dus als ik beter ontvangst wil moet ik hem vlak onder het vierkantje hangen.-jacco- schreef:Warmtewerende voorruit waardoor slecht ontvangst, vandaar een vierkantje zonder -meen ik-
ACT: Clio RS
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
nee dit is al een nieuwe dan die ik eerst had. En wat ik al zei bij de clio van mijn vriendin werkt hij perfect. Het is alleen in de rs dat het fucking lang duurt.-jacco- schreef:Je kunt een poging wagen![]()
Zou zonde zijn als je een nieuwe navi koopt omdat je denkt dat ie niet goed is
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Heb het al eens eerder gepost, maar inderdaad is dat vierkant een opening in de dunne aluminium laag die de warmtewerende laag is in de voorruit. Met name voor de automatische tolsystemen in FR.
Ik heb volgens mij ook al eens gepost dat ook bij mij de navigatie het niet lekker doet onder de voorruit. Daarom heb ik de navi toen aan de ruit van de passagiersdeur geplakt. Overigens zit er wel een externe GPS-zender in de Clio, blijkbaar had de vorige eigenaar ook last van het slechte bereik.
Dus probeer de navi onder dat vierkant te krijgen, maar mijn ervaring is dat er te weinig ruimte is om hem daar goed vast te plakken.
Ik heb volgens mij ook al eens gepost dat ook bij mij de navigatie het niet lekker doet onder de voorruit. Daarom heb ik de navi toen aan de ruit van de passagiersdeur geplakt. Overigens zit er wel een externe GPS-zender in de Clio, blijkbaar had de vorige eigenaar ook last van het slechte bereik.
Dus probeer de navi onder dat vierkant te krijgen, maar mijn ervaring is dat er te weinig ruimte is om hem daar goed vast te plakken.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Als je zorgt dat je buiten de auto een fix krijgt zal je netjes ontvangst blijven houden achter de voorruit op een willekeurige plek, zo is mijn ervaring.
Klopt, bij mij net zo. De antennevoet is groter bij het Carminat Systeem (ovaal ipv rond).Adinsx schreef:Nee, de ingebouwde navi maakt al gebruik van een externe antenne.
Deze zit bij in de dakantenne volgens mij.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ik heb ook een ovale voet, door de telefoonvoorbereiding die de eigenaar destijds koos. Maar er zit dan weer een losse GPS-ontvanger onder de voorruit.
Voor de duidelijkheid, ik heb niet het af-fabrieks navi-systeem in de RS.
Voor de duidelijkheid, ik heb niet het af-fabrieks navi-systeem in de RS.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Neus even rond achter/onder het dashboardkastje. Daar zit dan als het goed is een vrij brede vierkante stekker. Van daar uit zou er dan weer een aantal kabeltjes moeten lopen naar de middenconsole.
Ik heb de boel bij mij eruit gesloopt omdat ik een parrot in ging bouwen.
Ik heb de boel bij mij eruit gesloopt omdat ik een parrot in ging bouwen.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Klopt, bij mij zat er ook telefoonvoorbereiding in, zelfs met kastje en al. Ik heb het er ook uit gesloopt vanwege een Parrot.Adinsx schreef:Neus even rond achter/onder het dashboardkastje. Daar zit dan als het goed is een vrij brede vierkante stekker. Van daar uit zou er dan weer een aantal kabeltjes moeten lopen naar de middenconsole.
Ik heb de boel bij mij eruit gesloopt omdat ik een parrot in ging bouwen.
Mijn GPS doet het overigens wel goed, maar ik heb navigatie op mijn telefoon en die heb ik rechts naast de radio gemonteerd. Daardoor richt de ingebouwde GPS antenne precies mooi richting de binnenspiegel, waar de zwarte bolletjes op de ruit zitten..
ThnxLex schreef:nee, een Clio II phase 1 heeft een gaskabel en een Clio III een elektronisch gaspedaal.

Mijn pedalen (vooral koppeling) zijn niet zo fraai meer, vandaar... Maar helaas dan.
Krengen zijn bij Renault belachelijk duur. Dan maar een aftermarket setje van Sparco kopen ofzo.
Phase II heeft ook drive-by-wire toch? Alle bekabeling en sensoren voor de cruise control ligger er wel in namelijk.Lex schreef:nee, een Clio II phase 1 heeft een gaskabel en een Clio III een elektronisch gaspedaal.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 13324
- Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Klopt, een Clio II phase 2 heeft ook een elektronisch gaspedaal.DennisT schreef:Phase II heeft ook drive-by-wire toch? Alle bekabeling en sensoren voor de cruise control ligger er wel in namelijk.Lex schreef:nee, een Clio II phase 1 heeft een gaskabel en een Clio III een elektronisch gaspedaal.
Vaak als iemand op een RS phase 2 throttle bodies wil, bouwen ze het gaspedaal om naar die van een phase 1

Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
en wat moet je daar voor doen dan om dat werkend te krijgen? heb er namelijk geen zitten om mijn dci'tje, maar het is wel gewenst!DennisT schreef:Phase II heeft ook drive-by-wire toch? Alle bekabeling en sensoren voor de cruise control ligger er wel in namelijk.Lex schreef:nee, een Clio II phase 1 heeft een gaskabel en een Clio III een elektronisch gaspedaal.
Knoppen in stuur, knop naast dimmer, sleepcontact achter stuur. Volgens mij is dat alles, maar een pagina of 5 terug staat een mooie link
Controleer ff of je de bekabeling hebt liggen, achter het kapje met de dimmer moet een grijze stekker zitten.

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Stuur met knoppen heb ik hier nog wel
Heb wel een geïnteresseerde, maar daar hoor ik nog niks van.
Nadeel, het is mijn versleten stuur uit de RS

Heb wel een geïnteresseerde, maar daar hoor ik nog niks van.
Nadeel, het is mijn versleten stuur uit de RS

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
ken je dat niet overzetten dan? 

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Geen idee eerlijk gezegd. Je zal dan ook een ander kapje voor op de airbag nodig hebben. met de uitsparing van de knoppen.
heb ik ook wel liggen, daar niet van
heb ik ook wel liggen, daar niet van

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
ik ben er mee bezig met het verhaal
langdurig, de renault dealer steekt er weinig tijd in om een koppelingpedaal sensor te zoeken.
dus ga nu zoeken naar een beunmanier...
op de clioclub staat de howto
langdurig, de renault dealer steekt er weinig tijd in om een koppelingpedaal sensor te zoeken.
dus ga nu zoeken naar een beunmanier...
op de clioclub staat de howto
Mijn RS wil soms moeilijk starten, vooral als het koud weer is en alleen als de motor koud is/lang stil heeft gestaan. Wat er gebeurt is dat de startmotor loopt en de motor sputtert een beetje, maar wil niet aanslaan. Na 10 seconden de startmotor te laten draaien, start hij dan met veel gestotter alsnog. Iemand een idee waar ik aan moet denken, richting de ontsteking of brandstofpomp of wat anders?
Bobines zijn van vrij slechte kwaliteit geloof ik, kan zijn dat dit het probleem is.CySt schreef:Mijn RS wil soms moeilijk starten, vooral als het koud weer is en alleen als de motor koud is/lang stil heeft gestaan. Wat er gebeurt is dat de startmotor loopt en de motor sputtert een beetje, maar wil niet aanslaan. Na 10 seconden de startmotor te laten draaien, start hij dan met veel gestotter alsnog. Iemand een idee waar ik aan moet denken, richting de ontsteking of brandstofpomp of wat anders?
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
bobines?
De RS heeft 1 bobineblok, boven de uitlaat. Die gaan volgens mij bijna nooit kapot.
De Delphi's bij de 1.6-16v motoren sneuvelen wel bij bosjes
Controleer wel de bougiekabels, en tja, brandstofdruk, etc. is ook allemaal wel van toepassing op het lastig aanslaan.
De RS heeft 1 bobineblok, boven de uitlaat. Die gaan volgens mij bijna nooit kapot.
De Delphi's bij de 1.6-16v motoren sneuvelen wel bij bosjes

Controleer wel de bougiekabels, en tja, brandstofdruk, etc. is ook allemaal wel van toepassing op het lastig aanslaan.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Volgens mij bestelden de dealers buiten het netwerk om destijds Sagems om te zorgen dat de klanten niet binnen een half jaar wéér binnen stonden.-jo- schreef:beru zijn veel beter dan die delphi's

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Nee bij de RS hebben ze gewoon een compleet inlaatspruitstuk boven de bougies geparkeerd
om te compenseren voor het bobineblok wat nooit stuk gaat 

-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: di 21 jul 2009 17:14
Al geprobeerd om 1 of 2 keer contact even aan dan weer uit en dan gelijk doorstarten?CySt schreef:Mijn RS wil soms moeilijk starten, vooral als het koud weer is en alleen als de motor koud is/lang stil heeft gestaan. Wat er gebeurt is dat de startmotor loopt en de motor sputtert een beetje, maar wil niet aanslaan. Na 10 seconden de startmotor te laten draaien, start hij dan met veel gestotter alsnog. Iemand een idee waar ik aan moet denken, richting de ontsteking of brandstofpomp of wat anders?
Misschien dan richting brandstofdruk te denken?
Zelf heb ik soms ook het probleem van slechter aanslaan en bij bovenstaand is dat probleem weg. Weet alleen nog niet waardoor het dan komt hahaha Misschien iemand idee?
Brandstoffilter....?
Ja, als ik het contact aan/uit zet, dan start hij plotseling wel goed..Roel_ClioRS schreef:Al geprobeerd om 1 of 2 keer contact even aan dan weer uit en dan gelijk doorstarten?CySt schreef:Mijn RS wil soms moeilijk starten, vooral als het koud weer is en alleen als de motor koud is/lang stil heeft gestaan. Wat er gebeurt is dat de startmotor loopt en de motor sputtert een beetje, maar wil niet aanslaan. Na 10 seconden de startmotor te laten draaien, start hij dan met veel gestotter alsnog. Iemand een idee waar ik aan moet denken, richting de ontsteking of brandstofpomp of wat anders?
Ik denk dat ik sowieso jouw handleiding eens ga volgen en de bougies ga vervangen. Om de hoeveel km hoor je die te vervangen bij de RS?Adinsx schreef:Controleer wel de bougiekabels, en tja, brandstofdruk, etc. is ook allemaal wel van toepassing op het lastig aanslaan.