@ronald , wil jij een lijstje maken wat je allemaal vervangt aan het blok van Tim ? , heb nog een 2 liter die zo`n zelfde behandeling nodig heeft

Bij mij bevalt ie ook, dus dat zal ie bij jou ook wel doen.Tim schreef:Top, gaat goed komen
Gisteren vast een nieuwe koppeling besteld, een versterkte van MB met versterkte drukgroep. Eens kijken, denk dat het beter bevalt als een originele
Tim had gisteren de handen ook flink zwart hoor, al was dat meer van het aangeven van smerig gereedschap dat nog onder de olie zat van m'n eigen 19.Geert schreef:Tim ga eens helpen man. beetje foto's lopen schieten. ding had allang kunnen rijden.
Had Tim ook niet kunnen weten, ik heb die bak nog wel even bekeken van te voren maar dat die gaten er niet in zaten is me gewoonweg niet opgevallen.. opzich geen ramp, alleen dat ritje Wezep-Rotterdam-Wezep-Zwolle was niet zo gepland.Tom schreef:Heeft die schuur geen adres dan![]()
Maar weer mooi balen idd. Je kunt die kantoorpikkies ook niets laten doen![]()
. Vergeet niet dat het vandaag de dag van de arbeid is, dus aan de slag mannen.
(en vergeet je gereedschap voor onderweg niet![]()
)
JC3 bestaat niet he, het is een JB3 geworden van een Clio16V (tijdelijk). Ik moet zijn JC5 nog even nakijken en kijken of dat laatste stukje aandrijfas er nog vanaf wil, die zit akelig vastgerot..Tom schreef:dan zal die 19 wel afgeladen op reis gaan![]()
Wat moe je nu nog doen aan die bak voor Tim? Is dat ook een JC3 of wel de JC5?
Nee, van een R5 GTE ofzo.. achteraf had ik ook moeten weten dat dat niet ging passen, maargoed.. wat wil dat zeggen, ik heb achter mijn 19 16V ook al 3 bakken gehad met gaten bovenin zonder dat ik ze nodig heb.Martijn Kool schreef:een jb3 zonder gaten bovenin? van een 19 ph1 ofzo met stalen carter?
'89 R5 BaccaraMartijn Kool schreef:een jb3 zonder gaten bovenin? van een 19 ph1 ofzo met stalen carter?
Ik denk dat er zelfs geld achteraan moetSteven(stk) schreef:ik vrees een drastische prijsverlaging , toch maf dat ding is zonder gekke geluiden onder die clio weg gekomen, beter dat ie weer in elkaar zit. Hoeveel naaldlagertjes heb je terug gevonden ?
De mijne wel met 203.000 als km stand en schakelt nog lekker zoals je weetRonald1916V schreef: Volgens mij is er geen enkele Renault boven de 200.000 km met de originele bak
mijn 5je ook met 230 volgens mijRoald schreef:De mijne wel met 203.000 als km stand en schakelt nog lekker zoals je weetRonald1916V schreef: Volgens mij is er geen enkele Renault boven de 200.000 km met de originele bak
Ronald1916V schreef:Ik denk dat er zelfs geld achteraan moetSteven(stk) schreef:ik vrees een drastische prijsverlaging , toch maf dat ding is zonder gekke geluiden onder die clio weg gekomen, beter dat ie weer in elkaar zit. Hoeveel naaldlagertjes heb je terug gevonden ?
maar met een 8rondenkaart is ie dan wel betaald hoor
Ja, die van mij schakelde onderweg naar Nijkerk ook als nieuw, maar dat was ook snel bekekenRoald schreef:De mijne wel met 203.000 als km stand en schakelt nog lekker zoals je weetRonald1916V schreef: Volgens mij is er geen enkele Renault boven de 200.000 km met de originele bak
DealSteven(stk) schreef:Ronald1916V schreef:Ik denk dat er zelfs geld achteraan moetSteven(stk) schreef:ik vrees een drastische prijsverlaging , toch maf dat ding is zonder gekke geluiden onder die clio weg gekomen, beter dat ie weer in elkaar zit. Hoeveel naaldlagertjes heb je terug gevonden ?
maar met een 8rondenkaart is ie dan wel betaald hoor
daar hebben we het zondag nog wel even over dan
't is alleen zo jammer als je moet liften onderin Fuchsrohre...Geert schreef:kortere verhoudingen ownen man, vlieg je veel sneller de toeren in. Top snelheid boeit toch niet.
Precies hetzelfde waarschijnlijk aangezien ie nu ook 4000 RPM draait bij 120km/hGeert schreef:7000 rpm bij 220 is korter dan standaart... Wat doet Tim's clio met deze jb3?
ChippieChippieSteven(stk) schreef:staat de begrenzer niet op 6500 bij een wiliams ? , of zit er een chip in ?
met de vorige bak deed ie 230 bij 6600 toerenRonald1916V schreef:'t is alleen zo jammer als je moet liften onderin Fuchsrohre...Geert schreef:kortere verhoudingen ownen man, vlieg je veel sneller de toeren in. Top snelheid boeit toch niet.![]()
Mijn 19 16V loopt bij 7000toeren de begrenzer in en dan tik ik net de 220km/h aan op de teller, opzich wil het wel maar de heen en terugweg van de Ring is minder prettig.