ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

-jacco- schreef:Warmtewerende voorruit waardoor slecht ontvangst, vandaar een vierkantje zonder -meen ik- :)
dus als ik beter ontvangst wil moet ik hem vlak onder het vierkantje hangen.
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Je kunt een poging wagen :D

Zou zonde zijn als je een nieuwe navi koopt omdat je denkt dat ie niet goed is :wink:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

-jacco- schreef:Je kunt een poging wagen :D

Zou zonde zijn als je een nieuwe navi koopt omdat je denkt dat ie niet goed is :wink:
nee dit is al een nieuwe dan die ik eerst had. En wat ik al zei bij de clio van mijn vriendin werkt hij perfect. Het is alleen in de rs dat het fucking lang duurt.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Heb het al eens eerder gepost, maar inderdaad is dat vierkant een opening in de dunne aluminium laag die de warmtewerende laag is in de voorruit. Met name voor de automatische tolsystemen in FR.

Ik heb volgens mij ook al eens gepost dat ook bij mij de navigatie het niet lekker doet onder de voorruit. Daarom heb ik de navi toen aan de ruit van de passagiersdeur geplakt. Overigens zit er wel een externe GPS-zender in de Clio, blijkbaar had de vorige eigenaar ook last van het slechte bereik.


Dus probeer de navi onder dat vierkant te krijgen, maar mijn ervaring is dat er te weinig ruimte is om hem daar goed vast te plakken.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Als je zorgt dat je buiten de auto een fix krijgt zal je netjes ontvangst blijven houden achter de voorruit op een willekeurige plek, zo is mijn ervaring.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Je kunt de GPS ontvanger ook bovenin langs de rand plakken. Zeg maar daar waar die zwarte bolletjes zitten.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
JordyT
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 4 jan 2010 21:07
Locatie: Nijkerk

ik heb ingebouwde navi dus heb ik dat vierkantje nodig?
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Nee, de ingebouwde navi maakt al gebruik van een externe antenne.
Deze zit bij in de dakantenne volgens mij.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Adinsx schreef:Nee, de ingebouwde navi maakt al gebruik van een externe antenne.
Deze zit bij in de dakantenne volgens mij.
Klopt, bij mij net zo. De antennevoet is groter bij het Carminat Systeem (ovaal ipv rond).
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Ik heb ook een ovale voet, door de telefoonvoorbereiding die de eigenaar destijds koos. Maar er zit dan weer een losse GPS-ontvanger onder de voorruit.

Voor de duidelijkheid, ik heb niet het af-fabrieks navi-systeem in de RS.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ik heb wel de ovale voet, zou ik dan ook telefoonvoorbereiding hebben? Wat kan ik daar precies mee, stekker in de radio voor de carkit ofzo?
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

dan zal er iig wel ergens een antennekabel slingeren.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Neus even rond achter/onder het dashboardkastje. Daar zit dan als het goed is een vrij brede vierkante stekker. Van daar uit zou er dan weer een aantal kabeltjes moeten lopen naar de middenconsole.

Ik heb de boel bij mij eruit gesloopt omdat ik een parrot in ging bouwen.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
CySt
Berichten: 243
Lid geworden op: do 23 aug 2007 10:49

Adinsx schreef:Neus even rond achter/onder het dashboardkastje. Daar zit dan als het goed is een vrij brede vierkante stekker. Van daar uit zou er dan weer een aantal kabeltjes moeten lopen naar de middenconsole.

Ik heb de boel bij mij eruit gesloopt omdat ik een parrot in ging bouwen.
Klopt, bij mij zat er ook telefoonvoorbereiding in, zelfs met kastje en al. Ik heb het er ook uit gesloopt vanwege een Parrot.

Mijn GPS doet het overigens wel goed, maar ik heb navigatie op mijn telefoon en die heb ik rechts naast de radio gemonteerd. Daardoor richt de ingebouwde GPS antenne precies mooi richting de binnenspiegel, waar de zwarte bolletjes op de ruit zitten..
koentje85
Berichten: 151
Lid geworden op: do 26 aug 2004 8:26

past een pedalen set van een Clio III RS op een Clio II ph1 RS?

(ja alles is pas te maken, maar gaat dit een beetje fatsoenlijk? :p )
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

nee, een Clio II phase 1 heeft een gaskabel en een Clio III een elektronisch gaspedaal. (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
koentje85
Berichten: 151
Lid geworden op: do 26 aug 2004 8:26

Lex schreef:nee, een Clio II phase 1 heeft een gaskabel en een Clio III een elektronisch gaspedaal. (Y)
Thnx (Y)

Mijn pedalen (vooral koppeling) zijn niet zo fraai meer, vandaar... Maar helaas dan.

Krengen zijn bij Renault belachelijk duur. Dan maar een aftermarket setje van Sparco kopen ofzo.
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Lex schreef:nee, een Clio II phase 1 heeft een gaskabel en een Clio III een elektronisch gaspedaal. (Y)
Phase II heeft ook drive-by-wire toch? Alle bekabeling en sensoren voor de cruise control ligger er wel in namelijk.
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

DennisT schreef:
Lex schreef:nee, een Clio II phase 1 heeft een gaskabel en een Clio III een elektronisch gaspedaal. (Y)
Phase II heeft ook drive-by-wire toch? Alle bekabeling en sensoren voor de cruise control ligger er wel in namelijk.
Klopt, een Clio II phase 2 heeft ook een elektronisch gaspedaal.

Vaak als iemand op een RS phase 2 throttle bodies wil, bouwen ze het gaspedaal om naar die van een phase 1 (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

DennisT schreef:
Lex schreef:nee, een Clio II phase 1 heeft een gaskabel en een Clio III een elektronisch gaspedaal. (Y)
Phase II heeft ook drive-by-wire toch? Alle bekabeling en sensoren voor de cruise control ligger er wel in namelijk.
en wat moet je daar voor doen dan om dat werkend te krijgen? heb er namelijk geen zitten om mijn dci'tje, maar het is wel gewenst!
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Knoppen in stuur, knop naast dimmer, sleepcontact achter stuur. Volgens mij is dat alles, maar een pagina of 5 terug staat een mooie link (Y) Controleer ff of je de bekabeling hebt liggen, achter het kapje met de dimmer moet een grijze stekker zitten.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Stuur met knoppen heb ik hier nog wel ;)
Heb wel een geïnteresseerde, maar daar hoor ik nog niks van.

Nadeel, het is mijn versleten stuur uit de RS ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ken je dat niet overzetten dan? :)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Geen idee eerlijk gezegd. Je zal dan ook een ander kapje voor op de airbag nodig hebben. met de uitsparing van de knoppen.

heb ik ook wel liggen, daar niet van ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Vinnie_86
Berichten: 583
Lid geworden op: zo 30 sep 2007 23:01
Locatie: Houten (UT)
Contacteer:

ik ben er mee bezig met het verhaal
langdurig, de renault dealer steekt er weinig tijd in om een koppelingpedaal sensor te zoeken.
dus ga nu zoeken naar een beunmanier...

op de clioclub staat de howto
CySt
Berichten: 243
Lid geworden op: do 23 aug 2007 10:49

Mijn RS wil soms moeilijk starten, vooral als het koud weer is en alleen als de motor koud is/lang stil heeft gestaan. Wat er gebeurt is dat de startmotor loopt en de motor sputtert een beetje, maar wil niet aanslaan. Na 10 seconden de startmotor te laten draaien, start hij dan met veel gestotter alsnog. Iemand een idee waar ik aan moet denken, richting de ontsteking of brandstofpomp of wat anders?
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

CySt schreef:Mijn RS wil soms moeilijk starten, vooral als het koud weer is en alleen als de motor koud is/lang stil heeft gestaan. Wat er gebeurt is dat de startmotor loopt en de motor sputtert een beetje, maar wil niet aanslaan. Na 10 seconden de startmotor te laten draaien, start hij dan met veel gestotter alsnog. Iemand een idee waar ik aan moet denken, richting de ontsteking of brandstofpomp of wat anders?
Bobines zijn van vrij slechte kwaliteit geloof ik, kan zijn dat dit het probleem is.
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

bobines?

De RS heeft 1 bobineblok, boven de uitlaat. Die gaan volgens mij bijna nooit kapot.
De Delphi's bij de 1.6-16v motoren sneuvelen wel bij bosjes :)


Controleer wel de bougiekabels, en tja, brandstofdruk, etc. is ook allemaal wel van toepassing op het lastig aanslaan.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

beru zijn veel beter dan die delphi's
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

-jo- schreef:beru zijn veel beter dan die delphi's
Volgens mij bestelden de dealers buiten het netwerk om destijds Sagems om te zorgen dat de klanten niet binnen een half jaar wéér binnen stonden. :lol:
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

nu nog steeds ;)

De V6 heeft daar ook een ziekelijke gewoonte in.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Ik dacht dat een RS ook van die stomme bobines had, bij Mégane's en Scenic's rond 2001 sneuvelen die dingen bij bosjes.
Maarten-Jan
Berichten: 4641
Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
Car: R19.R
Locatie: Assen

Nee bij de RS hebben ze gewoon een compleet inlaatspruitstuk boven de bougies geparkeerd :p om te compenseren voor het bobineblok wat nooit stuk gaat :wink:
Roel_ClioRS
Berichten: 39
Lid geworden op: di 21 jul 2009 17:14

CySt schreef:Mijn RS wil soms moeilijk starten, vooral als het koud weer is en alleen als de motor koud is/lang stil heeft gestaan. Wat er gebeurt is dat de startmotor loopt en de motor sputtert een beetje, maar wil niet aanslaan. Na 10 seconden de startmotor te laten draaien, start hij dan met veel gestotter alsnog. Iemand een idee waar ik aan moet denken, richting de ontsteking of brandstofpomp of wat anders?
Al geprobeerd om 1 of 2 keer contact even aan dan weer uit en dan gelijk doorstarten?
Misschien dan richting brandstofdruk te denken?
Zelf heb ik soms ook het probleem van slechter aanslaan en bij bovenstaand is dat probleem weg. Weet alleen nog niet waardoor het dan komt hahaha Misschien iemand idee?
Brandstoffilter....?
CySt
Berichten: 243
Lid geworden op: do 23 aug 2007 10:49

Roel_ClioRS schreef:
CySt schreef:Mijn RS wil soms moeilijk starten, vooral als het koud weer is en alleen als de motor koud is/lang stil heeft gestaan. Wat er gebeurt is dat de startmotor loopt en de motor sputtert een beetje, maar wil niet aanslaan. Na 10 seconden de startmotor te laten draaien, start hij dan met veel gestotter alsnog. Iemand een idee waar ik aan moet denken, richting de ontsteking of brandstofpomp of wat anders?
Al geprobeerd om 1 of 2 keer contact even aan dan weer uit en dan gelijk doorstarten?
Ja, als ik het contact aan/uit zet, dan start hij plotseling wel goed..
Adinsx schreef:Controleer wel de bougiekabels, en tja, brandstofdruk, etc. is ook allemaal wel van toepassing op het lastig aanslaan.
Ik denk dat ik sowieso jouw handleiding eens ga volgen en de bougies ga vervangen. Om de hoeveel km hoor je die te vervangen bij de RS?
Plaats reactie