ACT: Clio RS
zeker netjes gedaan inderdaad! nu nog een filmpje posten van het geluid 

Uiteraard komt er een filmpke 

-
Afgelopen vrijdag m'n katvervanger en nieuwe eindemper van devil gemonteerd. Wat een verslavende brul geeft ie nu! Vanavond een filmpje..
-
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1-2mucB0oZA[/youtube]
-
- Moderator
- Car: Megane
-
- Moderator
- Car: Megane
lol dubbel 

-
Geluid van achter.
op 0:10 lijk je wel een dumpvalve te horen?
-
Hahah, nee geen dump valve hoor. Is gewoon de roffel van de uitlaat. 

een nieuw klein probleempje,
heb het idee dat mijn regensensor van de rs ph2 naar de knoppen is
de ene keer doet hij het wel gewoon normaal, dan bij het stilstaan gaat hij met mach3.
een andere keer is dat hij gewoon bedenkt, bekijk het, doe het zelf maar,
daarna gaat hij wel (veel water) en doet hij het meteen met mach 3 (weinig water)
iemand een idee hoe of wat, even uitlezen bij de dealer of iets
of er een nieuwe in knallen.
heb het idee dat mijn regensensor van de rs ph2 naar de knoppen is
de ene keer doet hij het wel gewoon normaal, dan bij het stilstaan gaat hij met mach3.
een andere keer is dat hij gewoon bedenkt, bekijk het, doe het zelf maar,
daarna gaat hij wel (veel water) en doet hij het meteen met mach 3 (weinig water)
iemand een idee hoe of wat, even uitlezen bij de dealer of iets
of er een nieuwe in knallen.
Doet dat ding van cyst ook, bij een paar drupjes gaat hij plots als de brandweer, dan weer even rustig, dan weer hard. 

ruit aan de buitenkant is goed, denk dat ik hem, de sensor, maar ga loshalen en schoonmaken.
iemand nog een tip met welke reiniger?
heb hier nog ondvetter van motip staannet als glassex...,
iemand nog een tip met welke reiniger?
heb hier nog ondvetter van motip staannet als glassex...,
Daar is t filmpje dan
auto zei hatsjoe..
we zagen alleen dat er voorop de kat ook al een haarscheurtje zit... Wat voor metaal gebruiken ze daar in Dieppe joh?
demper
[img]http://infiltrate.nl/clio/IMAG0073.jpg[/img]
koekkoek
auto zei hatsjoe..
we zagen alleen dat er voorop de kat ook al een haarscheurtje zit... Wat voor metaal gebruiken ze daar in Dieppe joh?

demper
[img]http://infiltrate.nl/clio/IMAG0073.jpg[/img]
koekkoek
Ik gok even oud als de auto.. 8 jaar oud?
Het pijpje net voor de 'pot' van de kat is ook al door.. Voor de APK straks kan je m nog snel afplakken denk ik, maar een nieuwe kat is onvermijdelijk... Ongelofelijk, de kat onder mijn 16v is nu ook rot, maar die is 19 jaar oud..
Het pijpje net voor de 'pot' van de kat is ook al door.. Voor de APK straks kan je m nog snel afplakken denk ik, maar een nieuwe kat is onvermijdelijk... Ongelofelijk, de kat onder mijn 16v is nu ook rot, maar die is 19 jaar oud..
als daar niet al de 4de onder zit 

Heb de vorige eigenaar er niet over gehoord, denk dat het de eerste is... Ik weet wel bijna zeker dat hij toen-we-hem-ophaalde niet lek was.
vandaag in de stad geparkeerd, parkeert er toevallig een Clio 3 RS ph2 (? allernieuwste model in ieder geval) praktisch naast me. Even tijdje
gekletst, totdat die beste man (63jaar
) plots zegt: 'goh wil je een
stukje sturen?'
Daar zei ik natuurlijk geen nee tegen. Dus na een stukje rijden kwam ik
eigenlijk tot een teleurstellende conclusie: is dit model RS wel sneller dan
mijn Clio II RS ph1 (welke paar kleine upgrades heeft)? Ik was echt aan
het twijfelen en had stiekem het gevoel dat mijn RS toch wel vlotter was,
en vooral onderin beter oppakte. Geen idee of dit gevoel ook waarheid is,
maar toch viel het me tegen; het resultaat van die 200pk..
Zijn er anderen met ervaringen hieromtrent? Ben benieuwd..
gekletst, totdat die beste man (63jaar

stukje sturen?'
Daar zei ik natuurlijk geen nee tegen. Dus na een stukje rijden kwam ik
eigenlijk tot een teleurstellende conclusie: is dit model RS wel sneller dan
mijn Clio II RS ph1 (welke paar kleine upgrades heeft)? Ik was echt aan
het twijfelen en had stiekem het gevoel dat mijn RS toch wel vlotter was,
en vooral onderin beter oppakte. Geen idee of dit gevoel ook waarheid is,
maar toch viel het me tegen; het resultaat van die 200pk..
Zijn er anderen met ervaringen hieromtrent? Ben benieuwd..
Laatst gewijzigd door koentje85 op wo 18 aug 2010 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Car: R19.R
Het is niet alleen je gevoel, een 3 RS is ongeveer net zo snel omdat hij 200 kg zwaarder is. Daar doen die 30 pk niet zoveel aan, maar het onderstel is wel een stuk beter van de 3 RS en vooral om die reden wordt de 3RS zo de hemel in geprezen 

- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
In rechte lijn is een Clio II RS bijna sneller, zeker vanuit stilstand, de Clio III is nou eenmaal een flink stuk zwaarder.
Qua onderstel is de III wel heer en meester op de II, die is echt verder uitontwikkeld.
dus ja, je gevoel kan kloppen
Qua onderstel is de III wel heer en meester op de II, die is echt verder uitontwikkeld.
dus ja, je gevoel kan kloppen

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Meende dat een Clio III RS ph2 ergens in de 1300kg weegt?
Het was in ieder geval even een leuke ervaring. Het piepgeluid bij het
optimale schakelmoment is ook wel geinig. En dat het onderstel beter is had ik al gelezen en gezien.
Het was een prachtige auto, vuurrood met grijze OZ-velgen. Echt een
plaatje. Maar terecht of niet, ik had er stiekem meer van verwacht...
Het was in ieder geval even een leuke ervaring. Het piepgeluid bij het
optimale schakelmoment is ook wel geinig. En dat het onderstel beter is had ik al gelezen en gezien.
Het was een prachtige auto, vuurrood met grijze OZ-velgen. Echt een
plaatje. Maar terecht of niet, ik had er stiekem meer van verwacht...
Laatst gewijzigd door koentje85 op wo 18 aug 2010 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
- Contacteer:
Volgens mij moet je zo´n auto echt leren kennen om er veel fun mee te beleven. Heb nu paar keer in Clio III RS gereden en ik vind het ook nog beetje tegenvallen maar ik rijd waarschijnlijk als een oud wijf
Heb je toevallig foto of kenteken van de wagen?

Laatst gewijzigd door AnthonyR op wo 18 aug 2010 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat van de fun kan kloppen, maar rijd zelf al jaren RS. Fun bieden ze wel!AnthonyR schreef:Volgens mij moet je zo´n auto echt leren kennen om er veel fun mee te beleven. Heb nu paar keer in Clio III RS gereden en ik vind het ook nog beetje tegenvallen maar ik waarschijnlijk als een oud wijf![]()
Dit ging me echt om de (beleving van de) snelheid / accelaratie totaan 130km/u
-
Weet iemand iets meer over de 91-LH-TN Clio ll Ph2 RS. Staat bij VKV Gorinchem te koop. Ik ben er net even wezen kijken, ziet er netjes uit. Misschien wil ik mijn Ph1 hier wel op inruilen, maar weet iemand de ex-eigenaar van de auto en/of de mankementen die er aan geweest zijn?
-
- Moderator
- Car: MB
AnthonyR schreef:Volgens mij moet je zo´n auto echt leren kennen om er veel fun mee te beleven. Heb nu paar keer in Clio III RS gereden en ik vind het ook nog beetje tegenvallen maar ik rijd waarschijnlijk als een oud wijf![]()
Grote nadeel van die dingen is dat je flink toeren moet janken om er wat leuks uit te halen (wat dat betreft rijd een willi gewoon nog het best). op het circuit scheelt het overigens niet veel met een megane RS (die wel wat makkelijker te rijden is).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Moderator
- Contacteer:
Zo'n Mégane is wel heel gaaf met turbo! Heb alleen nog het nieuwere spul gereden.
Auto is altijd netjes onderhouden en de eigenaar is de monteur die altijd RS'jes onderhoud bij VKV. Dus qua onderhoud zit het wel goed, je kan ook zien dat de auto altijd netjes is bijgehouden.JimmyClioRS schreef:Weet iemand iets meer over de 91-LH-TN Clio ll Ph2 RS. Staat bij VKV Gorinchem te koop. Ik ben er net even wezen kijken, ziet er netjes uit. Misschien wil ik mijn Ph1 hier wel op inruilen, maar weet iemand de ex-eigenaar van de auto en/of de mankementen die er aan geweest zijn?
-
Wat Tom ook al aangeeft: je moet ze flink op toeren houden om er mee te spelen en dat is best een flink nadeel
Eerlijk is eerlijk, ik ben er dagelijks mee onderweg maar de keren dat ik op een normale dag boven de 5.000 toeren kom is vaak op 1 hand te tellen. Tot aan de 5000 toeren is het gewoon een "vlotte auto", daarboven lekker gek.
Moet wel toegeven dat fly-overs e.d. wel garant staan voor veel plezier
Eerlijk is eerlijk, ik ben er dagelijks mee onderweg maar de keren dat ik op een normale dag boven de 5.000 toeren kom is vaak op 1 hand te tellen. Tot aan de 5000 toeren is het gewoon een "vlotte auto", daarboven lekker gek.
Moet wel toegeven dat fly-overs e.d. wel garant staan voor veel plezier