ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Alpine
Contacteer:

Lex schreef:Iemand als eens een catchtankje gemonteerd bij een GT ipv die vreemd orginele carterontluchting????

Zoiets bedoel ik:

[img]http://www.ltec.nl/ENGINE/FILES/LTEC/UP ... ccatch.jpg[/img]

[img]http://www.qspracewear.nl/images/796.jpg[/img]

En werkt dat dan ook?
Bovenste ooit op mn GT gehad,carterdruk neemt toe
en de pijlstok werd hierdoor naar boven gedrukt.
Slangen los is de beste optie,geen tegendruk wat de tank wel heeft.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Allartino

na inbouw van mijn motorblok wil de brandstofpomp het niet meer doen :-( bij het starten van de auto krijg ik geen spanning op de pomp, waar zou dit allemaal aan kunnen liggen?
pompie deed het prima voor ik de motor eruit tilde, bedrading ervan is ook niks aan gedaan. er is wel een nieuwe BDP sensor gemonteerd, als die niet ok is, krijgt de pomp dan ook geen signaal?
5GTT & clio II 1.6 16v
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Brandstofrelais kaput?
Allartino

heb ook geen vonk merk ik. Nou had -Jo- onlangs hetzelfde voorval (tenminste, klinkt hetzelfde) hoe kan ik meten of de BDP sensor goed is?
5GTT & clio II 1.6 16v
Allartino

relais deed het voor de aanpassingen prima, dus dat lijkt me niet het probleem (kan natuurlijk wel)
5GTT & clio II 1.6 16v
-jo-

ik had idd hetzelfde. Je kan de puls meten op de sensor, tis niet meer dan een magneet. Maar of dat nu ook de benzpomp afsluit betwijfel ik. Die pomp is niet ecu gebonden, dus eigenlijk bij contact aan moet hij het doen. Probeer eens rechtstreekse spanning erop te zetten, dan weet je gelijk of hij het doet.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Allartino

pomp gaat pas draaien als ie signaal van de toerenteller krijgt, dus als die BDP niet goed is zou dat ook de oorzaak van het niet werken van de pomp kunnen zijn lijkt me.

Moet ik de kabel van de bdp dan loshalen uit de Renix, dan starten en meten in de stekker of de weerstand verandert? heb hier niet zoveel kaas van gegeten :p
5GTT & clio II 1.6 16v
Riël
Über-Spammer

Draait bij een GT de pomp ook 3 seconden bij contact?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Allartino

mmm, dat wist ik niet. maar ik verwacht het probleem toch ergens anders, aangezien ik ook geen vonk krijg. Ben alleen niet zo'n ster met de multimeter.....
5GTT & clio II 1.6 16v
Riël
Über-Spammer

Dat hangt wel met elkaar samen ja. Staat er 12volt op de ontsteking? Ik geloof van niet ;)

De BDP lees je met een multimeter niet uit. Daar heb je toch een scoop of een analoge meter voor nodig. Het BDP signaal is inductief dus in principe meet je dat altijd dan, ook zonder spanning op de ontsteking! Dan zoek je je nog altijd een ongeluk.

Check dus eerst de spanning op de renix. Ik weet even niet op welke stekker de +12v staat. Er zit wel een relais in je parafan die de onsteking van 12v voorziet en je zou niet de eerste zijn waar deze de geest geeft.
Allartino

't zou wel fijn zijn als ik componenten zoals de BDPsensor kan uitsluiten, maar die kan ik zelf met mijn gebrekkige electro kennis dus niet meten?

Dan de oude er maar eens op, die deed het namelijk in ieder geval wel.
Alleen moet ik dan de ontsteking weer uit de parafan halen, aangezien ik die net verplaatst had (en de oude BDP heeft dus een korte kabel)
5GTT & clio II 1.6 16v
Riël
Über-Spammer

Nee laat die nu even zitten, check eerst of je ontsteking spanning heeft.

Je kan de weerstand over de BDP stekker wel meten via de twee kabels in zijn stekkertje, deze moet om en nabij de 200 Ohm zitten. Dan is het onwaarschijnlijk dat hij stuk is. Je kan niet de werking meten.
Allartino

hoe simpel kan het zijn (of hoe simpel kan IK zijn) er zat gewoon een stekker niet ver genoeg in de ontstekingsunit gedrukt :( (S) (S)
starten, lopen! klinkt wel aardig met m'n nieuwe uitlaat (~)
5GTT & clio II 1.6 16v
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Is er hier iemand die ooit problemen heeft gehad met het los lopen van de moeren die de kleppengallerij vast moeten houden?

2 weken geleden met het stellen van de kleppen opnieuw vastgezet, nu na een 250 km weer los gelopen.... :(
Riël
Über-Spammer

Ja, de deksel deukt in.
te vast gezet :)

edit: ik lees, de galery.
Nee, nooit :)
jackel

Hallo! Heb een APK-probleempje.. de sproeier van de voorruitenwisssers werkt niet. Pompje is goed en als je de hendel naar je toe haalt krijgt hij stroom op het stekkertje en gaan de ruitenwissers wissen. Als je het stekkertje weer op het pompje zet gebeurt er helemaal niks!! Raaaaarrrr
Weet iemand wat dit kan zijn?
Riël
Über-Spammer

jackel schreef:Hallo! Heb een APK-probleempje.. de sproeier van de voorruitenwisssers werkt niet. Pompje is goed en als je de hendel naar je toe haalt krijgt hij stroom op het stekkertje en gaan de ruitenwissers wissen. Als je het stekkertje weer op het pompje zet gebeurt er helemaal niks!! Raaaaarrrr
Weet iemand wat dit kan zijn?
Waaruit concludeer je dat het pompje goed is? meten met ingestoken stekker, heb je dan nog altijd 12v?

Als het pompje bromt zit de slang ergens klem, zo niet dan is de pomp toch echt gewoon stuk.
jackel

Het pompje van de achterruitwisser werkt wel (die zit er naast) en heb het stekkertje daar opgezet. Ook met een draadje op de accu getest en hij draait als een gek dus vandaar..
Begrijp niet dat als je de sproeier aanzet dmv de hendel de ruitenwissers zonder pompje wel draaien en met pompje niet :@ .

Met ingestoken stekker komt de meter tot 0.8volt, zou het de hendel zijn? Begrijp het niet want de hendel werkt wel zonder motortje op de stekker :(
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Maakt de stekker wel goed contact?
jackel

Ja heb em nog ff ingespoten.. (Y)
-jacco-
Über-Spammer

Pompje toch stiekum stuk?

heb hem bij mijne ook omgewisseld met het pompje voor de achterruit (althans... Dat heeft Maarten gedaan) (Y)
Achter hoeft het niet te doen voor APK :)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
jackel

Pompje omwisselen heb ik dus al gedaan! Om gek van te worden.. :( :crsh :Censored:
Allartino

Mijn koppeling zat erg laag, moest bijna door het schutbord heentrappen om te ontkoppelen...

koppelingskabel is er onlangs nieuw op gegaan, er zit een nieuwe koppeling in, en nu heb ik zojuist ook het pedaal vervangen: nu ontkoppelt ie helemaal niet meer! (tenminste: met het koppelingspedaal ingetrapt, kan ik geen enkele versnelling in) :-( wat doe ik niet goed? (S)

valt er wat af te stellen aan de schakelstang of iets dergelijks?
5GTT & clio II 1.6 16v
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

Kijk eens naar het automatische stelsysteem bij je pedaal, die gaan vaak stuk dacht ik. Of heb je die ook net meevervangen met je pedaal?
Allartino

jep, die zit er ook nieuw in, ik had verwacht dat het daaraan zou liggen, maar het is alleen maar erger geworden
5GTT & clio II 1.6 16v
tutuur
Clubsponsor

er zit zo'n teflon bobbeltje waar die hevel bij je bak overheen beweegt, wellicht is die helemaal weg gesleten?
Allartino

dat kan ik nu niet meer checken helaas, de boel zit weer in elkaar
5GTT & clio II 1.6 16v
tutuur
Clubsponsor

kopp. kabel loshalen, rubbertje van hevel aan de kant halen en de hevel naar achter duwen... als goed is zou je hem dan kunnen zien!
Allartino

mm, ik heb even gekeken, maar kan er niet goed voor komen met m'n bakkes om 't zien. Is zo'n witte knobbel toch?

Als 't aan de bak ligt baal ik flink, heb net de hele handel losgehad....
5GTT & clio II 1.6 16v
tutuur
Clubsponsor

klopt... of je druklager zit niet goed tegen de pootjes... komt erop neer dat je bak er weer af kan :(
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Na het vervangen van je koppeling ontkoppelt ie niet meer ? plaat niet verkeerd om zitten ?
Allartino

nee, die zit wel goed :) hij ontkoppelde wel, maar net niet helemaal lekker, pas als ik het pedaal strak op de vloer trapte. had het probleem met de vorige koppeling ook al, maar nu ik er een nieuw pedaal incl. stelmechanisme op heb zitten krijg ik 'm niet meer in de versnelling. ik ga er dan vanuit dat ie niet ontkoppelt?
5GTT & clio II 1.6 16v
Allartino

De versnellingsbak kan geloof ik niet uit de auto zonder de hele motor er weer uit te halen toch?
5GTT & clio II 1.6 16v
Riël
Über-Spammer

Kan wel maar serieus, die motor heb je er op drie kwartier toch aan de takel hangen of niet?
Allartino

sommigen hier wel, maar ik niet helaas :p
ik wil het wel iemand zien doen, 't is toch niet alleen bak aftappen, motorsteunen los en takelen maar?
d'r zit ook nog een kabelboom en 'n hoop slangenbende aan die je eerst netjes los moet maken, uitlaat, aandrijfassen enz. ik ben er wel een weekend zoet mee :~ (en daar heb ik nu dus weinig zin meer in, was blij dat ie weer (bijna) af was)
5GTT & clio II 1.6 16v
Plaats reactie