboom zitten tussen de 'identieke' motoren?
zou er dan wezenlijk verschil in de kabelboom zitten tussen de 'identieke' motoren?
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
bij mij trok ie dan wel de accu leeg met +- 1week stil staan maar dat kan ook liggen aan een verkeerd relais.Mrtn schreef:de geschakelde + (geel) vervangen voor constante + (rood), waarschijnlijk wel zelf doorlussen vanaf de dynamo (daar zit een constant + op en vlakbij het relais). Geel doorknippen en rood aan vastknopenAlpine schreef:Heeft iemand een schema beschikbaar voor het relais van de koelfan?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Of een gaar thermocontact
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
nee want dan draait de fan, heb t toen opgezocht met mijn hightech 5euro amperemeterAlpine schreef:Of een gaar thermocontact

nu is dat stuk kabelboom weg(smelt bij sluiting

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Eigenlijk niet, de druk moet hetzelfde moeten zijn (druk veranderd niet door de hoeveelheid vloeistof). Extra weerstand wel, maar die dikke slangen en dito radiator gaan echt geen weerstand geven (niet meer dan de originele!). Daarbij gaat er origineel ook heel wat olie door de radiator, dus of er daadwerkelijk meer in gaat is ook nog maar de vraag, zo ja dan is de marge maar klein.Luco/Alpine-racer schreef:Vergeet ook niet dat het oliepompje meer olie moet pompen en een langer circuit, lijkt mij dan logisch dat de druk wat zakt?
Overigens geloof ik ook dat de niet-thermostaat varianten hier geen last van hebben, waardoor ik eigenlijk alleen de thermostaat kan aanwijzen

Is geen deel van motorkabelboom. In zoverre dat je bij een GTT al van een motorkabelboom kan spreken ...Alpine schreef:Er schijnt compleet geen relais te zitten voor de fan.
-
klopt, geen drukverschil hier. ik kan zelfs mijn oliedruk verhogen door mijn lampen aan te zetten, was een optie in 1987 denk ikRiël schreef:Eigenlijk niet, de druk moet hetzelfde moeten zijn (druk veranderd niet door de hoeveelheid vloeistof). Extra weerstand wel, maar die dikke slangen en dito radiator gaan echt geen weerstand geven (niet meer dan de originele!). Daarbij gaat er origineel ook heel wat olie door de radiator, dus of er daadwerkelijk meer in gaat is ook nog maar de vraag, zo ja dan is de marge maar klein.Luco/Alpine-racer schreef:Vergeet ook niet dat het oliepompje meer olie moet pompen en een langer circuit, lijkt mij dan logisch dat de druk wat zakt?
Overigens geloof ik ook dat de niet-thermostaat varianten hier geen last van hebben, waardoor ik eigenlijk alleen de thermostaat kan aanwijzen

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Hoe je het ook went of keert, een langer circuit geeft meer weerstand.Riël schreef:Eigenlijk niet, de druk moet hetzelfde moeten zijn (druk veranderd niet door de hoeveelheid vloeistof). Extra weerstand wel, maar die dikke slangen en dito radiator gaan echt geen weerstand geven (niet meer dan de originele!). Daarbij gaat er origineel ook heel wat olie door de radiator, dus of er daadwerkelijk meer in gaat is ook nog maar de vraag, zo ja dan is de marge maar klein.Luco/Alpine-racer schreef:Vergeet ook niet dat het oliepompje meer olie moet pompen en een langer circuit, lijkt mij dan logisch dat de druk wat zakt?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Maar geen 1 bar...
Klopt, is geen onderdeel van de 'motorkabelboom', maar een afzonderlijk draadboompje.Riël schreef:Is geen deel van motorkabelboom. In zoverre dat je bij een GTT al van een motorkabelboom kan spreken ...Alpine schreef:Er schijnt compleet geen relais te zitten voor de fan.
Zit een relais aan met + en - die op de dynamo zitten, een stekkertje voor je thermocontact en de contrastekker voor je ventilatormotor

Mrtn = Maarten
Als je dat niet hebt heeft wellicht iemand een draadje voor je zodat je het in elk geval mét relais kan aansluiten.
Overigens zit bij een GT dat relais vastgemaakt op een van de windkappen om de radiator.
Overigens zit bij een GT dat relais vastgemaakt op een van de windkappen om de radiator.
Dat zijn 4 draden,heb een schema gevonden met 5?(redelijk onderaan de pagina)Mrtn schreef:Zit een relais aan met + en - die op de dynamo zitten, een stekkertje voor je thermocontact en de contrastekker voor je ventilatormotor
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... start=5425
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77