Florus' Zwarte 5 GT Turbo
Dat klopt i.d.d. wel ja,koud ist geluid harder dan wanneer ie warm is,als 'k met een schroevendraaier luister op de bougies,dan hoor 'k het geluid duidelijk bij cil.1
't geluid is ook alleen hoorbaar onder de 1500 toeren,geef 'k meer gas dan is het weg.
Denk toch dat het metaal wat ik in de olie vind,aluminium of iets dergelijks is,wil niet echt bezinken i/d olie,blijft er gewoon een beetje in/op "zweven"
Zou het kunnen dat door het pingelen een zuiger misschien iets is vervormd,waardoor ie nu een beetje loopt te vreten i/d cil.bus??
i.i.g. morgen olie erin en rijden maar weer............
't geluid is ook alleen hoorbaar onder de 1500 toeren,geef 'k meer gas dan is het weg.
Denk toch dat het metaal wat ik in de olie vind,aluminium of iets dergelijks is,wil niet echt bezinken i/d olie,blijft er gewoon een beetje in/op "zweven"
Zou het kunnen dat door het pingelen een zuiger misschien iets is vervormd,waardoor ie nu een beetje loopt te vreten i/d cil.bus??
i.i.g. morgen olie erin en rijden maar weer............
Kan ... ik zou niet weten waar anders aluminiumdeeltejs vandaan zouden moeten komen.
Kun je nergens een endoscoop naar binnen steken
Wil nog altijd eens zo'n ding halen voor dit soort grapjes.
Kun je nergens een endoscoop naar binnen steken

Behoorlijk 
Heb laatst nog eens op ebay gekeken en daar zitten ze al niet onder de 350

Heb laatst nog eens op ebay gekeken en daar zitten ze al niet onder de 350
Florus schreef:Heb denk zo'n 500km met pingelende motor rondgereden..........
Doordat een RTC-er mij een verotte ontsteking aansmeerde
Die ontsteking kwam van een rijden GTT, daarna aantal jaar op de zolder gelegen.Florus schreef:Bij wie had ik die ontsteking ook alweer vandaan.........Sander schreef:of verkeerde ontsteking.![]()
Ik op verzoek van jou nog gecontroleerd of hij lucht lekte bij het membraam, dat de hij niet.
En dan blijft het nog steeds een 208 die je hebt gemonteerd, die pingel dus niet corrigeert.
En een ontstekingunit die wel 15 tot 20 jaar oud is, waar je dus allemaal een bepaalt risico mee loopt.
Gr sander
Kan je zo een ding niet effe ergens lenen ofzo?? Wij hebben er ook een, werkt opzich best mooi zo een dingFlorus schreef:Halen is niet zo'n punt,alleen moet je ook betalen.......![]()
Prijzig ding zo'n endoscoop
R5GTT. Drive it like you stole it
-
Florus schreef:Heb denk zo'n 500km met pingelende motor rondgereden..........
En dat hoor je niet? zet die stereo dan wat zachter

Je leeft maar 1 keer, dus GAS!!!!!
Dan moet je 'm de volgende keer lekker wegpleuren,i.p.v. 'm aan een ander te slijten.............Sander schreef:Florus schreef:Heb denk zo'n 500km met pingelende motor rondgereden..........
Doordat een RTC-er mij een verotte ontsteking aansmeerde
Die ontsteking kwam van een rijden GTT, daarna aantal jaar op de zolder gelegen.Florus schreef:Bij wie had ik die ontsteking ook alweer vandaan.........Sander schreef:of verkeerde ontsteking.![]()
Ik op verzoek van jou nog gecontroleerd of hij lucht lekte bij het membraam, dat de hij niet.
En dan blijft het nog steeds een 208 die je hebt gemonteerd, die pingel dus niet corrigeert.
En een ontstekingunit die wel 15 tot 20 jaar oud is, waar je dus allemaal een bepaalt risico mee loopt.
Zelfde verhaal met die krukas,na mailcontact,ik duidelijk gevraagd of ie goed was,en niet geslepen of beschadigd.
Kom ik 'm ophalen bij je,begin je een verhaal van: "ja ik bekeek daarnet de krukas en oude lagerschalen nog eens,en denk toch dat er een tap geslepen is............" en vervolgens blijkt er ook nog eens een tap licht beschadigd te zijn........
Verder niet erg omdat 'k 'm toch heb laten liggen bij je,maar 'k zat wel 2 uur en 210km voor l#l i/d auto...........snap je??..........

Gerard race GT schreef:Florus schreef:Heb denk zo'n 500km met pingelende motor rondgereden..........
En dat hoor je niet? zet die stereo dan wat zachter
Die zat er gelukkig nog niet in,anders had ie nu waarschijnlijk nog gepingeld............

'T geluid was alleen te horen bij rijden met 't raam open,en als je nog nooit pingelen hebt gehoord,dan is het moeilijk te bepalen wat je nu hoort,dacht eerst een hitteschild of uitlaat o.i.d.........
Dacht pas later aan pingelen......

Alhoewel florus natuurlijk zelf verantwoordelijk is voor zijn auto vind ik t niet zo netjes dat hij nu schade heeft door een ontsteking die te goeder trouw gekocht is en gaar blijkt te zijn.
Als ik iets heb (vooral zoiets belangrijks) waarvan ik niet zeker weet of het wel echt 100% werkt dan flikker ik t weg.
Ik wil t niet op mn geweten hebben dat iemand schade krijgt door mij (en omgekeerd hoop ik ook).
Maar aan de andere kant was sander misschien wel in de veronderstelling dat het wel goed werkte en 2e hands blijft altijd een risico.
Anyway ontopic.
Florest gump, al wat wijzer?
grtz Jiggy
Als ik iets heb (vooral zoiets belangrijks) waarvan ik niet zeker weet of het wel echt 100% werkt dan flikker ik t weg.
Ik wil t niet op mn geweten hebben dat iemand schade krijgt door mij (en omgekeerd hoop ik ook).
Maar aan de andere kant was sander misschien wel in de veronderstelling dat het wel goed werkte en 2e hands blijft altijd een risico.
Anyway ontopic.
Florest gump, al wat wijzer?

grtz Jiggy
discussies over verkopen tussen forummers staat niet centraal hier. Kortom, dit was t laatste woord!
Geschillen en/of reacties gaan vanaf nu per pm/msn/telefoon enz...

Geschillen en/of reacties gaan vanaf nu per pm/msn/telefoon enz...

is t geen troep van nieuwe zuigerveren of he je niets aan nieuw draaiwerk geplaatst?
Heb wel nieuwe zuigerveren geplaatst,dus zou kunnen.............
Maargoed, heb er nu al zoveel tijd ingestoken,en op 't moment dus echt geen zin om weer heel de bende eraf te halen
Heb 'm net verder dichtgemaakt,olie erin gegooit en weer gestart,een licht hoorbare tik die bij iets gas geven verdwijnt,denk dat 'k het stationaire toerental gewoon maar op 2000 toeren zet,hoor 'k die tik teminste niet...........
Ga er gewoon mee rijden voorlopig,eerst eens ff aankijken of 't harder wordt of niet,mocht ie in elkaar lopen dan zien we wel weer verder,zoek dan wel weer een ander blok ofzo.........
Maargoed, heb er nu al zoveel tijd ingestoken,en op 't moment dus echt geen zin om weer heel de bende eraf te halen

Heb 'm net verder dichtgemaakt,olie erin gegooit en weer gestart,een licht hoorbare tik die bij iets gas geven verdwijnt,denk dat 'k het stationaire toerental gewoon maar op 2000 toeren zet,hoor 'k die tik teminste niet...........

Ga er gewoon mee rijden voorlopig,eerst eens ff aankijken of 't harder wordt of niet,mocht ie in elkaar lopen dan zien we wel weer verder,zoek dan wel weer een ander blok ofzo.........
als t niet veel harder wordt, zou ik t mooi zo laten, klinkt lekker rauw

Leuk bij 't stoplicht,denken ze; "ha,kijk hem met z'n flutdiesel......"Haas schreef:als t niet veel harder wordt, zou ik t mooi zo laten, klinkt lekker rauw![]()

Al gedaan,ziet er gewoon normaal uit.......Abel schreef:bougie er uit en kijken met zaklamp
[img]http://members.lycos.nl/csa51/IMAGE_00038.jpg[/img]

Nee, dit is niet specifiek kantelende zuiger

Nee, dit is niet specifiek kantelende zuiger
een verbrande asbak
Immer wieder die verdammte Holländer
-
kolere...
die's goed naar de kl*te
die's goed naar de kl*te
komen ze bedrogen uit, als je wegvlamtFlorus schreef:Leuk bij 't stoplicht,denken ze; "ha,kijk hem met z'n flutdiesel......"Haas schreef:als t niet veel harder wordt, zou ik t mooi zo laten, klinkt lekker rauw![]()
![]()

Inmiddels weer zo'n 150km gereden,blok draait verders best goed,bij koude motor is de tik goed te horen,maar bij een goed warme motor is 't eigenlijk nagenoeg niet meer te horen
Vanmiddag ff een paar verlagingsveren op wezen halen bij De Haas
,uiteraard gelijk daarnet maar ff eronder geshopt
ff de moer losrommelen........
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... wart55.jpg[/img]
ff met de "beunverenspanners" de spanning eraf halen
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... wart56.jpg[/img]
En de verlagingsveer ertussen:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... wart57.jpg[/img]
Auto is nu 3cm gezakt,ff kijken of ie nog iets na zakt na een stuk rijden

Vanmiddag ff een paar verlagingsveren op wezen halen bij De Haas

ff de moer losrommelen........
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... wart55.jpg[/img]
ff met de "beunverenspanners" de spanning eraf halen

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... wart56.jpg[/img]
En de verlagingsveer ertussen:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... wart57.jpg[/img]
Auto is nu 3cm gezakt,ff kijken of ie nog iets na zakt na een stuk rijden

-
- Contacteer:
Neem je de blauwe mee naar de afsluitmeeting florus?
Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
-
- Contacteer:
Als het regent toch ook wel
Enigste wat er kan gebeuren is dat ie 'vies' wordt en dat ie roest 

Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ha snel gedaan ..nu nog ff de bumper
Ja,een soort van dieseltik,bij goed warme motor(na goed stuk rijden) bijna niet meer hoorbaar.....GTT schreef:wat voor tik heb je in het blok florus?
zelfde tik als ik er vroeger mee had? gewoon bij koude motor een lichte dieseltik en verder niets?
Was dat bij jou ook al dan??