Jiggy's Mustang Shelby GT (R5 GTT EVO jaren geleden exit)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
JiggyMF

Oooooo toch maar ff proberen dan :)

grtz Jiggy
JiggyMF

Nou was me t weekendje weer wel.
Vol spanning dacht ik zaterdag mn GTT terug te krijgen met APK.
Ik had o.a. 2 lekke schokdempers voor, ze hebben hiervoor nieuwe besteld en ik was ervan overtuigd dat mijn OMP veren heir wel op zouden passen. Niet dus. Dus nu alsnog andere veren besteld, kunnen we daar weer op wachten :(

Zaterdag ook mn Clio 16v teruggebracht naar Veban, voor een (wat nu blijkt) olielekkage bij de krukas pully. Olie drupt op de multisnaar die na verloop van tijd desintegreert. Die zal ik dus ook wel een paar dagen/weken kwijt zijn.
Kreeg ik een leenauto mee, kom ik thuis, vriendin helemaal blij, een twingo! Wil ze een stukje rijden, zit er een schroefje onder haar voet, loopt ze daar heel de tijd over te zeiken, let niet meer op de weg, klapt op de stoeprand, lekke band en velg krom.
Ik boos uit de auto, reservewiel gepakt, auto opgekrikt, wiel verwisseld, auto laten zakken....Reserveband ook lek!
Maar naar huis gelopen en daar een wiel gehaald :(

En dan nog goed nieuws, ik heb een BBPT250 turbo besteld :D

grtz Jiggy
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

je houdt wel van der of niet? ;) :lol:
JiggyMF

Paul1916v schreef:je houdt wel van der of niet? ;) :lol:
Jawel, maar was flink chagereinig :D

grtz Jiggy
Florus

JiggyMF schreef: En dan nog goed nieuws, ik heb een BBPT250 turbo besteld :D

grtz Jiggy

Er kwam toch een KKK03 op?, oh nee, 't werd een Garret T3............oh nee toch maar een BBPT250 !

Snap er niks meer van........ :p :lol:
JiggyMF

Ja dat was in mijn onderzoeksfase naar wat anders dan anderen zullen we maar zeggen (had trouwens nog meer op t lijstje staan hoor, GT25R, GT25RS, GT28RS, T03/04E etc) :D

Kan er nu echt niet meer onderuit...Hij is toch echt besteld volgens mn bankrekening :D

grtz jiggy
Abel
Über-Spammer

is dat niet een t25 hybide??
JiggyMF

Abel schreef:is dat niet een t25 hybide??
Jup

grtz Jiggy
slash

hoeveel bar ga je draaien? :worship:
JiggyMF

slash schreef:hoeveel bar ga je draaien? :worship:
Ja goeie vraag :lol: hangt er een beetje vanaf.
Moet eerst nog even de dikkere koppakking monteren met dikkere bouten en verstevigde motorsteunen. Denk dat ik hem totdat ik het blok herbouwd heb op 1,1 / 1,2 bar zet, en bij sprints op 1,5 bar. En na de herbouw van het blok wat hoger, maar dat is voorlopig de komende maanden nog niet de planning.

grtz Jiggy
Ivo
Über-Spammer

Ik denk dat 1.5 bar wat veel van het goede is..... :lol:
Zou als ik jouw was ook even een nwe koppeling en drukgroep monteren...., want het krijgt allemaal iets meer koppel voor zn kiezen... :wink:
JiggyMF

Ivo8hoven schreef:Ik denk dat 1.5 bar wat veel van het goede is..... :lol:
Zou als ik jouw was ook even een nwe koppeling en drukgroep monteren...., want het krijgt allemaal iets meer koppel voor zn kiezen... :wink:
Mijn koppeling kan dat prima aan, drukgroep moet ik idd nog ff naar kijken maar dat komt ook wel in orde. :)
En 1,5 bar kan prima :D
Bij echt koud weer moet 1,6/1,7 voor zo af en toe niet eens een probleem zijn als je t mij vraagt. Zo niet dan zal ik maar moeten opschieten met mn Aquamist in te bouwen.

grtz Jiggy
slash

wat kost zo'n turbo nou??? :wink: :foto:
JiggyMF

slash schreef:wat kost zo'n turbo nou??? :wink: :foto:
Veelsteveel :D

grtz Jiggy
Menno

Bij welke druk scheuren de bussen van een gt'tje over 't algemeen? Heb 't idee dat dat bij die drukken toch wel spannend begint te worden.
Maar altijd (Y) om een experimentje niet te schuwen.
rev it like a rental
JiggyMF

Menno schreef:Bij welke druk scheuren de bussen van een gt'tje over 't algemeen? Heb 't idee dat dat bij die drukken toch wel spannend begint te worden.
Maar altijd (Y) om een experimentje niet te schuwen.
Ik zou t niet precies weten. Bij 1,5 / 1,6 moet t idd wel spannend gaan worden, alhoewel ik mensen ken die zo af en toe over de 2 bar durven en tot nog toe geen gevolgen heeft gehad.
Ik ga natuurlijk ook niet non-stop op 1,5 bar rijden, heb t idee dat dat niet lang goed zal gaan,maar zo af en toe voor de sprint kan geen kwaad als je t mij vraagt.

grtz Jiggy
Ivo
Über-Spammer

Nou ik zou het zeker doen, lekker omhoog die druk, en kijken wat er gebeurt.
Maar volgensmij raken de verhoudingen dan aardig zoek, qua brandstoftoevoer etc.
Ik zou liever voor een langere levernsduur gaan, rijd zelf al vanaf zomer '03 met een Standaard koppakking, en Standaard Renault koppeling + drukgroep, dit i.c.m. een JLT Garrette T-25 turbo op max. 1.1 bar onder gasklep (variabel in te stellen).....en kan je verzekeren dat ie lekker vlot is, en nog nooit problemen gehad heb.
Zord wel dat je koeling goed in orde is, denk dat dit aspect erg van belang is met zulke drukken, en voldoende peut door de carb. :)

Succes :wink:
BONELESS (jeroen)
Contacteer:

meer dan 2 bar gaan de meeste stuk ,,,,moet je stalen bussen nemen geen gietijzer.maar met stalen bussen moet je ook vaak zuigerveren wisselen!!!!
JiggyMF

Ivo8hoven schreef:Nou ik zou het zeker doen, lekker omhoog die druk, en kijken wat er gebeurt.
Maar volgensmij raken de verhoudingen dan aardig zoek, qua brandstoftoevoer etc.
Ik zou liever voor een langere levernsduur gaan, rijd zelf al vanaf zomer '03 met een Standaard koppakking, en Standaard Renault koppeling + drukgroep, dit i.c.m. een JLT Garrette T-25 turbo op max. 1.1 bar onder gasklep (variabel in te stellen).....en kan je verzekeren dat ie lekker vlot is, en nog nooit problemen gehad heb.
Zord wel dat je koeling goed in orde is, denk dat dit aspect erg van belang is met zulke drukken, en voldoende peut door de carb. :)

Succes :wink:
jawel, ik ben ook niet van plan om alles in zo kort mogelijke tijd kapot te rijden oid :D
Ik zeg al 1,2 bar normaal gesproken en zo af en toe eens hoger. Carb is al geupgrade, brandstofpomp moet ik nog even halen, koeling is sowieso dik in orde (IC, rad, oliekoeler etc).
De clue is gewoon niet teveel te kloten met ontsteking te vervroegen, cup mod etc. Dat zijn leuke dingen om uit een standaard setup ietsje meer vermogen te halen maar je komt ermee in de problemen als je wat verder gaat modden aan de motor.

Maargoed heb er wel vertrouwen in hoor, is niet de eerste turbo upgrade cq ombouw die ik doe samen met degene waarmee ik altijd sleutel. Zijn ook nog druk aan het klussen aan de 206GTi-Turbo (Garret Super T70) en hebben pas een Leon 20VT voorzien van een stage 5 T03/04E. ;)

grtz Jiggy
JiggyMF

Turbo komt vrijdag binnen en ik mag morgen mn auto eindelijk ophalen met apk (en een dikke 1000 euro neertellen :-/) :D
Maargoed, gaat weer gelijk de schuur in voor de turboombouw :@

Heb maar even weer foto's opgesnord op verzoek aangezien ik alles per ongeluk had weggehaald :D

Voor
[img]http://www.5gt.nl/images/4cd1d92269827d ... 00x300.jpg[/img]

Na
[img]http://www.rtoc.org/members/i/cars/SNVF ... LJFTZH.jpg[/img]
[img]http://www.rtoc.org/members/i/cars/DTPJ ... VJDRTZ.jpg[/img]

grtz jiggy
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Mooi wagentje :worship: (Y)
Wilma
Contacteer:

Netjes (Y) (F)
Joost (DoubleYou)
Car: 5 GTT, 5 GTS EBS
Contacteer:

Nice!
Ga je nu nog ingelaste booskijkers krijgen?
R34L
Contacteer:

Joost (DoubleYou) schreef:Nice!
Heey, laat die jongen, dit staat gewoon netjes zo :lol:
Kier

Hij blijft :kwijl:

Mocht je ooit je velgen verkopen........ ikke hebbe hebbe hebbe :D
Renault 5 GT Turbo '87
JiggyMF

Joost (DoubleYou) schreef:Nice!
wrijf t er ff in ;)
Ik heb een fortuim betaald om m zo te krijgen en irriteerde me gelijk aan het feit dat ik geen strakke klep en ingelaste booskijkers heb laten maken.
Maargoed, hij blijft lekker zo, eerst ff wat aan de motor pielen. :D

grtz Jiggy
JiggyMF

Kier schreef:Hij blijft :kwijl:

Mocht je ooit je velgen verkopen........ ikke hebbe hebbe hebbe :D
Not for sale :D
Maar misschien binnenkort wel...had leuke andere velgen gezien, moet alleen eerst even de staatsloterij winnen om die te halen a 400 euro/stuk voor 15" zonder band :S

grtz Jiggy
JiggyMF

Ik heb ondertussen nog steeds mn GTT niet terug :(
Ik kon hem afgelopen week ophalen maar dat is afgebeld, de dashboardverlichting blijkt niet te werken en ze kunnen het niet vinden. En zonder dashboard verlichting geen apk.
Achteraf gezien had ik m beter niet weg kunnen brengen maar t allemaal zelf moeten maken, ik had m juist weggebracht om m op tijd apk te hebben voor de meeting morgen. :@ :@ :evil: :(
zucht (N)

grtz Jiggy
-Ray-
Contacteer:

is dat niet gewoon die stelknop bij je rechterknie zeg maar rechts onder je stuur? als je die uit hebt staan heb je geen dashboard verlichting....
Immer wieder die verdammte Holländer
Daniël W.
Car: 5TL-T

-Ray- schreef:is dat niet gewoon die stelknop bij je rechterknie zeg maar rechts onder je stuur? als je die uit hebt staan heb je geen dashboard verlichting....
ja, of als de draden ervan zijn los geraakt doet ie helemaal niks...met die stelknop kunnen ze niet helemaal uit :)
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
JiggyMF

Nope. Hebben de lampen gechecked en de spanning, nada.
Het probleem is als ik de tellerbak eruit haal, dan kan ik er geen wijs meer uit, de vorige eigenaar heeft daar zo huisgehouden dat t geen doen is daar iets te proberen. Dus dat wordt nog een drama :@
Geloof dat mijn rekening inmiddels al is opgelopen tot 1500 euro daar om m apk in orde te krijgen omdat ze elke keer vanalles moeten zoeken en niet kunnen vinden (N)

grtz Jiggy
-Ray-
Contacteer:

als je je lichten aandoet gaan dan wel die groene controle lampjes branden? doet je verlichting achter het bedieningspaneel van de kachel het ook niet?
JiggyMF

-Ray- schreef:als je je lichten aandoet gaan dan wel die groene controle lampjes branden? doet je verlichting achter het bedieningspaneel van de kachel het ook niet?
jep controle lampjes doen het, verlichting van de kachel weet ik niet zeker maar werken volgens mij ook niet.
Dit is al het 2e jaar dat ik de openingsmeeting niet haal :@ Een jaar vertraging bij een auto is wel heel lang, er zit elke keer vanalles tegen :D :(

grtz Jiggy
JiggyMF

jaaaaaaaa we hebben apk en hij staat weer op de oprit :)
Gelijk een afspraak gemaakt bij de taxateur zodat ik m kan verzekeren.
Sterkere bouten, sterkere koppakking, geupgrade in/uitlaat pakkingen liggen klaar, de Group A carb ligt klaar, de turbo is nog onderweg maar die hoop ik vandaag of morgen te hebben.
Kunnen we weer aan de slag :D

Laat de volgende meeting nou maar komen :D

grtz Jiggy
-Ray-
Contacteer:

wat was het nou?
Plaats reactie