ACT: Clio RS

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

-jacco- schreef:Warmtewerende voorruit waardoor slecht ontvangst, vandaar een vierkantje zonder -meen ik- :)
dus als ik beter ontvangst wil moet ik hem vlak onder het vierkantje hangen.
-jacco-
Über-Spammer

Je kunt een poging wagen :D

Zou zonde zijn als je een nieuwe navi koopt omdat je denkt dat ie niet goed is :wink:
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

-jacco- schreef:Je kunt een poging wagen :D

Zou zonde zijn als je een nieuwe navi koopt omdat je denkt dat ie niet goed is :wink:
nee dit is al een nieuwe dan die ik eerst had. En wat ik al zei bij de clio van mijn vriendin werkt hij perfect. Het is alleen in de rs dat het fucking lang duurt.
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Heb het al eens eerder gepost, maar inderdaad is dat vierkant een opening in de dunne aluminium laag die de warmtewerende laag is in de voorruit. Met name voor de automatische tolsystemen in FR.

Ik heb volgens mij ook al eens gepost dat ook bij mij de navigatie het niet lekker doet onder de voorruit. Daarom heb ik de navi toen aan de ruit van de passagiersdeur geplakt. Overigens zit er wel een externe GPS-zender in de Clio, blijkbaar had de vorige eigenaar ook last van het slechte bereik.

Dus probeer de navi onder dat vierkant te krijgen, maar mijn ervaring is dat er te weinig ruimte is om hem daar goed vast te plakken.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Maarten-Jan
Car: R19.R

Als je zorgt dat je buiten de auto een fix krijgt zal je netjes ontvangst blijven houden achter de voorruit op een willekeurige plek, zo is mijn ervaring.
Adinsx

Je kunt de GPS ontvanger ook bovenin langs de rand plakken. Zeg maar daar waar die zwarte bolletjes zitten.
JordyT

ik heb ingebouwde navi dus heb ik dat vierkantje nodig?
Adinsx

Nee, de ingebouwde navi maakt al gebruik van een externe antenne.
Deze zit bij in de dakantenne volgens mij.
DennisT
Moderator

Adinsx schreef:Nee, de ingebouwde navi maakt al gebruik van een externe antenne.
Deze zit bij in de dakantenne volgens mij.
Klopt, bij mij net zo. De antennevoet is groter bij het Carminat Systeem (ovaal ipv rond).
Adinsx

Ik heb ook een ovale voet, door de telefoonvoorbereiding die de eigenaar destijds koos. Maar er zit dan weer een losse GPS-ontvanger onder de voorruit.

Voor de duidelijkheid, ik heb niet het af-fabrieks navi-systeem in de RS.
DennisT
Moderator

Ik heb wel de ovale voet, zou ik dan ook telefoonvoorbereiding hebben? Wat kan ik daar precies mee, stekker in de radio voor de carkit ofzo?
Tom
Moderator
Car: MB

dan zal er iig wel ergens een antennekabel slingeren.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Adinsx

Neus even rond achter/onder het dashboardkastje. Daar zit dan als het goed is een vrij brede vierkante stekker. Van daar uit zou er dan weer een aantal kabeltjes moeten lopen naar de middenconsole.

Ik heb de boel bij mij eruit gesloopt omdat ik een parrot in ging bouwen.
CySt

Adinsx schreef:Neus even rond achter/onder het dashboardkastje. Daar zit dan als het goed is een vrij brede vierkante stekker. Van daar uit zou er dan weer een aantal kabeltjes moeten lopen naar de middenconsole.

Ik heb de boel bij mij eruit gesloopt omdat ik een parrot in ging bouwen.
Klopt, bij mij zat er ook telefoonvoorbereiding in, zelfs met kastje en al. Ik heb het er ook uit gesloopt vanwege een Parrot.

Mijn GPS doet het overigens wel goed, maar ik heb navigatie op mijn telefoon en die heb ik rechts naast de radio gemonteerd. Daardoor richt de ingebouwde GPS antenne precies mooi richting de binnenspiegel, waar de zwarte bolletjes op de ruit zitten..
koentje85

past een pedalen set van een Clio III RS op een Clio II ph1 RS?

(ja alles is pas te maken, maar gaat dit een beetje fatsoenlijk? :p )
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

nee, een Clio II phase 1 heeft een gaskabel en een Clio III een elektronisch gaspedaal. (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
koentje85

Lex schreef:nee, een Clio II phase 1 heeft een gaskabel en een Clio III een elektronisch gaspedaal. (Y)
Thnx (Y)

Mijn pedalen (vooral koppeling) zijn niet zo fraai meer, vandaar... Maar helaas dan.

Krengen zijn bij Renault belachelijk duur. Dan maar een aftermarket setje van Sparco kopen ofzo.
DennisT
Moderator

Lex schreef:nee, een Clio II phase 1 heeft een gaskabel en een Clio III een elektronisch gaspedaal. (Y)
Phase II heeft ook drive-by-wire toch? Alle bekabeling en sensoren voor de cruise control ligger er wel in namelijk.
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

DennisT schreef:
Phase II heeft ook drive-by-wire toch? Alle bekabeling en sensoren voor de cruise control ligger er wel in namelijk.
Klopt, een Clio II phase 2 heeft ook een elektronisch gaspedaal.

Vaak als iemand op een RS phase 2 throttle bodies wil, bouwen ze het gaspedaal om naar die van een phase 1 (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Haas
Car: Megane RS

DennisT schreef:
en wat moet je daar voor doen dan om dat werkend te krijgen? heb er namelijk geen zitten om mijn dci'tje, maar het is wel gewenst!
DennisT
Moderator

Knoppen in stuur, knop naast dimmer, sleepcontact achter stuur. Volgens mij is dat alles, maar een pagina of 5 terug staat een mooie link (Y) Controleer ff of je de bekabeling hebt liggen, achter het kapje met de dimmer moet een grijze stekker zitten.
Adinsx

Stuur met knoppen heb ik hier nog wel ;)
Heb wel een geïnteresseerde, maar daar hoor ik nog niks van.

Nadeel, het is mijn versleten stuur uit de RS ;)
Haas
Car: Megane RS

ken je dat niet overzetten dan? :)
Adinsx

Geen idee eerlijk gezegd. Je zal dan ook een ander kapje voor op de airbag nodig hebben. met de uitsparing van de knoppen.

heb ik ook wel liggen, daar niet van ;)
Vinnie_86
Contacteer:

ik ben er mee bezig met het verhaal
langdurig, de renault dealer steekt er weinig tijd in om een koppelingpedaal sensor te zoeken.
dus ga nu zoeken naar een beunmanier...

op de clioclub staat de howto
CySt

Mijn RS wil soms moeilijk starten, vooral als het koud weer is en alleen als de motor koud is/lang stil heeft gestaan. Wat er gebeurt is dat de startmotor loopt en de motor sputtert een beetje, maar wil niet aanslaan. Na 10 seconden de startmotor te laten draaien, start hij dan met veel gestotter alsnog. Iemand een idee waar ik aan moet denken, richting de ontsteking of brandstofpomp of wat anders?
DennisT
Moderator

CySt schreef:Mijn RS wil soms moeilijk starten, vooral als het koud weer is en alleen als de motor koud is/lang stil heeft gestaan. Wat er gebeurt is dat de startmotor loopt en de motor sputtert een beetje, maar wil niet aanslaan. Na 10 seconden de startmotor te laten draaien, start hij dan met veel gestotter alsnog. Iemand een idee waar ik aan moet denken, richting de ontsteking of brandstofpomp of wat anders?
Bobines zijn van vrij slechte kwaliteit geloof ik, kan zijn dat dit het probleem is.
Adinsx

bobines?

De RS heeft 1 bobineblok, boven de uitlaat. Die gaan volgens mij bijna nooit kapot.
De Delphi's bij de 1.6-16v motoren sneuvelen wel bij bosjes :)

Controleer wel de bougiekabels, en tja, brandstofdruk, etc. is ook allemaal wel van toepassing op het lastig aanslaan.
-jo-

beru zijn veel beter dan die delphi's
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Adinsx

-jo- schreef:beru zijn veel beter dan die delphi's
Volgens mij bestelden de dealers buiten het netwerk om destijds Sagems om te zorgen dat de klanten niet binnen een half jaar wéér binnen stonden. :lol:
-jo-

nu nog steeds ;)

De V6 heeft daar ook een ziekelijke gewoonte in.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
DennisT
Moderator

Ik dacht dat een RS ook van die stomme bobines had, bij Mégane's en Scenic's rond 2001 sneuvelen die dingen bij bosjes.
Maarten-Jan
Car: R19.R

Nee bij de RS hebben ze gewoon een compleet inlaatspruitstuk boven de bougies geparkeerd :p om te compenseren voor het bobineblok wat nooit stuk gaat :wink:
Roel_ClioRS

CySt schreef:Mijn RS wil soms moeilijk starten, vooral als het koud weer is en alleen als de motor koud is/lang stil heeft gestaan. Wat er gebeurt is dat de startmotor loopt en de motor sputtert een beetje, maar wil niet aanslaan. Na 10 seconden de startmotor te laten draaien, start hij dan met veel gestotter alsnog. Iemand een idee waar ik aan moet denken, richting de ontsteking of brandstofpomp of wat anders?
Al geprobeerd om 1 of 2 keer contact even aan dan weer uit en dan gelijk doorstarten?
Misschien dan richting brandstofdruk te denken?
Zelf heb ik soms ook het probleem van slechter aanslaan en bij bovenstaand is dat probleem weg. Weet alleen nog niet waardoor het dan komt hahaha Misschien iemand idee?
Brandstoffilter....?
CySt

Roel_ClioRS schreef:
Al geprobeerd om 1 of 2 keer contact even aan dan weer uit en dan gelijk doorstarten?
Ja, als ik het contact aan/uit zet, dan start hij plotseling wel goed..
Adinsx schreef:Controleer wel de bougiekabels, en tja, brandstofdruk, etc. is ook allemaal wel van toepassing op het lastig aanslaan.
Ik denk dat ik sowieso jouw handleiding eens ga volgen en de bougies ga vervangen. Om de hoeveel km hoor je die te vervangen bij de RS?
Plaats reactie