ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
GD Turbo
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 8 mei 2006 10:30

Ik heb hem er ook onder zitten. Samen met de dikkere downpipe. Erg fijn geluid en qua looks erg goed.

Btw. Dat gerammel heb ik ook gehad, maar is na verloop van tijd vanzelf verholpen. Hoe weet ik niet, maar het heeft zekers een paar maand geduurt.
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Ik heb hier twee luchfilerhuizen. Één met een kleine en één met een grote opening die in het motorruim eindigd. Welke kan ik beter gebruiken?
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Chris, weer eentje erbij voor je register:

Ex-Edwin, gesloopt...
TB-98-TY

[img]http://94.100.114.103/977650001-9777000 ... _p3ZI.jpeg[/img]

[img]http://94.100.118.102/977650001-9777000 ... _WHxn.jpeg[/img]
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

YW (Y)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Toine van der Laan
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 8 mar 2010 18:58
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

-jacco- schreef:Chris, weer eentje erbij voor je register:

Ex-Edwin, gesloopt...
TB-98-TY

[img]http://94.100.114.103/977650001-9777000 ... _p3ZI.jpeg[/img]

[img]http://94.100.118.102/977650001-9777000 ... _WHxn.jpeg[/img]
@ Jacco Heb jij die gesloopt ? ik zoek nog een paar deuren :lol:
Toine van der Laan
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 8 mar 2010 18:58
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Wie heeft er voor mij even een afbeelding van het hitteschild om de startmotor ?
Om te te kunnen vinden in de berg onderdelen :wink:
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Toine van der Laan schreef: @ Jacco Heb jij die gesloopt ? ik zoek nog een paar deuren :lol:
Nope, helaas (?) niet, had graag de onderdelen gehad, Fase 1 (L)
Ik heb overigens nog wel deuren staan van een 5 (nog-GT Turbo), ook zonder die gekke plastic panelen, kweet niet of die ook passen?
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

-jacco- schreef:
Toine van der Laan schreef: @ Jacco Heb jij die gesloopt ? ik zoek nog een paar deuren :lol:
Nope, helaas (?) niet, had graag de onderdelen gehad, Fase 1 (L)
Ik heb overigens nog wel deuren staan van een 5 (nog-GT Turbo), ook zonder die gekke plastic panelen, kweet niet of die ook passen?
alleen als ze ook met pennetjes zijn en niet met die halve torx bouten(laatste 5jes zoals supercampus hadden dat.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

wat zijn nou echt de verschillen tussen fase 1 en 2??

heb ze alleen op foto's bekeken, kwam nog niet veel verder dan meegespoten bumpers :lol:
R19 16V '91
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Andere voorbumper + mistlampen
Andere verbreders op de voor- en achter schermen
Ander motief stoelbekleding
Andere vloerbedekking
Plastic deurpanelen ph1, Stof ph2
Iets andere cilinderkop

Er zijn vast nog een hele hoop andere kleine verschillen, maar die weet ik zo effe niet uit mijn hoofd. :)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Merijn schreef:Andere voorbumper + mistlampen
Andere verbreders op de voor- en achter schermen
Ander motief stoelbekleding
Andere vloerbedekking
Plastic deurpanelen ph1, Stof ph2
Iets andere cilinderkop

Er zijn vast nog een hele hoop andere kleine verschillen, maar die weet ik zo effe niet uit mijn hoofd. :)
andere grille
re208 ontsteking ph1
re209 ontsteking ph2 (iets andere curve ofzo)
andere stickers(die er meestal af zijn)
rood biesje in bumper ipv die zwarte stroken
eerste ph1's hebben een luchtgekoelde turbo
het schijnt dat veel ph1's standaard schotten in de carterpan hebben. de mijne heeft t ook
ph2 heeft standaard spoiler, ph1 had een optie spoiler(die is ook heel anders dan de ph2 spoilert)

spatbordverbreders voorschermen zijn hetzelfde volgens mij merijn

ze zeggen dat ph1's harder roesten, maar das gewoon bullshit. ph1's zijn ook ouder.

meer kan ik zo ff niet verzinnen
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Verbreders aan de voorschermen zijn bij de aansluiting van de skirt anders... :) Kleine details.

Maareh, die puntjes die jij noemt kloppen inderdaad. Was me effe ontschoten. ;) Het is overigens wel een feit dat Renault ZEGT dat phase 2's beter tegen roest bestand zijn. Daar is in sommige gevallen niets van te zien. ;)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

deuren van een fase 2 zitten met torx bouten en fase 1 met slagpennen
perculatiefan en nog een andere omloop klep heeft de ph.1 niet
bij de renix 209 hoort ook een klopsensor die de 208 volgens mij niet heeft
de renix van een fase 2 zit in een kunststof doosje
koelslangen lopen heel anders + een swirlpot bij de ph.2
ph.2 heeft topschotels die meer naar buiten liggen voor een andere wielvlucht en veerhoek

slingerschot zit iig ook bij mij in de fase 1 (Y)
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

kapjes onder de achterlichten
middenconsole
martijn williams
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
Locatie: Leiden

GD Turbo schreef:Ik heb hem er ook onder zitten. Samen met de dikkere downpipe. Erg fijn geluid en qua looks erg goed.

Btw. Dat gerammel heb ik ook gehad, maar is na verloop van tijd vanzelf verholpen. Hoe weet ik niet, maar het heeft zekers een paar maand geduurt.
Heb hem er net onder gezet. Geen gerammel en zo'n mooi geluid.
Mijn k-tec slash gaat er niet meer onder uit (L)
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

tutuur schreef:deuren van een fase 2 zitten met torx bouten en fase 1 met slagpennen
perculatiefan en nog een andere omloop klep heeft de ph.1 niet
bij de renix 209 hoort ook een klopsensor die de 208 volgens mij niet heeft
de renix van een fase 2 zit in een kunststof doosje
koelslangen lopen heel anders + een swirlpot bij de ph.2
ph.2 heeft topschotels die meer naar buiten liggen voor een andere wielvlucht en veerhoek

slingerschot zit iig ook bij mij in de fase 1 (Y)
alleen de laatste ph2's hebben die torxbouten in de deuren.

perculatiefan zit ook in een ph1 hoor. alleen die omloopshit niet.
alleen de latere ph2's hebben de renix achter schutbord zitten en dan(?) in een kapje
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Martijn Kool schreef: 1. alleen de laatste ph2's hebben die torxbouten in de deuren.

2.alleen de latere ph2's hebben de renix achter schutbord zitten en dan(?) in een kapje
=> 1. niet alle laatste fase 2 hebben die torxbouten, mijn BS heeft pennetjes.


=> 2. er zit een soort doosje om de renix heen idd. zal er binnenkort eens een fototje van maken. :wink:
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Gerald schreef:
Martijn Kool schreef: 1. alleen de laatste ph2's hebben die torxbouten in de deuren.

2.alleen de latere ph2's hebben de renix achter schutbord zitten en dan(?) in een kapje
=> 1. niet alle laatste fase 2 hebben die torxbouten, mijn BS heeft pennetjes.


=> 2. er zit een soort doosje om de renix heen idd. zal er binnenkort eens een fototje van maken. :wink:
nee dat wist ik, dat het willekeurig was is wel vaag. die campus die ik heb gesloopt was van 92 en had van die torxdingen
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Martijn Kool schreef:
Gerald schreef:
Martijn Kool schreef: 1. alleen de laatste ph2's hebben die torxbouten in de deuren.

2.alleen de latere ph2's hebben de renix achter schutbord zitten en dan(?) in een kapje
=> 1. niet alle laatste fase 2 hebben die torxbouten, mijn BS heeft pennetjes.


=> 2. er zit een soort doosje om de renix heen idd. zal er binnenkort eens een fototje van maken. :wink:
nee dat wist ik, dat het willekeurig was is wel vaag. die campus die ik heb gesloopt was van 92 en had van die torxdingen
mijn oude diesel 5 had ook van die torx dingen, weet zo het bouwjaar niet.was wel een campus dat klopt.
GerryTT
Berichten: 1929
Lid geworden op: vr 4 jun 2004 17:24
Locatie: Roosendaal

http://injectiongtt.ifrance.com/

Injectie op een gtt met r21 spul. Staat ook een filmpje bij.
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Sinds gister doet mijn dumpvalve het niet meer zo best.
Hij blaast vaak niet af bij normaal gebruik(op tijd schakelen, druk meter rond de helft) . En soms lijkt ook wel af te blazen met een vertraging.

Als ik een beetje doortrap en er dus wel volledige druk wordt opgebouwd doet hij het 3 van de 4 keer wel.

Heeft een dumpvalve onderhoud nodig of kan het wat anders zijn?

Eerst maar ff vragen voordat ik hem er af schroef.
martijn williams
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
Locatie: Leiden

Wat voor DV heb je?

Als je er een hebt met een membraam zou het goed kunnen zijn dat die gescheurd is. Had ik onlangs ook nog een keertje.
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Volgens mij nog steeds dezelfde als er bij Arno op zat.
Kan je bij demontage makkelijk zijn of het aan het membraam ligt?
Heb even zijn foto geleend.

[img]http://i176.photobucket.com/albums/w187 ... GP0686.jpg[/img]
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

is een zuiger-dv, heb ik toendertijd gekocht.

misschien vervuild ofzo? openschroeven is niet zo moeilijk, ik heb ooit eens de veer vervangen
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Ik denk dat probleem in het rubber zit welke niet zo best meer is zoals te zien.
Enig idee waar ik dat kan kopen? Gewoon bij de rijsbergen/brezen?

Edit: Heb ook niet dezelfde als op de foto lijkt het. Er zit nu een Forge op, met mambraam of zuiger heb ik geen idee.

[img]http://i69.photobucket.com/albums/i80/t ... 0312-1.jpg[/img]
martijn williams
Berichten: 564
Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
Locatie: Leiden

Bij rijsbergen geen idee of ze dat hebben.

gewoon te bestellen bij mbcarperformance of op ebay.

Ik had laatst precies hetzelfde en heb de "normale" besteld.

De normale:
http://cgi.ebay.nl/DUMP-VALVE-DIAPHRAGM ... 5d26efff17

De kevlar:
http://cgi.ebay.nl/KEVLAR-UPRATED-DUMP- ... 5d2741d4be
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

@martijn kool.

lucht gekoelde turbo??
ik dacht dat hij door de olie gesmeerd en gekoeld werd..

enkel luchtkoeling zou niet lang goed gaan denk ik :lol:
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

ik heb mn oliekoeler binnen gekregen.
enkel stuit ik tegen een probleem aan dat al vele hebben gezien.

de bijgeleverde bout voor de mocal sandwichplate past niet :@
het draad zou wel goed moeten zijn.
heb het al geprobeerd met de originele maar ook dat werkt niet.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

je moet de middelste bout hebben van een nog turbo blok.... die er in schroeven en daar kan je em dan weer boven op schroeven :)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Andrews (supercinq) schreef:@martijn kool.

lucht gekoelde turbo??
ik dacht dat hij door de olie gesmeerd en gekoeld werd..

enkel luchtkoeling zou niet lang goed gaan denk ik :lol:
oh dus ik heb toch die olieleiding moeten aansluiten?

lekker bijdehand jonge :smile:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

Andrews (supercinq) schreef:ik heb mn oliekoeler binnen gekregen.
enkel stuit ik tegen een probleem aan dat al vele hebben gezien.

de bijgeleverde bout voor de mocal sandwichplate past niet :@
het draad zou wel goed moeten zijn.
heb het al geprobeerd met de originele maar ook dat werkt niet.
is het gat in het blok te klein? dat heb ik namelijk ook gehad, en heb 'r 1 laten draaien. heb er toen een paar extra gekregen, en die heb ik nog :wink:
5GTT & clio II 1.6 16v
Negotiator
Berichten: 532
Lid geworden op: ma 29 sep 2003 20:46
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Wil je de XS-42-JG aanpassen naar te koop ??
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Heb die bus bij renault hesteld, 5 eeuro ofzo. Bestelnummer kan ik je wel ff opzoeken.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

rij jij nu met oliekoeler incl thermostaat riël? aangezien ik meerdere verhalen heb gelezen die het niet doen ivm lagere oliedruk....
Plaats reactie