ACT: 5 GT Turbo
Ik heb hem er ook onder zitten. Samen met de dikkere downpipe. Erg fijn geluid en qua looks erg goed.
Btw. Dat gerammel heb ik ook gehad, maar is na verloop van tijd vanzelf verholpen. Hoe weet ik niet, maar het heeft zekers een paar maand geduurt.
Btw. Dat gerammel heb ik ook gehad, maar is na verloop van tijd vanzelf verholpen. Hoe weet ik niet, maar het heeft zekers een paar maand geduurt.
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Ik heb hier twee luchfilerhuizen. Één met een kleine en één met een grote opening die in het motorruim eindigd. Welke kan ik beter gebruiken?
Chris, weer eentje erbij voor je register:
Ex-Edwin, gesloopt...
TB-98-TY
[img]http://94.100.114.103/977650001-9777000 ... _p3ZI.jpeg[/img]
[img]http://94.100.118.102/977650001-9777000 ... _WHxn.jpeg[/img]
Ex-Edwin, gesloopt...
TB-98-TY
[img]http://94.100.114.103/977650001-9777000 ... _p3ZI.jpeg[/img]
[img]http://94.100.118.102/977650001-9777000 ... _WHxn.jpeg[/img]
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Berichten: 181
- Lid geworden op: ma 8 mar 2010 18:58
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
@ Jacco Heb jij die gesloopt ? ik zoek nog een paar deuren-jacco- schreef:Chris, weer eentje erbij voor je register:
Ex-Edwin, gesloopt...
TB-98-TY
[img]http://94.100.114.103/977650001-9777000 ... _p3ZI.jpeg[/img]
[img]http://94.100.118.102/977650001-9777000 ... _WHxn.jpeg[/img]

-
- Berichten: 181
- Lid geworden op: ma 8 mar 2010 18:58
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Wie heeft er voor mij even een afbeelding van het hitteschild om de startmotor ?
Om te te kunnen vinden in de berg onderdelen
Om te te kunnen vinden in de berg onderdelen
Nope, helaas (?) niet, had graag de onderdelen gehad, Fase 1Toine van der Laan schreef: @ Jacco Heb jij die gesloopt ? ik zoek nog een paar deuren

Ik heb overigens nog wel deuren staan van een 5 (nog-GT Turbo), ook zonder die gekke plastic panelen, kweet niet of die ook passen?
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
alleen als ze ook met pennetjes zijn en niet met die halve torx bouten(laatste 5jes zoals supercampus hadden dat.-jacco- schreef:Nope, helaas (?) niet, had graag de onderdelen gehad, Fase 1Toine van der Laan schreef: @ Jacco Heb jij die gesloopt ? ik zoek nog een paar deuren![]()
Ik heb overigens nog wel deuren staan van een 5 (nog-GT Turbo), ook zonder die gekke plastic panelen, kweet niet of die ook passen?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Andere voorbumper + mistlampen
Andere verbreders op de voor- en achter schermen
Ander motief stoelbekleding
Andere vloerbedekking
Plastic deurpanelen ph1, Stof ph2
Iets andere cilinderkop
Er zijn vast nog een hele hoop andere kleine verschillen, maar die weet ik zo effe niet uit mijn hoofd.
Andere verbreders op de voor- en achter schermen
Ander motief stoelbekleding
Andere vloerbedekking
Plastic deurpanelen ph1, Stof ph2
Iets andere cilinderkop
Er zijn vast nog een hele hoop andere kleine verschillen, maar die weet ik zo effe niet uit mijn hoofd.

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
andere grilleMerijn schreef:Andere voorbumper + mistlampen
Andere verbreders op de voor- en achter schermen
Ander motief stoelbekleding
Andere vloerbedekking
Plastic deurpanelen ph1, Stof ph2
Iets andere cilinderkop
Er zijn vast nog een hele hoop andere kleine verschillen, maar die weet ik zo effe niet uit mijn hoofd.
re208 ontsteking ph1
re209 ontsteking ph2 (iets andere curve ofzo)
andere stickers(die er meestal af zijn)
rood biesje in bumper ipv die zwarte stroken
eerste ph1's hebben een luchtgekoelde turbo
het schijnt dat veel ph1's standaard schotten in de carterpan hebben. de mijne heeft t ook
ph2 heeft standaard spoiler, ph1 had een optie spoiler(die is ook heel anders dan de ph2 spoilert)
spatbordverbreders voorschermen zijn hetzelfde volgens mij merijn
ze zeggen dat ph1's harder roesten, maar das gewoon bullshit. ph1's zijn ook ouder.
meer kan ik zo ff niet verzinnen
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Verbreders aan de voorschermen zijn bij de aansluiting van de skirt anders...
Kleine details.
Maareh, die puntjes die jij noemt kloppen inderdaad. Was me effe ontschoten.
Het is overigens wel een feit dat Renault ZEGT dat phase 2's beter tegen roest bestand zijn. Daar is in sommige gevallen niets van te zien. 

Maareh, die puntjes die jij noemt kloppen inderdaad. Was me effe ontschoten.


deuren van een fase 2 zitten met torx bouten en fase 1 met slagpennen
perculatiefan en nog een andere omloop klep heeft de ph.1 niet
bij de renix 209 hoort ook een klopsensor die de 208 volgens mij niet heeft
de renix van een fase 2 zit in een kunststof doosje
koelslangen lopen heel anders + een swirlpot bij de ph.2
ph.2 heeft topschotels die meer naar buiten liggen voor een andere wielvlucht en veerhoek
slingerschot zit iig ook bij mij in de fase 1
perculatiefan en nog een andere omloop klep heeft de ph.1 niet
bij de renix 209 hoort ook een klopsensor die de 208 volgens mij niet heeft
de renix van een fase 2 zit in een kunststof doosje
koelslangen lopen heel anders + een swirlpot bij de ph.2
ph.2 heeft topschotels die meer naar buiten liggen voor een andere wielvlucht en veerhoek
slingerschot zit iig ook bij mij in de fase 1

-
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
- Locatie: Leiden
Heb hem er net onder gezet. Geen gerammel en zo'n mooi geluid.GD Turbo schreef:Ik heb hem er ook onder zitten. Samen met de dikkere downpipe. Erg fijn geluid en qua looks erg goed.
Btw. Dat gerammel heb ik ook gehad, maar is na verloop van tijd vanzelf verholpen. Hoe weet ik niet, maar het heeft zekers een paar maand geduurt.
Mijn k-tec slash gaat er niet meer onder uit

Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
alleen de laatste ph2's hebben die torxbouten in de deuren.tutuur schreef:deuren van een fase 2 zitten met torx bouten en fase 1 met slagpennen
perculatiefan en nog een andere omloop klep heeft de ph.1 niet
bij de renix 209 hoort ook een klopsensor die de 208 volgens mij niet heeft
de renix van een fase 2 zit in een kunststof doosje
koelslangen lopen heel anders + een swirlpot bij de ph.2
ph.2 heeft topschotels die meer naar buiten liggen voor een andere wielvlucht en veerhoek
slingerschot zit iig ook bij mij in de fase 1
perculatiefan zit ook in een ph1 hoor. alleen die omloopshit niet.
alleen de latere ph2's hebben de renix achter schutbord zitten en dan(?) in een kapje
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
=> 1. niet alle laatste fase 2 hebben die torxbouten, mijn BS heeft pennetjes.Martijn Kool schreef: 1. alleen de laatste ph2's hebben die torxbouten in de deuren.
2.alleen de latere ph2's hebben de renix achter schutbord zitten en dan(?) in een kapje
=> 2. er zit een soort doosje om de renix heen idd. zal er binnenkort eens een fototje van maken.
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
nee dat wist ik, dat het willekeurig was is wel vaag. die campus die ik heb gesloopt was van 92 en had van die torxdingenGerald schreef:=> 1. niet alle laatste fase 2 hebben die torxbouten, mijn BS heeft pennetjes.Martijn Kool schreef: 1. alleen de laatste ph2's hebben die torxbouten in de deuren.
2.alleen de latere ph2's hebben de renix achter schutbord zitten en dan(?) in een kapje
=> 2. er zit een soort doosje om de renix heen idd. zal er binnenkort eens een fototje van maken.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
mijn oude diesel 5 had ook van die torx dingen, weet zo het bouwjaar niet.was wel een campus dat klopt.Martijn Kool schreef:nee dat wist ik, dat het willekeurig was is wel vaag. die campus die ik heb gesloopt was van 92 en had van die torxdingenGerald schreef:=> 1. niet alle laatste fase 2 hebben die torxbouten, mijn BS heeft pennetjes.Martijn Kool schreef: 1. alleen de laatste ph2's hebben die torxbouten in de deuren.
2.alleen de latere ph2's hebben de renix achter schutbord zitten en dan(?) in een kapje
=> 2. er zit een soort doosje om de renix heen idd. zal er binnenkort eens een fototje van maken.
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Sinds gister doet mijn dumpvalve het niet meer zo best.
Hij blaast vaak niet af bij normaal gebruik(op tijd schakelen, druk meter rond de helft) . En soms lijkt ook wel af te blazen met een vertraging.
Als ik een beetje doortrap en er dus wel volledige druk wordt opgebouwd doet hij het 3 van de 4 keer wel.
Heeft een dumpvalve onderhoud nodig of kan het wat anders zijn?
Eerst maar ff vragen voordat ik hem er af schroef.
Hij blaast vaak niet af bij normaal gebruik(op tijd schakelen, druk meter rond de helft) . En soms lijkt ook wel af te blazen met een vertraging.
Als ik een beetje doortrap en er dus wel volledige druk wordt opgebouwd doet hij het 3 van de 4 keer wel.
Heeft een dumpvalve onderhoud nodig of kan het wat anders zijn?
Eerst maar ff vragen voordat ik hem er af schroef.
-
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
- Locatie: Leiden
Wat voor DV heb je?
Als je er een hebt met een membraam zou het goed kunnen zijn dat die gescheurd is. Had ik onlangs ook nog een keertje.
Als je er een hebt met een membraam zou het goed kunnen zijn dat die gescheurd is. Had ik onlangs ook nog een keertje.
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Volgens mij nog steeds dezelfde als er bij Arno op zat.
Kan je bij demontage makkelijk zijn of het aan het membraam ligt?
Heb even zijn foto geleend.
[img]http://i176.photobucket.com/albums/w187 ... GP0686.jpg[/img]
Kan je bij demontage makkelijk zijn of het aan het membraam ligt?
Heb even zijn foto geleend.
[img]http://i176.photobucket.com/albums/w187 ... GP0686.jpg[/img]
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
is een zuiger-dv, heb ik toendertijd gekocht.
misschien vervuild ofzo? openschroeven is niet zo moeilijk, ik heb ooit eens de veer vervangen
misschien vervuild ofzo? openschroeven is niet zo moeilijk, ik heb ooit eens de veer vervangen
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Ik denk dat probleem in het rubber zit welke niet zo best meer is zoals te zien.
Enig idee waar ik dat kan kopen? Gewoon bij de rijsbergen/brezen?
Edit: Heb ook niet dezelfde als op de foto lijkt het. Er zit nu een Forge op, met mambraam of zuiger heb ik geen idee.
[img]http://i69.photobucket.com/albums/i80/t ... 0312-1.jpg[/img]
Enig idee waar ik dat kan kopen? Gewoon bij de rijsbergen/brezen?
Edit: Heb ook niet dezelfde als op de foto lijkt het. Er zit nu een Forge op, met mambraam of zuiger heb ik geen idee.
[img]http://i69.photobucket.com/albums/i80/t ... 0312-1.jpg[/img]
-
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
- Locatie: Leiden
Bij rijsbergen geen idee of ze dat hebben.
gewoon te bestellen bij mbcarperformance of op ebay.
Ik had laatst precies hetzelfde en heb de "normale" besteld.
De normale:
http://cgi.ebay.nl/DUMP-VALVE-DIAPHRAGM ... 5d26efff17
De kevlar:
http://cgi.ebay.nl/KEVLAR-UPRATED-DUMP- ... 5d2741d4be
gewoon te bestellen bij mbcarperformance of op ebay.
Ik had laatst precies hetzelfde en heb de "normale" besteld.
De normale:
http://cgi.ebay.nl/DUMP-VALVE-DIAPHRAGM ... 5d26efff17
De kevlar:
http://cgi.ebay.nl/KEVLAR-UPRATED-DUMP- ... 5d2741d4be
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
@martijn kool.
lucht gekoelde turbo??
ik dacht dat hij door de olie gesmeerd en gekoeld werd..
enkel luchtkoeling zou niet lang goed gaan denk ik
lucht gekoelde turbo??
ik dacht dat hij door de olie gesmeerd en gekoeld werd..
enkel luchtkoeling zou niet lang goed gaan denk ik

*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
ik heb mn oliekoeler binnen gekregen.
enkel stuit ik tegen een probleem aan dat al vele hebben gezien.
de bijgeleverde bout voor de mocal sandwichplate past niet
het draad zou wel goed moeten zijn.
heb het al geprobeerd met de originele maar ook dat werkt niet.
enkel stuit ik tegen een probleem aan dat al vele hebben gezien.
de bijgeleverde bout voor de mocal sandwichplate past niet

het draad zou wel goed moeten zijn.
heb het al geprobeerd met de originele maar ook dat werkt niet.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
je moet de middelste bout hebben van een nog turbo blok.... die er in schroeven en daar kan je em dan weer boven op schroeven 

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
oh dus ik heb toch die olieleiding moeten aansluiten?Andrews (supercinq) schreef:@martijn kool.
lucht gekoelde turbo??
ik dacht dat hij door de olie gesmeerd en gekoeld werd..
enkel luchtkoeling zou niet lang goed gaan denk ik
lekker bijdehand jonge

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
is het gat in het blok te klein? dat heb ik namelijk ook gehad, en heb 'r 1 laten draaien. heb er toen een paar extra gekregen, en die heb ik nogAndrews (supercinq) schreef:ik heb mn oliekoeler binnen gekregen.
enkel stuit ik tegen een probleem aan dat al vele hebben gezien.
de bijgeleverde bout voor de mocal sandwichplate past niet![]()
het draad zou wel goed moeten zijn.
heb het al geprobeerd met de originele maar ook dat werkt niet.
5GTT & clio II 1.6 16v
-
- Berichten: 532
- Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
- Locatie: Lelystad
- Contacteer:
Wil je de XS-42-JG aanpassen naar te koop ??Chris schreef:http://5gt.nl/bb/viewtopic.php?t=96
Heb die bus bij renault hesteld, 5 eeuro ofzo. Bestelnummer kan ik je wel ff opzoeken.
rij jij nu met oliekoeler incl thermostaat riël? aangezien ik meerdere verhalen heb gelezen die het niet doen ivm lagere oliedruk....