pff, zelfs dat doet hij niet. Moest ik ploffen hebben dan weet ik dat ik met de verdeler positionering aan de gang moet maar das nu nog even niet aan de orde.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Ik zou eerst een andere ontsteking proberen waarvan je weet dat tie het doet(gtt van een kennis die rijd)
Stekkertjes van de overdrukbeveiliging tegen elkaar? Dan geeft tie volgens mij ook geen vonk.
tutuur schreef:die beveiliging zorgt alleen voor een verlate ontsteking...
Nee, die zorgen ervoor dat je ontsteking zonder spanning komt. Daar hoort ook dat relais achter je schutbord bij. Maar aangezien Jo spanning op de renix meet is het wat anders
Yep. Het geeft alleen wel een rot knal als je vergeet je overdruk beveiliging los te halen als je de turbodruk verhoogt hebt, maar daarna werkt alles weer. Ik heb bij mij de bedrading en het relais verwijdert. Had niet echt veel nut meer
-jo- schreef:pff, zelfs dat doet hij niet. Moest ik ploffen hebben dan weet ik dat ik met de verdeler positionering aan de gang moet maar das nu nog even niet aan de orde.
Je kunt de bobine van de RE209 afschroeven en tussen de 2 pooltjes die je dan ziet een 12 volt gloeilamp aansluiten (5...25Watt). Tijdens het starten moet deze lamp gaan knipperen, als dat gebeurd komen de pulsen van het vliegwiel in ieder geval aan, zo niet moet je het zoeken in de RE209 of de hall sensor/bekabeling hiervan.
in de zomer heb je er geen last van, ding komt dan netjes op temp. nu is er eigenlijk niet mee te rijden, temp meter komt bijna niet omhoog. Vandaar dat mijn gedachte was dat de termostaat niet goed was, maar ja als er geen in zit krijg je dat dus ook.
Komt er nu gewoon wel weer een in.
Volgende:
de stekkers van de oliedruksensor, welke kleuren hebben de draden ervan, tevens graag de kleur van de draad van de oliepeilsensor? de 2e sensor aan het einde van de olie retour richting turbo iig.
Kwestie van trial and error als je aan de hand van de lengte geen logische uitkomst vind.
Vroeger was dat zover ik weet wel eens één hele (oliepeil) en twee losse (oliedruk) stekkertjes.
*tip
laat iemand ze om de beurt aan massa hangen: als olielampje aangaat is dat in iedergeval van één kant van de oliedruksensor. Deze heeft 2 aansluitingen: oliedruk (NTC) en oliedruklampje (SWITCH).
jah raar he, hij was nieuw uit de verpakking. Kon niks van weerstand meten. Ik had nog een 20tal nieuwe sensoren liggen voor de 21, daar een andere stekker aangezet en klaar !
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
ok das duidelijk
Hoe weet ik zeker dat er geen stukjes metaal van de oude turbo in een of andere leiding zit? (ouwe turbo zag er niet verminkt uit ofzo alleen de as was krom)
Ik hoorde na het opblazen van de turbo nl. metaalachtig geluid onder de kap vandaan komen!
En voor het eerst starten met de bdp-sensor uit de ontsteking toch? Ivm turbo van olie te voorzien?
Hier zijn foto's van mijn 2 R5 GTT's. De witte staat te koop eigenlijk. Dus als iemand intresse heeft. Het is een volledig orginele phase 2 die nooit is opgedreven.