ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

zeker netjes gedaan inderdaad! nu nog een filmpje posten van het geluid :smile:
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

Uiteraard komt er een filmpke :smile:
JimmyClioRS
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 20 feb 2008 16:07
Locatie: Woudrichem Car: Renault Clio ll Ph1 RS Sport

Afgelopen vrijdag m'n katvervanger en nieuwe eindemper van devil gemonteerd. Wat een verslavende brul geeft ie nu! Vanavond een filmpje..
JimmyClioRS
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 20 feb 2008 16:07
Locatie: Woudrichem Car: Renault Clio ll Ph1 RS Sport

Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

[/quote]


;) zo werkt ie wel (tekens na de = moet je laten staan)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

lol dubbel :lol:
JimmyClioRS
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 20 feb 2008 16:07
Locatie: Woudrichem Car: Renault Clio ll Ph1 RS Sport



Geluid van achter.
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

op 0:10 lijk je wel een dumpvalve te horen?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

welk filmpje kijk jij? (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
JimmyClioRS
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 20 feb 2008 16:07
Locatie: Woudrichem Car: Renault Clio ll Ph1 RS Sport

Hahah, nee geen dump valve hoor. Is gewoon de roffel van de uitlaat. :p
Vinnie_86
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 30 sep 2007 23:01
Locatie: Houten (UT)
Contacteer:

een nieuw klein probleempje,

heb het idee dat mijn regensensor van de rs ph2 naar de knoppen is

de ene keer doet hij het wel gewoon normaal, dan bij het stilstaan gaat hij met mach3.

een andere keer is dat hij gewoon bedenkt, bekijk het, doe het zelf maar,
daarna gaat hij wel (veel water) en doet hij het meteen met mach 3 (weinig water)

iemand een idee hoe of wat, even uitlezen bij de dealer of iets
of er een nieuwe in knallen.
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

Doet dat ding van cyst ook, bij een paar drupjes gaat hij plots als de brandweer, dan weer even rustig, dan weer hard. :lol:
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Hoe zit het met de intervalsschakelaar waarmee je de intentiteit instelt?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Ruit en sensor goed schoon en vetvrij?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Vinnie_86
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 30 sep 2007 23:01
Locatie: Houten (UT)
Contacteer:

ruit aan de buitenkant is goed, denk dat ik hem, de sensor, maar ga loshalen en schoonmaken.

iemand nog een tip met welke reiniger?
heb hier nog ondvetter van motip staannet als glassex...,
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

beetje remmenreiniger? evt. op een doekje.

Glassex kan ook wel maar moet je wel erg goed droog wrijven. Anders laat je snel een vette waas achter.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

Daar is t filmpje dan




auto zei hatsjoe..

we zagen alleen dat er voorop de kat ook al een haarscheurtje zit... Wat voor metaal gebruiken ze daar in Dieppe joh? :P

demper

[img]http://infiltrate.nl/clio/IMAG0073.jpg[/img]

koekkoek
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Sodeknetters :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jeez hoe oud is die pot? Dat is echt te slecht, zulke rotte einddempers zie je zelden.

Well done Reno (Y)
Xabre
Berichten: 5508
Lid geworden op: ma 17 jan 2005 20:18
Car: 19 16V

wat zeiken jullie nou, beetje gungum erop smeren en klaar


:lol:
Trust me. I know what I'm doing.
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

Ik gok even oud als de auto.. 8 jaar oud?
Het pijpje net voor de 'pot' van de kat is ook al door.. Voor de APK straks kan je m nog snel afplakken denk ik, maar een nieuwe kat is onvermijdelijk... Ongelofelijk, de kat onder mijn 16v is nu ook rot, maar die is 19 jaar oud..
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

als daar niet al de 4de onder zit :lol:
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

Heb de vorige eigenaar er niet over gehoord, denk dat het de eerste is... Ik weet wel bijna zeker dat hij toen-we-hem-ophaalde niet lek was.
koentje85
Berichten: 151
Lid geworden op: do 26 aug 2004 8:26

vandaag in de stad geparkeerd, parkeert er toevallig een Clio 3 RS ph2 (? allernieuwste model in ieder geval) praktisch naast me. Even tijdje
gekletst, totdat die beste man (63jaar :D ) plots zegt: 'goh wil je een
stukje sturen?'

Daar zei ik natuurlijk geen nee tegen. Dus na een stukje rijden kwam ik
eigenlijk tot een teleurstellende conclusie: is dit model RS wel sneller dan
mijn Clio II RS ph1 (welke paar kleine upgrades heeft)? Ik was echt aan
het twijfelen en had stiekem het gevoel dat mijn RS toch wel vlotter was,
en vooral onderin beter oppakte. Geen idee of dit gevoel ook waarheid is,
maar toch viel het me tegen; het resultaat van die 200pk..

Zijn er anderen met ervaringen hieromtrent? Ben benieuwd..
Laatst gewijzigd door koentje85 op wo 18 aug 2010 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Het is niet alleen je gevoel, een 3 RS is ongeveer net zo snel omdat hij 200 kg zwaarder is. Daar doen die 30 pk niet zoveel aan, maar het onderstel is wel een stuk beter van de 3 RS en vooral om die reden wordt de 3RS zo de hemel in geprezen :)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

In rechte lijn is een Clio II RS bijna sneller, zeker vanuit stilstand, de Clio III is nou eenmaal een flink stuk zwaarder.

Qua onderstel is de III wel heer en meester op de II, die is echt verder uitontwikkeld.
dus ja, je gevoel kan kloppen :)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
koentje85
Berichten: 151
Lid geworden op: do 26 aug 2004 8:26

Meende dat een Clio III RS ph2 ergens in de 1300kg weegt?

Het was in ieder geval even een leuke ervaring. Het piepgeluid bij het
optimale schakelmoment is ook wel geinig. En dat het onderstel beter is had ik al gelezen en gezien.

Het was een prachtige auto, vuurrood met grijze OZ-velgen. Echt een
plaatje. Maar terecht of niet, ik had er stiekem meer van verwacht...
Laatst gewijzigd door koentje85 op wo 18 aug 2010 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Volgens mij moet je zo´n auto echt leren kennen om er veel fun mee te beleven. Heb nu paar keer in Clio III RS gereden en ik vind het ook nog beetje tegenvallen maar ik rijd waarschijnlijk als een oud wijf :p

Heb je toevallig foto of kenteken van de wagen?
Laatst gewijzigd door AnthonyR op wo 18 aug 2010 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
koentje85
Berichten: 151
Lid geworden op: do 26 aug 2004 8:26

AnthonyR schreef:Volgens mij moet je zo´n auto echt leren kennen om er veel fun mee te beleven. Heb nu paar keer in Clio III RS gereden en ik vind het ook nog beetje tegenvallen maar ik waarschijnlijk als een oud wijf :p

Heb je toevallig foto of kenteken van de wagen?
Dat van de fun kan kloppen, maar rijd zelf al jaren RS. Fun bieden ze wel!
Dit ging me echt om de (beleving van de) snelheid / accelaratie totaan 130km/u
koentje85
Berichten: 151
Lid geworden op: do 26 aug 2004 8:26

Heb er niet aan gedacht om een foto te maken |:

Ding rijdt in de buurt rond, zal hem vast nog wel eens spotten!
JimmyClioRS
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 20 feb 2008 16:07
Locatie: Woudrichem Car: Renault Clio ll Ph1 RS Sport

Weet iemand iets meer over de 91-LH-TN Clio ll Ph2 RS. Staat bij VKV Gorinchem te koop. Ik ben er net even wezen kijken, ziet er netjes uit. Misschien wil ik mijn Ph1 hier wel op inruilen, maar weet iemand de ex-eigenaar van de auto en/of de mankementen die er aan geweest zijn?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

AnthonyR schreef:Volgens mij moet je zo´n auto echt leren kennen om er veel fun mee te beleven. Heb nu paar keer in Clio III RS gereden en ik vind het ook nog beetje tegenvallen maar ik rijd waarschijnlijk als een oud wijf :p

Heb je toevallig foto of kenteken van de wagen?

Grote nadeel van die dingen is dat je flink toeren moet janken om er wat leuks uit te halen (wat dat betreft rijd een willi gewoon nog het best). op het circuit scheelt het overigens niet veel met een megane RS (die wel wat makkelijker te rijden is).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Zo'n Mégane is wel heel gaaf met turbo! Heb alleen nog het nieuwere spul gereden.
JimmyClioRS schreef:Weet iemand iets meer over de 91-LH-TN Clio ll Ph2 RS. Staat bij VKV Gorinchem te koop. Ik ben er net even wezen kijken, ziet er netjes uit. Misschien wil ik mijn Ph1 hier wel op inruilen, maar weet iemand de ex-eigenaar van de auto en/of de mankementen die er aan geweest zijn?
Auto is altijd netjes onderhouden en de eigenaar is de monteur die altijd RS'jes onderhoud bij VKV. Dus qua onderhoud zit het wel goed, je kan ook zien dat de auto altijd netjes is bijgehouden.
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Wat Tom ook al aangeeft: je moet ze flink op toeren houden om er mee te spelen en dat is best een flink nadeel

Eerlijk is eerlijk, ik ben er dagelijks mee onderweg maar de keren dat ik op een normale dag boven de 5.000 toeren kom is vaak op 1 hand te tellen. Tot aan de 5000 toeren is het gewoon een "vlotte auto", daarboven lekker gek.

Moet wel toegeven dat fly-overs e.d. wel garant staan voor veel plezier :D
Plaats reactie